Клубове Дир.бг
powered by diri.bg
търси в Клубове diri.bg Разширено търсене

Вход
Име
Парола

Клубове
Dir.bg
Взаимопомощ
Горещи теми
Компютри и Интернет
Контакти
Култура и изкуство
Мнения
Наука
Политика, Свят
Спорт
Техника
Градове
Религия и мистика
Фен клубове
Хоби, Развлечения
Общества
Я, архивите са живи
Клубове Дирене Регистрация Кой е тук Въпроси Списък Купувам / Продавам 10:39 23.09.24 
Религия и мистика
   >> Православие
*Кратък преглед

Страници по тази тема: 1 | 2 | (покажи всички)
Тема ЗА ИКОНИТЕ  
Автор mig.ena (непознат )
Публикувано18.03.06 16:38



АЗ СЪМ ПРАВОСЛАВНА , НО МОЖЕ ЛИ НЯКОЙ ДА МИ ОБЯСНИ ТОВА: НЕ СИ ПРАВИ КУМИР ИЛИ ИЗОБРАЖЕНИЕ НА ТОВА ......, НЕ ИМ СЕ КЛАНЯЙ И НЕ ИМ СЛУЖИ, ТОВА Е ЕДНА ОТ БОЖИИТЕ ЗАПОВЕДИ , В МОМЕНТА НЕ МОГА ДА СИ СПОМНЯ ТОЧНИЯ ТЕКСТ, НО ВСЕКИ ХРИСТИЯНИН Е ЧЕЛ 10 БОЖИ ЗАПОВЕДИ.
АЗ НЕПРЕКЪСНАТО МИСЛЯ В/У НЕЯ И СИ МИСЛЯ, ЧЕ НИЕ ПРАВОСЛАВНИТЕ СМЕ ИДОЛОПОКЛОННИЦИ, АКО СЪМ В ЗАБЛУЖДЕНИЕ МОЛЯ ЗА МНЕНИЯ



Тема Re: ЗА ИКОНИТЕнови [re: mig.ena]  
Автор н@блюдaтeлМодератор ()
Публикувано18.03.06 17:10



Здравейте,

не, в никакъв случай.
Могат да се зададат и още въпроси - например защо Моисей издигна медна змия насред пустинята, та всеки който поглежда с вяра към нея да се изцели; дали тя е била идол? Вижте също изображенията на херувими и животни в скинията и соломоновия храм. Също, как вярващите са се изцелявали , докосвайки само престилката на ап Павел? Идол ли е било това, или тук става дума за нещо друго?

В борбата срещу идолопоклонството понякога се стига до крайности - наскоро чух за евангелистки пастор, който демонстративно късал Библията и я тъпчел, защото всъщност била идол...



Тема Re: ЗА ИКОНИТЕнови [re: mig.ena]  
Автор Бopeц3aПpaвдa (Патриот)
Публикувано18.03.06 18:59



Имам една книга с въпроси и отговори на православна тема написана от сливенския митрополит Йоаникии мисля беша.Та там е написан отговора на тоя въпрос.Беше нещо от сорта че ти не се кланяш на самята икона ти се кланяш на бог който е изобразен на нея или светеца.Самия предмет не е важен а това че придава божествения образ или нещо такова.Ако почнеш да се кланяш на самия предмет заради самия него и да чакаш чудото от него а не от бог тогава е идолопоклонничество.



Тема Re: ЗА ИКОНИТЕнови [re: mig.ena]  
Автор *Лия* (непредвидима)
Публикувано18.03.06 19:19



Втората Божия заповед - "Не си прави кумир и никакво изображение на онова, що е горе на небето, що е долу на земята, що е във водата под земята; не им се кланяй и не им служи"

Кумирът е идол, поставен на мястото на Бога. Визира се да не се прави изображение и се покланяме на лъжливо божество.

