|
Страници по тази тема: 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | (покажи всички)
Тема
|
Re: Едно е православната доктрина и добра практика,
[re: _maycal]
|
|
Автор |
Aлekc (необвързан) |
Публикувано | 11.07.10 02:36 |
|
Понастоящем в България различни християнски деноминации от всякакъв род дал Господ!
Имам приятели в някои от тях, включително и православни. От опит знам, че няма нищо по-важно от отделния човек. Ако той е с чисто сърце, прекрасно! Бог ще го закриля и преведе през объркания лабиринт на живота.
Ако обаче сърцето му е покварено, то където и да се озове, той ще оскверни с присъствието и тайните си амбиции и най-древната и свята църковна традиция...
Ако не уважавах православната традиция, аз не бих писал в този клуб.
Но от друга страна знам много добре, че тази традиция също си има своите срамни страници.
Например случаят със свети Максим Изповедник е едно от най-фрапиращите доказателства до какво морално падение могат да достигнат християни, които са абсолютно убедени в своята православна безупречност. А такива православни християни у нас и днес има в изобилие...
Когато си в лодката, движи се брега.
Когато си на брега, движи се лодката.
| |
Тема
|
Никой не е прочел текста ти
[re: Tимoтeй]
|
|
Автор |
фaмyлyc (щастливец) |
Публикувано | 11.07.10 08:44 |
|
бъди сигурен. В стила на съвременноста, погледнали са първите две-три изречения и оттам - както ги води духът или духовете.
| |
Тема
|
Re: Никой не е прочел текста ти
[re: фaмyлyc]
|
|
Автор |
*abi* (eLgreco) |
Публикувано | 11.07.10 09:58 |
|
От подклаждането на страсти никой не печели, Фам!
Я прочети това внимателно, защото май ти си погледнал само първите две-три изречения...Не ми се занимаваше за е-нти път с половинчатостите на Тимотей, гръмко прокламирани, но изолирани от библейската същност. Все пак ще се позанимая с най-същественото, погрешно духовно наставление от написаното:
“сторете плодове, достойни за покаяние”, освен това: Който е крадил, да спре да краде, и да почне да връща краденото; който не е постил, да започне да пости; който е лъгал, да започне да говори истината; който е блудствал, да започне да се въздържа от блудство и от мисъл за блудство; който е мразил, да почне да обича; който е бил извън Църквата, да влезе в Църквата, да се изповяда и причасти и т.н. Тоест, плодовете, достойни за покаяние са добри дела, обратни на предишните греховни дела. Иначе, ако си останем на предишните греховни дела, ще бъдем отсечени и хвърлени в огън, според думите на св. Иоан Кръстител.
Хайде сега го обмисли добре това "сторете плодове, достойни за покаяние".
Защотото казаното, има смисъл по-различен от този на делата, за които твърди Тимотей, че се заложени тълковно.
Тимотей определено няма понятие кой плодът, достоен за Покаяние, но да пише нескопосани проповеди, талант...дал Някой, въпросът е Кой?
I'm proud to be a citizen of Rep. Mangasaria Редактирано от *abi* на 11.07.10 11:16.
| |
Тема
|
Първото от което започваме е това, че
[re: *abi*]
|
|
Автор |
*abi* (eLgreco) |
Публикувано | 11.07.10 10:29 |
|
...Покаянието се отнася и до праведниците, които трябва да гледат към миналото си и да видят с какво още могат да служат на Твореца
Покаянието, акт от четири степени важи и за праведниците и за грешниците. И изобщо не означава само да спре да прави и да започне да прави нито за грешника, нито за праведника.
Преди да спрат или започнат нещо и праведните и грешните (само Бог зане кои са) имат дълъг духовен път за извървяване, започващ от преосмислянето на делата. Защото без истински духовен прелом, няма покаяние.
Самата библейска дума, понятието "тшува" означава "Завръщане" и то трябва да бъде изпълнено ПЪРВО с духовен плод и ПОСЛЕ чрез действията.
Не се ли върне душата при Твореца, не е осъществено Покаяние, каквито и дела да бъдат сторени в последствие.
