Клубове Дир.бг
powered by diri.bg
търси в Клубове diri.bg Разширено търсене

Вход
Име
Парола

Клубове
Dir.bg
Взаимопомощ
Горещи теми
Компютри и Интернет
Контакти
Култура и изкуство
Мнения
Наука
Политика, Свят
Спорт
Техника
Градове
Религия и мистика
Фен клубове
Хоби, Развлечения
Общества
Я, архивите са живи
Клубове Дирене Регистрация Кой е тук Въпроси Списък Купувам / Продавам 14:47 27.05.24 
Религия и мистика
   >> Православие
*Кратък преглед

Страници по тази тема: 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | (покажи всички)
Тема Последен въпрос  
Автор фaмyлyc (щастливец)
Публикувано01.09.06 13:40



защото тръгвам на училище и сигурно няма да имам вече интернет:

Св Симеон Нови Богослов казва:

Който не е видял Таворската светлина на този свят, няма да я види и на онзи...

Не се ли поуплашихте





Тема Re: Последен въпроснови [re: фaмyлyc]  
Автор Xpиcтoвa ()
Публикувано01.09.06 14:39



Няма страшно, мой човек!
Щом сме познали Господа в земния ни живот и спазваме заповедите Му, няма да се посрамим и Той няма да ни посрами в Съдния ден.

Да ти помага Господ в учението и да прославяш името Му!




---------------------------------------------------

Спомни си за мене Господи, кога дойдеш в царството Си.

Тема Re: Последен въпроснови [re: фaмyлyc]  
Автор ask2OO4 (питанка)
Публикувано01.09.06 14:40



Като се позамисиш, логично звучи. Ама си е страшничко...





Тема Re: Последен въпроснови [re: ask2OO4]  
Автор фaмyлyc (щастливец)
Публикувано01.09.06 15:21



Даже много


Пак св Симеон казваше - и то казва и повтаря - "който се моли разсеяно - нека да не се моли. Повтарям! Който се моли разсеяно нека не гневи Бога и не се моли..."





Тема Re: Последен въпроснови [re: фaмyлyc]  
Автор aтaнacшиниkoв (инцидентен)
Публикувано01.09.06 15:25



Може това да е само частно мнение, спокойно.



Тема Re: Последен въпроснови [re: фaмyлyc]  
Автор muradkhan (Худавендигяр)
Публикувано01.09.06 15:47



дали не говори за т.нар. умна молитва?



Тема Re: Последен въпроснови [re: фaмyлyc]  
Автор ask2OO4 (питанка)
Публикувано01.09.06 16:28



Да, това съм го чел под формата на цитат. Мисля в Нашата молитва. Но св.Симеон Богослов не е имал предвид да спрем да се молим, а да проявим ревност да не гневим Бога с топлохладна молитва ”по задължение”. То е все едно да се каже - който не живее по християнски, нека стане обратно езичник за да не получи по-голямото осъждане, което се полага като за християнин в такъв случай.



Тема Re: Последен въпроснови [re: фaмyлyc]  
Автор пpocтo1чoвek (непознат)
Публикувано01.09.06 16:32



Може пък да значи, че е хубаво да станем исихасти.



Тема Re: Последен въпроснови [re: фaмyлyc]  
Автор PPP (една)
Публикувано01.09.06 17:47



Ами ако се вглеждаме по-добре, ще я видим. Защото тя е във всеки един човек до нас, във всяка тревичка, бръмбарче и всичко, докоснато от Божията ръка. Днешното име на тая светлина е: ЛЮБОВ.





Тема Re: Последен въпроснови [re: фaмyлyc]  
Автор Vencci* (R*Я)
Публикувано01.09.06 22:06



Таворската или Таврийската, сиреч Скитската или Тракийската ???

Скит е черква.
Скрит е тайнствен.

Трак е Дракон ...

Защо в трако-болгарските олтари присъстват ДРАКОНИ
в централните изображения, при това като добронемерени
и богу угодни същества ?
А при гърците и чифутите те се определят като дяволски същества...

Това разминаване на символиката - случайна ли е ?
Или е преднамерена, с цел да ни наложат материалистичните си
възгледи, вместо тези, които са природосъобразни и човекосъотносими
спрямо бога/боговете/природните закони и явления,
а не тези на съвремената профано-промишлената олигархия,
унищожаваща елементарните условия за живот на всяко
от бога дадено живо творение ... и др.



Тема Re: Последен въпроснови [re: Vencci*]  
Автор Vencci* (R*Я)
Публикувано01.09.06 22:27



И второ :

И до днес църквите на Св. Андрей в Западна Европа се смятат
за болгарски, особено тези основани до 14-15 в. след Боян,
когото враговете ни го наричат Христос = т.е. Този , който е Хрисим.
Хрис е едно от имената на този който славно, като славей пее на хората,
наречен още и ХОР+ПЕЙ, когото враговете ни го наричат ОРФЕЙ.
Същият е набит на кръст, но автори на убиството му се сочат атинските
търгаши и морските пирати, известни днес като - гърци ... и др.

А кой покръсти скитите ?
Не се ли казваше Ап. Андрей ???

Същите юдео-гръцки МОШЕници имат наглостта и до днес да лъжат, че са хрисими, т.е. християни,
но не са, защото са сатанинско сборище.
Виж легендата за Хор и Сет, т.е. за хората и Сатаната,
според древните египетски обичаи.
А там е и чл.№6 от канона на Никейският Събор,
отхвърлен от черните гарвани на Сет през 381 г. след
Бога Господа Нашего БО+ЯНА / във светлината /,
когото вразите ни го охулиха с името на предшественика си,
когото убиха по аналогичен начин,
но възкръстна, напук на тъмната гнома в душите им.

Та даже и Отецът замръкна / Слънцето / тогава в
погнуса от делата им.....и др.

Редактирано от Vencci* на 01.09.06 22:38.



