|
Страници по тази тема: 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | (покажи всички)
|
Монофизитството е еретическо учение.
Основател на това учение е византийския монах
Евтихий. От гръцки превод монифизитиство
означава (моно = едно, една и физис = природа)
или учение за едната природа на Исус Христос.
Те вярват, че Господ Исус Христос има една
природа - божествена.
Православното учение е, че Исус Христос има
две природи човешка и божествена.
Дано сте ме разбрали, малко е объркано ...
С уважение
| |
|
Това което споменаш е абсолютно вярно, но аз
казах, че това е била само идея на султана, която
не се осъществила. Не мислиш ли, че Фатих въобще
не го е било еня кой е православен и кой монофизит.
Това което съм писал съм го прочел в арменски
източници. Припомни си девиза на англичаните
"разделяй и владеи". Другите автокефални църкви
действително са били в територията на Османската
империя, но са отдалечени географски от Инстанбул,
което напълно притапява техния авторитет (ако въоще
те са имали такъв, припомням, че избирането на
патриарси на тези църкви е ставало само с повелята
на Вселенския патриарх). Както вече споменах в
предишното си писмо точно по този повод, именно да
бъде в опозиция на Вселенския патриарх, е била учредена
подчертавам учредена т.е. преди това не е съществувала.
Не мислите ли, че това е била основната мисъл на султана.
По същество сте прав, но Вие обобщавате какво е станало
в последствие, а аз говоря за плановете на султана.
Има разлика нали ?
С уважение
| |
|
Така е, divide et impera, е прастар имперски принцип, но в случая, малко се съмнявам, че точно това е бил движещия мотив на Мехмед. Като умен и невероятно хитър човек, той съвсем ясно си е давал сметка, че няма смисъл да "разделя" нещо, което от векове е разделено. Поне според мен, за всеки един "миллет" е трябвало да има "башия". И тъй като арменците са били ясно диференцирани по основния определящ признак на миллетите в империята - вероизповеданието (правоверни, православни и евреи), а не етноса, то е било необходимо в лицето на арменската патриаршия, да бъде осъществен контрола върху им.
Съвсем между другото - миналата година посетих арменския манастир "Сулу", в Истанбул, както и голямата им катедрала на Таксим. Видимо броя на арменците в Истанбул не е голям, защото и двете бяха под ключ и видимо позападнали.
Поздрави и лека
| |
|
от една страна Бог има три лица (части?), от друга страна Бог син се състои от 2 части
или Бог син и Исус Христос са две различни неща и всъщност, едната част от Исус Христос е Бог син?
а и нали във всеки от нас има по нещо от Бога, това не значи ли, че ние също сме от две части?
не ме разбирайте погрешно, не че искам да споря, но аз съм свикнал нещата да са ми подредени и ако частите не пасват, нещо ме човърка и почвам да търся къде е грешката
| |
|
Здравей,
За разяснение по богословски теми се обръщайте
към някои богослов, те тук са много. Аз съм историк
и не съм компетентен по тези въпроси.
С уважение
| |
|
не знам защо, но имам чувството, че богословите тука, не знаят нищо повече от, или не обтъщат внимание на постинги които не са в стил.
"каквото е написано в библията, това е и не подлежи на коментар"
| |
|
Здравей,
Занимавам се с църковна история и поради тази
причина съм имал няколко контакта с епископи
и свещенници, също так и с богослови. Непонятно
за мен тези хора се пазят от въпроси с разчупен
харктер несъответстващ на техния митоглед, като
"дявол от тамян". Може би от тази рамка излиза
многооважавания от мен Драговитийски епископ
Йоан - игумен на Рилския манастир. Много сили
съм влагал да поговорим за интересуващи ме
въпроси. Така, че не се учудвам от тази Ваша
констатация.
С уважение
| |
|
тука в клуба наблюдавам нещо подобно, а ми се иска да си изясня доста неща свързани с християнството и по-специялно православието
всъщност аз определям себе си кат православен агностик , но ей сега ще ми обяснят, че това е оксиморон и трябва да вярвам на всяка буква
| |
|
В отговор на:
от една страна Бог има три лица (части?), от друга страна Бог син се състои от 2 части
или Бог син и Исус Христос са две различни неща и всъщност, едната част от Исус Христос е Бог син?
Бог е едно естество в три ипостаси - Отец, Син и Св.Дух. Бог Син не се състои от никакви 2 части. От друга страна Христос притежава две естества - божественото на Бог Син и човешкото, родено от жена. Това не означава, че Христос по някакъв начин е нещо повече от Бог Син, а че Бог Син оставайки си непристъпен, непознаваем и недостижим в Триединното Божество, което като Създател на всичко, е над и извън времето, по някакъв начин се "понижава" и вътре в създаденото от Него време се "ограничава" и се съчетава с човешкото естество на един определен човек. При това Той не престава да е извън и над творението и да промисля за него.В отговор на:
а и нали във всеки от нас има по нещо от Бога, това не значи ли, че ние също сме от две части?
Нещото от Бога в нас, е сътвореното в нас по Негов образ - с най-общи думи онова, което ни издига над животните. Това значи, макар и в по-друг смисъл, че си имаме и животинска "част", и такава - по Божий образ. Кръстените и живеежите според вярата си имат и допълнителен "бонус".
| |
Тема
|
Re: благодаря, все пак
[re: Kpacимиp]
|
|
Автор |
abi (ABYSSINIA) |
Публикувано | 24.11.04 16:22 |
|
Нищо ново под слънцето! Същите явления се наблюдават и тук.
| |
|
Страници по тази тема: 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | (покажи всички)
|
|
|