Така, че тези "ПЛОДОВЕ, достойни за Покаяние", са тези на Духа, преди Покаянието, преди Опрощението. Това е "посявянето" в отношенията с Всевишния, поставянето на постъпките на строг и критчен анализ. Разкаяние за неизвършеното милосърдие и невъздадената справедливост, чрез които и най-големия грешник може да се поправи и изчисти напълно. Висшият Шабатен замисъл забраняващ всяка друга, освен духовната работа, която ражда истинския плод.
Плиткоумните съвети за Покаяние давани от Тимотей (хич и да не ме прощава) са крайно безвкусни и като цяло безполезни духовно и се учудвам, че им отделя цели три месеца, докато на мен ще са ми нужни 30 минути, за да изложа на текст пълнотата, свисше на Покаянието, което и ще сторя днес по-късно.
Забавно ми е, че се декларира как Духът това, Духът онова, но цялата напудрена философия накрая се свежда до чисто практически, делови нагласи, без съществена духовна просвета...
I'm proud to be a citizen of Rep. Mangasaria Редактирано от *abi* на 11.07.10 11:01.
| |
Тема
|
Re: Първото от което започваме е това, че
[re: *abi*]
|
|
Автор |
фaмyлyc (щастливец) |
Публикувано | 11.07.10 11:34 |
|
Тимотей не тълкува Талмуда и не е задължен да спазва талмудическите традиции.
А ако покаянието не доведе до СПИРАНЕ на греховните мисли и дела и до ЗАПОЧВАНЕ на противоположните добродетели, то явно е безплодно и го няма никакво. Разбира се, Бог дава силите за въздържане от зло о за вършене на добро, но ги дава в отговор на разположението и искреното желание на човека.
Редактирано от фaмyлyc на 11.07.10 11:38.
| |
Тема
|
Нека видим светото Евангелие, кои са тези плодове
[re: *abi*]
|
|
Автор |
Eжko_ (бодли_дрешко) |
Публикувано | 11.07.10 11:56 |
|
В отговор на: От подклаждането на страсти никой не печели, Фам!
Я прочети това внимателно, защото май ти си погледнал само първите две-три изречения...Не ми се занимаваше за е-нти път с половинчатостите на Тимотей, гръмко прокламирани, но изолирани от библейската същност. Все пак ще се позанимая с най-същественото, погрешно духовно наставление от написаното:
“сторете плодове, достойни за покаяние”, освен това: Който е крадил, да спре да краде, и да почне да връща краденото; който не е постил, да започне да пости; който е лъгал, да започне да говори истината; който е блудствал, да започне да се въздържа от блудство и от мисъл за блудство; който е мразил, да почне да обича; който е бил извън Църквата, да влезе в Църквата, да се изповяда и причасти и т.н. Тоест, плодовете, достойни за покаяние са добри дела, обратни на предишните греховни дела. Иначе, ако си останем на предишните греховни дела, ще бъдем отсечени и хвърлени в огън, според думите на св. Иоан Кръстител.
Хайде сега го обмисли добре това "сторете плодове, достойни за покаяние".
Защотото казаното, има смисъл по-различен от този на делата, за които твърди Тимотей, че се заложени тълковно.
Тимотей определено няма понятие кой плодът, достоен за Покаяние, но да пише нескопосани проповеди, талант...дал Някой, въпросът е Кой?
Светото Евангелие:
"Иоан говореше на човеците, които отиваха при него да ги кръсти: рожби ехиднини! кой ви подсказа да бягате от бъдещия гняв? Прочее, сторете плодове, достойни за покаяние, и не начевайте да думате в себе си: наш отец е Авраам; защото, казвам ви, Бог може от тия камъни да въздигне Аврааму чеда. И секирата лежи вече при корена на дърветата: всяко дърво, което не дава добър плод, бива отсичано и хвърляно в огън. И питаше го народът и казваше: какво тогава да п р а в и м ? Той отговори и им рече: който има две дрехи, нека даде ономува, който няма; и който има храна, нека прави същото. Дойдоха и митари да се кръстят, и му рекоха: учителю, какво да п р а в и м ? А той им отговори: не изисквайте нищо повече от това, що ви е определено. Питаха го тъй също и войници и казваха: а ние какво да п р а в и м ? И рече им: никого не притеснявайте, не клеветете, и задоволявайте се с вашите заплати."