Тема Re: Последен въпроснови [re: Vencci*]  
Автор пpocтo1чoвek (непознат)
Публикувано01.09.06 22:29



Ама хич да не разбрах, какво питаш?



Тема Re: Последен въпроснови [re: пpocтo1чoвek]  
Автор Vencci* (R*Я)
Публикувано01.09.06 22:57



Прочети си внимателно канон № 6 -ти от Решенията на Никейският Събор и много добре ще разбереш, защо днес не се спазва.

Гърците и юдео-"християните" твърдят, че канона засяга диоцеза Египет,
но никак не могат да си обяснят, че същите обичаи се отнасят и до Пентаполиса / Вавилон /, който в 325 г. не е в пределите на римската империя,
а в съвсем друга държава, която дори не е християнска.



Тема Re: Последен въпроснови [re: Vencci*]  
Автор пpocтo1чoвek (новак)
Публикувано01.09.06 23:40



Добре и? Какво да му се спазва? Римския епископ е еретик, няма вече православен такъв



Тема Re: Последен въпроснови [re: Vencci*]  
Автор Любимeц 12+1 (90944)
Публикувано02.09.06 01:24




Да ме прощаваш Венци ама Вавилон не е петограденили кавото искаш там да кажеш с думата пентаполис
Ако говориш за град на пет хълма,то и Пловдив е такъв..и доколкото се сещам Рим също

Редактирано от muradkhan на 03.09.06 13:26.



Тема Re: Последен въпроснови [re: Любимeц 12+1]  
Автор ЧepнopизeцXpaбъp ()
Публикувано02.09.06 09:14



Тогавашният Пентаполис се е намирал в сегашна Либия. Но какво му пука на Венци...



Тема Re: Последен въпроснови [re: ЧepнopизeцXpaбъp]  
Автор Vencci* (R*Я)
Публикувано02.09.06 10:05



Пентапол е едно от имената на Вавилон,
построен от ассирийският владетел
"Навходонагора", според именника
на ассирийските царе, пробутвани ни от
Тората за "Именник на прабългарските ханове".

Кой ли е управлявал тогава България между
7 - 9 век, след като именника се отнася до друга
епоха, хора и събития ?

ІЖІЖІЖІЖІЖІЖІЖІЖІЖІ

Но какво му пука на Венци ???

Венци не е единствен, който забелязва
несъответствията, които ни се пробутват
за истини.

Каква гаранция има, че днешното християнство е
вярно с оригиналното, когато ни е пробутвано и
пренаписвано в интерес на атинските търгаши !?!?

Привет !



Тема Re: Последен въпроснови [re: фaмyлyc]  
Автор Bronson (Charlie)
Публикувано02.09.06 15:52



Хм, тука се сещам за нашите свещеници, дето сричат на църковнославянски. Като се опита човек, не да чете бързо, ами и да пее на непознат език (какъвто е църковнославянския), няма да схване и смисъла на текста.
Дали не е по-добре тогава да не се моли, по съвета на св Симеон?



Тема Re: Последен въпроснови [re: фaмyлyc]  
Автор WhiteCloud ()
Публикувано02.09.06 20:06



Айде, ти откога се каниш?! И аз зарязвам нета и влизам в нет пост.

С приятелите, на лични.



Тема Слово за малките добрининови [re: фaмyлyc]  
Автор Eжko_ (_бодлидрешко)
Публикувано05.10.06 18:40