Точно за хора, задали като теб въпрос за втората Божия заповед, е писал архимандрит Серафим Алексиев в "Нашата Вяра, Надежда, Любов". Ние НЕ БОГОТВОРИМ СВЕТИИТЕ И НЕ ГИ ПОСТАВЯМЕ НА МЯСТОТО НА БОГА. Застанали пред иконите, ние си спомняме за вдъхновените раби Божии, които Господ е удостоил с благодатта си и вярвайки, че са отдясно на Отца, възнасяме молитви "Свети Георги, Св. Николае....Всички Светии... молете бога за нас."

В своето първо послание до Солуняни Апостол Павел казва :
[5:26] Поздравете всички братя със свето целуване.

Ако не ти е комфортно да целуваш иконите, не го прави. Важното е с мисълта си да почиташ светиите като достойни Божии раби. Ние само следваме думите на Иисуса Христа, който е казал на своите апостоли, а чрез тях и на своето царствено свещенство, неговите ученици: "Който приема вас, Мене приема, а който приема Мене, приема Тогова, който ме е пратил." (Мат.10:4)



Тема иконопочитаниетонови [re: mig.ena]  
Автор ValentinaМодератор ()
Публикувано18.03.06 19:34



Здравей mig.ena,
на бюрото ми до компютъра имам снимка на малко бебенце - внучката ми, и малка икона на св. Богородица Владимирска с Младенеца.



И снимката, и иконата много ме умиляват, но не ми е хрумнало да им се кланям като на идоли.

А ако се случи да се повредят или изчезнат, няма да смятам, че Бог ме е изоставил или ме наказва. А за идолите си хората точно така мислят и много страдат. Спомни си Индиана Джоунс и храмът на обречените - камъкът ги покровителствал, а без него, робия и нещастия..



Тук камъкът от филма, направен за продан.

Виждаш техния камък (идол) и моята икона (рисунка на пресвята жена, гушнала родения от нея Богочовек). И без икона те, вярвам, ме покровителстват, но на мен си ми е хубаво да виждам образа им близо до себе си. Има разлика, а? :)

Освен това, заповедта се отнася до направата на ВСЯКАКВО изображение (разбира се, АКО ще му се кланяш и служиш като на кумир):
"Не си прави кумир и НИКАКВО изображение на онова, що е горе на НЕБЕТО, що е долу на ЗЕМЯТА, и що е във водата ПОД ЗЕМЯТА"

Така че, не само иконите, но и снимките за спомен, че и паспортните снимки дори, както и всички картини по стените у дома, по кораби и подводници :), всички схеми, карти и всичко, което изобразява нещо визуално (графично, художествено), по иконоборческата логика са незаконни кумири.

Не се плаши!


Виж тук как иконопочитанието е разяснено в катехизиса



Редактирано от Valentina на 19.03.06 00:11.



Тема Re: ЗА ИКОНИТЕнови [re: Valentina]  
Автор oros (ентусиаст)
Публикувано18.03.06 21:30



[10:1] Слушайте словото, което Господ ви казва, доме Израилев.
[10:2] Тъй казва Господ: не вървете по пътя на езичниците и не се плашете от небесни поличби, от които езичниците се плашат.
[10:3] Защото наредбите на народите са суета: отсичат дърво в гората, издялват го с брадва дърводелски ръце,
[10:4] украсяват го със сребро и злато, прикрепяват с гвоздеи и с чук да се не клати.
[10:5] Тези богове са като стълб, изгладен на струг, и не говорят; тях ги носят, защото не могат да ходят. Не плашете се от тях, защото те не могат да сторят зло, но и добро да сторят не могат.
[10:6] Няма Тебе подобен, Господи! Ти си велик, и името Ти е велико чрез Твоята мощ.
[10:7] Кой не ще се побои от Тебе, Царю на народите? защото само на Тебе се пада това; понеже между всички мъдреци у народите и във всички царства няма Тебе подобен.
[10:8] Те всички до един са неразумни и глупави; суетно учение е дървото.
[10:9] Кованото им на листи сребро е донесено от Тарсис, златото - от Уфаз, дело на художник и на леярски ръце; облеклото им - хиацинт и пурпур; всичко това е дело на изкусни люде.
[10:10] А Господ Бог е истина; Той е жив Бог и вечен Цар. От гнева Му трепери земята, и народите не могат да издържат негодуването Му.
[10:11] Тъй им говорете: боговете, които не са направили небето и земята, ще изчезнат от земята и изпод небесата.
[10:12] Той сътвори земята със силата Си, утвърди вселената с мъдростта Си и с разума Си разпростря небесата.
[10:13] По гласа Му шумят водите небесни, и Той издига облаците от краищата земни, създава светкавици всред дъжда и изкарва вятъра из Своите клетове.
[10:14] Безумствува всеки човек в своето знание, срами себе си всеки леяр с истукана си, защото излеяното от него е лъжа, и няма в него дух.

