|
Страници по тази тема: 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | (покажи всички)
|
Права си за панихидата. В никакъв случай не бива да се отслужва небрежно. Но Бог гледа в сърцата на хората, това е важното.
Най-доброто което можем да направим за починалите ни близки е да се молим за тях. Запиши й също четиридесетница (в продължение на четиридесет литургии да й четат името при молитвите) Друго е когато цялата църква се моли заедно с теб.
Вярно че е много мъчно, но не чакай да я сънуваш. Православието не одобрява такива "явявания" насън и тълкувания. Просто се моли за нея, а Бог е благ и добър. Последно, това че не си успяла да я видиш, не е задължително да е наказание. Човек не винаги може да разбере Божия промисъл.
Beauty is truth, truth beauty - that is all ye know on earth, and all ye need to know.
| |
Тема
|
Re: Бог няма нужда и от нас, ама ние имаме нужда
[re: Eжko_]
|
|
Автор |
Kaлoмaин (горгона Медуза) |
Публикувано | 26.01.11 16:53 |
|
Ежко, стори ми се, че жената се чувства зле най-вече заради невъзможността да се сбогува с майка си. Негодуванието от свещеника идва от това, че тя се е опитала да се справи с този проблем, очаквала е от него помощ точно в това отношение, а не я е получила. Отговорът ми е точно в тази насока - опитвам се да помогна с това, което мисля, че й е необходимо. По начина, по който аз го разбирам.
Ти имаш други представи за това, което би я накарало да се почувства по-добре. Предложи ги. Може да помогнат.
| |
Тема
|
Re: За морала на свещениците
[re: Prokimen]
|
|
Автор |
Kaлoмaин (горгона Медуза) |
Публикувано | 26.01.11 16:56 |
|
Това сигурно е шега, но все пак - никога!
| |
|
Права си за панихидата. В никакъв случай не бива да се отслужва небрежно. Но Бог гледа в сърцата на хората, това е важното.
Много жестока традиция е това. Замислям се понякога... сърцето на страдащия е буквално разбито в такъв момент, обзема те такава мъка и най-нормалната реакция е да оставиш времето да заличи болката. Вместо това ти се налага периодично да минаваш отново и отново през същия ад. Защо е нужно? Дали е характерно за всички религии и народи....
| |
Тема
|
Re: Особено завършека на постинга е твърде "истинен"
[re: Prokimen]
|
|
Автор |
spanishcaravan (i know you can) |
Публикувано | 26.01.11 18:13 |
|
защото опелото е по-скоро за утеха на живите, отколкото за покойниците. Вземи прочети текстовете вместо да се дърлиш така нагло.
Така е, съгласен съм, но защо тогава не са създадени и някакви четива за утеха на онези живи които погребват самоубиец? Преди няколко месеца така погребваха един познат. Съмняваха се, че се е самоубил и дядо поповците с много страх упорито отказваха да идат на гроба. Да не е опело. Да не е последование някакво. Да не нахлузват питрахиля. Но, ей така, две-три думи за утеха и насърчение да кажат поне на майката.
| |
|
Има твърде много случаи когато архиереите благославят опела на такива случаи. Може би е трябвало нарочно допитване до местния кириарх. Опелата са твърде съкратени.Не виждам защо да не се помисли за някаква кратка богослужебна форма когато има съмнения. После, не разбирам защо не пропагандира употребата на Псалтира. В конкретния слуучай домашните биха могли да прочетат една катизма. Струва ми се, че всичко опира до духовната грамотност и култура на кръстените християни
| |
Тема
|
Re: За морала на свещениците
[re: Kaлoмaин]
|
|
Автор |
Eжko_ (бодли_дрешко) |
Публикувано | 26.01.11 18:50 |
|
Не, не се шегува. Затова и му реплекирах толкова остро, понеже онова, което пишаш най-накрая в постинга си, всъщност е една изопачена проповед, която звучи така: - Няма значение, кой как е живял - дали е вършил престъпления, или не, и въобще колко греховна е душата му, непокаялата се душа, защото всяка душа получава утеха след смъртта на тялото.
И ако праведникът едвам се спасява, нечестивецът и грешникът де ще се яви? (1Пет. 4:18)
Не е вярно това, което казва Прокимен: "опелото е по-скоро за утеха на живите, отколкото за покойниците"
И за двете страни м о ж е да е утеха, ала душата на покойника е тази, която в по неизгодната позиция, казано по светски. Понеже, тук можем да се утешаваме ако щете и със суетата на този свят, докато "там" няма място за суетни.
| |
|
Най-силна е молитвата за починалите по време на светата Литургия, когато частиците, извадени за живи и мъртви, се потапят в Кръвта Господня с думите: „Умий, Господи, греховете на тук поменатите със Своята честна Кръв по молитвите на Твоите светии.” Тези молитви са особено необходими през първите 40 дена, когато душата на починалия странства по пътищата към вечните селения. Благодарение на тези молитви мнозина умрели в покаяние, но не успели да го проявят в пълнота по време на живота си, са били освободени от душевните терзания и са получили успокоение.
| |
|
Не е вярно това, което казва Прокимен: "опелото е по-скоро за утеха на живите, отколкото за покойниците"
Това го казваш, Еж, защото преди малко прочете последованието? Мисля, Прокимен те насочи именно към молитвения текст. Прочете ли го вече?
| |
|
Разплака ме с този си постинг, но ти благодаря!
| |
|
Страници по тази тема: 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | (покажи всички)
|
|
|