Архимандрит Йоан Крестянкин

Мнозина смятат, че да живееш според вярата и да изпълняваш Божията воля е трудно. В действителност е много лесно. Нужно е само да обърнеш внимание на дреболиите, на незначителните неща и да се стараеш да не съгрешаваш в малкото. Това е най-лесният и прост начин да навлезеш в духовния свят и се приближиш към Бога.
Обикновено човек мисли, че Творецът изисква от него значими дела, пълна самоотверженост, всецяло унищожаване на самоличността му. Така се плаши от подобни мисли, че се бои да пристъпи към Бога, крие се от Него като съгрешилия Адам и дори не вниква в Божието слово. Мисли си: „Така или иначе не мога нищо на направя за Бога и за душата си, по-добре да стоя настрани от духовния свят, да не мисля за вечния живот, за Бога, да си живея както си зная.”
В началото на религиозния живот съществува някаква своеобразна „хипноза от великите дела” - „ще направя или нещо велико или нищо”. И не прави нищо нито за Бога, нито за душата си. Удивително е, че колкото повече човек е отдаден на простичкия начин на живот, толкова повече се стреми да бъде честен, чист, предан на Бога и в най-малкото. А всеки, който иска да се доближи до Царството Божие, трябва да се стреми да придобие правилно отношение към простичките неща.
„Да се приближи” - ето тук е трудността на религиозния път. Обикновено на човек му се иска да влезе в Царството Божие неочаквано и за самия него, магически, като по чудо, или някак по право, чрез някакъв подвиг. Но нито едното, нито другото е истинско откриване на духовния свят. Човек не достига до Бога магически-чудесно, оставайки на земята чужд на стремежа към Царството Божие, не може да откупи съкровището на Царството Божие с някакви външни постъпки. Делата са нужни, за да привикне човек към висшия живот, към светлата воля, към желанието за добро, към справедливото и чисто сърце, нелицемерната любов. Именно чрез малките ежедневни постъпки всичко това може да се вкорени неусетно в човека. Малките добрини - те са така нужни за човешката личност, както водата за цветето. Половин чаша е достатъчна, за да се възвърне към живота.
Когато човек е гладен или е гладувал доста време, не е нужно да изяде цяла торба хляб, за да се засити. На организма са достатъчни няколко филийки. Животът сам дава удивителни примери за важността на малките неща. Искам да ви обърна специално внимание на малките и лесни за изпълнение неща, които същевременно са изключително важни. „Който напои едного от тия малки само с чаша студена вода в име на ученик, истина ви казвам, няма да изгуби наградата си” (Мат. 10:42). От тези думи на Господ ясно личи от каква важност са малките добри дела. Чаша вода - това не е никак много. По времето на Спасителя Палестина не е била пустиня, както в наши дни, а цветуща плодородна страна, затова и чаша вода не била кой знае колко ценно нещо, но не била и без значение във време, когато хората пътешествали предимно пеша. Но като говори за значението на малките неща, Господ не се ограничава с упоменаването на чашата вода, а добавя, че тя трябва да се даде „в име на ученик”. Това е важна подробност и трябва да й се обърне специално внимание.
Най-добри са делата, извършени в името на Христа, в името Господне. „Благословен Идещият - във всякакъв смисъл - в име Господне”. Духът и името Христово придават вечна ценност и на най-малките неща. И обикновената човешка жертвена любов, която е отблясък от Христовата, прави значими и драгоценни всяка дума, всеки жест, всяка сълза, всяка усмивка, всеки поглед. И ето, Господ казва, че малкото добро дело дори да не е направено в Негово име, а в името на Негов ученик, пак има огромна ценност във вечността. „В име на ученик” - това е пределът на свързаност с Неговия дух, Неговото дело, Неговия живот...
Забележете, че постъпките ни често са егоистични, користни. Господ ни обръща внимание върху това, като ни съветва да каним в дома си не онези, които на свой ред ще ни поканят на трапезата си, а да каним хората, които се нуждаят от помощ, подкрепа, утеха. Гостуванията ни често се превръщат в разсадник на тщеславие, злословия и суета. Съвсем друго е добрата дружеска беседа, човешкото общение - това е благословено, това укрепва душата, прави я по-устойчива в доброто и истината. Но светското, неискрено, притворно общуване е болест за човечеството и смъртна заплаха за цивилизацията ни.
Във всяко човешко общуване непременно трябва да присъства и добрия Христов дух, явно или скришом. И това скрито присъствие на Божия дух в простите и хубави човешки отношения е тази атмосфера на „ученичество”, за която говори Господ. „В име на ученик” - това е първото стъпало от общуване между хората в името на Самия Господ Иисус Христос...
Мнозина, макар и да не познават Господ и дивното общение в Негово име, вече имат помежду си безкористно чисто човешко общение, което ги приближава към духа Христов. Мнозина могат да стоят на тази степен на доброта, за която Господ говори като за „подаване на чаша вода” само в името на ученика. Можем да кажем - всички. Добре е да приемаме тези Христови думи буквално и да се стремим да помагаме на всеки човек. Нито миг подобно общение няма да бъде забравено от Бога, както „нито едно врабче не е забравено от Бога” (Лука 12:6).
Ако хората бяха мъдри, щяха да се стремят към малкото и лесно изпълнимото и чрез него биха получили вечно съкровище. Великото в спасението на хората е в това, че те могат да се присадят към ствола на вечното дърво на живота и чрез най-малката дръжчица - добрата постъпка.
Към дивата ябълка не е нужно да се присажда цял ствол, за да се облагороди. Достатъчно е да се вземе малък калем и да се прикрепи към един от клоните на дивото дърво. Така и за да се замеси корито с тесто не е нужен цял калъп мая. Достатъчно е съвсем малко, за да бухне цялото тесто. Същото е и с доброто: и най-малкият жест може да бъде от огромно значение. Затова не бива да се пренебрегва малкото добро и да се твърди: „не мога да направя света по-добър, затова няма и да се старая”.
Фактът, че и най-малкият жест е полезен за човека, неоспоримо доказва, че и най-малкото зло е в състояние да му навреди много. Ако например прашинка попадне в окото - окото нищо не вижда, даже зрението на другото око е затруднено в това време. Малкото зло, ако попадне в душата като прашинка в окото, извежда веднага човека от потока на живота. Да извадиш прашинка от телесното или душевното око е дребна работа, но е толкова необходима!
Наистина малките добрини са по-нужни на света от великите дела. Без великото хората си могат, но без малкото - не. Човечеството ще загине от недостиг не на велики дела, а от недостиг на малки добрини. Великото дело е само покрив, а стените се иззиждат от тухлите на малките добрини.
И така, Творецът е предоставил на човека да върши малките, но така необходими добрини, а за Себе Си оставил великите. И чрез онзи, който върши малките добрини, Сам Господ твори великото. Нашето „малко” Сам Творецът прави велико, защото нашият Господ всичко е сътворил от нищото, колко повече от малкото може да сътвори нещо голямо. И най-малкото движение нагоре е от значение. Всяка добрина и най-нищожната е усилие срещу човешкия застой. За този застой Спасителят говори в една съвсем кратка притча: „Никой откак пие старо вино, не ще поиска веднага ново; понеже казва: старото е по-добро.” Всеки човек е привързан към обичайното и привичното. Ако човек е привикнал към злото, го счита за нещо нормално, естествено състояние, а доброто му изглежда някак неестествено, притесняващо, непосилно за него. Докато, ако човек е привикнал към доброто, той вече го върши не защото така трябва, а защото не може да не го прави, така както човек не може да не диша, а птицата - да не лети.
Добрият човек укрепва и утешава най-напред самия себе си. И това съвсем не е егоистично, както твърдят някои, а естествен резултат от безкористното добро, което носи висша духовна радост на всеки, който го извършва. Истинското добро винаги дълбоко и чисто утешава онзи, който съединява с него душата си. Та може ли да не се радваш, когато излизаш от мрачното подземие към слънцето и благоуханните цветни поля! Не бива да се обвинява човекът: „Ти си егоист, ти изпитваш удоволствие от добротата си”. Не, това е единствената неегоистична радост - радостта от доброто, радостта на Царството Божие. И в тази радост човек ще се спаси от злото и ще живее вечно в Бога.
За човека, който не е изпитал удоволствието от направеното добро, то му се струва никому ненужно мъчение... Има едно състояние на измамен покой, от който човек много трудно може да излезе. Както за детето е трудно да излезе от утробата на майката, така за егоиста, зает със своите жалки чувства и мисли, насочени единствено към стремежа да извлече някаква полза за себе си, е непосилно да прояви искрена загриженост за друг, напълно чужд за него човек. Ето това убеждение, че старото, познатото и обичайното състояние винаги е за предпочитане пред новото, неизвестното, е присъщо за всеки непросветлен от вярата човек. Само онези, които са започнали да възрастват духовно, които са стъпили на пътя на стремежа и жаждата за Христова правда и духовна нищета, престават да жалеят за своя комфорт. Човек трудно се откъсва от привичното. По този начин вероятно се пази от нападките на злото. Здраво затъналите в блатото нозе може и да не му позволяват да се хвърли в бездната надолу с главата, но му пречат и да се изкачи на планината на преображението или поне да излезе на твърда земя и да послуша Словото Божие...
Но чрез малките, леки, най-лесно изпълними добрини човек привиква към доброто и започва да му служи не насила, а от сърце, искрено и така все повече и повече навлиза в атмосферата на доброто, пуска корените на своя живот в новата почва. Корените на човешкия живот лесно се приспособяват към тази почва и много скоро вече не могат да живеят без нея... Ето така се спасява човек: от малкото произлиза великото. „Верният в малкото” се оказва верен и в голямото.
Ето защо възхвалявам не доброто, а неговата незначителност, неговата „малкост”. И не само не ви упреквам, че се занимавате само с дреболии и не сте способни на голяма саможертва, а напротив, умолявам ви: не мислете за велики саможертви и в никакъв случай не пренебрегвайте дреболиите. Моля, ако желаете, изпадайте в неописуема ярост при особени случаи, но не се гневете „на брата си без причина” (Мат. 5:22).
Измисляйте при необходимост каквито ви хрумнат лъжи, но не говорете в ежедневното житейско общуване неистини. Може това и да не е кой знае какво, но опитайте да го направите, и ще видите какво ще се получи.
Оставете настрана всякакви разсъждения за това, редно ли е или нередно да се избиват милиони хора - жени, деца, старци - опитайте да проявите своето нравствено чувство в малкото: не убивайте личността на своя ближен нито с дума, нито с намек, нито с жест. Да се въздържиш от зло, също е добро... И така, в малкото, в лесното, незабелязано и неусетно ще извършиш много.
Трудно е да станеш нощем за молитва. Но сутрин, ако не успеете вкъщи, то докато пътувате към работата и мисълта ви е свободна, можете да си кажете наум „Отче наш”, и нека всяка дума от тази кратка молитва да отекне в сърцето ви. А нощем, като се прекръстите, с цялото си сърце се предайте в ръцете на Небесния Отец... Това е съвсем лесно...
И подавайте, подавайте вода на всеки, който е жаден, подавайте чаша напълнена със съпричастност на всеки човек, който се нуждае от нея. От тази вода текат цели реки, не бойте се, няма да оскъдеете, раздайте на всеки по чаша от нея.
Малки дела, възпявам ви в химни. Хора, обграждайте се с малки дела, опасвайте се с малките, простички, леки, добри чувства, мисли, думи и дела, които нищо не ви струват. Нека оставим голямото и трудното, то е за онези, които го обичат, а за нас, които все още не сме обикнали голямото, Господ по Своята милост е излял обилно, подобно на водата и въздуха, малката любов.





