|
Страници по тази тема: 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | (покажи всички)
|
Е сега защо сравнявате ваксинирането с встъпването в Божието Царство? Какви са тези пошли аналогии?
Не намирам нищо пошло в полагането на грижи за живота и здравето на малките деца. Ако Вие го намирате за пошло, то детският живот за вас не струва и петак, за какво Божие царство ми говорите тогава?
| |
|
Айде сега: кръщенето - грижа за здравето на малките деца ...... звучи по-зле и от реклама на WS Teleshop. И ако с реклами при това пошли, се грижиш за твоето дете, дай да не правим сметки, кой на колко оценява детския живот.
биа мъ кабела яко, а дофторете съ безпомошни
| |
|
Не си поканен да си вреш човката в моите родителски решения.
Както и в работите на Православната църква, де.
| |
|
Преди девет месеца на мои познати почина детенцето им, нямаше годинка. В болницата лекарите не успяха да му помогнат. Бащата на детето, научавайки че детето няма да живее, взема свещеника и кръщават детето в болница. Детето отива в Божието Царство вече християнче.
| |
|
Пак подмсърчане на сополи - ти явно все още не си проумяла, че с подобни маниери, да се надуваш, като спукан балон, не хващаш дикиш.
Да говориш от високо, когато удариш на камък е банален похват Алиса - по презумция във един форум са поканени всички, съжалявам, но като имаш нещо против, ходи с детинските си прищевки да се оплакваш на арменския поп или модераторския екип. Крайно време ти е да разбереш, че аз с твоите менторски наставления нямам никакво намерение да се съобразявам.
биа мъ кабела яко, а дофторете съ безпомошни
| |
Тема
|
"Иисус, като п о в и к а младенците, рече:. . ."
[re: exaybachay]
|
|
Автор |
Ежко (Бодлидрешко) |
Публикувано | 21.07.13 13:28 |
|
В отговор на:
Но Исус никъде не е казал "доведете децата при мене" и във всички библейски цитати, никъде не пише да се кръщават бебета - значи просто си правите своеволни тълкувания, от "оставете децата и не им пречете да дойдат при Мене", изобщо не следва "доведете децата при мене"
Само че малко преди това, Господ казва:
Донасяха при Него И младенци, за да се докосне до тях; а учениците, като видяха това, забраниха им. Но Иисус, като п о в и к а младенците, рече: оставете децата да дохождат при Мене и НЕ ИМ ПРЕЧЕТЕ, защото на такива е царството Божие. [Лука, 18:15-16]
Повярвалите в Божествения произход на Сина Божий донасяли И младенци при Него, за да се докосне Той до тях и по тоя начин те да получат Божието благословение и благодат. Това били съвсем малки дечица, някои може би само на няколко месеца, съвсем мънички бебенца. Учениците Му, обаче, се опитвали да възпрат тия, които ги донасяли – “като видяха това, забраниха им”, се казва в Евангелето.
Христовите ученици не обърнали ни най-малко внимание на малките човеченца, сякаш те не били човешки същества, а някаква си никому ненужна стока. Какво обаче се случило – Христос не само че не върнал “ненужната стока”, но и п о в и к а л САМИТЕ младенци. Защото за Сина Божий те били истински живи човешки създания - същества не само от плът и кръв, но и с дух - същества, носещи Неговия образ и Неговото подобие.
Господ казва на Иеремия: “Преди да те образувам в утробата, Аз те познах, и преди да излезеш из утробата, осветих те;” (Иер. 1:; вж. още Съд. 13:4-7).
Господ го осветил с Божествената Си благодат, по Своя Воля. Е, кой ще Го спре да освещава с благодатните Си енергии най-малките, децата, след като родителите им желаят (децата им) да бъдат облечени в Христос (срвн. Гал.3:27)
За Иоана Предтеча и Кръстител Господен се казва, че : “Той ще бъде велик пред Господа; няма да пие вино и сикер и ще се изпълни с Духа Светаго още от утробата на майка си ” (Лук. 1:15). При срещата с Божията майка праведната Елисавета й казва: “Защото, щом гласът на твоя поздрав достигна да ушите ми, проигра младенецът радостно в утробата ми” (Лук. 1:44).
