|
Страници по тази тема: 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | (покажи всички)
Тема
|
Re: Автентичната евхаристийна практика
[re: vzornik]
|
|
Автор |
H. Aнтoнoв (:(){:|:&};:) |
Публикувано | 14.05.06 14:08 |
|
Много мъдро, няма що. Тогава по-добре да ги лъжем, че тъмнината пред тях е всъщност светлина.
- Богословие и философия на религията
| |
|
Точно това правят всички български богослови в момента. Пеят АЛИЛУЯ на църковното ЕЗИЧЕСТВО и заблуждават простолюдието, държейки го здраво в оковите на езическия мрак.
Редактирано от Prokimen на 14.05.06 23:27.
| |
Тема
|
Re: Автентичната евхаристийна практика
[re: menora]
|
|
Автор |
papa_sevich (член) |
Публикувано | 15.05.06 03:45 |
|
Разкол ли???
Че, нали от патриаршеският синод гръмко обявиха ,че разкол вече няма!?!?!
| |
|
Като казваш това се замислям - ако някой ни спаси живота, или просто ни направи добро - съвсем естествена човешка реакция е да благодарим. Когато обаче е към Бога, някак пропускаме...
Един познат казваше че човек трябва да се обръща към Бога, както дете се обръща към родителите си, с доверие и искрено... извинете ако звучи пресилено.
| |
|
Предполагам говорите за т.нар.филакто
т.е. памуче, стояло или на Божи гроб, или до мощите на светец и т.н.. Продава се наистина на много места в България, доколкото знам обичаят идва от Гърция.
На този сайт например
се продава като православен амулет, каквото и да значи словосъчетанието.
Предполагам сте прав. Имам малко по-либерално отношение, все си спомням как болните се допирали до престилката на ап. Павел...трудно ми е да преценя наистина.
Искате ли да започнем нова тема за това ?
| |
|
О. Климент, никой не е застрахован от емоционални изказвания.
Струва ми се че за подобни езически амулети трябва да обвиняваме по-скоро свещениците които го позволяват.
Добре че има и български богослови, а не са само свещениците. Пресен ми е още примерът с един отец който обясняваше зодии... Но се отдалечаваме от сериозната тема за св. Причастие.
| |
|
....но за мен лично остава неясно кое точно е недостойното причастяване .
Да си призная при мен единствената пречка е че ме е страх поради греховете ми. То и в греха сме посредствени, както казва един отец, но пък са множко и се трупат... Пък си спомням думите на ап. Павел от Коринтяни. Всъщност там беше казано - "яде и пие своето осъждане, понеже не различава тялото Господне" . Дали това не се отнася и за Църквата като Тяло Христово? Това в контекста на посланието- че едни не зачитат другите а заедно с това и Църквата...Вероятно , друго възможно тълкувание е че са приемали Св. Дарове като обикновена храна, т.е. без да разберат смисъла на Тайнството - може би затова апостолът им го напомня - 1Кор 11:23-26
Какви са всъщност светоотеческите тълкувания за този пасаж (1Кор 11-а глава)?
Редактирано от н@блюдaтeл на 17.05.06 20:00.
| |
|
Не в греха е проблема, а в нашата нерешителност да се откажем в душата си и пред Бога от него. Според мен при твърда и съзнателна решимост от наша страна да скъсаме с греха, никога не бихме имали проблеми с причастяването.
| |
Тема
|
Re: Автентичната евхаристийна практика
[re: Prokimen]
|
|
Автор |
vzornik (непознат) |
Публикувано | 19.05.06 19:35 |
|
Ааа, не! С това не съм съгласен. Ако наистина имате наблюдения от България, щяхте да доловите, че някои богослови изобличават и езичеството, и неавтентичната евхаристийна практика, защото те двете се обуславят взаимно. Но когато казваш на някой свещеник, че нещата не са в ред, той вместо да те изслуша, започва да се съблазнява и в резултат от това - се озлобява и надъхва още повече срещу истината. А да пази Господ от прост човек с власт.
| |
Тема
|
Re: Автентичната евхаристийна практика
[re: Prokimen]
|
|
Автор |
ARMAGEDON (ставлитис) |
Публикувано | 20.05.06 19:57 |
|
Izviniavam se, che pisha na latinica, nadiavam se tezi dni da vsichko s shrifta da bade OK.
В отговор на:
Точно това правят всички български богослови в момента. Пеят АЛИЛУЯ на църковното ЕЗИЧЕСТВО и заблуждават простолюдието, държейки го здраво в оковите на езическия мрак.
Vie sashto ste bogoslov? Kakvo lichno Vie pravite za da se promeni situaciata? Ako ne pravite nishto, kakvo predlagate ili mislite, che triabva da se napravi?
PP Poneje imam lichni nabljdenia ot pochti vsichki pomestni pravoslavni carkvi, tvardia, che polojenieto navsiakade e pochti identichno, s nujansi razbira se. Izkljuchenie praviat Eladskata i Kiparskata carkva, kadeto bogoslovskoto nivo na enoriarshite e na mnogo visoko nivo, no tam sashto ima strashno mnogo problemi.
Не всеки, който ми казва Господи, Господи, ще влезе в ЦАРСТВОТО НЕБЕСНО.
| |
|
Страници по тази тема: 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | (покажи всички)
|
|
|