|
Страници по тази тема: 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | (покажи всички)
|
Аз може и да съм луд в очите на други, но за себе си считам, че съм нормален и не виждам защо трябва да чувствам някакви вини затова, че някой си друг бил правил глупости, но като европейци сме дишали един и същи въздух?!
Аз не чувствам нито срам, че съм българин, нито вина за това, че българин открадна тялото на Чаплин, българин се научи да краде газ с ледени отливки на монети, българин пусна намазана с лепило банкнота в апарат за разваляне на едри банкноти, българките се продават за без пари на гърци и араби, българчета си напазаруваха куп неща с чужди кредитни карти, и пр. и пр.
Може много да не им се иска това на някои, но държа главата си изправена. Аз съм българин, православен християнин и не се считам за нещо по-малоценно от който и да било човек. Нито ме е срам от думите на светците, нито ме е срам, че има българки и християнки като "хриса". И естествено, от сърце не ми пука за мнението на хората.
| |
|
казва св. ап Павел, и всъщност срещу него него е вашата атака :
"Евреи ли са? И аз съм; израилтяни ли са? И аз съм; Авраамово потомство ли са? И аз съм" (2Кор.11:22); забележете, цитатът е точен за разлика от вашия, който така и не видяхме.
"И тъй, какво е предимството на иудеите, или каква е ползата от обрязването?" - продължава апостолът - "Голямо е предимството във всяко отношение, а главно, че тям е поверено словото Божие",
и още - "онзи е иудеин, който вътрешно е такъв, и онова е обрязване, що е в сърцето, по дух, а не по буква: нему похвалата иде не от човеци, а от Бога."
Такъв иудеин Ви пожелавам да станете.
Редактирано от н@блюдaтeл на 08.02.06 22:43.
| |
|
В отговор на:
Аз може и да съм луд в очите на други, но за себе си считам, че съм нормален
Само така! Остави ги другите, те не те разбират.
между другото в клуба има ли лекар?
| |
|
като модератор да избягвате лични квалификации.
благодаря предварително
| |
|
Извинявам се на krustan.
Ако сметнете са добре,изтрийте постинга ми.
| |
|
защото не виждам за какво да ми се поднася.
Действително не се обидих, нито се засегнах от това, което написахте.
Нали знаете: ако е истина, то тя не може да обижда, ако не е истина, е тогава пък какво...
А като казвам, че може в очите на някои да изглеждам луд, не казвам, че считам очите им за някакъв критерий ; просто съм благодарен Богу, че действително от нищо не се засягам и не се обиждам: нямам врагове, няма на земята човек, от когото да се притеснявам и в чието присъствие да не се държа естествено, не помня накой някога да ми е правил зло (или не са ми правили, или съм забравил )
Е това нещо у мен учудва доста познати и затова казвам: "може в очите на някои..."
| |
Тема
|
Две доказателства в полза на моята теза
[re: krustan]
|
|
Автор |
krustan (новак) |
Публикувано | 09.02.06 09:57 |
|
Първото е логическо, изложено е и в другата тема, отнася се и за тази:
Известно е, че при спор и противопоставяне двете страни неизбежно минават в крайност, лека полека доразвивайки тезите си с течение на полемичната борба. Да си спомним как св. Кирил Александрийски буквално стъпва на линията на полето, разграничаваща православието от ереста и как това предизвиква реакцията на блаж. Теодорит Кирски, и как впоследствие възниква монофизитството.
Та ето какво:
Спорещите с мен изпаднаха в крайност, като поискаха преразглеждане на Преданието, призоваха ние, православните християни, да се чувстваме виновни за зверствата на Хитлер (а защо не за зверствата на евреите от ленинското политбюро?) и нарекоха св.Козма Етолийски човеконенавистник.
Как така човеконенавистник? В постингите си ме обвиниха, че като цитирам въпросните поучения на светеца го свеждам до един банален антисемит. Опонентката ми изразява мнението, че ако се абстрахираме от останалото творчество на св.Козма, думите му за евреите са антисемитизъм.
Само че аз никъде не съм казал да се четат само тези му поучения, а призовах н а р е д с в с и ч к о о с т а н а л о да се обърне внимание и на тези негови думи. Опонентката ми беше тази, която цензурираше словата на светеца. И каза, че посочените му думи го свеждат до един обикновен антисемит. И понеже аз, Кръстан, считам антисемитите за човеконенавистници, затова се изразявам така.
Разбира се това тя не стори поради злоба срещу светеца, а в устрема на полемичния си плам. И точно там е работата:
1). По закона на логиката от погрешна предпоставка след правилен логически ход на мислите се стига до погрешен извод.
2). Да бъде наречен един светец човеконенавистник е въпиющо неправилен извод.
=> Моите опоненти от самото начало застанаха на плъзгав терен, на погрешно светоусещане, на неправославна почва. Не са на Камък.
Причините ги посочих в постинга "ДА ЦЕ ОПОМНИМ", а проведеният спор (уви, това не беше дискусия) отлично илюстрира какво имах предвид като казах:
Докато не се очистим от просмукалата се в нас отрова на богоборния и христоненавистен свят не бива да дръзваме да разсъждаваме върху Богооткровеното. За да усвоим вярата, трябва да се смирим, в случая - да отсечем собственото си разсъждение и да поставим ума си там, където му е мястото: на ученическия чин.
Опитите да преценяваме светоотеческото наследие през призмата на мира сего, особенно пък на с е г о м и р а, винаги завършват - както виждаме - с осъждане и охулване на светиите.
И оттук ще изведа второто си доказателство, този път практическо, подкрепено с url-посочка, за това над каква пропаст са се надвесили разните му там модератори, "антоновци", "хриси" и прочие up-to-date православни.
В следващ постинг.
| |
Тема
|
Re: Две доказателства в полза на моята теза
[re: krustan]
|
|
Автор |
geri® (циник) |
Публикувано | 09.02.06 15:20 |
|
Кръстане, не виждам смисъл вече в тоя спор. В случая опонентите ти не изхождат от логически аргументи, а от чисто емоционални. Надценил си ги, никакви логически аргументи няма да помогнат, говорите на различни езици
| |
Тема
|
Re: Две доказателства в полза на моята теза
[re: geri®]
|
|
Автор |
krustan (новак) |
Публикувано | 09.02.06 17:52 |
|
Абсолютно си права. Просто в последния момент забелязах нещо много неприятно в тяхната обща реакция, което искам да посоча за обща поука. То ще дойде във ”второто доказателство”.
А за опонентите, повтарям се, напълно основателна ти е забележката. Не съм си въобразявал, че ще убедя с думи някого, в случая се стараех да ”направя шоу”, в смисъл нагледен пример за останалите.
Радостно е да срещне човек някой здравомислещ и трезв събеседник, не само тук, но където и да е.
| |
Тема
|
Re: Две доказателства в полза на моята теза
[re: krustan]
|
|
Автор |
н@блюдaтeл () |
Публикувано | 09.02.06 20:12 |
|
Бе аз мисля че за логиката и емоциите са наопаки нещата, но който има уши - да слуша
| |
|
Страници по тази тема: 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | (покажи всички)
|
|
|