Клубове Дир.бг
powered by diri.bg
търси в Клубове diri.bg Разширено търсене

Вход
Име
Парола

Клубове
Dir.bg
Взаимопомощ
Горещи теми
Компютри и Интернет
Контакти
Култура и изкуство
Мнения
Наука
Политика, Свят
Спорт
Техника
Градове
Религия и мистика
Фен клубове
Хоби, Развлечения
Общества
Я, архивите са живи
Клубове Дирене Регистрация Кой е тук Въпроси Списък Купувам / Продавам 00:22 18.07.25 
Религия и мистика
   >> Православие
*Кратък преглед

Страници по тази тема: 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | (покажи всички)
Тема За разцепването на евхарийстийните общностинови  
Автор Prokimen ()
Публикувано16.03.12 11:48



Отдавна не се бяха появявали в клуба

на spanishcaravan в темата на Дея.

За да не се отклонява темата за попския "дрес код", а и на Ежко Бежко, което задълбочава размислите върху прекрасния израз за "евхаристийните общности" , струва ми се, че се налага нова тема за обмяна на мисли.

Друга тема, касаеща въпроса за канонизациите, докосна въпроса за древните християнски или както spanishcaravan се е изразил на академичен богословски език за "евхаристийните общности".

По повод честването на годишнината от смъртта на приснопаметния и ненадминат за момента роден български богослов и духоносен старец - архим. Серафим Алексиев, възниква недоумението дали старостилието в България е само по себе си "раздиране на евхаристийни общности".

1. отговарят ли нашите енорийски събрания на древните евхаристийни общности, които са могли самостоятелно да "канонизират" някого.

2. ако всяка енория е същинска евхаристийна община, тогава как да разбираме развихрения от богословите на "Двери" изкуствен скандал в руската църква в София. Българите, които пренебрегват енорийските си общини и демонстративно не ги признават за спасителни евхаристийни такива, а се силят да окупират и унищожат руската евхаристийна общитна с традиционната й канонична дисциплина, превръщайки я като болшинството български пазари по един нагъл и хулигански начин, де факто, не раздират ли своите си софийски евхаристийни общини и не подценяват ли като цяло спасителността в Българската православна църква или скандалът е чисто и просто за любимите църковни имущества и пари, пари и само пари?!

3) Ежковото съждение ми остана неразбрано. Ако Ежко защитава свещения гняв на уважавания от мен клубен богослов, тогава възниква друг, далече по-сериозен проблем.

Нека оставим голямата лъжица за нащите големи уста "Вселенските събори" се се опитаме да отговорим на въпроса за Българската Екзархия. Тя раздрала ли е Църквата Христова и в крайна сметка, оправдала ли е намеренията си?

В контекста за българското старостилие и раздраните евхаристийни общини, св. Максим Изповедник раздрал ли е някоя или някои евхаристийни общини, или неговият "сектантски" подвиг - "ненадминат инат" е свидетелствал, че всички църковни общини, колкото и да били сплотени, били де факто отпаднали от Църквата без никаква съборна санкция?

В крайна сметка, кажете ми къде ги има тези евхаристийни общини в Б.П.Ц., където богомолците си познават вярата, живеят я и са реални християни с правилно разбиране за Бога, Църквата и душеспасението?

Редактирано от Prokimen на 16.03.12 11:55.



Тема Re: За разцепването на евхарийстийните общностинови [re: Prokimen]  
Автор Дeя ()
Публикувано18.03.12 13:03



Йеромонах Зотик:" Руската православна църква няма имоти в България".

- това по повод скандалът около църквата "Св.Николай Чудотворец".





Тема Re: За разцепването на евхарийстийните общностинови [re: Дeя]  
Автор Пpaвocлaвeн ckoтМодератор (свещи пали)
Публикувано18.03.12 18:34



Прочетох новината и се удивявам на наглостта на "енориашите" на несъществуващата енория на Руската църква. Познавам и о. Николай, и дякон Сава (светското му име беше друго). Добри свещенослужители, нестяжатели и пр, но... в чужд манастир със свой устав не става. Именно благодарение църковността и дисциплинираността на руснаците в св Николай имаше завиден богослужебен ред... няма да забравя първия си Велики Четвъртък, който точно там се черкувах и не знаех на земята ли съм или на небето. Защо е тоя опит да се налага български в руското подворие, при положение 1е достатъчно вярващи руснаци има по София и искат да си имат църковно училище и пр на руски? Малко са църкви в София, опряхме до Руската да превземем. И веднага това идиотско клюкарство за имоти и пр. Отвратително.