Господ е мое упование

Тема Re: Слово за малките добрининови [re: Eжko_]  
Автор maycal (член)
Публикувано05.10.06 19:18



Не се ли отнася това главно за хора,които си имат достатъчно "вродена " благодат и достатъчно житейско благополучие за съответния момент, т.е. текстът разбила се е добър, но може би не е достатъчно задълбочен,достатъчно обхватен ,както всъщност донякъде си признава авторът.Струва ми се , че този текст не може да бъде достатъно добър контрапункт на казаното от св.Симеон Нови Богослов.
Донякъде съжалявам ,че имам често контриращ подход, но когато ,правилно или не, усетя малко повече уклон към ,да го наречем-"благодушност", отколкото считам за съответно-реагирам и вероятно често греша.





Тема Re: Слово за малките добрининови [re: maycal]  
Автор Eжko_ (_бодлидрешко)
Публикувано06.10.06 08:20



Ами нали Христовата заповед е да възлюбим ближните си ПОНЕ като себе си. А ние сме нищо по-вече от едни егоисти. Така че, мъничките добринки са тия, които ще спомагат да превъзмогнем егото си. И да вюзлюбим ближните си "дори" мъничко по-вече от себе си и ако се наложи да дадем душата си за тях. Дори малкото камъче е способно да обърне колата. Тръгвайки от малкото, няма как да не се научим да обичаме "дори" и враговете си, прощавайки им всичко, понеже не знаят що вършат. Изглежда трудно, дори невъзможно, но с Христос нищо не е трудно и невъзможно, защото игото Му е благо, и бремето Му е леко. Така разбирам беседата.

Човек, удостоил се с дара на евангелската любов означава, че има духовно зрение, а щом има духовно зрение, той е зрящ след слепците, виждащ сред невиждащите.


Господ е мое упование

Тема Re: Слово за малките добрининови [re: Eжko_]  
Автор Eжko_ (_бодлидрешко)
Публикувано06.10.06 08:38



Епископ Теофан Затворник:

"Духовните потребности са най-висши от всички и когато те се удовлетворяват, макар и другите да не са удовлетворени (телесните и душевните), все пак има покой. Затова и тяхното удовлетворяване се нарича

е д и н с т в е н о нужно.

Когато се удовлетворяват духовните потребности, те учат човека да поставя в съгласие с тях и останалите, така че нито това, с което се удовлетворява душата, нито това, с което се удовлетворява тялото, не противоречи на духовния живот, а му помага, и в човека се въдворява пълна хармония на мислите, чувствата, желанията, предприятията, отношенията, наслажденията; въдворява се пълна хармония на всичките движения и разкриването на неговия живот. И това е рай.