Ето, че плодовете, достойни за покаяние, са нашите благоприятни Богу д е л а - онези, с които сме призвани да бъдем Негови съ_работници, работейки в синергия с Божията Воля. Не ли затова и се молим с: ...да бъде Твоята Воля...
Редактирано от Eжko_ на 11.07.10 13:03.
| |
|
Господин ..., думите ви изискват отговор. И понеже са написани с много лична емоция и позиция, то и отговорът неминуемо ще засегне личността Ви, макар да не желая това.
Разбираемо е, че търсите някакво оправдание за решението си да се отречете от каноничната Църква и да предбивавате и досега в разкол. Е - причината да не се покаете и примирите с Църквата определено не е аязмото "с отпадъчни води", нито неканоничната икона, която приличала на Разпутин. Дано тая причина с Божията помощ все някога ви остави свободен, за да не погиват повече досегашните ви монашески подвизи и духовни дарби в неразкаяно противене на Светия Дух.
Несправедливите ви изказания, че в БПЦ нямало и един човек, с когото да може да се говори за култура и пр, колективното обвинение срещу Църквата, че е среда и порождение на рожби ехиднини няма да поклатят вярващите, но могат жестоко да съблазнят някой неукрепнал във вярата или търсещ... А който съблазни един от тия, знаем какво му е препоръчано да направи.
Преди малко съм се причастил и не искам повече да се разстройвам духовно с писане и четене тука, но заранта на ранина видях съблазняващия Ви антицърковен постинг и се чувствах задължен да му отговоря.
Името на човек се поства във форум само ако той желае така. Не съм забелязал Прокимен да настоява да се обръщаме към него по име.
Темата отново отива към лични дрязги. Казах, че няма да допусна това. Заключвам я пак. М. Г. <P ID="edit"><FONT class="small"><EM>Редактирано от Maнyил Гpиropa на 11.07.10 13:10.</EM></FONT></P>Редактирано от фaмyлyc на 11.07.10 13:11.
| |
|
"Разбираемо е, че търсите някакво оправдание за решението си да се отречете от каноничната Църква"
Църквата е богочовешки организъм. Условното "отричане" от някои нейни не дотам читави, не дотам и достатъчно изпълнени със Свети Дух членове, които дори може да са и под вражеско (с демоничен характер!) давление и влияние, не означава цялостно отричане от този богочовешки организъм!
А бе, фамулус, ти да не би да си преминал повече на римокатолическото разбиране за църква!?
| |
|
Кои са те тия "не дотам читави органи"? БПЦ ли визираш?
Редактирано от фaмyлyc на 11.07.10 13:06.
| |
Тема
|
Горко на съблазняващия
[re: фaмyлyc]
|
|
Автор |
Eжko_ (бодли_дрешко) |
Публикувано | 11.07.10 13:04 |
|
"""Господин..., думите ви изискват отговор. И понеже са написани с много лична емоция и позиция, то и отговорът неминуемо ще засегне личността Ви, без да имам желание да Ви коментирам.
Разбираемо е, че търсите някакво оправдание за решението си да се отречете от каноничната Църква и да предбивавате и досега в разкол. Е - причината да не се покаете и примирите с Църквата определено не е аязмото "с отпадъчни води", нито неканоничната икона, която приличала на Разпутин. Дано тая причина с Божията помощ все някога ви остави свободен, за да не погиват повече досегашните ви монашески подвизи и духовни дарби в неразкаяно противене на Светия Дух.
Несправедливите ви изказания, че в БПЦ нямало и един човек, с когото да може да се говори за култура и пр, колективното обвинение срещу Църквата, че е среда и порождение на рожби ехиднини няма да поклатят вярващите, но могат жестоко да съблазнят някой неукрепнал във вярата или търсещ... А който съблазни един от тия, знаем какво му е препоръчано да направи.
Преди малко съм се причастил и не искам повече да се разстройвам духовно с писане и четене тука, но заранта на ранина видях съблазняващия Ви антицърковен постинг и се чувствах задължен да му отговоря."""
Амин.
<P ID="edit"><FONT class="small"><EM>Редактирано от Eжko_ на 11.07.10 13:05.</EM></FONT></P>Редактирано от Maнyил Гpиropa на 11.07.10 13:11.
| |
|
Страници по тази тема: 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | (покажи всички)
|
|
|