Тема Re: За разцепването на евхарийстийните общностинови [re: Пpaвocлaвeн ckoт]  
Автор enoriashka (непознат )
Публикувано19.03.12 09:50



Уважаеми Православен скот,
бях провокирана от Вашето мнение и се регистрирах, за да Ви отговоря.
Преди всичко - ако в този храм не са били желани български богомолци, имало е много лесен начин това да бъде избегнато - връща се статутът на храма като църква към посолството и се прекратява всякакъв достъп до нея, освен на руски граждани. След като това не се е случило, ние сме в правото си да се чувстваме добре дошли там и да желаем да вземаме участие в църковния и енорийски живот. До идването на сегашния настоятел това ни право никога не е било поставяно под съмнение. Българските свещеници и дякони са тези, които основно служат там, така че в момента, благодарение на игумен Филип, драматично е нарушен ритъмът на църковния ни живот (понеже "енорийски" се превърна в мръсна дума в последно време).
Много е важно да се отбележи, че за отзоваването на игумен Филип молят както българи, така и руснаци. Конфликтът с този човек е поради неговата абсолютна невъможност да води диалог. Никой не е искал да му налага каквото и да е. Съгласете се, че има разлика между това някой да дойде и да ти каже - от утре ще правиш това, това и това, защото съм ти шеф и казвам така, и това настоятелят да се обърне към събратята си и хората в храма, да им обясни защо едно или друго нещо се налага, с нормален тон и нужното уважение. Ние се обърнахме към него с изключително нормален тон в писмото, което му написахме, след като той отказа да ни приеме за разговор. Вместо да се опита да ни убеди в правотата си, той предизвика война. Това, което се случва днес, е резултатът от неговото нежелание за диалог.
Никой от нас не е твърдял нищо за апетити към имоти - това е теза на Дирекцията по вероизповеданията. Ние само обърнахме внимание върху това, което о. Филип се опитва да прокара по безцеремонен начин. Ако на някого му се чете и би искал да знае повече по темата -


Не мога да разбера защо непрекъснато се говори за тази история, сякаш ние имаме претенции към мястото. В тази църква повечето от нас са се венчали, кръщавани са децата ни, там се изповядваме и причастяваме, там сме всяка неделя, на всеки празник - ами, като не са ни изгонили овреме, сега се чувстваме зле. Ако се окаже, че о. Филип има право да изгони българските свещеници, ние ще си тръгнем с тях и няма да скърбим за сградата, а за изгубената общност. Но ако се окаже, че все пак той не може да си прави каквото си иска, без да се съобразява със св. Синод на БПЦ, ние ще настояваме да запазим досегашната нормалност на църковния си живот. Не виждам нищо нередно в това.



Тема Re: За разцепването на евхарийстийните общностинови [re: enoriashka]  
Автор Black Wolf (ловец)
Публикувано19.03.12 10:56



Това възможно ли е - в православен храм да не може да влезе православен? Без значение дали е българин, руснак, грък или чукча?

Просто ми е интересно да разбера от църковна гледна точка може ли да се сложи такава забрана.

Добър лов на всеки по тези пътеки, Законът сега е със нас!


Тема Re: За разцепването на евхарийстийните общностинови [re: enoriashka]  
Автор Пpaвocлaвeн ckoтМодератор (свещи пали)
Публикувано19.03.12 12:52



Съгласете се, че има разлика между това някой да дойде и да ти каже - от утре ще правиш това, това и това, защото съм ти шеф и казвам така, и това настоятелят да се обърне към събратята си и хората в храма, да им обясни защо едно или друго нещо се налага, с нормален тон и нужното уважение.

Има разлика. Първото изисква християнско смирение и послушание - или най-малкото ги възпитава.

А за клюките - не вярвам журналистите да са ги измислили сами:

"Руски игумен се облизва за Шипка"



Ето всъщност един енориаш, който пряко изказва хипотезата за имоти:



Искрено се надявам, че всичко е въпрос на някакви лични амбиции на сегашния предстоятел. Или че става дума за имоти, принадлежали преди това на руската църква. Страшно ми е дори да си помисля, че е някаква неофициална политика на Московската патриаршия. Защото не друг, а покойният руски патриарх Алексий II по време на посещението си в България нарече този храм "намоленый" - т.е. изстрадан, пропит с молитвите на вярващите.

Не стигат всичките ни разколи и скандали, да направим скандал и в Руското подворие.

Редактирано от Пpaвocлaвeн ckoт на 19.03.12 12:58.



Тема Re: За разцепването на евхарийстийните общностинови [re: Prokimen]  
Автор gloriana (непознат)
Публикувано19.03.12 13:41



Българите, които пренебрегват енорийските си общини и демонстративно не ги признават за спасителни евхаристийни такива, а се силят да окупират и унищожат руската евхаристийна общитна с традиционната й канонична дисциплина, превръщайки я като болшинството български пазари по един нагъл и хулигански начин

Включвам се единствено защото контекстът на темата не допуска твърдения като горното. Ако се вслушаме във Вашите критерии за разцепление, излиза, че приснопаметният архимандрит Серафим е извършил всичко това, като е пренебрегнал българските духовници и е станал духовно чедо на Владика Серафим. Ама как, нима не е имало български архиереи, при които да се изповядва, каква е тази "наглост" и "хулиганство" от негова страна? В поведението на игумена и йеромонаха не е трудно да се забележи етнофилетизъм, а точно заради тази ерес нашата Църква е била схизматична. Дали са чули или чели тези духовници, а и Вие и останалите, които ги подкрепяте: "Няма вече иудеин, ни елин...защото всички вие едно сте в Христа Иисуса" (Гал. 3:28). Съвсем друго ни се благовести обаче: има вече руснак, има и българин и всички вие изобщо не сте едно, особено пък в Христа Иисуса - в Христа Иисуса вие трябва да бъдете разделени.
Кой действително разцепва евхаристийната общност - който следва думите на апостол Павел или който им се противопоставя?

