Клубове Дир.бг
powered by diri.bg
търси в Клубове diri.bg Разширено търсене

Вход
Име
Парола

Клубове
Dir.bg
Взаимопомощ
Горещи теми
Компютри и Интернет
Контакти
Култура и изкуство
Мнения
Наука
Политика, Свят
Спорт
Техника
Градове
Религия и мистика
Фен клубове
Хоби, Развлечения
Общества
Я, архивите са живи
Клубове Дирене Регистрация Кой е тук Въпроси Списък Купувам / Продавам 09:06 20.05.24 
Религия и мистика
   >> Православие
*Кратък преглед

Страници по тази тема: 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | (покажи всички)
Тема Re: ИКУМЕНИЗМЪТ в действие или засилващо се темпонови [re: Tимoтeй]  
Автор glishevМодератор (Недообразован)
Публикувано26.10.09 08:12



Прав си, не съм прочел.

Обаче се получава много странно положение. Католическата монахиня вижда насън двама светци, единият от които й сочи другия за пример. Щом двамата са заедно, значи и свети Франциск е спасен - по милост, както казваш. Кога се е спасил? Нямаме данни на смъртния си одър да е станал православен, а в Чистилище не вярваме.

Ще ми дойде акълът, ама дали ще съм жив тогава...


Тема Re: ИКУМЕНИЗМЪТ в действие или засилващо се темпонови [re: Tимoтeй]  
Автор glishevМодератор (Недообразован)
Публикувано26.10.09 08:16



Никой няма да те убие. Днес единственият шанс за мъченичество е да идеш в Ирак...

Тимотее, аз съм убеден, че православната Църква у нас е Българската патриаршия. Следователно тя като такава не бива да бъде хулена. Пък и наистина го пише в правилата на клуба, така че бих трил всякакви неща по адрес на самата институция (защото тя е и институция) и нейната история.
Ти сега казваш, че ересите и грешките на отделни нейни представители трябва да се посочват. Съгласен съм. Тогава защо, аджеба, преди се ядосваше, когато тук критикувахме митрополит Николай и неговите очевидни странности?

Ще ми дойде акълът, ама дали ще съм жив тогава...


Тема Re: ИКУМЕНИЗМЪТ в действие или засилващо се темпонови [re: glishev]  
Автор Aлekc (необвързан)
Публикувано26.10.09 09:49



Нека не забравяме, че никой в България не би трябвало да е ненаказуем и над закона - нито депутат, нито министър, нито митрополит.

В края на краищата той си остава винаги редови гражданин на тази държава и ако например прелъсти непълнолетно момиче или момче, трябва да бъде съден по общия ред, без значение какво мнение има за самия себе си.

Когато си в лодката, движи се брега.
Когато си на брега, движи се лодката.


Тема Re: ИКУМЕНИЗМЪТ в действие или засилващо се темпонови [re: glishev]  
Автор Prokimen ()
Публикувано26.10.09 10:21





В отговор на:

... има ли откъде да се извади нещо като нагледен списък с онези наши и чужди православни йерарси, които съответно са "за" и "против" близостта с католиците?

Имам и още един въпрос: "икуменизъм" се нарича католическият стремеж към сближаване между всякакви вярващи, а не само между католици и православни, нали? Докато нашите "съгласни" йерарси са готови само на сближаване с католици?






По първия въпрос, струва ми се, че е твърде да се отговори. Ситуацията се мени едва ли не всеки ден. Доскоро се смяташе, че най-консервативният между православните глави е починалият Иерусалимски патриарх Диодор. На едно съвещание на главите на православните църкви в Истанбул, когато Вартоломей изиска от всички да приложат най-строги мерки срещу православните ревнители на друвното благочестие, наричани пежоративно в България "зилоти", само патриарх Диодор се осмели да рече, че се прегръщат с еретиците, а се съвещават да се борят срещу своите си.

Тази смелост да възрази на православния папа му струваше твърде скъпо. Бяхме свидетели на безпрецедентна наглост и овчедушие на главите овни. Вартоломей, потъпквайки всякакви канони и благоприличие, запрети Иерусалимския патриарх. Никой не възрази.

