Клубове Дир.бг
powered by diri.bg
търси в Клубове diri.bg Разширено търсене

Вход
Име
Парола

Клубове
Dir.bg
Взаимопомощ
Горещи теми
Компютри и Интернет
Контакти
Култура и изкуство
Мнения
Наука
Политика, Свят
Спорт
Техника
Градове
Религия и мистика
Фен клубове
Хоби, Развлечения
Общества
Я, архивите са живи
Клубове Дирене Регистрация Кой е тук Въпроси Списък Купувам / Продавам 12:54 23.05.24 
Религия и мистика
   >> Православие
*Кратък преглед

Страници по тази тема: 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | (покажи всички)
Тема Св. Козма Етолийски, от чиито поучения...нови  
Автор krustan (непознат )
Публикувано02.02.06 11:56



някои тук се срамуват (срв.Мат. 10:33), казвал много пъти, че самият Иисус Христос го призовавал да проповядва Евангелието и, че за обичта си към Него му предстои да пролее кръвта си.

Впрочем това пророчество се изпълнило по следния начин: Апостолът и учител Козма никога не изрекъл нещо срещу евреите - нито в Солун, нито в Кастория, нито в Янина, нито на някое друго място, където живеели евреи. Той само поучавал християните да бъдат винаги откровени и честни към своите господари, които ги е дал Господ. ... Но този хитър и коварен еврейски род, който мрази Христос и, както в предишните векове, има страшна омраза към християните, така и сега показал своето лице. Понеже евреите, които живеели в Янина, не понасяли да се проповядва Евангелието на Иисус Христос, отиват те, прокудените от Бога, и донасят на местния паша, че свети Козма бил изпратен от Московците, за да измами раята да тръгне за Русия 1)(1)През 1770 руският балтийски флот достига бреговете на Пелопонес. Избухва въстание, оглавено от графовете братя Орлови. Враговете на св.Козма се възползват от обстановката на недоверие след края на въстанието и Руско-турската война 1768-1774г.) Ала този път Божият промисъл запазва светеца от смъртоносните кроежи. Причиняват се обаче значителни щети на християнските имущества. Поради това събитие св.Козма начева да заклеймява лукавството и фанатичната омраза, които имат евреите срещу християните.
И понеже се доказва, че тези обвинения са измислени и чисто клеветнически, той отишъл отново в Янина и първо, убедил християните да преместят народния пазар от неделя на събота. Това причинило големи загуби на еврейските търговци. След това обявил евреите за явни врагове, готови всеки миг да извършат всякакво зло на християните. Накрая, желаейки да махне от главите на християните дългите пискюли и другите нечисти стоки, които те купували от евреите, той ги просветил, че богоубийците умишлено ги омърсяват заради християните и, че по никаква причина те не бива да ги купуват. Зарди това евреите не могли да понесат светеца и отишли при Курт паша, като му дали много пари, за да го убие. ... Светият е увенчан с мъченичество на 24 август 1774г. убит от турците по подкуп на евреите в Албания.

Из житието на светеца, издадено от параклис "Възкресение Христово" в гр.Пловдив, фирма "Полиграфпродукт" ЕООД, 1994г., тираж 1500 бр.

Призовавам тази, която изтри цитатите от поученията на светеца да ги възстанови (нека ги обсъдим трезво и благоразумно) - и това ако не по съвест, да направи поне от страх и тя да не бъде изтрита от там, откъдето светецът - нека сме убедени в това - има власт да изтрива!

Подобно на св.Козма Етолийски по "болния" въпрос: св.Епифаний Кипърски (евреин!), св.Дмитрий Ростовски, както и не-светци като Евсевий Памфил.

После ще обсъждаме.

Редактирано от krustan на 02.02.06 11:58.



Тема Re: Св. Козманови [re: krustan]  
Автор ValentinaМодератор ()
Публикувано02.02.06 15:58





"Апостолът и учител Козма никога не изрекъл нещо срещу евреите - нито в Солун, нито в Кастория, нито в Янина, нито на някое друго място, където живеели евреи. Той само поучавал християните да бъдат винаги откровени и честни към своите господари, които ги е дал Господ. ... "


НО възникнал конфликт - с конкретни хора, в конкретна среда: "евреите, които живеели в Янина", и по-точно конкретни евреи-търговци в Янина, според цитирания от теб текст.

По настояване на св.Козма пазарът бил преместен от неделя в събота. Той призовавал ислямизиращите се масово тогава гърци да не носят чалми, т.е. да не купуват чалмите, които същите тези търговци продавали. Конфликтите са били много и чести - конфликти на местна основа, засягащи конкретни хора и интереси, както комерсиални, така и верски.

Заради огромния му авторитет и заради лични, користни подбуди, се сдобил с много врагове. Те го наклеветили несправедливо: че е руски шпионин и готви революция. И това струвало живота на проповедника, който Църквата тачи като светец - свещеномъченик, чудотворец, проповедник с пророчески дар, йеромонах, учител и просветител, равноапостолен заради размера и характера на дейността му сред гърците и албанците, която и довела и до мъченическата му смърт.