Напротив, когато духът не бива удовлетворяван и това единствено нужно е забравено, тогава всички други потребности се разбягват в различни посоки и всяка изисква своето, а тъй като те са много, то гласовете им зашеметяват бедния човек като шумно тържище и той се мята като побъркан насам-натам, за да ги удовлетвори. Но никога не намира покой, защото, когато една бива удовлетворена, другите не се задоволяват и тъй като не се смятат с каквото и да е по-нискостоящи от другата, удостоената с удовлетворяване, настойчиво изискват своето, както когато майката нахрани едното си дете, другите пет викат. Поради това вътре в такъв човек има шум, глъчка, теглене на всички страни и навсякъде цари безредие (от емоции, от страсти, бел. моя, Ежко).



. . .

За наше съжаление - ние често злоупотребяваме със свободната си воля и слугуваме на страстите, на греха. Затова няма как да видим Тавор, съзиждайки си бункери в Гомор.

. . .



Господ е мое упование

Редактирано от Eжko_ на 06.10.06 08:39.



Тема Re: Слово за малките добрининови [re: Eжko_]  
Автор maycal (член)
Публикувано06.10.06 09:24



Друго си е Теофан Затворник, ето че стигнахме до текст ,от който човек може да добие само полза и то голяма ,без да се чувства провокиран да слага "контрапункти", да прави забележки...,което си е добро е добро





Тема Слава на Теб, Който ни показа светлината!нови [re: фaмyлyc]  
Автор Eжko_ (_бодлидрешко)
Публикувано03.04.07 07:40



"""Св Симеон Нови Богослов казва:

Който не е видял Таворската светлина на този свят, няма да я види и на онзи... """


Велико славословие

Слава на Теб, Който ни показа светлината!
Слава във висините Богу, и на земята мир,
между човеците благоволение!
Хвалим Те, благославяме Те, покланяме Ти се,
славословим Те, благодарим Ти
заради великата Твоя слава.

Господи Царю небесни, Боже Отче Вседържителю,
Господи Сине единородни Иисусе Христе,
и Светий Душе!
Господи Боже, Агнец Божий, Сине на Отца,
Който вземаш върху Си греха на света, помилуй нас -
Ти, Който вземаш върху Си греховете на света!
Приеми нашата молитва,
Ти, Който седиш отдясно на Отца, и помилуй нас!
Защото само Ти си свят, само Ти си Господ,
Иисус Христос, за слава на Бога Отца! Амин!

Всеки ден ще Те благославям и ще прославям Твоето
име во веки и във вечни векове!
Удостой ни, Господи, през тоя ден да се запазим от грях!
Благословен си, Господи, Боже на отците ни,
и хвално и прославено да е името ти во веки! Амин!
Да бъде, Господи, милостта Ти над нас,
според както Ти се уповаваме!

Благословен си, Господи, научи ме на Твоите наредби!
Господи, прибежище бил си нам от род във род.
Аз рекох: "Господи, помилуй ме и изцери душата ми,
защото съгреших пред Тебе".
Господи, към тебе прибягнах, научи ме да изпълнявам
Твоята воля, защото Ти си мой Бог.
Защото у Тебе е изворът на живота;
в Твоята светлина ще видим светлина.
Продължи Твоята милост към тия, които Те познават.

Светий Боже, Светий Крепки, Светий Безсмъртни,
помилуй нас!
Слава на Отца и Сина и на Светия Дух,
и сега и винаги и во веки веков. Амин.
Светий Безсмъртни, помилуй нас!
Светий Боже, Светий Крепки, Светий Безсмъртни,
помилуй нас!





Благословен човек, който се уповава на Господа.

Тема Re: Слава на Теб, Който ни показа светлината!нови [re: Eжko_]  
Автор maycal (старо куче)
Публикувано03.04.07 09:12



Според мен имаш леко отдалечаване-частично разминаване с темата!?



Тема Re: Слава на Теб, Който ни показа светлината!нови [re: maycal]  
Автор Eжko_ (_бодлидрешко)
Публикувано03.04.07 09:32



"...в Твоята светлина ще видим светлина.
Продължи Твоята милост към тия, които Те познават..."




Благословен човек, който се уповава на Господа.

Тема Re: Последен въпроснови [re: фaмyлyc]  
Автор Heпoзнaт® (Архонтствуващ)
Публикувано03.04.07 22:54



Защо не се позамислиш какво казва Библията по този въпрос, а не някакъв човешки "авторитет". За щастие в Библията никъде не фигурира някаква таворска светлина като условие за спасение.



Тема Re: Последен въпроснови [re: Heпoзнaт®]  
Автор Eжko_ (_бодлидрешко)
Публикувано04.04.07 08:17



"""Защо не се позамислиш какво казва Библията по този въпрос, а не някакъв човешки "авторитет". За щастие в Библията никъде не фигурира някаква таворска светлина като условие за спасение."""

". . . Осъждането пък е поради това, че светлината дойде на света, но човеците обикнаха повече мрака, нежели светлината, Защото всякой, който прави зло, мрази светлината и не отива към светлина, за да не бъдат изобличени делата му, понеже са лоши. А тоя, който постъпва по истината, отива към светлината, за да станат делата му явни, понеже са по Бога извършени." (От Иоан свето Евангелие, 3:19-21)


Благословен човек, който се уповава на Господа.

Редактирано от Eжko_ на 04.04.07 11:14.



Тема Re: Последен въпроснови [re: фaмyлyc]  
Автор пчeличkaтa (радостна)
Публикувано04.04.07 12:56



Ако става въпрос за действителното виждане, то и учениците Христови (освен споменатите трима) не я видяха. Ако има предвид признаването на божествеността на Иисус - да - така е!
Но от думите му (които си цитирал) не става съвсем ясно какво точно иска да каже!



Тема Re: Слава на Теб, Който ни показа светлината!нови [re: Eжko_]  
Автор фaмyлyc (щастливец)
Публикувано04.04.07 22:53



Аркадаш, св Симеон е твърде конкретен. Който не е видял Таворската светлина тука, няма да я види там - това казва той.



