|
Страници по тази тема: 1 | 2 | 3 | 4 | (покажи всички)
Тема
|
Друга визия за православно-католическа* служба
|
|
Автор |
SiainoNebe (философ 25 m sf) |
Публикувано | 05.11.08 07:31 |
|
Накратко, ако желаете после може и подробно.
Ето и визията:
1. Църквата отваря врати за служба вечерта.
а) Тя е малка църква, църква към един блок, може би дори се намира във входа му.
б) Този блок или вход дори има само една огромна кухня-всекидневна-библиотека, където всички семейства се хранят. Блокът е нещо като комуна.
2. На службата се събират приятелите от входа, всички се познават, ако дойде далечен познат всички се опитват да го опознаят, да научат повече за него. Защото всички знаят, че ако не са приятели няма как да вземат Евхаристия, защото тя се взема реално само на вечеря на любовта, а такава между познати далечни е невъзможна.
3. Свещеника прави кратко призоваване на Светия Дух и моли Иисус Христос всички на службата да бъдат Негови ученици и служители през този ден. След това се обръща за съвет и наставничество към светеца за деня и към локалните местни светци за същия ден от близкото минало.
4. Всеки от присъстващите казва по няколко думи на Христос, а после на светеца и другите светци и се моли за съвет по социалния проект*, по който работи.
5. Когато всички приключат се обръща внимание на хората на службата с пророчески или учителски дар (ако има такива, както е имало почти навсякъде в ранната църква), които било то чрез получено видение или просто вдъхновение един вид да дадат своята теория за отговорът, който Бог, светците и ангелите дават на молитвите и въпросите на християните на службата.
6. Всички обаче съзнават, че пророка и учителя може и да грешат, защото малцина са чистите и безпогрешни хора с такива харизматични дарове (ако въобще е имало такива в историята на човечеството).
7. През нощта всички внимават върху съновиденията си и на сутринта ги обсъждат с братята си.
*Православно-католическа, защото мога да се обзаложа, че духовния човек с очистено от плътско мислене и горделивост съзнание, няма конфесионални задръжки.
*Друга визия, защото събранието на православните последните 2 000 години в различните подвижнически обители, църкви и общности е било толкова различно, че днешния канон и реалността на днешната служба и църковен живот, представляващи на практика театър, е силно смущаващо за познаващия древния живот на църквата и някой (не аз) би казал кощунствено.
*Социалния проект, защото всеки разумен християнин знае, че ако има и седмица, в която той не работи за това да просвети, утеши, помогне, нахрани и приюти някого, то много здраво е загазил и бяга с в галоп все по-далече от портите на Божествената Държава, Божието царство, вечния рай без страдание и зло и т.н.
| |
Тема
|
Re: Друга визия за православно-католическа* служба
[re: SiainoNebe]
|
|
Автор |
glishev (Недообразован) |
Публикувано | 05.11.08 10:39 |
|
Това домашна служба ли трябва да е?
Има такива. Честно казано, малко са ми странни. Обичам две неща във вярата - чувството за интимност и чувството за величие. В домашните служби величието ми липсва.
А и не напразно така наречените "вечери на любовта" са отменени от църковните власти преди много, много години.
Що се отнася до конфесионалните задръжки, за тях си има причина. Присъствал съм на католически литургии в Австрия и Словакия. Присъствал съм и на т. нар. "гръко-католически", тоест униатски. Няма как обаче да се присъединя в молитвата им за папата и във взимането на тяхното причастие. За мен папата не е това, което е за тях, а и причастието им има символична, но важна разлика с нашето. Нито мога да се присъединя към постоянно повтаряната им молитва им към света Богородица, защото те на практика призовават по-различна Богородица от тази, в която аз вярвам.
Влизал съм и в евангелистка черква. По навик и от уважение понечих да се прекръстя и ме помолиха да не го правя, защото явно за евангелистите кръстът е знак не на саможертвата и триумфа над смъртта, а само на поругаването и страданието. Добре, но за мен кръстният знак означава много. Оттам нататък няма как да участвам и в тяхната служба.
Ще ми дойде акълът, ама дали ще съм жив тогава...
| |
Тема
|
Re: Друга визия за православно-католическа* служба
[re: SiainoNebe]
|
|
Автор |
xenox (елфът савин) |
Публикувано | 05.11.08 12:08 |
|
ей, какво му има на свети йоан златоуст, пък и на свети василий велики, че трябва да мислим нови варианти на литургията?
| |
|
това не е и униатска литургия,превода на монсеньoр Елдъров на "Златоустовата" литургия го доказва
Не е и католическа служба,не е..,абе с две думи нищо извесно не е.
Да е домашна служба,може,няма проблем.
Смущаващо е че не познавате литургията,а давате мнения.
Спокойно мога да го кажа,защото съм присъствал на презвитериански литургии,на лутерански,на методистка служба много напомняща литургията.
Ако искате да откриете нещо ново,кажете си.
То и аз да си призная прочетох две книги,а сега пиша трета,така че няма проблем да творите и вие.
"Синергията се ползува единствено от православните".
автор Ставри,добър пример от **** :) :)
| |
Тема
|
Re: Друга визия за православно-католическа* служба
[re: xenox]
|
|
Автор |
SiainoNebe (философ 25 m sf) |
Публикувано | 05.11.08 13:15 |
|
по погрешка споменах Евхаристията и като болна тема за православния защитник на чистата вяр, то пак сбърках. въобще квото и да направя, все нещо не е как тряя.
нямах предвид нов вариант на литургията, казах служба, просто служба. абстрахирайте се от литургията.
какво мислите за въпросната служба?
вече разбрах, че единия модератор харесва да е величествено и да е сам, ок, няма проблем, това е хубаво.
значи, сега забравете, че съм споменал причастието и кажете какво мислите за този вид служба?
паралелите с протестантите не мисля, че са уместни, нарочно не съм ги споменал в заглавието на темата.
| |
Тема
|
Re: Друга визия за православно-католическа* служба
[re: ЛюбимeЦ 12+1]
|
|
Автор |
SiainoNebe (философ 25 m sf) |
Публикувано | 05.11.08 13:37 |
|
и как се казват книгите ти, че да ти прочетем? :)
| |
|
"Приключенията на Моливко и Сръчко" първата
втората е по проблемите на ирелевантноста на системите за мониторинг на коцепциалните маркетингови визулализации на относителните индивидуални и неразработени форматно неосъществени субекти на познанието
"Синергията се ползува единствено от православните".
автор Ставри,добър пример от **** :) :)
| |
|
втората е по проблемите на ирелевантноста на системите за мониторинг на коцепциалните маркетингови визулализации на относителните индивидуални и неразработени форматно неосъществени субекти на познанието по отношение на
| |
|
...дадената тема например
това се подразбира
"Синергията се ползува единствено от православните".
автор Ставри,добър пример от **** :) :)
| |
|
" През нощта всички внимават върху съновиденията си и на сутринта ги обсъждат с братята си. "
Смешни човече, ако желаеш, мога да ти предоставя точен цитат на св Йоан Лествичник относно сънищата!...Само да не стане така, че да заместиш "обсъждането на сънищата" с разглеждане на хороскопите за деня!
| |
|
Страници по тази тема: 1 | 2 | 3 | 4 | (покажи всички)
|
|
|