Клубове Дир.бг
powered by diri.bg
търси в Клубове diri.bg Разширено търсене

Вход
Име
Парола

Клубове
Dir.bg
Взаимопомощ
Горещи теми
Компютри и Интернет
Контакти
Култура и изкуство
Мнения
Наука
Политика, Свят
Спорт
Техника
Градове
Религия и мистика
Фен клубове
Хоби, Развлечения
Общества
Я, архивите са живи
Клубове Дирене Регистрация Кой е тук Въпроси Списък Купувам / Продавам 20:06 21.05.24 
Религия и мистика
   >> Православие
*Кратък преглед

Страници по тази тема: 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | (покажи всички)
Тема Избирателност във вяратанови  
Автор kaмъчe (загубенo)
Публикувано29.04.11 11:37



Забелязвате ли каква голяма избирателност имаме във вярата?

Един приема едно, друг друго. Съсредоточаваме ме се върху нещо и загърбваме друго. Има любими стихове, има и забравени стихове. Сякаш като забравяме това, което не ни харесва правим то не се отнася за нас.

А вярата не би ли трябвало да приема всичко? Или поне да се се опитва?

Така излиза това да, това не.



Тема Re: Избирателност във вяратанови [re: kaмъчe]  
Автор krokoem ()
Публикувано29.04.11 19:40



А вярата не би ли трябвало да приема всичко?

За вярата дали приема всичко не знам, но за любовта знам, че приема всичко: любовта... всичко извинява, на всичко вярва, на всичко се надява, всичко претърпява (I Кор. 13:7)





Тема Re: Избирателност във вяратанови [re: kaмъчe]  
Автор isihia (старо куче)
Публикувано29.04.11 23:06



пътя е дълъг, важното е накрая да кажем, че сме го извървели, сме опазили вярата и сме спасили душата си.



Тема Re: Избирателност във вяратанови [re: kaмъчe]  
Автор Tимoтeй (монах в света)
Публикувано30.04.11 23:30



Не си го пояснила добре. Кое от вярата избираме и кое не?
Всичко по вярата по Предание избираме и се трудим да го изпълним. Някои неща са ни трудни и падаме и пак ставаме, а други са ни лесни и с радост ги изпълняваме.

За каква избирателност говориш. Ние нямаме право да избираме части от вярата. Да се радваме, че Бог ни е избрал, като ни е дал Правилна вяра!



Тема Re: Избирателност във вяратанови [re: Tимoтeй]  
Автор Lapli Jasp (непознат )
Публикувано01.05.11 01:01



Здравейте!Христос Воскресе!
Мисля,че човек има избирателност във вярата,защото Бог говори на всекиго така,както ще бъде разбран.Човеците сме различни,пътищата,по които стигаме до Него-също.Аз съм православна християнка,влизам в църква,паля свещица и се моля.Но често,ходейки в гората,гледайки облаците и слушайки вятъра,се чувствам много близо до Бог и ми е много по-лесно да отворя душата си за молитва към Него.Вярвам,че животните и дърветата също имат душа и те ми помагат много повече да достигне гласът ми до Него,отколкото много от свещениците,които съвсем са се самозабравили.Мисля,че хората в миналото са Чували много по-добре Бог с помощта на Неговите творения.Сега сме се втренчили в канони и детайли и всички,които излизат от това са обявявани в за езичници и грешници.Ангели или духове пазители,не са ли все изпратени от Него и наричани от нас по различни начини?!
Мисля,че избираме как да вярваме и как да Го наричаме,защото Той ни е посочил пътя към Него.Но това,разбира се е мое лично мнение.





Тема Re: Избирателност във вяратанови [re: Lapli Jasp]  
Автор isihia (старо куче)
Публикувано01.05.11 01:30



Воистина воскресе!
Господ се открива по 2 начина - естествен - "гледайки облаците и слушайки вятъра" и свръх естествен:
В зависимост от начините, по които Бог открива на хората Себе Си, Своето величие и творческа мощ, различаваме естествено и свръхестествено Откровение. От сътворението на света и досега Бог е давал и дава позна­вие за Себе Си чрез видимия свят, където като в отворена книга хо­рата могат да четат за Бога, за своя Творец и Промислител. „Не­бecaтa проповядват славата на Бога, и за делата на pъцeтe Му възвестява твърдта” (Псал. 18:1), възкликва св. пророк и цар Давид. Този начин на богопознание се нарича е с т е с т в е н о Откровение. Видимият свят открива невидимия Бог и Неговите свойства. "Защото онова, що е невидимо у Него, сиреч, вечната Му сила и Божеството, се вижда още от създание-мира чрез раз­глеждане творенията" (Рим. 1:20). Че създаденият от Бога свят съществува и се развива по определени и вложени в него закони това се вижда, а творческата Божия сила, която промишлява за света, ние не виждаме. Обаче невидимите за очите признаци за съществуването на Твореца и Неговите свойства са видими за ума: за него те са ясно отпечатани върху Божиите творения. Когато разглеждаме света като цяло и в неговите части, ние долавяме т в о р ч е с к а т а в с е м о г ъ щ а с и л а, която е уредила цялото товa необхватно множество разновидни твари, техния жи­вот и дейност; долавяме свойствата на Бога, Който премъдро е устроил всичко; долавяме Неговата благост, която е дала на тво­рението всичко необходимо за неговото хармонично съществуване и развитие.

Ако човек надникне в себе си, ще види, че и собствената му природа свидетелства за Бога. "Той произведе от една кръв целия род човешки да обитава по цялото земно лице, като назна­чи предопределени времена и граници на тяхното обитаване, за да търсят Господа, та не биха ли Го някак усетили и намерили макар Той и да не е далеч от всекиго измежду нас: защото ние чрез Него живеем, и се движим, и съществуваме" (Деян. 17:26-28).