Тема Re: Слава на Теб, Който ни показа светлината!нови [re: фaмyлyc]  
Автор Heпoзнaт® (Архонтствуващ)
Публикувано04.04.07 22:56



Значи покаялият се разбийник на кръста няма да отиде в небесното царство. Значи Исус е излъгал. Ако ли пък е казал истината, то оня православен мъдрец е излъгал. Трудна работа са писанията на мъдреците. Винаги трябва да мислим как да ги уйдурдисваме със Свещеното писание





Тема Re: Слава на Теб, Който ни показа светлината!нови [re: Heпoзнaт®]  
Автор фaмyлyc (щастливец)
Публикувано04.04.07 23:19



Ти не знаеш какво е Таворската светлина, и не разбираш за какво става дума



Тема Re: Слава на Теб, Който ни показа светлината!нови [re: фaмyлyc]  
Автор isihia (член)
Публикувано05.04.07 09:44



Непознатия май е прав този път. Поздрави!





Тема Накратко за двамата разбойниканови [re: isihia]  
Автор Eжko_ (_бодлидрешко)
Публикувано05.04.07 11:16



- единият разпънат отляво, а другият отдясно на Спасителя

Наистина ние знаем, че разпънатият (отдясно) благоразумен разбойник, чрез своето кратковременно покаяние на кръста влязъл в рая, макар че целият му земен живот се отличавал с жестокост, стигаща до убийства. Църковното предание обаче свидетелствува, че когато светото Семейство бягало в Египет, било нападнато от шайка разбойници. Те искали да убият всички, но главатарят, поразен от неземната красота на Богомладенеца, ги възпрял от това страшно престъпление. Тогава Пречистата Божия Майка му казала: “Този Младенец, когато дойде време, ще ти въздаде за твоята милост и любов към Него”. Именно този главатар бил благоразумният разбойник. Впрочем и на кръста той проявил състрадание и любов към Христа, защото възпирал другия разбойник да не злослови Божествения Страдалец. Този човек бил удостоен от Христа да чуе следното Негово обещание: истина ти казвам: днес ще бъдеш с Мене в рая. (Лука 23:42-43).

Този безценен Подарък на Спасителя бил в отговор на искрената молба на човека, продиктувана от осенилата го в дълбините на сърцето му вяра (проявление на неговата воля): - "спомни си за мене, Господи, кога дойдеш в царството Си!

Има ли тук някой вярващ, който да не желае, който да не бленува да чуе тези слова спрямо себе си: "истина ти казвам: днес ще бъдеш с Мене в рая".

Но "както си повярвал , нека ти бъде", казва Христос.

Многознаменателно е, че двамата разбойника разпнати в едно с Христа, понасят едно и също изпитание - и двамата тежко страдат, и двамата имат много натрупани грехове, но реагират по съвсем различен начин и съответно резултатът е коренно различен.

Първият разбойник изпада в безумие, недоволства, хули Бога, злорадства със страданието на Христа... никакво примирение, никакво разкаяние - и резултатът е само_осъждане за мрака.

Вторият е пример за истинско обръщане и жива вяра, която му дарува и спасителното покаяние ; вижда греховете си; осъзнава своята вина за положението, в което се намира; разбира, че заслужено страда и изтъква невинността и незаслуженото страдание на разпънатия до него Христос. Резултатът от неговото дълбоко сърдечно покаяние, е освобождаване от греховете и райско блаженство в близост с Христа.

Някога книжниците и фарисеите осъждали Господа и Го упреквали, че яде и пие с митари и грешници. На това Спасителят отвърнал: Не съм дошъл да призова праведници, а грешници към п о к а я н и е (Мат. 9:13). От тези думи на Христа става ясно, че целта на Неговото идване в света е било нашето покаяние .

Неслучайно земното служение на нашият Господ Иисус Христос започва с призива за покаяние. (Мат., 4:17)

Показателно е, че на разбойника разпънат отляво, Син Божий не казал и една думичка - Той, единствено безгрешният, премилостивият и преблагият - Самата Любов - стояла безмълвна спрямо този човек. Защо ? Защо "Иисус мълчеше"?*

Нима не можеше Той, всесъвършеният Учител да отвърне на неоснователните хули, например с: "- хей, приятелю, осъзнай се, докато имаш още няколко минути - покай се тук и сега, понеже ето, Самият Господ е застанал редом до теб." Можел е, но не го е направил - за да покаже, че когато човек закорави необратимо сърцето си - по своя собствена воля (един безценен дар Божий) - всички думи са излишни. Ако човек е избрал доброволно да бъде докрай жестокосърдечен, то Господ ще уважи избора му, и няма да го кара насила да отвори сърцето си за Него. Господ е знаел, че всички приказки са безмислени, а мълчанието Му служи за всички като един безценен урок - урок по смиреномъдрие.

И тъй, на въпроса: видял ли е разбойникът отдясно Божествената Светлина - ще отговорим с въпрос: има ли някой от съмняващите се да е бил удостоен да получи безценния Подарък :"истина ти казвам: днес ще бъдеш с Мене в рая."?


*



. . .




Редактирано от Eжko_ на 05.04.07 15:27.



Тема Re: Накратко за двамата разбойниканови [re: Eжko_]  
Автор isihia (член)
Публикувано05.04.07 14:22







Тема Re: Слава Тебе, показавшему нам светнови [re: Eжko_]  
Автор E_лия (от облаците)
Публикувано05.04.07 15:08



поздравявам всички с това прекрасно изпълнение на Дивна Любойевич







Тема Re: Слава на Теб, Който ни показа светлината!нови [re: isihia]  
Автор фaмyлyc (щастливец)
Публикувано05.04.07 20:16



Вземете се с Ежко и с непознатия под ръка и идете се разправяйте със св Симеон Нови Богослов. Поздрави и от мене и едно малко напомняне - Светите Отци за разлика от дрънкалата по клубовете не говорят наизуст

Редактирано от фaмyлyc на 05.04.07 20:21.



