|
Страници по тази тема: 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | (покажи всички)
Тема
|
Re: Автентичната евхаристийна практика
[re: vzornik]
|
|
Автор |
Prokimen (ЧЕПАТ) |
Публикувано | 23.05.06 02:18 |
|
Не съм срещал богословски изобличения на съвременната езическа практика в официалната Б.П.Ц., нито пък призив към СИНОДА ЗА КАТЕХИЗАЦИЯ.
Колкото до темата на Никола Антонов, реагирах отрицателно на неговата изява, защото поне в неговата енория нещата държат езическото първенство в София.
Зная в провинцията за две енории, където вече се е въвело причастие на всяка Литургия. Както виждате, за тези два случая не говоря, но свещениците имат друго пастирско съзнание или чувство за отговорност. Бог да им е в помощ и дано гласът им за въвеждането на задължителна КАТЕХИЗАЦИЯ не остане глас в пустиня както всичко душеспасително в официалната църковна юрисдикция.
| |
|
В отговор на:
Колкото до темата на Никола Антонов, реагирах отрицателно на неговата изява, защото поне в неговата енория нещата държат езическото първенство в София.
Уважаеми о. Климент,
бих Ви помолил да аргументирате сериозно това твърдение.
Аз съм в същата енория - към храм "Св Троица" на К. Величков и не съм забелязал нещо подобно.
В случая се чувствами и лично засегнат и моля да обясните по-подробно.
| |
Тема
|
Re: Автентичната евхаристийна практика
[re: н@блюдaтeл]
|
|
Автор |
Gergi (любимка) |
Публикувано | 23.05.06 12:19 |
|
Да, и какво има предвид под "езическо"! Защото и аз съм в тази енория когато съм си в София.
| |
Тема
|
Re: Автентичната евхаристийна практика
[re: Prokimen]
|
|
Автор |
vzornik (непознат) |
Публикувано | 23.05.06 14:40 |
|
За съжаление още не сме узрели за богословска дискусия, която да отеква в главите на хората с правомощия. Последните гледат на богословието с огромно притеснение, защото ги изобличава, а и защото те самите не са "в час". Така се забърква една отровна смес - богословска неграмотонст+власт. И колкото богословски грамотен да е човек, практическите решения ги вземат други, а те пък от своя страна толерират безпросветността и полуезическите практики.
За катехизацията - огромен проблем. Липсата на такава преди кръщението се компенсира впоследствие с безумни ограничения пред Евхаристийната чаша.
| |
Тема
|
Re: Автентичната евхаристийна практика
[re: Gergi]
|
|
Автор |
H. Aнтoнoв (:(){:|:&};:) |
Публикувано | 23.05.06 15:27 |
|
Няма да получиш смислен отговор. Господин Прокимен не си е направил труда да посети въпросната енория и да провери с очите и ушите си какво е положението там. Той предпочита да се доверява на слуховете и клюките в църковните среди, сред които очевидно се чувства най-уютно. Господин Прокимен, Вие дори не знаете къде се черкувам, така че спестете си да пишете глупости по мой адрес.
- Богословие и философия на религията
| |
Тема
|
Re: Автентичната евхаристийна практика
[re: H. Aнтoнoв]
|
|
Автор |
ask2OO4 (питанка) |
Публикувано | 23.05.06 16:32 |
|
Май някои неща стават очевадни след обръщения от сорта ”господин Прокимен” към духовно лице.
| |
Тема
|
Re: Автентичната евхаристийна практика
[re: vzornik]
|
|
Автор |
oтeц Cтoян (непознат
) |
Публикувано | 31.05.06 02:20 |
|
Искам да се включа в дискусията като поставя за обсъждане проблема за индивидуалния подход кам причастяването. Знаем, че много вярващи преминават в други енории, защото там не им забраняват да пристъпват към Светите Тайни, но все пак не е ли по-богоугодно те да останат в енорията си и с упоритост и вяра да се надяват да се случи чудото и свещеникът, дай Боже и цялата енория, да преосмислят отношението си към редовното причастяване. Аз наскоро бях поставен в такава ситуация и предложих подобно решение (не съм сигурен дали решение е точната дума, може би "изход"). Може би съм доста наивен. Страхувам се обаче, че изваждането на причастието от контекста на "общото дело" на спасението, моето и на моя ближен, може да приеме уродливата форма на пиетизма.
Другото, което искам да споделя, е, че недостатъчно внимание се обръща на въпроса за четенето на т. нар. тайни молитви в Литургията. Мисля, че ако хората чуят това, което свещеникът казва "тайно", несъмнено биха се запитали "аз какво правя тук, ако няма да се причастявам?". Ако го чуят на български обаче, иначе полза никаква.
| |
Тема
|
Re: Недеостойното причащаване е смъртен грях !
[re: въпpoc]
|
|
Автор |
Пocтoяннa (непознат
) |
Публикувано | 07.06.06 15:29 |
|
Изключително добре подбрани цитати от светите отци са сложени от "въпрос". Абсолютно съм съгласна с това мнение. Няма какво повече да се добави към темата, след като човек е прочел написаното от св. Дмитрий Ростовски.
А в България няма да станем православни, ако започнем да "каним" на причастие всички - това към първото мнение за "автентичната евхаристийна практика" на Н. Антонов. Напротив - вижте какво казват Църквата и светите отци.
| |
Тема
|
Re: Недеостойното причащаване е смъртен грях !
[re: Пocтoяннa]
|
|
Автор |
paulus (новак) |
Публикувано | 07.06.06 21:30 |
|
Така е
| |
|
Напълно те подрепям с един текст:
Ето и думите на св. Анастасий за това кои са простими и кои са тежки грехове: „Ако сме паднали в малки, човешки и простими грехове, като онези, които са ни се изплъзнали от увлечение и сме извършили чрез езика, ушите, очите, от суетност, униние и гняв, тогава, след като осъзнаем тези грехове, и достигнем до истинско самоукорение, нека да участваме в св. Тайни, вярвайки, че претворяването на св. Дарове е и за изчистване на подобни прегрешения. Ако обаче сме извършили тежки, лукави и телесни грехове, паднали сме в неочистими слабости, и сме разположили в себе си злопаметност към своите ближни, тогава да не пристъпваме до божествените Тайни, докато не се покаем истински”.
Къде по-ясно от това?
| |
|
Страници по тази тема: 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | (покажи всички)
|
|
|