Съгласен ли си с това, Кръстане?

Не е ли това много по-добро начало за дискусията, която търсиш.


"Апостолът и учител Козма никога не изрекъл нещо срещу евреите - нито в Солун, нито в Кастория, нито в Янина, нито на някое друго място, където живеели евреи. Той само поучавал християните да бъдат винаги откровени и честни към своите господари, които ги е дал Господ. ... "


Това е, според мен, и светоотеческата вяра. Православните никога не могат, и не са проповядвали етническа омраза.


Оттук нататък е редно да отсеем кои думи са лично на св. Козма и кое е от житиеписеца.

Ако в това преведено на български житие не е посочен автора на житието, и ако то не е официалното синодално житие на светеца, то си остава апокриф, злокобен апокриф. Който не е изключено на подобни апокрифи да се основава. Аз не бих вярвала на апокрифи и не бих ги разпространявала. Съветвам те и ти да не го правиш.

Доверил си му се, но вероятно не си се замислил, че то не носи кроткия, винаги благ, поучителен и насърчителен в доброто дух на житийната литература и изобщо на православната литература и проповед.

Предлагам ти да прочетеш повече за св. Козма. Може би ще разбереш, че това "житие" редуцира светеца до "обикновен" народоненавистник-антисемит. То повече издава духа на писалия го (и разпространяващите го), отколкото духа и живота на светеца. А знаем, че трябва да изпитваме духовете и да бягаме от духа на злобата!


Според теб точно с житийна литература ли трябва да подклаждаме етническа омраза?!?!

Попитах те за по-точна/изчерпателна посочка, но не ми даде (не знаеш, не пише, посочката ти била академично издържана). А не е. Защото преди да прибегнеш до който и да е източник, трябва първо да се увериш в достоверността и надеждността му, нали? Колко повече това е нужно по отношение на житийната литература!...

И можем ли изобщо въз основа на едно житие да обобщаваме светоотеческото отношение към иноверците, дори това житие да се окаже, че е писано от православен духовник?

А също, ДОРИ самият св. Козма да е автор на цитираното, бива ли да приемаме думите му, ако противоречат на Евангелието и на Преданието?


Моля те, замисли се и се въздържай да упрекваш другите и да държиш на своето. Така една дискусия никога не може да бъде плодотворна, нали?

Никой досега не те е спирал да участваш в дискусията. Но каква полза за теб, ако не се вслушаш в гласовете на няколко души вече, които не само не одобриха езика и вярата ти, но и категорично възразиха, дистанцираха се от тях.

За да започнем трезво и благоразумно обсъждане, както предлагаш, трябва самото начало, изходната позиция да е добра, надеждна.


Ако четеш руски, прочети
ЖИЗНЬ И ТРУДЫ СВЯТОГО КОСМЫ ЭТОЛИЙСКОГО




Препоръчвам го и на останалите клубари. Какъв живот, каква личност!!!

Някой ще предложи ли други четива?


Редактирано от Valentina на 02.02.06 16:58.



Тема Re: Св. Козма Етолийски - За семействотонови [re: krustan]  
Автор Xpиcтoвa ()
Публикувано02.02.06 16:50



СЕДМО ПОУЧЕНИЕ - СВЕТИ КОЗМА ЕТОЛИЙСКИ

Родители! Давайте християнски имена на децата си.

Както Йоаким и Ана не избирали дали момче или момиче ще се роди, така и ваша милост да не предпочитате момчето пред момичето, защото те са Божи създания. Както Йоаким и Ана дали на Богородица промислено име Мария, подобава и на вас когато кръщавате децата, да избирате промислени имена на светии. Мария значи господарка, защото Богородица е предопределена да стане Царица на небето и земята, и на всички разумни и видими твари, да се моли за нашите грехове. Николай е име за човек, който е победил хора, демони и страти. Георги означава отгледано растение, украсено с плодове, с християнски добродетели. Параскева - човек, който е приготвен за Христос.


Християнско възпитание на децата

Да си имате една икона - на Христос, на Богородица, на Предтечата, а също и на светията, чието име носи детето...


Семейните празници

В деня, когато светията на вашето дете има празаник, ако желаеш да направиш курбан и почетеш светията, ще ти кажа какво да сториш. Пиршеството може да бъде свято и може да бъде демонично.Свещено е, когато вместо да даваш три гроша, за да се купи агне, дай грош на свещеника за да извърши литургии за здраве. С другия грош купи восък, тамян и елей и отиди в църква и ги изгори пред иконата на светията и разпредели останалата пара за милостиня, така че никой да не знае. Това е свещен празник. И прочети житито на светията, така че твоето дете да може да го чуе. И му кажи:"Чуй, дете мое, какво е направил твоя светия! Ти трябва да направиш същото."
Детето чуло за такова чудо, възревнува и казва:"Кога ще стана и аз като моя светия?"
Демонски празник е да купиш овца, да я сготвиш и да поканиш приятели и роднини да ядат, пият и да се напият, и да повръщат като кучета. Това е демонки празник.
Ние се надяваме да се спасим в името на нашия Христос, а не с овцата, както неблагочестивите и неверниците правят сега. Кое предпочитате ваша милост, свещения или демоския празник? Свещеният - тогава, щом го желаете, така го и правете.


