|
Страници по тази тема: 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | (покажи всички)
Тема
|
Как да се тълкува...
|
|
Автор |
corsica (настъпващ) |
Публикувано | 13.09.10 19:16 |
|
Как може да се тълкува този пасаж
"Не мислете, че съм дошъл да наруша закона или пророците: не да наруша съм дошъл, а да изпълня.
Защото, истина ви казвам: докле премине небето и земята,
ни една йота, или една чертица от закона
няма да премине, докато всичко не се сбъдне" (Мат. 5:17-18).",
след като Исус проповядва в съвсем нов дух- на любов, състрадание , ненасилие, в отличие от Библията?
o todo, o nada
| |
|
след като Исус проповядва в съвсем нов дух- на любов, състрадание , ненасилие, в отличие от Библията?
Напротив, не е в "отличие от Библията", каквото и да значи това.
Например, сравни Осия 6:6 "Защото милост искам, а не жертва, и познаване на Бога - повече от всеизгарания." с проповядваното от Исус, което очевидно познаваш, щом го "отличаваш" от библията.
| |
Тема
|
докато не се сбъдне писаното за Него
[re: corsica]
|
|
Автор |
Eжko_ (бодли_дрешко) |
Публикувано | 13.09.10 19:37 |
|
докато не се сбъдне писаното за Него - това е крючът за разбирането тук.
С л е д Възкресението Си, Той им припомня това, като им казва:
“И рече им: ето това е, ЗА КОЕТО ВИ БЯХ ГОВОРИЛ, когато бях още с вас, че трябва да се изпълни всичко, писано за Мене в Закона Моисеев и у пророците и в псалмите.” (Лука, 24:44)
| |
|
Е това не е съвсем така. Не ме карай да търся "любимия" ми цитат в който Бог нарежда се изтребват жители на един град и да се изкормват родилките. Сигурна съм, че ти по-лесно ще го намериш, че и не само него.
| |
Тема
|
Re: Как да се тълкува...
[re: Raphaela]
|
|
Автор |
фaмyлyc (щастливец) |
Публикувано | 13.09.10 20:52 |
|
В Старозаветно време е било важно да оцелее Божия Народ между всичките останали нроди. По действие на дявола или човешката повредена природа всички тия народи са практикували същото - масоео клане и невероятни жестокости (напр асирийците са одирали живи населението на градове и крепости които биха им се притивопоставили, набиавали са ги на кол, с свевъзможи мъчителни смърти и канибализъм е пълна гръцката митология и пр).
В тия условия Бог чрез пророци и др лица заповядва на народа си да изтреби определени племена. Е- ако беше напратил потоп или огън и жупел, по-"хуманно" ли щеше да е.
аз Те оставих - Ти не ме оставяй!
| |
|
Действията на Бог (особено потенциални такива) няма да коментирам, защото не бих могла. Но никога няма да приема нуждата от това да се изкормват родилки, като необходимо условие за оцеляването на евреите. Бог може всичко, изобщо без да има нужда да се правят такива неща. Пример-Бог е отворил червено море, а не е заповядал да изкормят египетските родилки. Начини очевидно има. Проблемът е, че свещените книги, и то не само християнските са влезли неща нямащи нищо общо с Бог и заповедите му, а просто едновремешни политически и социални разбирания за нещата. Нещо, което наблюдаваме и в по-съвременните текстове.
| |
|
Излишно абсолютизираш. И какво ще стане, като извадим на преден план текст от преди 3000 г, касаещ съвсем друга епоха, култура и т.н.?
Друг текст ще ти подам за размисъл. Прочети Бит.34гл., виж какво се случва там. Справедливо ли е, не е ли? Отсъди ти, а после виж и отношението-присъда на Яков за "постъпката" на Симеон и Леви отразена в благословиите му (Бит.49:5-7).
Примери всякакви може да се намерят.
| |
|
Анджък! Събития от преди 3000 години не са норма за днешно човешко поведение-това едно.Събития дори от преди 100 години може да не са такава норма.
и второ-освен ако не приемем еретичното становище, че Бог е несъвършен и си сменя мнението с времето, то очевидно тези заповеди от преди 3 хиляди години, не са от Него, а са попаднали там от някой от пишещите текстовете и произхождат от личното му мнение.
| |
|
напр асирийците са одирали живи населението на градове и крепости които биха им се притивопоставили, набиавали са ги на кол, с свевъзможи мъчителни смърти и канибализъм е пълна гръцката митология и пр).
Такива са били източните нрави, какво да се прави. По тия древни закони (които не били чужди и на израилтяните) османците превземат Търново и не го разрушават, превземат Истанбул на части и кварталите които се съпротивляват поругават, а останалите не. Впрочем, ето и текста от Моисеевия закон касаещ военните закони:
"Когато се приближиш към някой град, за да воюваш против него, предложи му мир. Ако ти отговори миролюбиво и ти отвори портите, тогава цялото население, което се намира в него, да ти станат поданици и да ти работят. Но ако не сключи мир с теб, а воюва против теб, тогава да го обсадиш; и когато Господ, твоят Бог, го предаде в ръцете ти, тогава да поразиш всичките му мъжки с острието на меча; а жените, децата, добитъка и всичко, което се намира в града, всичката плячка от него да вземеш за себе си; и да ядеш от плячката на неприятелите си, която Господ, твоят Бог, ти даде." (Второзаконие 20:10-14)
От 15 стих нататък следват указания за градовете в Ханаан. За тези градове е предвидено пълно унищожение, но ясно е обяснено защо - "за да не ви научат да постъпвате според всичките мерзости, които те са извършвали за боговете си, и така да съгрешите против Господа, вашия Бог" (Втор.20:18)
Но запознатите с историята знаят, че нито израилтяните са унищожили ханаанците с градовете им, нито пък са се запазили от всичките им мерзости.
| |
|
освен ако не приемем еретичното становище, че Бог е несъвършен и си сменя мнението с времето, то очевидно тези заповеди от преди 3 хиляди години, не са от Него, а са попаднали там от някой от пишещите текстовете и произхождат от личното му мнение.
Не, Бог не си сменя мнението. Просто тогавашните човеци били доста различни, да речем.
Иначе, за книга Второзаконие съществува мнение, че е писана далеч след времето на Моисей. Но това е друга тема.
| |
|
Страници по тази тема: 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | (покажи всички)
|
|
|