И съвременната наука доказа, че
Защо си мислите, че тези ангелчета няма да чуят и Божия Универсален Език на Любовта ?
“А първосвещениците и книжниците, като видяха чудесата, що Той стори, и децата , които викаха в храма и думаха: Осанна Сину Давидову!, възнегодуваха и Му рекоха: Чуваш ли, какво казват те? А Иисус им отговори: Да! Нима никога не сте чели: "Из устата на младенци и кърмачета Ти си стъкми похвала" ? (Пс.8:3; Мат. 21:15-16).
И от Светото Евангелие от Матея (Мат. 19:15) знаем, че при Христа са принасяли деца и Той ги благославял, като им възлагал пречистите Си ръце. Значи децата са били способни и без да вярват, да получат Христовото благословение, както и псалмопевецът казва за себе си:
“Но Ти ме извади из утробата, вложи в мене упование още в майчините ми гърди. Още от утробата на Тебе съм оставен; от утроба майчина Ти си мой Бог ” (Пс. 21:10-11).
И тъй, ние виждаме, че благодатта Божия още в майчината утроба “освещава” пророка Иеремия, още в майчината утроба “изпълва” с Дух Свети и радост Иоана Кръстителя и научава още кърмачетата да приветствуват в храма Спасителя. Значи децата могат да получават дара на Св. Дух в най-ранната си възраст, а затова могат и трябва да получат дара на Св. Дух и в кръщението, защото, макар че в пророческото служение и кръщението даровете са различни, “ала Духът е един и същ ” (1 Кор. 12:4).
В отговор на:
Не мога да разбера какъв е проблема да се кръсти човек, когато реши - какъв проблем ще стане, ако едно бебе не бъде кръстено?
Има ли проблем да заведеш детето си на лекар, щом боледува. А всички ние сме болни още по рождение, носейки наследството от грехопадението. Затова ни е нужен и Лекарят колкото се може по-рано. Както се каза по-горе, кръщението е изпросване от Бога на добра съвест. "Кръстен излезе", казва и народа.
. . .
Редактирано от Ежко на 21.07.13 13:38.
| |
Тема
|
"и всички в Моисея се кръстиха"
[re: Stephanus]
|
|
Автор |
Ежко (Бодлидрешко) |
Публикувано | 21.07.13 13:46 |
|
В отговор на:
Да разбирам ли че само мъжете ще се спасят преди христа или че кръщението е само за мъжете защото е заменило обрязването?
Обрязването е само един от пред_образите на светото Кръщене. Друг от предобразите откриваме по време на бягството на богоизбрания народ от Египет:
"Не искам, братя, да не знаете, че бащите ни всички под облака бяха и всички през морето минаха; и всички в Моисея се кръстиха в облака и в морето;" (1Кор., 10:1-2).
Ето, че тук апостола говори за "бащите" - дали малките дечица в едно с жените не са били отделени, за да останат "извън" облака, и да са преминали "под/над" морето, и така да са останали некръстени "в Мойсея"
Очевидно е, че става въпрос за целия народ Божий - "в с и ч к и преминаха и в с и ч к и в Моисея се кръстиха".
. . .
Редактирано от Ежко на 21.07.13 14:04.
| |
Тема
|
Ами те могат да вярват - казва го Сам Христос:
[re: Stephanus]
|
|
Автор |
Ежко (Бодлидрешко) |
Публикувано | 21.07.13 14:00 |
|
Първо, нека те попитам: За теб децата, по-малко хора ли са ? И не би ли се вслушал в думите на едно 3-4-ри годишно дете, например тъй, щото да приемеш поучение от него ?