Родителите са дърво, децата са плодове

Когато отрязвате дърво, клоните му веднага изсъхват, но когато полеете корените, клоните остават свежи. Родителите са като това дърво. Когато бащата и майката, които са корените на техните деца, се поливат с пост, молитва, милостиня и добри дела, Бог запазва техните деца. Когато родителите изсъхват от грях, Бог умъртвява децата им и слага родителите в ада с тях.
Едно ябълково дърво дава кисели ябълки. Какво да правим сега, да хулим ябълките или дървото? Дървото. Прочее, родители, правете добро, вие, които сте ябълково дърво, така че ябълките ви да бъдат сладки.
От времето , когато Бог сътворил света, 3500 години минали без нито едно дете да умре преди баща си. В това време имало един мъж на име Тара. Той сложил дявола в сърцето си и сложил идоли, та хората да ги почитат вместо Бога. И от онова време децата започнали да умират преди родителите.


Богородица в храма

Когато Владичица Богородица станала на 3 години, нейните родители си спомнили обета, който дали пред Бога. Какъв бил обутът? Те обещали Богородзица нахрама, затова я взели и я посветили.
И когато Йоаким и Ана си спомнили дълга си и го платили, така иние, като набожни християни винаги да помним нашия дълг, който имаме към Бога. Да го платим и тогава да търсим рая като награда. А какъв е нашият дълг? Ние желяем рая , но не знаем какво дължим! Ще ви кажа малко за това и, ако ваша милост потърсят,могат да научат повече.


Християни, не забравяйте никога своите задължения

Преблагият Бог ни е дал очи, да гледаме небето, слънцето, луната, звездите, всичко; да славим Бога и да казваме: Боже мой, ако това слънце, което е Твое създание е толкова светло, колко ли по-светъл си Ти, който Си го създал! Ах, Боже мой, удостой ме да Ти се радвам. Това е нашият дълг , братя. Бог не ни е дал очите - на мъжете, за да оглеждат жените, а жените пък - да поглеждат мъжете; или да следим за имането на брата си, да го крадем; да убиваме ближните си, да играем на карти - забавление на дявола, да живеем чрез кръв и неправди срещу нашите братя.

Бог ни е дал нозе. Наше задължение е да ходим на църква, където да стоим с благоговение и да вървим по добрия път. Той не ни е дал нозе да скитаме из горите като кучета, и като зверове да отмъкваме дрехите на другите, да ги потискаме и да ги лишаваме от техните имоти.

Бог ни е дал богатството. Наш дълг е да ядем и пием умерено, да имаме дрехи, колкото ни са потребни, а останалите да раздаваме на бедните за Бог да прости. Господ не ни е дал богатства да преяждаме или да си купуваме скъпи дрехи и високи палати, в които утре ще танцуват мишките, а бедните да умират от глад. Това е също наше задължение, братя мои, и вие го знаете. Започнете от днес нататък да го правите, ако желаете да се спасите.

Искате ли да знаете, братя , още за нашия дълг към Бога? Ти, брате, имаш ли жена? Петимен ли си някой друг да я целува за месец? Не. За 10 години? Не. За 50 години? Не. За 100 години? Не! Не си съгласен някой да предлюбодейства с жена ти и не желаеш дори с пръст да я докосват. Тъй като ти няма да позволиш на някой друг да дели с тебе съпругата ти , така Бог не желае ти да имаш някакво вземане с дявола. Бог не ни е създал за дявола и ада, а за Себе си и рая. Това е то, нашето задължение , мои християни.

Редактирано от Xpиcтoвa на 02.02.06 17:01.



Тема Не знам дали си струва изобщо...нови [re: Valentina]  
Автор krustan (непознат )
Публикувано02.02.06 19:28



да се дискутира с ваша милост, но понеже може би някой от неучастващите и да следи това с някакъв интерес, ще ти отговоря за последно.

Започвам с тези думи на Гери: "Индиректно, бих я преформулирал като въпрос: могат ли православни да се срамуват от думите на свой светец?"

1. Изкарваш светеца страстен и паметозлобен човек: видите ли, той бил имал чудесно православно (направо като за New York Times) отношение към евреите, но не щеш ли те му навредили, той се разсърдил и толкова намразил конкретните евреи от Янина, че заради тях целият еврейски род му се видял дяволски изчадия (а впрочем това са думи на Христос: "ваш баща е дявола" - т.е. трябва Него първо да го обвиним в антисемитизъм). Изобщо объркал се е св.Козма, поолял се е, така да се каже.