Иеремия

И Исаия:

[44:9] Ония, които правят идоли, са всички нищожни, и техните най-любими не принасят никаква полза, и те сами са си свидетели в това. Те не виждат, нито разбират, и затова ще бъдат посрамени.
[44:10] Кой е направил бог и е излял идол, що не принася никаква полза?
[44:11] Всички участници в това ще бъдат посрамени, защото и самите художници са пак човеци; нека те всички се съберат и застанат; те ще се уплашат, и всички ще бъдат посрамени.
[44:12] Ковачът прави топор от желязо и работи на въглища, с чукове го оглажда и се труди над него с яката си ръка дотолкова, че изгладнява и отмалява, не пие вода и изнемогва.
[44:13] Дърводелецът (като отбере дърво) тегли по него линия, с островърхо оръдие го очертава, после го изработва с длето и го окръгля, и изкарва от него образ на хубав човек, за да го постави вкъщи.
[44:14] Сече си кедри, взема бор и дъб, които си избира измежду горските дървета, сади ясен, който дъждът прави да расте.
[44:15] И това служи на човека за топливо, и част от него употребява, да се топли, и кладе огън, и пече хляб. И пак от него прави бог и му се покланя, прави идол, и пада ничком пред него.
[44:16] Част от дървото изгаря в огън, с друга част вари месо за ядиво, пече си печено и яде до насита, а също грее се и казва: "хубаво, сгрях се; усетих огън".
[44:17] А от остатъците прави бог, свой идол, покланя му се, пада ничком пред него и му се моли и казва: "спаси ме, защото ти си мой бог".
[44:18] Не знаят, нито разбират: Той им е затворил очите, за да не виждат, и сърцата им - за да не разбират.
[44:19] И не взима това на сърце си, нито има дотолкова знание и разум да каже: "половината му изгорих на огъня и на въглените му хляб опекох, сварих месо и ядох; а от остатъка му нима ще направя гнусота? нима ще се кланям на къс дърво?"
[44:20] Той припка подир пепел; измаменото му сърце го е въвело в заблуда, и той не може да освободи душата си и да каже: не е ли измама туй, що е в дясната ми ръка?



Тема Re: ЗА ИКОНИТЕнови [re: oros]  
Автор Trendi ()
Публикувано19.03.06 07:57



"...Тези богове са като стълб, изгладен на струг, и не говорят; тях ги носят, защото не могат да ходят. Не плашете се от тях, защото те не могат да сторят зло, но и добро да сторят не могат..."

Имало ли е стругове тогава?

=============
Скапана клавиатура - гълта букви.
Ха!!! Ама тя и пише ...!!!


Тема Re: ЗА ИКОНИТЕнови [re: mig.ena]  
Автор Gergi (любимка)
Публикувано19.03.06 19:42



Първо тази заповед е дадена за да предпази вярващите от езичество, което е било много разпространено. Още повече след като никой не е виждал Бога не е редно хората да го изобразяват според представите си тъй като Той не може да се впише в тях, тази заповед предпазва имено от това хората да не налагат свои качества на Бога, което е характерно имено за езичеството.

