Клубове Дир.бг
powered by diri.bg
търси в Клубове diri.bg Разширено търсене

Вход
Име
Парола

Клубове
Dir.bg
Взаимопомощ
Горещи теми
Компютри и Интернет
Контакти
Култура и изкуство
Мнения
Наука
Политика, Свят
Спорт
Техника
Градове
Религия и мистика
Фен клубове
Хоби, Развлечения
Общества
Я, архивите са живи
Клубове Дирене Регистрация Кой е тук Въпроси Списък Купувам / Продавам 17:17 25.04.24 
Религия и мистика
   >> Православие
*Кратък преглед

Страници по тази тема: 1 | 2 | 3 | 4 | (покажи всички)
Тема Настоящи и бъдещи богослови  
Автор famulus (православен)
Публикувано21.07.04 09:23



моля ви за обяснение и напътствие.

Кой свети отец или кой събор е въвел термините - каноничен и неканоничен?



Господ е с мене, няма да се уплаша; какво ще ми стори човек?


Тема Re: Настоящи и бъдещи богословинови [re: famulus]  
Автор calamitous. (незнайко)
Публикувано21.07.04 19:14



В допълнение към въпроса:
Какъв е критерият, от какво зависи канонизирането?



Тема Без да съм напълно сигурнанови [re: famulus]  
Автор olympias (Иоанна)
Публикувано22.07.04 07:00



Думата "канон" на старогръцки означава освен разни други неща и "правило, предписание, закон, образец, норма". Това не е само новозаветно или църковно понятие. Съществувало е и преди църквата. Каноничен означава на старогръцки изобщо "правилен, законен, нормативен, според образеца, според предписанието". Неканоничен - съответно обратното. Предполагам че терминът не е въвеждан специално от събор или отец, защото е бил в употреба векове преди църквата да се появи.
Ще проверя по-обстойно, и ако не е така, ще пиша пак.



Тема Re: Без да съм напълно сигурнанови [re: olympias]  
Автор famulus (православен)
Публикувано24.07.04 09:15



Много ще съм благодарен. Това, което ме интересува, е кой е въвел думата в сегашното и църковно значение, не етимологично.

Господ е с мене, няма да се уплаша; какво ще ми стори човек?


Тема Re: Без да съм напълно сигурнанови [re: famulus]  
Автор ЛюбимeЦ 12+1 (любим)
Публикувано24.07.04 10:20



Отци говорещи за стандарт са например Кирил Александрийски,Иероним донякъде Евсевий.Споровете за стандарта на Н.З. продължават до 508 г.Казвам стандарт защото канон означава и тръстикова пръчка за измерване..тоест идеята е за нещо по което да се равняват...Нещо като стандарта например на метъра в Париж.Вероятно има и други..най-ранния който знам е Кирил(не броя Евсевий).Под канон отначало са се разбирали различни вероизповедни формули..не правилата на съборите или на някои отци.Понятието е било допълвано със съдържание постепенно.Но няма такова нещо като застинал канон..Целта на правилата е да ни покажат посоката за усъвършенставането ни.Някои от тях са променяни през вековете..Например канона на Ст.З. изразява вижданията на общноста определила го.Затова има разлика между М.В. и Септуагинта а с нашето понятие за стандарт на Ст.З.Може да се говори за някои фрапантни разлики между виждането за даден "автор" на книга от Ст.З. и мястото му в канона.Говоря само за каноничните книги...

Който придобива ум обича своята си душа.


Тема чакам ама ще дочакам ли..нови [re: ЛюбимeЦ 12+1]  
Автор ЛюбимeЦ 12+1 (любим)
Публикувано26.07.04 08:11



Олимпия где си?..чаках да цитираш от Септуагинта или поне да кажеш че там думата канон се среща за първи път...(липсваш).В Н.З. се среща в Гал.6:16 и 2Кор 10:13,и 16 ст.Ако това е това ви отговаря на въпроса;тогава аз цитирам поименно първия уптребил думата ап.Павел.В негово време и Йосиф Флавий говори за стандарта на завета (Kontra Apionem 1,42 f),малко по късно за това говори и мидрашът Bemitbar Rabbath 14.4...Не цитирам от Септуагинта защото не мога да прочета всичко,а и я нямам в къщи(нито засега съм търсил в нета/но там не пише поименно кой е първия от преводачите употребил я/).Имам в къщи библия на гръцки и от там и сравних текстовете за които ти пиша.Ориген говори за това в /De princ. iv(т.е. 4 но с лат цифри..:))/33.Окончателно в този смисъл навлиза след бл.Иероним.Ако искаш друго пояснение кажи famulus..