Е това е впрочем възмутително отношение към светец, по-лошо и от протестантско!

Аз имам друг отговор на въпроса защо "в началото св.Козма не изрекъл нищо срещу евреите". Отговорът е прост. Мой приятел, работил дълги години в Йерусалим, ми сподели веднъж: "човек независимо какво прави и мисли, трябва да се пази от това да не бъде набеден за враг на евреите. Решат ли веднъж, че си им враг - свършено е с тебе!" Както виждаме по примера на Господа и на св.Козма - 100% верни думи. И съответно, като благоразумен човек, св.Козма не си позволява публично да ги провокира, както впрочем и хората, които публикуват поученията му в Интернет. Какво като са руснаци: не знаем ли, че от 1917г. насам там управляват "те"; от каква народност са прочие, мнозинството руски новобогаташи? И това е една много православна позиция: да не си навлича сам човек бели и страдания, а дойдат ли, да ги приема без ропот.

2."Заради огромния му авторитет и заради лични, користни подбуди, се сдобил с много врагове. Те..." Хубаво цитираш, но не е добре да се правиш на ударена, понеже там в първоизточника много добре пише кои са "те" и заради Кого са го намразили. Пак хвърляш кал върху паметта на светеца (абе ти вярваща ли си и не те ли е поне малко страх при засягането на такива теми?). Не всеки, когото враговете му убиват заради "лични и користни подбуди" е мъченик. Нали знаем какъв е превода на думата "martyr". Едно е св.Козма да пострада заради евангелска проповед, довела до сблъсък с евреи или езичници, а съвсем друго е той да е просто един безвиновно убит човек, че засегнал нечии интереси. С "Крушата", "Очите" и "Патладжана" ли ще го сравняваме, а? Понеже и те са били убити точно защото са засегнали нечии лични интереси. Срамно и жалко е, ако не можем да доловим този дебел нюанс.

3.Най-важният момент в опровержението ми, ако мога така да го нарека, идва тук:

Откъде накъде реши, че думите на св.Козма, които ти изтри и упорито не желаеш да въстановиш, са проповед на етническа омраза? Откъде накъде?

Известно е сравнението, че когато човек има болни очи, той трудно понася слънцето, а с болен стомах не може да яде леща. За което вина не носят нито слънцето, че свети, нито лещата, че е такава. Проблемът е в болния. Всички сме духовно болни.

Защо, драга Валентина, ти реши, че хората сме толкова плитки, та само един да викне "Мръсни комунисти" и вече сърцата ни са пълни с омраза към електората на БСП? Защо реши, че ако на мен ми кажат, че дядо Максим е полковник (или ако го прочета), и ето ме вече заклет инокентиевец?

И защо реши, че всеки, който би викнал "Мръсни комунисти!" таи злоба в сърцето си? Моля те, погледни думите на Христос към фарисеите - и мислиш ли, че у Господа има омраза? Готова ли си да приемеш, че св.ап.Павел би ликвидирал по сталински всички "псета" и "зли работници", за които говори?

Ами че ние с вас толкова ли сме добри, та да не заслужаваме упреци и обиди? И кой и как би могъл да се смирява, ако цялото общество по фарисейски човекоугодничи и мазноустее? Острите и крайни думи удрят като с чук сърцето на човеци горди и кекави духом, и те не могат да ги търпят както по отношение на себе си, така и по отношение на останалите (проста психологическа реакция).

Впрочем, твърдя, че нито Господ, нито апостолите, нито св.отци обиждат някого. Ако се казва за тях, че "имат дявола вътре в себе си, който не ги оставя", това е констатация на духовен факт. Дадена от духовно зрящ и грамотен човек. Като подлагаме на съмнение и критика думите на светите отци, просто отпадаме от спасението - попрочетете нещичко в тази връзка от св.Симеон Нови Богослов и ще стане ясно.

На едно място в богослужебните книги се казва: "По-добре човек да греши и да се смирява, отколкото да е правведен и да се гордее." В тази връзка: ако ние съвършено изпълним заповедите и с нищо не съгрешим, обаче сме в разномислие с Бог и светците, няма да се спасим! Просто наша праведност няма да е в състояние да общува с тях, защото все ще спори. И ще ги цензурира, както в случая: " А също, ДОРИ самият св. Козма да е автор на цитираното, бива ли да приемаме думите му, ако противоречат на Евангелието и на Преданието?"

Добре де, ако НИЕ ще преценяваме кои думи на светците са в съгласие с Преданието и Писанието, тогава от какво се изгражда самото това Предание и Писание? За Писанието ясно, но тука замирисва на протестантство.

4.Моля да ме простите за упреците, които отправям лично или изобщо.