Тема Re: Слава на Теб, Който ни показа светлината!нови [re: фaмyлyc]  
Автор Heпoзнaт® (Архонтствуващ)
Публикувано05.04.07 21:27



Кога точно разбойникът на кръста е видял Таворската светлина? Надявам се да успееш да отговориш. Ако ли пък не е видял такова нещо, как така е отишъл в рая. Не противоречи ли това на думите на цитирания от тебе мудрец.

Редактирано от Heпoзнaт® на 05.04.07 21:27.



Тема Re: Слава на Теб, Който ни показа светлината!нови [re: Heпoзнaт®]  
Автор фaмyлyc (щастливец)
Публикувано05.04.07 22:40



Както ти казах, не знаеш за какво става дума. Не знаеш изобщо какво е Таворската светлина (не си само ти де, и православния авторитет Ежко те следва). Не си пъхай гагата където не ти е работа.



Тема Re: Слава на Теб, Който ни показа светлината!нови [re: фaмyлyc]  
Автор Topмyнд (Giantsbane)
Публикувано06.04.07 08:16



А всъщност какво е имал предвид св. Симеон Нови Богослов? Да се абстрахираме за момент от забележките на Непознат. Но ми е трудно да разбера в какъв контекст го е казал - дали че ще се спасят само исихастите... Не ми се вярва, нещо друго е сигурно.

Първото което ми идва наум е 1 Иоан 3:2 -

"Възлюбени, сега сме чеда Божии; но още не е станало явно, какво ще бъдем. Знаем само, че, кога стане явно, ще бъдем подобни Нему, защото ще Го видим както си е.
И всякой, който има тая надежда на Него, очиства себе си, както е Той чист."

Редактирано от Topмyнд на 06.04.07 08:28.



Тема Re: Слава на Теб, Който ни показа светлината!нови [re: фaмyлyc]  
Автор Eжko_ (_бодлидрешко)
Публикувано06.04.07 08:28



"""Вземете се с Ежко и с непознатия под ръка и идете се разправяйте със св Симеон Нови Богослов. . . Както ти казах, не знаеш за какво става дума. Не знаеш изобщо какво е Таворската светлина (не си само ти де, и православния авторитет Ежко те следва). Не си пъхай гагата където не ти е работа. . . Добре е ние въобще да не свързваме празниците с агнета, шилета и прасета, с ястие и питие, а с духовния им смисъл, за разлика напр от "Ежко", който си пада по "великденската зелена трева" да се напасе с нея."""


Виждам, че продължавам да съм ти трън в очите, но ми се ще да зная какво точно те подразни в постингите ми по тая тема, при все, че целта ми бе единствено да те подкрепя.

Жалко е, ако продължаваш да си търсиш вятърни мелници не само измежду враговете.


Благопожелания

Твой верен приятел Наско



. . .


Редактирано от Eжko_ на 06.04.07 11:03.



Тема най-добри благопожелания и на тебнови [re: Eжko_]  
Автор Topмyнд (Giantsbane)
Публикувано06.04.07 13:27



ама нека човекът каже какво има предвид?

Иначе споко, Наско, никой не иска да те обиди

Сори че се намесвам между двама ви

поздрави



Тема во свете Твоем узрим свет.нови [re: E_лия]  
Автор Eжko_ (_бодлидрешко)
Публикувано06.04.07 14:30





Благодаря ти


Редактирано от Eжko_ на 06.04.07 14:42.



Тема Re: Слава Тебе, показавшему нам светнови [re: Eжko_]  
Автор diadomateyko (старо куче)
Публикувано06.04.07 14:39



айдеее!"троянскато война" почва...

ти ще си "брат",а аз "пит" и ще сме братя.





Тема Re: Слава Тебе, показавшему нам светнови [re: diadomateyko]  
Автор ARMAGEDON (ставлитис)
Публикувано07.04.07 21:39



Що първо не си изясните, какво е Таворската светлина и какво точно се е случило на Тавор, а после да се карате и да се плашите?



ХРИСТОС ВОСКРЕСЕ!!!

Честит празник на всички познати и непознати пишещи тук

Не всеки, който ми казва Господи, Господи, ще влезе в ЦАРСТВОТО НЕБЕСНО.

Тема Re: Слава Тебе, показавшему нам светнови [re: ARMAGEDON]  
Автор Tимoтeй (монах в света)
Публикувано08.04.07 16:55



Честит Празник и на тебе! Къде си, що си, как си? Не идваш вече тука...



Тема Re: Слава Тебе, показавшему нам светнови [re: Tимoтeй]  
Автор diadomateyko (старо куче)
Публикувано08.04.07 17:03



Къде си, що си, как си? Не идваш вече тука...

а,ти защо търсиш "златото" в буклука"!?





Тема Re: Последен въпроснови [re: фaмyлyc]  
Автор ta-ra-ram (непознат )
Публикувано14.04.07 10:38