Редактирано от gloriana на 19.03.12 14:30.



Тема Re: За разцепването на евхарийстийните общностинови [re: gloriana]  
Автор Пpaвocлaвeн ckoтМодератор (свещи пали)
Публикувано19.03.12 15:14



Хубави думи, но да се запитаме защо доста от религиозно грамотните българи гравитират от доста време към руското подворие, а не към друга църква в София. Дали няма някакви особености, които са ги привлекли и които с българизацията ще изчезнат, както са изчезнали по останалите енории?

И нормално ли е "домакините" да окупират една църква на диаспората? Защото, като няма юдей и елин, руснак и българин, какво е тумнало на българите да изискват служба на български и пр? Упрекват настоятеля, че искал в руски храм да се чете на руски. А защо да не се служи тогава на неутрален език - на арабски или на финландски, за да се преодолее лингвистичния "етнофилетизъм" и от двете страни?

И доколко поведението на "енориашите" - да се мъчат да наложат своите виждания на настоятеля - е оправдано в коя да е "евхаристийна общност"? "Овци, не пасете пастиря си!" казал още едно време св Григорий Богослов.



Тема Re: За разцепването на евхарийстийните общностинови [re: Пpaвocлaвeн ckoт]  
Автор enoriashka (непознат )
Публикувано19.03.12 15:44



Ама никой не желае "българизация", там е работата. Четенето на св. Евангелие на български език е полезно не само за българите, а и за руснаците, за които църковнославянският е труден за разбиране. Или и в православната Църква е допустимо да слушаш св. Евангелие без да разбираш, както мюсюлманите четат Корана на арабски? В Руската църква има(ше) огромен брой черкуващи се деца - и русначета, и българчета. Какво пък разбират те от този език? Все пак никой не е пожелал богослуженията да се извършват на български, а просто най-важният текст по време на св. Литургия да се чете И на разбираем за всички език, както И на църковнославянски, както беше в последните години.
Може би случайно, а може би не, децата в неделното училище също в голямата си част са българчета. Някои биват водени специално за него от родителите си, които се черкуват на други места. Беше създадена прекрасна общност от деца, които заедно растат и обикват Бога и ближния, и в тази общност заедно се учат на толерантност към различната култура. Не виждам на кого и защо може да му се стори лошо това!
В дългите години, в които посещавам Руската църква, съм била свидетел на четирима настоятеля и мога да твърдя без никакво съмнение, че това е безпрецедентно поведение спрямо работещите в храма, служещите в олтара и прихожаните. Знаем какво е послушание и знаем как да следваме пастиря си. Просто той не желае да ни води, а иска да ни върже на въже и да ни тегли. Е, не, благодаря.



Тема Re: За разцепването на евхарийстийните общности [re: Пpaвocлaвeн ckoт]  
Автор gloriana (непознат)
Публикувано19.03.12 16:45



"Овци, не пасете пастиря си!"
Какъв е този пастир, който си разпръсква и пъди овцете, вместо да ги пасе? Такъв човек няма как да бъде наречен по този начин и съответно думите на св. Григорий Богослов не важат за него. Интересно дали ще направи компромис за хората от смесени бракове или те ще са принудени да ходят в отделни църкви? А за децата им дали ще се измисли смесен българо-руски храм? Истината е точно обратната на това, което твърдиш - българите се повлияват от руските традиции и това ги влече към храма, а не опит да доминират и да претопят съществуващия църковен ред. Единствената причина да се изгонят българите може да е евентуално богослужението да премине на съвременен руски на един по-следващ етап, а на това неруснаците прихожани биха се възпротивили със сигурност. Да се премахне църковнославянският, в това е цялата драма и възвишен стремеж, а това със сигурност е по-интригуващо от някакви си имоти.




Страници по тази тема: 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | (покажи всички)
*Кратък преглед
Клуб :  


Clubs.dir.bg е форум за дискусии. Dir.bg не носи отговорност за съдържанието и достоверността на публикуваните в дискусиите материали.

Никаква част от съдържанието на тази страница не може да бъде репродуцирана, записвана или предавана под каквато и да е форма или по какъвто и да е повод без писменото съгласие на Dir.bg
За Забележки, коментари и предложения ползвайте формата за Обратна връзка | Мобилна версия | Потребителско споразумение
© 2006-2025 Dir.bg Всички права запазени.