Моля, не приемайте тези ми сказания като отплескване от въпроса Ви. Това е своеобразна светлина за съвременната катастрофална безпринципност "страха ради юдейскаго", както се казва в Евангелието.

Колкото и скандален да беше случаят с Иерусалимския патриарх Диодор, той си понесе санкцията, защото гръцкото правителство, което финансира гръцките Цариградски, Александрийски и Иерусалимски патриарси, се подчини на Вартоломеевия каприз.

Дори Московската патриаршия, която беше прекратила евхаристийното си общение с Истанбул, не се възпротиви на каноническия абсурд и опасен прецедент.

На фона на тази жалка картина, остава да медитираме какви ще да са задкулисните сили които решават какво да мислят и правят поместните православни църкви.

Имахме неотдавна друг случай с епископ Диомид от Московската патриаршия. Той изтъкна най-основателно каноничните нарушения, свързани и обвързани с икуменизма, но единствено архиепископ Иполит прояви смелост да изрази публично своята солидарност. Последва санкия - запрещение в служение.

Възможно е мнозина да негодуват в себе си, но се боят да останат без заплати.

ПАРАТА ПРАВИ БОРБАТА

Струва ми се, че в България биха проявили строгост единствено патриаршеските митрополити Натанаил и Николай.

Църковните води са твърде мътни за да се види дъното.

Отците Серафим Алексиев и Сергий Язаджиев споменават в тяхната книга за



Тема Re: ИКУМЕНИЗМЪТ в действие или засилващо се темпонови [re: Prokimen]  
Автор Prokimen ()
Публикувано26.10.09 10:34





Колкото до втория Ви въпрос, брат Тимотей е отговорил възможно най-лаконично и твърде ясно.

Много правилно сте поставили въпроса си, който изглежда погрешен, както и много вярно е отговорил брат Тимотей.

Инициативата идва от протестантите и отначало римо-католическата църква, смятаща се за единствената църква Христова, показвала видимо крайна критичност към икуменизма.

Спомням си, архимандрит Сергий Язаджиев всякога подчертаваше с присъщата си огненост, че задкулисно римо-католиците дърпат конците на икуменизма и подготвят момента когато всичко бъде готово за да се признае главенството на папата.

Преди зо години тези приказки на архимандрит Сергий можеха да изглеждат като "тиха лудост". Ето че доживяхме до тайните споразумения в Равена и от този момент т.н. "световно православие", подразбиращо т.н. "канонични" юрисдикции или официално признати поместни църкви, се е забързало с главозамайващо темпо към явно ОБЕДИНЕНИЕ с Ватикана.

Приказките на патриаршеския епископ Тихон са безспорно и очевадно доказателство. Очевадно доказателство е и мълчанието на патриаршеския Синод. Много вярно поставя акцент свещеникът Главев в своята статия, но по всяка вероятност ще остане глас в пустиня защото нашите претенциозни богослови, които се превъзнасят по-високо от небесата, са заети с часовниците и лимузините на някои архиереи и неволно стават оръдия на духа на времето - да се отклони вниманието от същественото и се тласне тълпата към погибел на душите си, загубвайки благодатта на Св. Дух.

Това е скромното ми виждане по въпросите и не ангажирам никого с моите съображения и уверености.



Тема Re: ИКУМЕНИЗМЪТ в действие или засилващо се темпонови [re: Prokimen]  
Автор glishevМодератор (Недообразован)
Публикувано26.10.09 10:45



Жалко! Покрай многото общуване с католици сигурно съм станал податлив на приказките им (но понякога се усещам, че приказват странни неща) и все пак това с Йерусалимския патриарх е наистина абсурдно. Лошото е, че не католиците са виновни за дрязгите между самите православни.
А ревностен православен, струва ми се, е едно, докато "зилот" - друго.

Ще ми дойде акълът, ама дали ще съм жив тогава...