Също така тази заповед е дадена преди Христос да се яви на хората в плът, след като хората виждат второто лице на Бога на тях нищо не им пречи да го изобразяват. Също така Св. Дух се е явил във вид на гълъб и затова е прието Св. Дух да се изобразява като гълъб на някои икони. Докато Отец никой не е виждал и затова не бива да бъде изобразяван.

Св. Троица се изобразява като 3 ангела, защото се смята че така се е явила на Авраам, и това е така защото не може да се изобразява Отец. Тъй наречента "Новозаветна Троица" не е канонична.

Редактирано от Gergi на 19.03.06 19:44.



Тема Re: ЗА ИКОНИТЕнови [re: Gergi]  
Автор isihia (ентусиаст)
Публикувано20.03.06 08:59



В клуба има достатъчно архиви по темата.
Почитаме не дъската с боите, а изобразеното на нея. Като снимка на любим човек. Кой от вас не обича Христос?
Гери, Господ никой никога не го е виждал, "но сина, който е в недрата на Отца, Той го обясни", "който видял Мене, е видял и Отца ми". Кой се яви на Авраам в дъбравата Мамре?



Тема Първият иконописец бил. . .Самият Богнови [re: mig.ena]  
Автор Eжko_ (_бодлидрешко)
Публикувано20.03.06 19:57



Здравейте

Икона е гръцка дума и означава о б р а з.

Сам Бог, поради великата Си милост е повелил да влезе в полето на човешкото обозрение и да стане жива видима Икона. Господ при човешкото Си въплъщение станал ЖИВ ОБРАЗ, видян на живо от множество люде. Безтелесният се въплътил, Неизобразимият станал видим (изобразим, т.е. иконорисуваем).

“ И Словото СТАНА ПЛЪТ, И ЖИВЯ МЕЖДУ НАС, пълно с благодат и истина; и ние в и д я х м е славата Му, слава като на Единороден от Отца.”

Затова с право можем да кажем, че Първият иконописец на Бога, бил Самият Бог - Неговият Син е "образ[икона] на Неговата ипостас [личност] " (Евр. 1: 3) - “образ [икона] на невидимия Бог” (Кол.,1:15, 2Кор.,4:3-4)

”Който е видял Мене, видял е Отца; и как ти казваш: покажи ни Отца? Не вярваш ли, че Аз съм в Отца, и Отец е в Мене?”, казва Христос на ап. Филип. (Йоан, 14:6-11).

При иконопочитането (образопочитането) се почита не нарисуваният образ на платното, нито самото платно, а първо_образа

Да си представим, как една майка носи непрекъснато в себе си снимка на починалото си дете. Снимката с времето поовехтява, но майката продължава понякога да я съзерцава, изпадайки в умиление: целува снимката с лика на детето си, сълзите и се спускат по лицето й, и тя дори притиска снимката към гърдите си. Какво ще кажем на това - че майката обича хартийката с образа на детето си ли ? Или ще трябва да признаем истината, че майката обича първо_образа, запечатал се върху снимката и станал негово копие - т.е. майката си спомня и изразява скръбта и любовта си към самото нейно дете. В тоя случай снимката единствено с п о м а г а за вглъбяване и достигане до най-съкровените кътчета на нейното сърце. (Ако преди 2000 години хората са имали фотоапарати или видеокамери, щяхме да имаме снимки и филми на Господ и Апостолите, например, които щяха да са едно прекрасно средство за помнене на светите им образи (икони).


Нека се опитаме да си представим: ако пред нас има наредени 1000 икони, с образа на Господ Иисус Христос. Няма ли съзнанието ни да е устремено само към ЕДНА Истинска Икона, и към ЕДИН истински действително съществуващ Образ - Тоя, на Иисус Христос - на Господа наш, Който е Първоиконата, т.е. Първообразът в това иконописно дело.

Според учението на св. Отци на иконата имаме образ на първо_образ, т. е. изобразява се л и ц е, а не природа. “Иконата е израз на една ипостас, а не на една природа”- казва св. Теодор Студит.