5."Никой досега не те е спирал да участваш в дискусията" - тук идва логично продължение: "но ще говориш само това, което на нас ни харесва, иначе - кръц!" :-)

6.Колкото до това апокриф ли е житието, което ползвам, темата е бездънна бездна. Само няколко насочки:
а) Би ли някой посмял в днешно време да се подпише под думите на св.Козма за евреите, да се обрече на сигурна гибел (не е изключено и физическа)? Самият факт, че уж православни подскачат без да има за какво ясно говори за това в какво време живеем. И на дядо Максим му е мило патриаршеството, така че забравете за "благословение". У нас имам учебник по Основно Богословие от 1932г. и в него за юдаизма има доста любопитни неща, изцяло отсъстващи в по-късните издания. Само наивник няма да схване защо.
б) Ако св.Предание зависи от санкцията на нине действующите Синод и архиереи, тогава то вече не е св.Предание, а нещо друго. Бъдете сигурни, че изданието на 12-те анатематизми на св.Кирил нямаше да получи благословията на Вселенския патриарх през 430г.; Нито пък са имали благословение за издаване съчиненията на св.Марко против Флорентийската уния; И какво от това?
в) Не на нас е дадено да решаваме въпросите кое е апокриф и кое - не, и забележете: именно затова е и темата, защото се чувства, че

НЯКОЙ ДНЕС ТИХОМЪЛКОМ НАЛАГА НОВО ПРЕДАНИЕ, ревизират се или направо се отричат творенията на светците!

7."Защото преди да прибегнеш до който и да е източник, трябва първо да се увериш в достоверността и надеждността му, нали?"

Ако се замислиш над това, дано разбереш колко е безсмислено.

8."И можем ли изобщо въз основа на едно житие да обобщаваме светоотеческото отношение към иноверците, дори това житие да се окаже, че е писано от православен духовник?"

както вече споменах, работат е там, че не се касае само за едно житие, а за 4 Евангелия, апостолски послания, съчинения на св.отци и учители и църковни истории, като се започне от първата.

НО ОТНОВО НАПОМНЯМ: НЕ ТОВА Е СЪЩНОСТТА, КАКВИ СА ЕВРЕИТЕ, А КАК НИЕ ЧЕТЕМ ОТЦИТЕ, КАКВО ПРАВИМ, ЗА ДА ГИ РАЗБЕРЕМ В ПЪЛНОТА И ПРАВИЛНО.

Какво правят някои, вижда се: кръц! - и няма ядове.

Редактирано от krustan на 02.02.06 19:32.



Тема Re: Не знам дали си струва изобщо...нови [re: krustan]  
Автор the_bomb (няма пък)
Публикувано02.02.06 20:21



Аз имам друг отговор на въпроса защо "в началото св.Козма не изрекъл нищо срещу евреите". Отговорът е прост. Мой приятел, работил дълги години в Йерусалим, ми сподели веднъж: "човек независимо какво прави и мисли, трябва да се пази от това да не бъде набеден за враг на евреите. Решат ли веднъж, че си им враг - свършено е с тебе!" Както виждаме по примера на Господа и на св.Козма - 100% верни думи. И съответно, като благоразумен човек, св.Козма не си позволява публично да ги провокира, както впрочем и хората, които публикуват поученията му в Интернет. Какво като са руснаци: не знаем ли, че от 1917г. насам там управляват "те"; от каква народност са прочие, мнозинството руски новобогаташи? И това е една много православна позиция: да не си навлича сам човек бели и страдания, а дойдат ли, да ги приема без ропот.

от желание да не изкараш светеца "страстен и паметозлобен", ти го изкарваш страхливец!

Природата чука на мойта врата, с усмивка перверзна крилете ми вдига...


Тема Re: Св. Козма Етолийски, от чиито поучения...нови [re: krustan]  
Автор Xrisa (член)
Публикувано02.02.06 22:29



Здравей, Кръстане, голям хаос е в постингите ти и не само там... От всичко изписано дотук, разбрах че според теб всички православни светци ни призовават да мразим евреите и с чисто сърце да ги наричаме “чифути”. Това се пеело и в църковните песни. Който не мрази богоубийците евреи не е християнин и ще бъде зачеркнат от книгата на живота...

То тези чувства, омразата и любовта ни идват отвътре и трудно се контролират, особено на духовното равнище, на което сме ние. Така че едва ли някой може да убеди някого да обича или мрази нещо. Но това са си твои неразбории. Църквата не учи на омраза. Ако ти припознаваш омраза в църковните песни, цитирани в другата тема, ако възприемаш като израз на омраза всеки църковен текст, където се говори за богоотстъпничеството на евреите, то това се дължи не на това, което четеш, а на това, което носиш у себе си.

Няма да влизам в спор с теб. Само няколко забележки, където според мен, грешиш:

1.Светците не са безгрешни. Не е грях да кажеш, че не си съгласен с някой светец, защото това противоречи на православното учение. Грях е да кажеш, че всяка дума, написана от светец или още повече от някой друг за него, е боговдъхновена. Това си е и ерес. Апостол Павел често говори – това ви го казва Бог или това ви го казвам аз, а не Бог. Светците не са тръби, през които говори Светият Дух. Още повече, че те не са се родили светци, а търпят духовно развитие. Всеки светец е и чедо на своята епоха, той носи своя национален манталитет с неговите предрасъдъци и стереотипи. Всичко това намира отражение в творчеството му.