Който придобива ум обича своята си душа.


Тема Re: чакам ама ще дочакам ли..нови [re: ЛюбимeЦ 12+1]  
Автор olympias (Иоанна)
Публикувано27.07.04 06:19



Ами за мен проблемът беше решен, понеже не намерих нещо повече, от това, което казах: думата е във вековна употреба преди църквата, така че поне от Нов завет нататък следва да я има. За Стар не се бях сетила да търся. Ето на, веднага пуснах търсачката. Я дя видим дали е свършила, докато писах това?
Да, Макавейци ІV 7:21 говори за каноните на философите и на вярващите в Бога. Среща се и на други места, но не явно за канони на вярващите.
Въпросът беше за църковната й употреба, а не преди църквата. Така че, твоите находки важат, а не Стар Завет. Щом е Павел, значи е Павел.
А иначе думата се среща за пръв път от най-ранните старогръцки автори. Сега да не търся точно у кого, какъв е смисълът .
Може би е добре задалият въпроса да уточни защо пита, понеже като не знаем целта, 90% сигурно е че няма да дадем ползотворни отговори.



Тема уточнениенови [re: olympias]  
Автор famulus (православен)
Публикувано27.07.04 10:41



Наистина не зададох въпроса си точно, не става дума за канонични и неканонични книги. Питам за съвременната употреба спрямо деноминации - тая била канонична, тая неканонична. Кога се появява тая употреба и от кого сме я взели.

Господ е с мене, няма да се уплаша; какво ще ми стори човек?


Тема Re: уточнениенови [re: famulus]  
Автор olympias (Иоанна)
Публикувано27.07.04 13:49



По така поставения въпрос нищо не разбирам и не знам. Коя деноминация е наричана неканонична и от кого. Всяка деноминация следва своите си канони (правила) и според тях е канонична (правилна). За деноминация с други канони (правила), първата деноминация е некакнонична (неправилна). Не виждам логика тези термини да се употребяват от една деноминация за друга.
Моля за още разяснения, откъде ти се появи този въпрос?



Тема Re: чакам ама ще дочакам ли..нови [re: olympias]  
Автор enlightment (koi sym az?)
Публикувано27.07.04 14:55



"Ето на, веднага пуснах търсачката. " - kakva e taq tyrsachka? Imash Bibliqta kato doc file i tyrsachkata v Word ili neshto drugo imash predvid. Ako e nqkakva programmka iskam da znam kak se kazva i kade moga da q namerq?



Тема Програмкатанови [re: enlightment]  
Автор olympias (Иоанна)
Публикувано27.07.04 15:08



Програмата се казва Musaios. Имат сайт в интернет, там ще има информация за цени и начин на купуване.



Базата данни съдържа всички антични гръцки автори и много християнски. Тя е на диск, който се казва Thesaurus Lingua Graeca. И програмата и диска само се купуват. На мен ми ги подариха (Бог да прости приятеля ми, ако е възможно). Има и на латинските автори друг диск. Всичко е на оригиналните езици, не е в превод.

Има един сайт за античност, в който има много неща в оригинал и превод на английски, но не Библия. Ако те интересува, ще го пиша и него, сега да не се туткам напразно.

Поздрави!



Тема Re: уточнениенови [re: famulus]  
Автор ЛюбимeЦ 12+1 (любим)
Публикувано28.07.04 08:31



Да се каже за едно изповедание че е канонично-то трябва да е по мярката на другите.Т.е. кое е признато от православната църква навсякъде по света.Това е думата мярка(канон) в смисъла който питаш.

Който придобива ум обича своята си душа.


Тема Re: Настоящи и бъдещи богословинови [re: famulus]  
Автор Mutevazi (непознат)
Публикувано14.02.05 09:38



Struva mi se, che vie vse se opitvate da namerite pod vola tele. Znaete li kakva e celta na vseki Vselenski sabor? Shte vi go kaja s dumi prosti -DA SAHRANI NEINOTO(NA CARKVATA) EDINSTVO. Sega vie si napravete talkuvanieto i izvodite koga i zashto e vaveden termina kanonichen i kak edin razkol moje da se vpishe v tazi terminologia, nikak nali? Aman ot provokacii na neopredelili se. Mnogo toplohladnost laha ot postingite vi.

Bilmemek ayip degil, ogrenmemek ayip

Редактирано от Mutevazi на 14.02.05 09:52.