Христос не може да бъде изобразен с Божествената си природа. Еретиците иконоборци поставяли въпроса на православните иконопочитатели през VІІІ век така : Как изобразявате Христос на иконите - с божествената или с човешката природа?

Св. Отци категорично отхвърлили самия въпрос, зададен по този начин. Защо? Защото в него има уловка: ако кажат: "изобразяваме божествената природа" - това е нон-сенс, Божествената природа или същност не подлежи на изобразяване, а и в христологически контекст това би означавало монофизитство. Тогава остава втората възможност: "изобразяваме човешката природа". Отговаряйки така попадаме в капана на еретиците иконоборци, които веднага ще ни обвинят в несторианство.

Затова светите отци ни учат боговдъхновено, че на иконите изобразяваме не природа, а л и ц е, и връзката между образа и първообраза е в и м е т о на иконата (или по-точно казано - в молитвено призованото име), а както знаем само името може да бъде референт на личността.



По-вече по темата на адрес:




Господ е мое упование

Тема Re: Първият иконописец бил. . .Самият Богнови [re: Eжko_]  
Автор oros (ентусиаст)
Публикувано20.03.06 20:41



Докато умът ви се хваща като "удавник за сламка", вие няма да откриете Бог. Защо лижете стъклата на иконите и самите икони в това грипозно време? Там няма нищо! Нито Бог, нито Христос! Образ, казвате! А знаете ли как е изглеждал Христос в действителност? Мога да ви пусна няколко хиляди различни Христови изображения от Китай, от Европа и Америка. Ако искате и от Африка. Кой образ от всичките е истинския?
Всичко си е във вас, там търсете! Търсите ли навън, пишете се умрели за Бог. Сменете посоката и търсете навътре, тогава може и да ви се случи нещо.



Тема Понеже ни изкушавате с цитати от Писаниетонови [re: oros]  
Автор Eжko_ (_бодлидрешко)
Публикувано20.03.06 20:52



нека си припомним някои и с т и н и - също от Светото Писание.

По време на 40-годишното странстване из пустинята, израилтяните били ухапвани от големи змии. Господ заповядал на Мойсея да издигне кръст с медна змия на него. Който погледнел С ВЯРА към змията с кръста, се избавял от змийската отрова и смъртта.

Кажете ни, това идолопоклонство ли е, като имате впредвид че заповедта да направи змията, Мойсей получил от Самаго Бога.

А какво ще кажете на това:

". . . изнасяха болните и ги слагаха на постелки и одъри, та, като минава Петър, поне сянката му да осени някого от тях." [Деяния, 5:15]


И това ли е идоло_поклонство ?

А на това:

"И ето, една жена, която бе страдала от кръвотечение дванайсет години, приближи се изотзад и се допря до края на дрехата Му,защото си думаше: ако само се допра до дрехата Му, ще оздравея. А Иисус, като се обърна и я видя, рече: дерзай, дъще, твоята вяра те спаси? От тоя час жената оздравя. (От Матея свето Евангелие, глава 9, стихове 20-22 )

И това ли е идоло_поклонство, друже oros . . .

Това са все цитати от Светото Писание.


Господ е мое упование

Тема Re: Понеже ни изкушавате с цитати от Писаниетонови [re: Eжko_]  
Автор oros (ентусиаст)
Публикувано20.03.06 22:29



Да!
Да ЗНАЕШ, не означава да ИЗКУШАВАШ!

КНИГА 4 ЦАРСТВА
ГЛАВА 18.
1. В третата година на Осия, син на Ила, цар израилски, се възцари Езекия, син на иудейския цар Ахаз.
2. Той беше на двайсет и пет години, когато се възцари, и царува двайсет и девет години в Иерусалим; майка му се казваше Ави, дъщеря на Захария.
3. Той вършеше, каквото беше угодно пред очите на Господа, по всичко тъй, както правеше неговият отец Давид.
4. Той премахна оброчищата, изпочупи статуите, изсече дъбравата и унищожи медната змия, която Моисей бе направил; защото дори до ония дни Израилевите синове й кадяха и я наричаха Нехущан.
5. На Господа, Бога Израилев, той се уповаваше; и като него нямаше между всички иудейски царе - и подир него и преди него.
6. Той се привърза към Господа, не отстъпваше от Него и пазеше заповедите Му, които Господ бе дал на Моисея.
7. И Господ беше с него: навред, дето и да ходеше, той постъпваше благоразумно. И отметна се той от асирийския цар и престана да му служи.



