|
|
Страници по тази тема: 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | (покажи всички)
|
Тема
|
Защо не казва Господ "днес", а "н о щ е с"
|
|
| Автор |
Eжko Бeжko (МладЕж) |
| Публикувано | 21.05.12 22:43 |
|
|
Да, тази тема е дискутирана много. Затова и не е никак маловажна - тема, за нещо твърде тривиално - но Тема за най-сигурното - иза най-главното, - което ще ни сполети: смъртта на телата ни - и онова, което следва "или-или": възхода - или падението - на душата ни. С Христа Бога, или с демоните, В Царството на Светлината, или в княжеството на мрака.
Сякаш, не се обърна внимание на някои важни неща, затова нека отделим специално внимание на поне някои оттях. С Божията Помощ.
Първом на това - за "нощес", - а после - ако е рекъл Господ, и на други.
И така
Демонската паплач е наречена "тъмнина" (Еф., 5:11), нейната власт е наречена "власт на тъмнината" (Кол. 1:13)
"защото нашата борба не е против кръв и плът, а против началствата, против властите, против светоуправниците на т ъ м н и н а т а от тоя век, против поднебесните духове на злобата." (Еф., 6:12)
[Лука, 12:16] И каза им притча, като рече: на един богат човек нивата се бе много обродила;
[12:17] и той размишляваше в себе си и казваше: какво да направя? няма де да събера плодовете си.
[12:18] И рече: това ще сторя: ще съборя житниците си и ще съградя по-големи, и ще събера там всичките си храни и благата си,
[12:19] и ще кажа на душата си: душо, имаш много блага, приготвени за много години: почивай, яж, пий, весели се.
[12:20] Но Бог му рече: безумнико, н о щ е с ще ти поискат душата; а това, що си приготвил, кому ще остане?
Защо Господ не казва "днес", а откровява: "н о щ е с"
Редактирано от Eжko Бeжko на 21.05.12 23:26.
| |
|
|
|
Противопоставяйки денят на нощта богомилстваш, драги. И то не защото си кой знае какъв мислител, а просто защото не четеш.
"Ден на ден блика слово и нощ на нощ изявява знание" (Пс.19:2)
"Твой е денят, Твоя е нощта;" (Пс.74:16)
| |
|
|
|
Да, но Господ не казва "днес" ще ти поискат", не казва "скоро" ще ти поискат", не казва "когато ти поискат", а казва дори "довечера" ще ти поискат", а казва именно и точно "нощес ще ти поискат душата". И това никак не е случайно.
Защото демонската паплач е наречена "тъмнина" (Еф., 5:11), нейната власт е наречена "власт на тъмнината" (Кол. 1:13)
Апостол Павел свързва именно нощта с властта на тъмнината, с делата на мрака.
[Римляни, 13:12] Нощта се провали, а денят се приближи: да отхвърлим, прочее, делата на мрака и да наденем оръжието на светлината.
Даже и превода да е "поискат", даже и да подминем "нощес" пак остават въпросите
От фам:
1)Защо Бог не казва: ще ти поискам душата, а: ще ти поискАТ ? Кои са тия, дето ще я поискат?
2) Като ти я поискат, ще можеш ли да откажеш? Това насилствено разлъчване на душата от тялото няма ли да е мъчително?
3) Като я вземат - тия дето са я поискали - какво ще правят с нея? Защо Христос казва: така се случва с тия, които не в Бога богатеят? какво е това, дето се случва? Явно не се визира смъртта, защото тя очаква всекиго, богати, бедни и пр. Какво е това след смъртта, което заплашва "безумците"? май не е трудно да се досетим от участта на един друг богаташ, който беше в ада на мъки и пр и пр.
И изобщо - каква ти е доктрината, изградена върху каменния фундамент на "поискат" - за разлика от сапунения мехур на "истяжут"? При кого попада след смъртта душата на грешниците? Христос със прегръдка ли очакваш да те посрещне след смъртта, ако си я карал като нас грешните човеци?
| |
|
|
|
Защото демонската паплач е наречена "тъмнина"
Не четеш, бодливоглави, не четеш, а докато не четеш, Господ обитава в мрак (3Цар.8:12)
| |
|
|
|
Бог е Светлината и изпълва всичко във всичко, в това число и Тъмнината, ала "Светлината в мрака свети, и мракът я не обзе" - тоест, Светлината няма нищо общо с тъмнината, с Княза на този свят и демоните, затова бесовете са "светоуправници на тъмнината", както е и казано:
[6:12] защото нашата борба не е против кръв и плът, а против началствата, против властите, против светоуправниците на тъмнината от тоя век, против поднебесните духове на злобата.
Не на едно място Адът е наричан тъмница, а Апостол Иуда го именува направо като "мракът на тъмнината" (Иуда, 1:13)
Ще отговориш ли на въпросите или ще продължиш да сучеш и въртиш ?
Редактирано от Eжko Бeжko на 22.05.12 17:12.
| |
|
|
|
признай си, че си дуалист и ще си говоря с теб, иначе не
| |
|
Тема
|
Re: Защо не казва Господ "днес", а "н о щ е с"
[re: Eжko Бeжko]
|
|
| Автор |
dnaunseq (старо куче) |
| Публикувано | 22.05.12 17:42 |
|
|
Според мен, употребата е поетична и психологична. През деня всеки се занимава с някаква дейност, която мисли, че е голямата работа, а вечерта идва равносметката и вече не важат графиците, които човек си е определил.
| |
|
Тема
|
Re: Защо не казва Господ "днес", а "н о щ е с"
[re: Eжko Бeжko]
|
|
| Автор |
Aлиca. (Лиса) |
| Публикувано | 22.05.12 18:41 |
|
|
Защо Господ не казва "днес", а откровява: "н о щ е с"
Като легне да спи спокоен, че вече богат и уреден за много години безумникът, затова.
| |
|
Тема
|
Не, Бог му говори преди осъществяване на бляновете
[re: Aлиca.]
|
|
| Автор |
Eжko Бeжko (МладЕж) |
| Публикувано | 22.05.12 21:11 |
|
|
Не, Божият Глас - Съвестта - му говори още преди богаташът да осъществи бленуванията си - това ще сторя, онова ще направя. . . .
Прочети отново внимателно, за да прозреш това "ще".
В отговор на:
Като легне да спи спокоен, че вече богат и уреден за много години безумникът, затова.
Редактирано от Eжko Бeжko на 22.05.12 21:15.
| |
|
Тема
|
Re: Не, Бог му говори преди осъществяване на бляновете
[re: Eжko Бeжko]
|
|
| Автор |
Aлиca. (Лиса) |
| Публикувано | 22.05.12 21:39 |
|
|
Ми за да не ляга да спи нощес, и да се унася, а да будува и да преосмисля, кое му е сложното за разбиране?
| |
|
Страници по тази тема: 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | (покажи всички)
|
|
|