|
Страници по тази тема: 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | (покажи всички)
|
обикновено за тоя тип "бог" се предписват антипсихотични лекарства
| |
|
"Второ не бих определил будизма като идеология, а повече като филосовско-религиозна система. "
Всяка идеология се основава на някаква философско-религиозна система, разликите идват от надстройката. При будизма надстройката почти я няма.
"Четвърто интересно как предишните хора са усяли да обобщят предходният опит по-начин по-който да формулират норми с които да регламентират движението на обществата си напред сравнително успешно. Ние пък след като имаме опит от още 3000 , 3500 г. не можем да се похвалим със същият успех. "
С какъв успех точно искате да се хвалите, не разбрах. Нашето общество е много по-сложно от някогашното, независимо от това то си функционира, при това напълно успешно. Това че нормите в съвременното общество се различават от нормите в древното общество може да се смята за плюс, след като крепи сегашното общество. Сега нормите са - кради в рамките на закона, прелюбодействай ако не те хванат, убивай в краен случай и т.н., и явно е, че обществото си се крепи с тях.
Тези норми може да не се харесват на определени малцинства, но са полезни за обществото като цяло. тези норми са обобщение именно на предходната история на сегашното общество, за справка - годините за начално натрупване на капитали.
"Нормите на старият завет безпорно от наша гледна точка за жестоки. Но това е било оптималното за онези времена. Основната задача на обществата е била да оцелеят и те са го постигали с правила близки до тези на една военна организация. "
Нормите са били налагани от победителите, за свое оправдание. Да се изколят жените и децата в победен град не е жестокост, това е нарушаване на самите норми за които говорим - не убивай! Никакво оправдание не може да се каже тука, никакво оцеляване на общество не се постига с такива действия. Противоречие между норми и действия.
| |
|
Предписват се когато му проличи. А представи си че такъв служи в ракетните войски или на друго подобно място, и реши да изпълнява заповедите на Бог?
| |
|
е да, тези неща стават и то в правителства...което е по-страшно от един случаен луд в армията
| |
Тема
|
Re: какво е твоето мнение е без значение
[re: geri®]
|
|
Автор |
Kaлoмaин (търсеща) |
Публикувано | 21.04.08 17:51 |
|
Сега нормите са - кради в рамките на закона, прелюбодействай ако не те хванат, убивай в краен случай и т.н., и явно е, че обществото си се крепи с тях.
Ужасно, но факт. А срещу фактите не се рита.
Противоречие между норми и действия
Когато някой претендира за съвършена любов такива противоречия бият много на очи.
| |
Тема
|
Re: какво е твоето мнение е без значение
[re: Kaлoмaин]
|
|
Автор |
geri® (циник) |
Публикувано | 21.04.08 18:48 |
|
Точно така, има разминаване с нуждите за оцеляване на обществото, и моралът който отделни индивиди искат да изповядват. Обществото много пъти е рухвало и възкръсвало, това като че ли е най-жизнеспособната система от принципи. Независимо от всякакви идеализации от типа колко хубаво би било ако нямаше тая престъпност, ако незнам какво си, такива идеализации не са се проявили като жизнеспособни.
"Когато някой претендира за съвършена любов такива противоречия бият много на очи."
Именно, точно тези противоречия щипят. Иначе религията става. Идеално върши целите за които е построена.
| |
Тема
|
Re: Вашето мнение за библията?
[re: Last Roman]
|
|
Автор |
Eva B. (холмскиолдия) |
Публикувано | 21.04.08 19:45 |
|
Не всички ;)
Аз се възмущавам от тези, които се възмущават
А кой от вас заслужава вечен живот?
| |
|
До колкото знам думата "Библия" се пише с главна буква. Това първо.
Второ, не разбирам какво целиш с тази тема? Библията има много "лица"; много ъгли, от които може да се разглежда. Религиозната функция на книгата не противоречи на ролята й на исторически източник (в никакъв случай изключителен и не винаги достоверен, но чрез съпоставяне с външни факти достоверността на някои сведения са потвърдени), нито на книга с морални поучения. Морал за онези, които са я писали много отдавна, не винаги идентичен с този на хората, които я четат днес. Наивно и грешно е да се гледа на нея от висотата на развитието на културата и етиката ни. Т.е., не съм съгласна, че да се убиват работещите с камъни е "очевидно зло". Приеми, че добро и зло са лични морални понятия, които едно, че често са субективно-индивидуални и второ, формират се различно през различните епохи. Само хората, които са живели по времето на убиване с камъни за работа в събота, а не аз, ти или който и да тук може да определи това етически.
Обвиняваш някои от пишещите тук, че не мислят, но ти правиш същата грешка, просто в другата крайност. Реално си до известна степен като тях.
А кой от вас заслужава вечен живот?
| |
|
какво е хиперкуб и защо се върти?
| |
|
ще я пишаш както намеря за добре
книги в които има описани такива неща, може и без главна буква да минат
целя точно каквото съм заявила в началния пост-да разбера как се съвместява вярата в библията като свещена книга с морала, съвестта и любовта
не ме вълнува ролята и на исторически източник-не съм нито за, нито против
някои неща не си променят моралната стойност, независимо какво мислят хората.Едно от тези неща е убиването на деца и жени. Нито сега нито някога, това е било добро. Мисля евреите не смятаха че е било оправдано да им избиват децата през втората световна война...От къде на къде аз ще приема че е ОК те да избиват други деца в което и да е време?Бог от тази библия е казал "не убивай".Тоест явно и тогава моралът е бил съшия, просто хората са били още по-малко склонни да го следват. Няма оправдание за убийствата на беззащитни.Нито сега, нито преди.Не искам оправдания.Искам да знам как се съвместяват зверства с благи приказки за добро и Бог.
Вече научавам един начин-като си затваряш очите и казваш-то не е точно така и то едно време е било така....Т.е отричане.
Да видим има ли други механизми или само този е.
| |
|
Страници по тази тема: 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | (покажи всички)
|
|
|