"Не удивительно, что от волхвования сбывается чародейство. Так было и в царствование Домициана тогда был известен некий волхв именем Аполлоний Тианский, который ходил и творил всюду бесовские чудеса - в городах и селах. Однажды, когда из Рима пришел он в Византию, упросили его живущие там сделать следующее: он изгнал из города множество змей и скорпионов, чтобы не было от них вреда людям и ярость конскую обуздал на сонмище бояр. Так и в Антиохию пришел, и, упрошенный людьми теми - антиохиянинами, страдавшими от скорпионов и комаров, сделал медного скорпиона, и зарыл его в землю, и поставил над ним небольшой мраморный столп, и повелел взять людям палки и ходить по городу и выкликивать, потрясая теми палками: "Быть городу без комара!". И так исчезли из города скорпионы и комары. И спросили его еще об угрожавших городу землетрясениях, и, вздохнув, написал он на дощечке следующее: "Увы тебе, несчастный город, много тебя будет трясти земля и огнем будешь попален, оплачет тебя и Оронтия на берегу.Об Аполлонии этом и великий Анастасий Иерусалимский сказал: "Чудеса, сотворенные Аполлонием, даже и до сих пор на некоторых местах исполняются"


"&#1237;кож б&#1123; и В црс&#785;тво Доментианово . н&#1123;кии волхвъ 12 именем Аполонит&#1127;никъ Г. знаємъ беаше . шеств&#1199;а и твор&#1127; всюд&#1199; . <и> А въ град&#1123;х и в селех . бесовьскаа чюдеса . &#1151; Рима бо пришед въ Византию . оумоленъ бывъ &#1151; жив&#1199;щих тоу . створити 13 сиа &#1151;гнавъ множство змии . и скоропии изъ град . &#1237;ко <не> 14 врежатис&#785; чл&#1155;вком &#1151; них . &#1237;рость коньсн&#1199;ю 15 &#1121;б&#1199;здавъ . єгда с&#830;схожахоус&#1127; боаре . також и во Анти&#1121;хию 16 пришед и оумолен&#785; бывъ &#1151; них . томимомъ бо Антиахи&#1237;ном .

&#1151; скоропии и &#1151; комаръ . сотворивъ м&#1123;д&#1127;нъ скоропии . и погребе єг&#785; в земли . и малъ столпъ мраморен&#785; поставид 17 ним . и повел&#1123; трость держати чл&#1155;комъ . и ходити по город&#1199; и звати 18. тростем тр&#1127;сомом . бес комара граду Д. и тако исчезн&#1199;ша из&#830; град . скоропиа . и комарьє . и спросиша 19 же пакы &#1151; лежащимъ 20 Е на град&#1123; . троус&#785; Ж въздохн&#1199; . списа на дщице сеа 21. оувы тоб&#1123; &#1121;кан&#830;ныи граде . &#1237;ко потр&#1127;сешис&#785; много и &#1121;гнем &#1121;де/л.20 Р./ржимъ боудши . &#1121;полчать З же т&#1127; . и пре И берез&#1123; . и &#1120;ренты І &#1121; немже и великїи Настасии 22. Бж&#1155;ьа град реч&#785; . Аполонию же даж и дон&#830;н&#1123; . на н&#1123;цех м&#1123;стех собываютьс&#785;"







Тема Re: Понеже ни изкушавате с цитати от Писаниетонови [re: Eжko_]  
Автор oros (ентусиаст)
Публикувано20.03.06 23:51