2.Преди време тук имаше тема за св. Теодор Студит, който призоваваше византийския император да не показва никаква милост към българите. Да започнем ли да се подписваме под думите на светеца или да се отпишем от книгата на живота? Щото явно не можем да бъдем в една книга заедно – ще се избием. Толкова глупава дилема, че не мога дори да я коментирам...

3.В творчеството на преп. Козма има много апокрифи. Всеки християнни трябва да отсява житото от плявата, Ако не може да – нека вика “мръсни чифути” и “мръсни комунисти” и да лъже сам себе си, че не изпитва никаква омраза, а “констатира духовен факт” и подражава на Господа. Положението е безнадеждно. Когато имаш омразата за вътрешен фон, естествено е всичко, което нанесеш на този фон, да се оплеска. В момента правиш една апология на омразата, подкрепена с цитати от Библията и житията на светците, която обаче не желаеш да наречеш с истинското й име – омраза.

4.Когато Христос го разпват на кръста, Той казва: Отче, прости им, те не знаят какво вършат. Същото казва и първият Христов мъченик Стефан – моли се за своите убийци. Същото са правили и всички мъченици, подражавайки на Спасителя. Сигурна съм, че и св. Козма не е мразил никого, включително и евреите, чиито интереси е засегнал. Който носи омраза в сърцето си, особено пък безлична и принципна, няма да влезе в Небесното Царство, пък ако ще цял ден да се подписва под житията на светиите.



Тема Re: Св. Козма Етолийски, от чиито поучения...нови [re: krustan]  
Автор ostrovitianka (непознат )
Публикувано04.02.06 22:07



От Св.Козма има такива пророчества,в които трябва да се вслушаме като будни Православни.Едно от тях е е за телевизията като инструмент на лукавия.Дали компютърът не е по-опасен и от нея?



Тема Отговор заради другитенови [re: the_bomb]  
Автор krustan (непознат )
Публикувано06.02.06 09:27



Отговарям заради евентуално по-млади читатели на тази дускусия (ако има)

Значи и Господа е страхливец, че бяга от Ирод в Египет, или че минава изсред тълпата и се спасява от хвърляне от височината, а св.ап. Павел пък като скарва фарисеите и садукеите в синагогата (и пак се спасява) е направо най-големия страхливец!

Има голяма разлика между страх и благоразумие: Страхливци сме ние (знаем си кога), а хора като св.Козма и публикуващите в руския праволсавен Интернет са умни, повече от мене в случая.

Впрочем, аз съм страхлив, обаче нямам комплекси и не съм някой идиот дето ще отиде в лицето на кварталната мутряга да му каже колко е тъп: такава "смелост" има само в Холивудските филми. Тъпанарщина й е другото име.

Ако това се има предвид, да, св.Козма не е такъв.



Тема Интерсно мнение :-)нови [re: Xrisa]  
Автор krustan (непознат )
Публикувано06.02.06 10:06



Да започваме ред по ред:

"Здравей, Кръстане, голям хаос е в постингите ти и не само там... "

Типично по български: веднага решаваме кой какъв е, поставяме квалификации и диагнози, абе направо да си изплюем сърдечното камъче: нив всичко знаем и сме толкова умни, че просто няма от кого да се учим.

А пък хората казвали, че за да разбереш един човек, трябва да изядеш една торба сол с него.

"От всичко изписано дотук, разбрах че според теб всички православни светци ни призовават да мразим евреите и с чисто сърце да ги наричаме “чифути”. Това се пеело и в църковните песни. Който не мрази богоубийците евреи не е християнин и ще бъде зачеркнат от книгата на живота... "

Ами прочетете го пак с другарче, защото авторът на текста , който сте чели, ви казва, че ако сте разбрали това, нищо не сте разбрали.

" Ако ти припознаваш омраза в църковните песни, цитирани в другата тема, ако възприемаш като израз на омраза всеки църковен текст, където се говори за богоотстъпничеството на евреите, то това се дължи не на това, което четеш, а на това, което носиш у себе си."

Сещате ли се за края на анимационните филмчета със зайчето Бъни: "това беше моя реплика"?

Е това, което сте написали против мен, драга, е моя реплика, аз го казах първи - сверете си с постингите. Точно аз казах, че когато острите думи на Църквата срещу евреите ни смущават, това се дължи на нас - давах и банален пример със слънцето и пр. (ама четете де, после пишете!), предупредих, че едва ли можем да обвиняваме св.Козма, св. апостоли или Господа, че мразят хората и че това не предизвиква и не може да предизвиква омраза у нас, ако сме християни по сърце, НО ЧЕ НЕ БИВА ДА ИМА "КРЪЦ!" НА СВЕТООТЕЧЕСКИ ТЕКСТОВЕ. А сега вие ми повтаряте собствените ми аргументи срещу мен самия: смехория!