В тази връзка да си припомним една случка, разказана от Венци (пишещият тук под ник "ARMAGEDON ")
- С децата ми от скоро играем една игра, гоним мухи и комари с думите: "Бой, бой, бой". Веднъж синът ми (на 4 годинки) попита сериозно: "Комарите отиват ли в рая?" След като получи отрицателен отговор, започна да плаче с думите: "Нищо, че хапят, нищо че ни боли, не искам да ги убиваме и умират". Аз бях раздвоен между строгия баща, който е длъжен да подготви малкия мъж за предизвикателствата на утрешния ден, тоест дали да го напляскам и да му забраня повече да плаче за глупости и думите на духовния си наставник, че трябва добре да се вслушвам в това, което говорят децата на тази възраст, защото понякога ангелите им говорят чрез тях и можем да научим неподозирани неща за себе си... Та докато се двоумях как да постъпя, в съзнанието ми се появиха думите на Спасителя:
И като повика Иисус едно дете, изправи го посред тях
и рече: истина ви казвам, ако се не обърнете и не станете като деца, няма да влезете в царството небесно; Мат. (18: 2-3)
Край на цитата
От Матея свето Евангелие:
"И като повика Иисус едно дете, изправи го посред тях
и рече: истина ви казвам, ако се не обърнете и не станете като деца, няма да влезете в царството небесно; и тъй, който се смири като това дете, той е по-голям в царството небесно;
и който приеме едно такова дете в Мое име, Мене приема; а който съблазни едного от тия малките, които вярват в Мене, за него е по-добре да му надянат воденичен камък на шията и да го хвърлят в морската дълбочина." [Мат., 18:2-6]
Някои протест(ант)иращи тълкуват, че под "тия малките" (последният стих 6-ти) Спасителят има впредвид с а м о децата, понеже по-горе се казва "И като повика Иисус едно дете".
Ако допуснем, че това е така, то те сами си противоречат, понеже Христос недвусмислено казва, че те М О Г А Т да вярват: ". . . тия малките, които вярват в Мене", свидетелства Божието свето откровение.
. . .
| |
Тема
|
Re: "Иисус, като п о в и к а младенците, рече:. . ."
[re: Ежко]
|
|
Автор |
exaybachay (опустел) |
Публикувано | 21.07.13 14:22 |
|
Добре, ако приемаш "докосване" и "благославяне", като синоними на "кръщение" тогава възгледа ти е разбираем и логичен - ще оставим настрана и момента, че случая, като цяло е доста по-различен, тъй като както и да го погледнем, това е пряка среща м/у младенците и Исус т.е. тука и дума не можа да става за някакъв символичен акт и/или традиционен обред.
Но тогава навлизаме в старите различия във възлгедите по този въпрос м/у католицизма и православието - дали кръщението е "ex opere operato" или е действено, само когато кръстения го осъзнава. Ти правиш сравнение с полагането на медицински грижи за болен човек, но нека погледнем и другото сравнение - с встъпването в училище. Второто сравнение е по-коректно, имайки се предвид, че "кръщене" и "учение" участват често в едно изречение - цитирал си вече такива, няма нужда да повтарям цитати и аз. Та въпроса ми е - дали човек може да се изучи независимо от волята му или преподавания материал, трябва да се осъзнава и разбира т.е. да има волеви акт от страна на изучаващия го?
А относо първото сравнение:
Защо си мислите, че тези ангелчета няма да чуят и Божия Универсален Език на Любовта ?
как мислиш - ако изнасилиш една жена, която харесваш, в която си се влюбил, дали ще чуе универсалния език на любовта?! Тъкмо за това бебето няма да го чуе - лечението на душата и лечението на тялото са коренно различни методи, ти можеш да притежаваш нечие тяло, но е абсолютно невъзможно да притежаваш нечия душа, за това е възможно да заведеш един човек на лекар против волята му, но не е възможно да се разполагаш с душата му, и за това всеки сам си носи кръста, за това и няма начин някой да понесе чуждо беззаконие, не защото просто в библията е написано така или, че на Бог така му се прищяло, това е природен закон, който няма как да бъде нарушен.
биа мъ кабела яко, а дофторете съ безпомошни Редактирано от exaybachay на 21.07.13 14:23.
| |
Тема
|
Питайте Прокимен за молебените за дъжд
[re: vatanasov]
|
|
Автор |
Ежко (Бодлидрешко) |
Публикувано | 21.07.13 14:23 |
|
Може да питате пишещият под ник "Прокимен" който засвидетелства тук, в този форум как негови енориаши са имали такава жива, силна вяра, че когато са правили молебени за дъжд Бог винаги е изпълнявал молитвите им.
Всеки християнин може да сподели и потвърди, че Бог не само чува молитвите ни, но и изпълнява наши просби, макар и да не заслужаваме Милостта Му.
. . .
Редактирано от Ежко на 21.07.13 16:45.
| |
|
Страници по тази тема: 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | (покажи всички)
|
|
|