"Колонна, отлитая из бронзовых щитов павших персов, имела высоту восемь метров и представляла собой 29 витков из переплетённых тел трёх змей, символизирующих здоровье. На высоте в шесть с половиной метров их головы выступали от плоскости колонны, поддерживая небольшую платформу с золотой трёхногой вазой.
В 326 году император Константин Великий перевёз монумент в Константинополь. Этот древнейший в Стамбуле памятник эллинистического периода расположен на площади Ипподрома.
Долгое время ходили слухи, что половина высоты колонны была погребена под землёй во время строительства мечети Султанахмет, а золотую вазу с колонны сняли крестоносцы, захватившие и разграбившие Константинополь в 1204 году.
Жители города были убеждены, что Змеиная колонна охраняла город от нашествия всевозможных представителей фауны: скорпионов, клопов, змей… Султан Мехмет Завоеватель, покоривший город в 1453 году, обезглавил одну из змей своим мечом, показав жителям, что городом отныне владеет он. С того момента колонна утратила свою «волшебную силу»…

Согласно историческим хроникам, змеиные головы сохранялись на монументе вплоть до начала XVI века, пока таинственно не исчезли в одну из ночей 1700 года. Через полтора столетия одна из голов всё-таки была найдена, и сегодня её можно увидеть в Археологическом музее Стамбула."




Лучшая здесь площадь та, которая именуется по-гречески Ипподром, а по-турецки Атмейдан, то есть конное рыстание; на сей площади находятся еще некоторые остатки древности: 1. Пирамида из вифинского мрамора, сделанная с иероглифическою надписью; 2. Колосс, из квадратных камней сделанный; 3. Медный литой треугольный обелиск с тремя перевившимися змеями, о коих сказывают, что сделаны с волшебною силою в то время, когда в Константинополе безмерно много было змей и люди претерпевали много вреда, и кои по явлении сих трех все погибли; 4. Столп императора Феодосия, украшенный превосходною резьбою и утвержденный на холме среди улицы, ведущей от Ипподрома к Адрианопольским воротам».

Глава «О Цареграде»



Прочетете и това.



И ако някои участници в клуб православие ме плашат с дипломи на праисторици, не означава, че знаят. Освен историк, аз съм и археолог, изкуствовед, богослов, нумизмат, етнограф, букинист, колекционер на много неща, писател, издател ...
Затова, внимавайте!



Тема Re: Понеже ни изкушавате с цитати от Писаниетонови [re: oros]  
Автор Mишeл oт cъпpoтивaтa (непознат )
Публикувано20.03.06 23:58



В отговор на:

И ако някои участници в клуб православие ме плашат с дипломи на праисторици, не означава, че знаят. Освен историк, аз съм и археолог, изкуствовед, богослов, нумизмат, етнограф, букинист, колекционер на много неща, писател, издател ...




... музикант, композитор, артист, режисьор, сценарист, математик, физик, химик, инженер, полиглот, лингвист...

Редактирано от Valentina на 21.03.06 00:18.



Тема Re: Първият иконописец бил. . .Самият Богнови [re: oros]  
Автор isihia (ентусиаст)
Публикувано21.03.06 09:18



Пак се движиш по тъчлинията!



Тема Re: ЗА ИКОНИТЕнови [re: *Лия*]  
Автор Prokimen (ЧЕПАТ)
Публикувано22.03.06 01:14










Страници по тази тема: 1 | 2 | (покажи всички)
*Кратък преглед
Клуб :  


Clubs.dir.bg е форум за дискусии. Dir.bg не носи отговорност за съдържанието и достоверността на публикуваните в дискусиите материали.

Никаква част от съдържанието на тази страница не може да бъде репродуцирана, записвана или предавана под каквато и да е форма или по какъвто и да е повод без писменото съгласие на Dir.bg
За Забележки, коментари и предложения ползвайте формата за Обратна връзка | Мобилна версия | Потребителско споразумение
© 2006-2024 Dir.bg Всички права запазени.