Тема Re: Настоящи и бъдещи богословинови [re: Mutevazi]  
Автор loseph Famulus (anachoret)
Публикувано14.02.05 10:29



С прости думи - кога е въведен терминът. Кой от светите отци е говорил за "канонична Църква"? Май и ти не можеш да ми кажеш

Редактирано от loseph Famulus на 14.02.05 12:48.



Тема Re: Настоящи и бъдещи богословинови [re: loseph Famulus]  
Автор Mutevazi (непознат)
Публикувано14.02.05 20:33



Svetite otci sa obichali da narichat neshtata s istinskite im imena-Carkva, eres i razkol, a ne kato dnes s razmitoto kanonichna, nekanonichna. I za da ne bi niakoi da si pomisli, che razkolat e po-bezopasen ot eresite, dopalvat: "rano ili kasno vseki razkol preminava v eres". Blagovidnite uj prichini na radelenieto vaobshte ne sa gi valnuvali, ili si v Carkvata ili si van ot neia. Taka che haide stiga s tia: "ama toi patriarha takav, ama tia BPC takava, Carkvata ne e takava dragi, nie sme takiva. Haresva vi ili ne, BPC e Carkvata i patriarh Maxim e neiniat predstoiatel, vsichko ostanalo e ERES ili skoro stavashta takava razkol. Zashtoto po vashata logika (a i ne samo) dnes doktrinalni razlichia mejdu Pravoslavni i Monofiziti niama, dori liturgiata ni e edna i sashta, no niama i obshtenie, niama i da ima dokato te sami ne se varnat tam otkadeto sa izlezli. Omrazna mi da vi cheta shturite tezi (ne viziram samo vas), che tozi bil takav, pak onzi kakvo napravil, vie dragi kakvo napravihte?

. Zashto sled tova se sardite i vazmushtavate, che edi koi si patriarh ili episkop se celunal s niakoi kardinal ili papa? Vie s kakvo ste po razlichni, nashite pone katolicite samo gi pregrashtat, a vie i race celuvate, che i blagoslovlenie tarsite. Neka si govorim istinata, zashtoto zatova vlizame v tozi forum. Az sashto ne moga da priema mnogo neshta v BPC, kakto primerno ne moga da ponasiam masona mitropolit , ama zaradi nego i drugi takiva niama da ia napusna. Lesno se hvarliat kamani v chujda gradina, ama ako te e bolialo naistina za tazi gradina da si si stoial v neia i da ia pochistish. Sega . Vie kak si predstaviate po vreme na predstoiashtia mach Balgaria-Shvecia treniorat na shvedite da kazva na Stoichkov kak da redi igrata i s kakav sastav da izleze...Aide stiga, che mnogo se razpisah, sega moderatorite, ako preceniat ce s neshto niakoi sam obidil, da triat, no sam pisal s chisto sarce i bez zadni misli. Ima neshta v tozi forum, koito vse niakoi triabva da kaje. Shte vzeme da go pusna daje v nova tema, pak neka vsichki skachat sreshtu men. A ti famulus shte proshtavash ako s neshto sam te obidil

Редактирано от Legion на 15.02.05 12:21.



Тема Re: Настоящи и бъдещи богословинови [re: Mutevazi]  
Автор Anima Mea Tibi Amandi (вятър)
Публикувано14.02.05 20:53



Нямам представа как и какво е подписвал епископ Климент, но съм заинтересован да разбера как е подписал писмото си епископ Константин от Княжево!



Тема Re: Настоящи и бъдещи богословинови [re: Anima Mea Tibi Amand]  
Автор Mutevazi (непознат)
Публикувано14.02.05 21:34



Bihte li utochnili za kakvo stava vapros? Niamam nishto obshto s kniajevci.

Bilmemek ayip degil, ogrenmemek ayip


Тема Re: Настоящи и бъдещи богословинови [re: Mutevazi]  
Автор Anima Mea Tibi Amandi (вятър)
Публикувано14.02.05 22:05







Тема Re: Настоящи и бъдещи богословинови [re: Mutevazi]  
Автор ng (teacher)
Публикувано14.02.05 22:11