Св. Василии Велики (+379 г.) пише, че у нас преди вярата в Бога се явява мисълта, че има Бог; тая мисъл ние получаваме чрез разглеждането на тварите. Като разглеждаме света ние познаваме премъдростта, благостта и другите свойства на Бо­га; познаваме, че Той е Творец на всичко, в тава число и на нас. След това вече идва у нас вярата в Бога, а след вярата иде и поклонението (Писмо 235).

Колкото и да са убедителни доказателствата за Бога и Неговата всемогъща сила, получавани чрез естественото Откровение, те не са достатъчни за нравственото развитие и съвършенство на вярващия човек. Бог, "Който иска да се спасят всички човеци и да достигнат до nознание на истната" (1 Тим. 2:4), ни е дал и друго, свръхестествено Откровение. Понякога Бог се откривал на хората чрез чудесни природни явления. Така напр. на Моисей се явил във вид на горяща къпина на планината Хорив (Изх. 3 гл.), на Синайската планина пък - в гръм и мълнии (Изх. 19 гл.), на пророк Илия - в тихия полъх на вятъра (3 Цар. 19 гл). На Авраам (Бит. 18 гл.) и Яков (Бит. 32 гл.) Бог се явил в човешки образ, а на пророците Исаия (Ис. 6 гл.) и Иезекиил (Иез. 1 гл.) ­във видения. Още по-често Той изпращал ангели да известят на хората волята Му. Но най-често Бог така въздействал върху ума и сърцето на Своите избраници, че те ставали способни да про­никват в небесните тайни, да ги разбират и точно да ги предават. Така даденото Божествено Откровение се нарича с в р ъ х е с­ т е с т в е н о. Обаче в пълнота и съвършенство то е дадено на хората от въплътения Син Божи - Иисус Христос. Една част от Божественото Откровение е записана в свещените книги, а друга е запазена по предание.
/Под редакцията на проф. Тотьо Коев /



Не е наша работа да съдим свещениците, а напротив да приемем, че и те като нас са грешни хора, точно за това да им помагаме в тяхното служение. Ще видиш, че каноните и детайлите са нещо полезно, ако си направиш труда да разбереш какво представляват. Духовни свят има своя ред и ангелите - конкретни имена, а не ги наричаме по различен начин.
Това не е /само мое/ мнение.



Тема Re: Избирателност във вяратанови [re: isihia]  
Автор Lapli Jasp (търсеща)
Публикувано01.05.11 12:04



Да,не съм аз тази,която ще съдя свещениците,но не са ли техни представители тези,заради които много хора са свързали Христовото учение със страх,насилствено покръстване и лицемерие.Много коренни народи са минали през ужасен кошмар,за да "повярват" в Христа.На тези народи,Бог им е дал от древни времена знанието да общуват с Него,познанието за целебната сила на билките,сънищата и виденията,които им носят знание,мъдрост и сила.Те са Знаели Това,за което днес се опитваме чрез книги и тълкувания да проумеем.Много свещеници са били слепи и глухи за това,извършвайки насилие над душите им.Не на това ни учи Иисус Христос,напротив,на обич и толерантност помежду ни.Но и днес хора,уж служейки Нему,налагат закони и правила,измислени от тях самите.
Ангелите имат имена,но при някои хора се явяват като животни или птици,може би така,както ще стигнат по-добре до душата на човека.



Тема Re: Избирателност във вяратанови [re: Lapli Jasp]  
Автор Tимoтeй (монах в света)
Публикувано01.05.11 14:58



Много протестански книги четеш. И вероятно не вземаш причастие. Насилници грабят царството небесно - насили себе си и си изповядай греховете и вземи причастие - останалото е от лукавия.



Тема Re: Избирателност във вяратанови [re: Lapli Jasp]  
Автор фмлМодератор (щастливец)
Публикувано01.05.11 15:13



Хайде не говорете така убедено за неща, за които нямате положително знание. Думу, думи, думи....

Избави мя от клеветы человеческия, и сохраню заповеди Твоя


Тема Re: Избирателност във вяратанови [re: Tимoтeй]  
Автор Lapli Jasp (търсеща)
Публикувано01.05.11 19:24



Идея нямам,Тимотей,какво представляват протестантските книги,никога не съм чела такава

.Както споменах вече,аз съм православна християнка,така че със сигурност съм се изповядвала и причастие съм взимала.
"Останалото е от лукавия" .Кое останало?Ако човек лекува,помага на хората,отнася се с уважение към всичко,създадено от Бог,има Дарба,която използва само за добро и живее както Христос иска от нас,но Го нарича по друг начин и отдава почит,по начин различен от нашия,това...има ли нещо общо с лукавия според теб?А друг,който нарича себе си християнин,гори хора на кладата,търка устата на децата със сапун ако проговорят на собствения си език и налага със страх това учение,но е служител в църква и изповядва се редовно,той по-богоугоден ли е?
Казал е. По делата ще ги познаете .

Човек,чувствайки се свободен да избира как да се моли на Бог,е много по-близо до Него.




Страници по тази тема: 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | (покажи всички)
*Кратък преглед
Клуб :  


Clubs.dir.bg е форум за дискусии. Dir.bg не носи отговорност за съдържанието и достоверността на публикуваните в дискусиите материали.

Никаква част от съдържанието на тази страница не може да бъде репродуцирана, записвана или предавана под каквато и да е форма или по какъвто и да е повод без писменото съгласие на Dir.bg
За Забележки, коментари и предложения ползвайте формата за Обратна връзка | Мобилна версия | Потребителско споразумение
© 2006-2024 Dir.bg Всички права запазени.