|
Страници по тази тема: 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | (покажи всички)
Тема
|
Спасението е от евреите
|
|
Автор |
фaмyлyc (щастливец) |
Публикувано | 28.11.06 19:41 |
|
Блажен народът, който познава тръбния зов! Те ходят в светлината на лицето Ти, Господи, за Твоето име се радват цял ден и с Твоята правда се възвишават, защото Ти си украса на силите им!
| |
Тема
|
Re: Спасението е от евреите
[re: фaмyлyc]
|
|
Автор |
Last_Roman (PRAEFECTUS URBI) |
Публикувано | 28.11.06 21:15 |
|
По-скоро всички беди идват от самонабедилия се за "богоизбран" народ. Това ще смесваш юдаизъм и християнство не ти прави чест.
Все пак християнският Бог е човеколюбив и всепрощаващ, а не ревнив и отмъстителен, каквото е********* ******** Яхве.
Християнството е религия за всички, а юдаизмът е само за "избрани".
А иначе спасение от евреите няма. Човечеството е правило много опити да се отърве от тях. Засега безуспешни...
Facta, non verba!
<P ID="edit"><FONT class="small"><EM>Редактирано от Last_Roman на 28.11.06 21:16.</EM></FONT></P>Редактирано от muradkhan на 28.11.06 21:56.
| |
|
Римлянино, ти изповада Христос !
| |
Тема
|
Re: Спасението е от евреите
[re: isihia]
|
|
Автор |
Last_Roman (PRAEFECTUS URBI) |
Публикувано | 28.11.06 21:21 |
|
Е, да не забравяме, че Исус /Йешуа/ е бил евреин.
А иначе реформата, която разграничава Християнството от юдаизма, е извършена от римския гражданин Павел, който започва да го разпространява сред "необрязаните". Затова Християнството получава широко разпространиение. Там произходът не бил от значение.
Facta, non verba!
| |
|
Павел също е бил юдеин и възпитан като фарисей. Но интересен е фактът че е роден в римско гражданство. Не зная какво означава това, може би баща му е бил с такова поданство?
| |
Тема
|
Re: Спасението е от евреите
[re: Bronson]
|
|
Автор |
Last_Roman (PRAEFECTUS URBI) |
Публикувано | 28.11.06 21:35 |
|
Римското гражданство или се предавало от родителя на детето или се купувало. Павел категорично твърди, че е римлянин по рождение. Значи явно неговият баща е римлянин, женен за еврейка. Така той получава от империята - гражданството, а от евреите - религията. Това е доста удачен начин за импрегниране на евреите във всяко едно патриархално общество. Така децата им са двойно облагодетелствани. По бащина линия те получават всички привилегии на средата, в което живеят. По майчина линия те получават религията и възпитанието, както и помощта от еврейската диаспора. Така наследниците евреи от смесените бракове имат много по-успешен старт от обикновените граждани и преуспяват много по-лесно. Това е философията и начинът им на взаимодействие с останалия свят. Нищо чудно, че успяват да пролазят на всички по-отговорни позиции.
Досега тактиката им е доста успешна, особено в градски условия. Всъщност евреинът няма родина. Той е космополит и се приспособява навсякъде, стига да има градска среда. В този случай наистина можа да ги наречем "вечни жидове"...
Facta, non verba!
| |
|
казва Спасителят...
А какво казва Апостолът? - "[3:1] И тъй, какво е предимството на иудеите, или каква е ползата от обрязването? [3:2] Голямо е предимството във всяко отношение, а главно, че тям е поверено словото Божие. [3:3] Та какво, ако някои не са повярвали? Нима неверието им ще унищожи Божията вярност?
[3:4] Съвсем не! Нека признаваме, че Бог е верен, а всеки човек е лъжлив, както е писано: "за да се оправдаеш в думите Си, и да победиш, когато си в съд".
| |
|
казва Спасителят...
А какво казва Апостолът? - "[3:1] И тъй, какво е предимството на иудеите, или каква е ползата от обрязването? [3:2] Голямо е предимството във всяко отношение, а главно, че тям е поверено словото Божие. [3:3] Та какво, ако някои не са повярвали? Нима неверието им ще унищожи Божията вярност?
[3:4] Съвсем не! Нека признаваме, че Бог е верен, а всеки човек е лъжлив, както е писано: "за да се оправдаеш в думите Си, и да победиш, когато си в съд".
И още:
[11:11] Прочее, казвам: нима се препънаха, за да паднат безвъзвратно? Съвсем не. Но чрез тяхното падане дойде спасението за езичниците, за да се възбуди в тях ревност.
[11:12] Ако пък падането им е богатство за света, и лишението им е богатство за езичниците, то колко повече ще бъде обръщането на всички тях!
[11:13] На вас, езичниците, казвам: доколкото съм апостол на езичниците, аз прославям службата си,
[11:14] та дано някак възбудя ревност у сродниците си по плът и спася някои от тях.
[11:15] Защото, ако тяхното отхвърляне е помирение за света, то какво ще бъде приемането им, ако не възкресение от мъртви?
[11:16] Ако начатъкът е свет, свето е и тестото; и ако коренът е свет, свети са и клоните.
[11:17] Ако пък някои от клоните са се отчеснали, а ти, бидейки дива маслина, си се присадил на тяхно място и си станал съучастник на корена и на маслинения сок,
[11:18] то не се хвали пред клоните. Ако пък се хвалиш, знай, че не ти държиш корена, а коренът - тебе.
[11:19] Но ще речеш: отчеснаха се клоните, за да се аз присадя.
[11:20] Добре. Те поради неверие се отчеснаха, а ти чрез вяра се държиш: не мисли високо за себе си, а имай страх.
[11:21] Защото, ако Бог не е пощадил природните клони, гледай да не би и тебе да не пощади.
[11:22] Виж, прочее, Божията благост и строгост: строгост към отпадналите, а благост към тебе, ако останеш в благостта; инак, и ти ще бъдещ отсечен.
[11:23] Но те, ако не пребъдат в неверие, ще бъдат присадени, защото Бог е мощен пак да ги присади.
[11:24] Защото, ако ти си отсечен от естествена дива маслина, и против естеството си присаден на питомна маслина, то колко по-лесно тия, естествените, ще бъдат присадени на своята маслина.
[11:25] Не искам, братя, да не знаете тая тайна (за да не възмечтаете много за себе си), че ожесточението у Израиля стана частично, докле да влезе цялото множество езичници,
[11:26] и по такъв начин целият Израил ще се спаси, както е писано: "ще дойде от Сион Избавителят и ще отстрани нечестието от Иакова".
| |
Тема
|
Re: "Спасението е от евреите"
[re: фaмyлyc]
|
|
Автор |
Last_Roman (PRAEFECTUS URBI) |
Публикувано | 28.11.06 21:45 |
|
ми аре въпрос - ако Християнството и юдаизмът са тъждествени - защо християните не се обрязват?
[Голямо е предимството във всяко отношение, а главно, че тям е поверено словото Божие./b]
Нещо ме съмнява това твърдение. По тази логика мюсулманите като се обрязват - по-близо ли са го Бога, отколкото необрязаните християни?
В моналото това се е правело от чисто хигиенични съображение /както и забраната за ядене на свинско/. Сега се прави главно с идеологическа цел - да разграничи чуждия от своя.
Facta, non verba!
| |
|
Амин.
| |
|
Страници по тази тема: 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | (покажи всички)
|
|
|