Вашите "аргументи":
"1.Светците не са безгрешни. Не е грях да кажеш, че не си съгласен с някой светец, защото това противоречи на православното учение. Грях е да кажеш, че всяка дума, написана от светец или още повече от някой друг за него, е боговдъхновена. Това си е и ерес. Апостол Павел често говори – това ви го казва Бог или това ви го казвам аз, а не Бог. Светците не са тръби, през които говори Светият Дух. Още повече, че те не са се родили светци, а търпят духовно развитие. Всеки светец е и чедо на своята епоха, той носи своя национален манталитет с неговите предрасъдъци и стереотипи. Всичко това намира отражение в творчеството му."

И кой казва кой светоотечески текст е боговдъхновен и кой е плод на младост и стереотипи? "Washington Post", "Iediot Ahronot" или пък нашият "богопросветен" ум, или пък св.синод винаги говори истината ex catedra?

В случая този ви аргумент по конкретния въпрос е с нулева стойност.

"2.Преди време тук имаше тема за св. Теодор Студит, който призоваваше византийския император да не показва никаква милост към българите. Да започнем ли да се подписваме под думите на светеца или да се отпишем от книгата на живота? Щото явно не можем да бъдем в една книга заедно – ще се избием. Толкова глупава дилема, че не мога дори да я коментирам..."

Пак недомислено сте го написали. Едно е това, за което говоря аз - взимайки само пример с юдеите - и то не аз започнах темата, адруг - и съвсем различно нещо е преписката между светеца и императора, касаеща абсолютно само чисто земни неща.

И, може да се учудите, но напълно прав е св.Теодор Студит: значи, ако се абстрахирам от това, че съм българин, трябва да призная, че съветът му е съвсем точен и принципно правилен. Аз, от друга страна, ако бях познат на кан Крум и той ме попиташе какво да прави, щях да му отговоря същото: никаква милост към ромеите. Война се води като война. Има следната приказка: "ако не знаеш да правиш преврат като преврат, увисваш на първия стълб". Изобщо подобна дискусия защо ромейските светци не обичат българите е безпредметна. Нали във всеки катехизис си пише, че православието покровителства родолюбието. Е, ромейските светци рушителите на родината си ли да обичат, а? Или по богомилски да наставляват християните като дойдат българите (понеже видиш ли, хубав род са, даже компютъра ще изсмислят) сами да си подлагат главите под меча, та после хем да не им се бъркат и да не гледат какво ще направят българите на жените им (българчета :-)))

Но това всичко там ще изчезне. Не мислете - отново аз го казвам, не вие, че в думите на св.Теодор има омраза - просто такива са правилата на живота в една паднала и грешна вселена. Действително, "нищо лично". Да си бяха предците ни стояли в Кавказ, никой нямаше да съветва никого да е безмилостен.

"3.В творчеството на преп. Козма има много апокрифи. Всеки християнни трябва да отсява житото от плявата, Ако не може да – нека вика “мръсни чифути” и “мръсни комунисти” и да лъже сам себе си, че не изпитва никаква омраза, а “констатира духовен факт” и подражава на Господа. "

Това се повтаря с по-горното: Кой решава кое е жито и кое плява и - това вече е ясно - какъв е крайния (всъщност безкрайния) резултат от едно системно погрешно решение?

" В момента правиш една апология на омразата, подкрепена с цитати от Библията и житията на светците, която обаче не желаеш да наречеш с истинското й име – омраза. "

Отговарям ти: глупости. Аз заставам зад думите на светеца, които ги изтриха, но не мразя евреите - и това аз мога да го кажа за себе си, не ти, понеже по апостолското учение "никой не познава по-добре човека от човешкия дух, обитаващ в него".

Просто казвам, че ОТ СКРУПУЛИ ПОДМЕНЯТ ПРЕДАНИЕТО, което - прескачам много - ще завърши с приемане на Антихриста от уж православните и както казват богословите, даже иконата му ще е изписана по византийските норми.

"4.Когато Христос го разпват на кръста, Той казва: Отче, прости им, те не знаят какво вършат. Същото казва и първият Христов мъченик Стефан – моли се за своите убийци. Същото са правили и всички мъченици, подражавайки на Спасителя. Сигурна съм, че и св. Козма не е мразил никого, включително и евреите, чиито интереси е засегнал. Който носи омраза в сърцето си, особено пък безлична и принципна, няма да влезе в Небесното Царство, пък ако ще цял ден да се подписва под житията на светиите."

Е това пак го казах аз, стига ме цитира де :-))) И не сме тука деца - за да не знаем поне теоретично как се влиза в Царството и как не.

(Понеже обичате психология, забелязвам: Маниерът ви издава гордост, подценявате събеседниците си и имате силно желание да ги поучавате, без да сте разбрали изобщо с кого разговаряте и той какво знае. Точно гордостта заслепява, подобно на мои приятелки вярващи, които един път поучваха някакъв монах - понеже беше млад, решиха че са по-напред от него, отреклия се от света, взелия решение, за което те могат само да сънуват: идеше ми да потъна в земята от срам)

Редактирано от krustan на 06.02.06 10:19.