Тема Re: ИКУМЕНИЗМЪТ в действие или засилващо се темпонови [re: Prokimen]  
Автор glishevМодератор (Недообразован)
Публикувано26.10.09 10:46



Тъй и тъй, добър отговор. Благодаря.

Ще ми дойде акълът, ама дали ще съм жив тогава...


Тема Re: ИКУМЕНИЗМЪТ в действие или засилващо се темпонови [re: glishev]  
Автор Prokimen ()
Публикувано26.10.09 11:28



В отговор на:

Жалко! Покрай многото общуване с католици сигурно съм станал податлив на приказките им (но понякога се усещам, че приказват странни неща) и все пак това с Йерусалимския патриарх е наистина абсурдно. Лошото е, че не католиците са виновни за дрязгите между самите православни.
А ревностен православен, струва ми се, е едно, докато "зилот" - друго.




Твърде често създавам неправилно впечатление за себе си. Боя се да не създам убеждение, че съм още по-крайностен и от брат Тимотей. Аз познавам римо-католици отблизо и имам адмиративни чувства към онова, което е положително. Любимият ми преподавател е една професорка по богословие в католически институт, генерална игуменка на цяла конгрекация. Тя ме възхищавала не само с енциклопедичните си познания, критична мисъл и педагогически подхват, но и с нейната човещина, каквато не съм срещал сред православните си братя и сестри.

Най-близък свидетел съм на искрената вяра и трудно сравнимо благочестие на римо-католици. Никога не съм виждал такова сред православните семинаристи, а и не виждам нито един православен свещеник да си наложи ежедневно правило да пребивава цял час в храма на "тиха молитва" или часово съзерцание в молитва на Св. Дарове. Всичко това извън часовете на обществено богослужение.

Някога съм се учил да прповядвам от сектанти. Една бивша неправославна клубна участничка, с която не се познаваме лично, знае от своя близка петдесятничка, че често сме си беседвали в Русе и пазим взаимно добри чувства.

Всякога подчертавам, че докато нито един от моите руски енорияши, известни професори и автори на книги и учебници не ми е помагал в изучаването на френския език, една еврейка - юдейка, преподавателка в Алианса в Париж ми беше помогнала безплатно. Тогава ходех в подрасник, с дълга брада и дълга коса. Тя най-безкористно ми помогна в изучаването на езика извън платените курсове, а по време на отпуска натовари своя приятелка еврейка да проверява упражненията ми. Това за Франция е на ръба на чудото.

Аз не съм против взаимното опознаване и взаимно уважение. Аз не приветствам демагогията на съвременната форма на икуменизъм, която не е лишена от меркантилност.

Частично разбирам заглавието на интервюто на епископ Тихон. Докато за нас е немислимо да предоставим наш храм, дори и пустеещ за римо-католически молитвени нужди, православните се ползват от римо-католическото съдействие в чужбина. И нашата община във Франкфурт се ползва от безвъзмездното съдействие на старокатолицитеЭ предоставящи своя храм и помещения за български нужди. Дядо Тихон се канеще гръмотевично с връзките си във Ватикана да изгони българите от римо-католическия храм, но видимо общата му култура не прави разлика между римо-католици, подчиняващи се на Ватикана и старо-католици

Онези, които ще потърсят от свидетелството ми "под вола теле", ще успокоя, че дори някогашната руска задгранична църква се е ползвала от римо-католическите услуги и е ползвала техен храм в Австрия, а в руски храм във Франция пееше църковен хор от католици.

Когато руският Леснински манастир се е евакуирал от Сърбия, пристигайки във Франция без никакви средства, е бил приютен от римо-католически манастир във Фуркьо, недалече от Версай. Така са съжителствали католически монахини и православните монахини от РПЦЗ.

Дори в сегашният замък в Провемон, където се помещава самостоятелно Леснинският манастир, са запазили петела на покрива на църквичката на замъка, преустроена в манастирски храм.

Когато един женски католически манастир се изпразва, решили да го предоставят на православните руснаци и сега там е старческият дом в Кормей (недалече от Париж) с преустроена православна църква.