Християнският живот - постоянно изкачване на Тавор

Елате да възлезем на Господнята планина!” Какво друго е животът на християните, ако не бавно и мъчително изкачване на Таворската планина на преображението! Изкачване, при което ни дебнат всякакви опасности: свличащи се под краката ни камъни, тесни пътеки, надвиснали над заплашителни пропасти, опасност да се заблудим, да отмалеем и да се сринем надолу. Изкачване, което не можем да осъществим, мъкнейки със себе си товара на своите страсти и похоти.
Ден след ден, крачка след крачка християнинът трябва да възлиза на планината на Преображението, сам преобразявайки се, преобразявайки един по един греховете си в добродетели: безпокойството си - в упование на Господа, гнева си - в благост, гордостта си - в смирение, егоистичните си пориви - във воля за благотворене, алчността си - в милосърдие... Ще каже някой: невъзможно е.
Но Бог не ни поставя непосилни задачи. Като ни указва високи цели, Той ни дава и сили да ги постигнем. Стига да искаме и много да се молим.
Всяко наше дело, всяко наше благочестиво начинание ние трябва да започваме с молитва. Но преди да започнем да се молим, трябва да очистим сърцата си от всяка сквернота, да се взрем в себе си, да почувстваме истинското величие на Този, към Когото отправяме молитва, да застанем „със страх и трепет” (Филип. 2:12) пред Него, съзнавайки своето недостойнство и своята греховност. Някои, като се молят и не получават просимото тук и сега, бързо охладняват към Бога и Го обвиняват, че не е чул молитвите им и не е изпълнил желаното от тях. Те не съзнават, че причината за несбъдването на техните молитви са те самите. Те не са променили нищо в себе си, в отношенията си към ближните, не са се смирили, не са осъзнали греховете си. Образно казано, нашите грехове спират нашите молитви и не им позволяват да стигнат до Бога.
Трябва постоянно да въздигаме ума и сърцата си към Господа, както ни призовава св. Църква по време на св. Литургия, постоянно да сме отворени за пречистващата сила на благодатта и обновяващата сила на Светия Дух.
Чудна е тайната на благодатта! Тайната, която преобръща живота ни на 180 градуса, дава му нова насока и нови цели. Тайната, която ни кара да намразим онова, което довчера е давало смисъл на живота ни, да изтръгнем от себе си страсти и убеждения, които сме считали едва ли не за част от нас... тайната, която ни дава да виждаме ближния си в нова светлина и да го обичаме като себе си, да ценим живота, да съзираме добрите неща в него и да им се радваме. Чудна е тайната на благодатта, която сякаш ни изгражда наново върху руините на нашата човешка нищета и греховност, която от тленни същества ни прави носители на светлината Божия, от роби на плътта - синове Божии. Чудна е тайната на Преображението, което Бог извършва в нас, ако Го приемем, ако приемем Таворската светлина.
Светлината, засияла на Таворската планина, освещава живота на всеки вярващ човек, освещава живота и на цялата Църква. В Преображението ни е даден залог за славата и тържеството на Църквата, когато Господ Иисус Христос ще дойде в славата Си. Колкото и тежки да са били изпитанията ни, всички те трябва да бъдат разпръснати от тайнствената Таворска светлина. И ако душата на вярващия човек, принадлежащ към Светата, Православна, Съборна и Апостолска Църква, бъде обладана от униние при вида на едно или друго църковно разделение или падение на отделни лица, или отстъпление от правия Христов път, тогава невечерната, тайнствената Таворска светлина на Преображението трябва да укрепи колебаещия се, защото чрез нея ни е даден залогът за победата на Църквата Христова. Амин.



Свещ. Йоан КАРАМИХАЛЕВ



Тема Re: Последен въпроснови [re: ta-ra-ram]  
Автор spanishcaravan (i know you can)
Публикувано14.04.07 12:55



Какво друго е животът на християните, ако не бавно и мъчително изкачване на Таворската планина на преображението! Изкачване, при което ни дебнат всякакви опасности: свличащи се под краката ни камъни, тесни пътеки, надвиснали над заплашителни пропасти, опасност да се заблудим, да отмалеем и да се сринем надолу.

в действителност "планината" Тавор е едно невзрачно хълмче. няма пропасти и свличащи се камъни, и тесни пътечки (все едно о.Карамихалев описва някое свое изчакване на Мусала (май и Мусала означава Божия планина

)
но какво да се прави - пуста риторика

а под израза: "Елате да възлезем на Господнята планина!" - не трябва ли да се разбира Сионския хълм ( Ис.2:2)?



Тема Re: Последен въпроснови [re: ta-ra-ram]  
Автор Tимoтeй (монах в света)
Публикувано14.04.07 16:50



Добре, много добре написано. Слава на Бога! Май съм чел и други работи от него.

Може би като говори за тайната на благодатта, трябваше изрично да подчертае, че това е на първо място светите Тайни, които ние приемаме на Литургията.

Иначе и еретиците ще си помислят, че голямата Божия благодат тайно се е настанила и при тях...



Тема Re: Последен въпроснови [re: spanishcaravan]  
Автор cuddly ()
Публикувано14.04.07 21:04



като са толкова ниски хълмите, къде отидоха физическите усилия при качването?
или е важно просто да се уцели правилния хълм




Христос възкръсна!

Тема Let The Sunshine Inнови [re: maycal]  
Автор Eжko_ (_бодлидрешко)
Публикувано19.04.07 17:38










Редактирано от Eжko_ на 19.04.07 17:53.



Тема Re: Последен въпроснови [re: фaмyлyc]  
Автор Topмyнд (добродушен)
Публикувано20.04.07 19:40



В отговор на:


Св. отци ни предупреждават че ние трябва още тук, на земята да си извоюваме Царството Небесно. Защото не го ли грабнем тук, няма да го имаме и там. Св Симеон Нови Богослов поучава : "Който не вижда в себе си Царството Небесно, т.е. не вижда че в него царува Бог, такъв не се е родил още свише от Божествената благодат и всячески трябва да се старае да се роди свише и да види душата си в Царството Божие още тук, на земята"



(Арх. Серафим, "За Господнята молитва")



Тема btwнови [re: Topмyнд]  
Автор Topмyнд (добродушен)
Публикувано21.04.07 12:12



Къде точно го казва св Симеон и в какъв контекст, можеш ли да цитираш малко по-обширно




Страници по тази тема: 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | (покажи всички)
*Кратък преглед
Клуб :  


Clubs.dir.bg е форум за дискусии. Dir.bg не носи отговорност за съдържанието и достоверността на публикуваните в дискусиите материали.

Никаква част от съдържанието на тази страница не може да бъде репродуцирана, записвана или предавана под каквато и да е форма или по какъвто и да е повод без писменото съгласие на Dir.bg
За Забележки, коментари и предложения ползвайте формата за Обратна връзка | Мобилна версия | Потребителско споразумение
© 2006-2024 Dir.bg Всички права запазени.