Тема ОЩЕ ПО СТРАНИЧНАТА ТЕМА ;-)нови [re: krustan]  
Автор krustan (непознат )
Публикувано06.02.06 10:58



Изпускам "клюкарските подробности" за формализма, студенината и смехотворността на редица положения в юдаизма и след няколко встъпителни извадки давам крайният извод:

(запазвам правописа)

"Навредъ, дето се простирала властьта на халифите, отъ Испания до Индия, евреите се обръщали за съветъ къкъ тези школи, а по-сетне представители на тези школи (Месопотамските) се разпръснали и по други места и добили особено влияние в Испания, дето евреите били любимци и помощници на арабите в управлението на страната."

"Въ европейските страни, въ началото на средните векове, евреите живели доста свободно. но по-късно, когато се усилили теократическите тенденции, и когато започнали да преследватъ всеки некатоликъ, евреите трябвало да търпятъ много ограничения и често били гонени отъ властьта и отъ тълпите. Въпреки тия гонения, обаче, те запазили своята самобитностъ и проживели, макаръ и всредъ много лишения, до по-новите времена, когато били издадени закони, които премахватъ ограниченията противъ техъ. Но и въ днешно време (1930-те) въ некои държави има ограничителни мерки противъ евреите, и въ много европейски държави има неприязнени отношения противъ евреите (антисимитизъмъ)."

стр. 274-275

И след като се посочват разни правила за живот (предизвикващи смях и съжаление и даващи сходно описание на евреите, като това, което дава св.Козма в изтритото от модератора), се заключава:

"Въ отношенията си къмъ всички езичници евреинътъ требва да бъде безмилостенъ. Талмудътъ позволява на евреина да краде, да мами и да експлоатира всеки езичникъ, стига това да не влече лоши последствия за него. За християните никаде не се споменува въ Талмуда, защото омразата къмъ техъ е много по-голема, отколокото къмъ езичниците (ср. Деян. 4:18 и 5:28). И досега евреите употребяватъ следната молитва за изтреблението на ония, които ги владеятъ: "Нека бъдатъ унищожени въ единъ мигъ...Изтреби ги, Господи, порази ги, унищожи ги, порзи ги ненадейно предъ нашите очи."

стр. 276
"Учебникъ по Основно Богословие (Християнска апологетика)"
Съставили: архимандритъ Никодимъ и свещеникъ Цветко п.Христовъ
Издава св.Синод на Българската Църква
София, 1934

Бих казал: коментари, моля!, но не ги искам, след изказаните досега.

Ясно е, че Кръстан и св.Синод на Българската Църква, да не забравим архим.Никодим и отец Цвятко, мразят евреите. Не ги понасят направо!

И още: от в."24 часа" - извинете, но наистина имам само изрезката (мога да ви я сканирам) и не мога да кажа кой брой е; само това, че е след 02/2004г. и че О.Герджиков е председател на НС още;

"След 18г. ядреният Вануну е свободен"

Статия за учен, който разкрива на света, че държавата Израел (абе защо не е република и защо няма конституция? - А-а, да бе, ми каква република дето си чака Царя и каква конституция там, където господства Талмудът) разработва ядрено оръжие. През 1982г. Морадехай Вануну се разочарова от политиката, която води Израел (без да чете св.Козма ) и започва тайно да прави снимки в ядрения център и да събира документи за ядрената програма.
След като прави признания пред "Сънди таймс" го погват, той бяга, но го хващат с помощта на женския чар. След дългогодишен затвор го пускат, но без право да излиза от Израел и с подписка всеки ден в полицейското.

Та ето какво казва г-н Мордехай Вануну (само, моля ви, не го дамгосвайте като антисемит):

"Не съжалявам за стореното! Израелска държава не бива да има, напротив, трябва да има палестинска държава. С огласяването на истината целях реакторът да бъде унищожен."

А ето и потвърждение за обяснението ми защо св.Козма в началото не ги е провокирал:

"Ще ви излъжа, ако ви кажа, че не сме обмисляли вариант за убийството на Вануну", заяви през февруари 2004г. Шабтай Шавит, който е бил шеф на Израелското шпионско ведомство през 80-те. (пак там)




Страници по тази тема: 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | (покажи всички)
*Кратък преглед
Клуб :  


Clubs.dir.bg е форум за дискусии. Dir.bg не носи отговорност за съдържанието и достоверността на публикуваните в дискусиите материали.

Никаква част от съдържанието на тази страница не може да бъде репродуцирана, записвана или предавана под каквато и да е форма или по какъвто и да е повод без писменото съгласие на Dir.bg
За Забележки, коментари и предложения ползвайте формата за Обратна връзка | Мобилна версия | Потребителско споразумение
© 2006-2024 Dir.bg Всички права запазени.