После, възродителката на българския зилотизъм - приснопаметната Игумения Серафима Ливен - се е учила като малка в една иезуиска школа край Париж, а архимандрит Серафим Алексиев е защитил доктората си в старокатолическо богословско заведение.

Нещо повече. Синът на канонизирания от Московската патриаршия Серафим Вырицки, предсказал патриаршеството на Алексей Втори, е приел римо-католицизъм и е умрял като католик. Баща мц- светецът - не се е противил нито пък е проявил чудодействената си молитва да спаси сина си, загрижен да спасява другите с чудесата си и измисленото молитвено стоене като преп. Серафим Саровски на камък.

Струва ми се, че нормалните човешки отношения между православни и инославни са несравнимо по-чистосърдечни и пропити от евангелска любов. Колкото отношенията са на по-високо ниво, толкова духът на демагогията е по-силен и понеже парата прави борбата, който плаща, той и налага сценария на играта.

В отговор на:

Лошото е, че не католиците са виновни за дрязгите между самите православни.




Директно не са виновни, но духът на отстъпническото обединение или поглъщане, както Московската патриаршия погълна и обезчести РПЦЗ, действа и нетърпи никаква задръжка в ускоряващото се темпо на мнима евангелска любов и безпринципно самоунищожение.

Колкото до зилотизма, то си има за корен ревността. Зилоти има и сред атонското монашество, което подразбира усилен аскетизъм. Само извратеното българско съзнание придава пежоративен характер на ясното наименование с чисто православна етимология. Другото за което Вие споменавате, него аз го оприличавам с инертната топлохладност, намекната в Апокалипсиса. Ще се намерят ли сред тези "нормални" православни хора с будна съвест един ден да кажат, че съвестта им не позволява повече компромиси или ще се осмелили някой да подаде заявление за съборно осъждане на епископ Тихон за тази открита проповед на ерес, както подчертава отец Главев с пустинния си пастирски глас?! Ето я разликата. Едните, в топлохладността си мислят да са в истината, другите се отделят от отстъплението, защото не могат с немощната си десница да го спрат и се боят да не ги помете и тях.

само по себе си монашеството се появява като зилотизъм - ревност или ПРОТЕСТ, както пише отец Иоан Мейендорф, срещу подмяната на евангелския дух с човешката меркантилност на тогавашния епископат.

Редактирано от Prokimen на 26.10.09 11:49.



Тема Re: ИКУМЕНИЗМЪТ в действие или засилващо се темпонови [re: Prokimen]  
Автор glishevМодератор (Недообразован)
Публикувано26.10.09 14:29



Zelos на гръцки си е ревност, но имам предвид, че едно е да си ревностен във вярата и взискателен към себе си, а друго - да търсиш непрекъснато в какво да изобличаваш другите. Тези, които обикновено наричаме "зилоти" по-скоро имат тази репутация.

А това с меркантилността е напълно вярно! Пълна свинщина. Взаимното уважение е безценно, но и не трябва да е безпринципно.

Ще ми дойде акълът, ама дали ще съм жив тогава...


Тема Re: ИКУМЕНИЗМЪТ в действие или засилващо се темпонови [re: glishev]  
Автор Tимoтeй (монах в света)
Публикувано26.10.09 18:55



Вероятно е спасен, но по милост и там също има по-високи нива на спасени и по-ниски. Този сън е Божия милост за католиците и протестантите даже.




Страници по тази тема: 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | (покажи всички)
*Кратък преглед
Клуб :  


Clubs.dir.bg е форум за дискусии. Dir.bg не носи отговорност за съдържанието и достоверността на публикуваните в дискусиите материали.

Никаква част от съдържанието на тази страница не може да бъде репродуцирана, записвана или предавана под каквато и да е форма или по какъвто и да е повод без писменото съгласие на Dir.bg
За Забележки, коментари и предложения ползвайте формата за Обратна връзка | Мобилна версия | Потребителско споразумение
© 2006-2024 Dir.bg Всички права запазени.