Тази сутрин Ви четох в темата на Armagedon и бях озадачена от вашия пресантиман, че разколи все ще има и руският патриарх не е прав, за съжаление. Според Вас "страшната работа - българинът" щял да бъде виновен за тях. Според мен не може да сте прав за причината за нещата, в цялата работа прозираше едно много дълбоко противоречие. Несъмнено обаче, православната ни църква е обречена да не бъде единна, колкото и да ни е мъчно. Сам го признавате. Исках да Ви отговоря, но не го направих, защото темата на Армагедон е пусната целево, за да дразни и тормози и добре ще стори да си потъне в небитието.
Няма и какво да се лъжем - най-вярващите и добродетелни християни в България, когато са православни, не признават БПЦ. Това всеки от нас го е забелязал. Моите възражения към БПЦ не касаят кой там е масон и пр., но касаят други неща, които съществено и смъртоносно за църквата ни липсват, а другаде просто ги има.
Тезата Ви, че "харесва ни, не харесва ни, но Максим е предстоятелят" също е повече от подлежаща на критика по ред причини. Предполагам, добре ги осъзнавате и сам, не ми се ще, уморена от работа, да се напъвам да оформям изречения, които всеки сам може да си дооформи. Хубаво е да се посъсредоточим върху нехаресването, а тогава да помислим толкова ли е виновен българинът и имате ли право да твърдите, че църквата на българина е по-важна от българина сам по себе си. БПЦ са конкретни хора, кой - масон, кой - Койчо от Княжево.
Не знам какво Ви е направил Прокимен, не знам и Вие кой сте, та така реагирате лично. Той тук вече не пише, така че е долно тук да го нападате. Явно е, че сте искрен, но мога да Ви кажа, че аз съм не по-малко искрена и че това е един от най-благородните хора, с които съм общувала въобще. Волята на държавна сигурност от годините отпреди моето рождение не може да определи кому ще целувам ръка и от кого ще реша да поискам благословия. Това, че можете да ме анатемосате (като езически жрец!) тук, в този форум, който вече доволно много ме измори с организираните злонамерени агитки (много меко се изразявам!) изобщо не ме притеснява ни най-малко и не бих си ампутирала от съзнанието и сърцето това, което преживявам, това, в което съм убедена и това, което ме прави човек.

...Pinson, pinson, pinson, pinson,
Comme c'est curiеux, les noms...


Тема обобщения... :(нови [re: ng]  
Автор ValentinaМодератор ()
Публикувано15.02.05 00:48



Здравей нг,

Няколко пъти забелязвам колко бързо си податлива на външни влияния (и уязвима поради това) и как си склонна прибързано да обобщаваш. Мога единствено да си го обясня с младостта ти. Все пак, струва ми се твърде странно да чуя от теб такива думи например:

"темата на Армагедон е пусната целево, за да дразни и тормози и добре ще стори да си потъне в небитието.
Няма и какво да се лъжем - най-вярващите и добродетелни християни в България, когато са православни, не признават БПЦ. Това всеки от нас го е забелязал. ... ..."


Да дразни и тормози,

, че разколът ще приключи? Явно не познаваш Армагедон. Но аз просто недоумявам как може да ти хрумне това, и защо всъщност ти се иска темата му да потънела в небитието. Та нали ни е заповядано не да правим барикади, а да търсим пътя един към друг, единството в Христа.

Другите ти заключения и обобщения са според мен не по-малко абсурдни. Искаше ми се само да ти обърна внимание на това.



Тема Re: обобщения... :(нови [re: Valentina]  
Автор ng (teacher)
Публикувано15.02.05 02:02



Драга Валя,

Никак не съм млада, ами на попрището жизнено в средата. Тридесет и петата карам, ако си била така добра да забележиш.
Заговаряш ме в този постинг на фамулус за каноничността и неканоничността и добре знаеш, че не бих се намесвала в тези ви размишления, ако пак не беше подмятано името на епископ Климент и каквото съм писала, затова съм го писала.
Не видях и не проследих, новият правилник излезе ли "от печат"? Какво стана с "личните нападки" и толкова ли е чудно, че когато има нападки срещу о.Климент, то ще има реакция? Знаеш процента на подкрепата за о. Климент. Имаше и анкета и не аз съм по анкетите. Направи я стар участник, фамулус, който беше извън клуба ви, когато ви заварих на 30 януари. Интересно как стигнахте дотам и аз ли съм виновна за вътрешните ви конфликти, аз ли съм разколничката или нещо друго, при положение, че в друга църква, освен на БПЦ, не съм стъпвала в живота си.

Абсолютно съм убедена в нещата, които съм писала. Да бях новак, да ме бе убедила, че Армагедон не е пуснал темата си нарочно. Сърбах ви попарата вече, бях така наивна да си поотворя душата, за да плюят твоите съмишленици вътре. И само синодалната агитка прояви такъв хъс. Как протестанти и старостилци бяха И В КЛУБА, И В ЖИВОТА човечни и добри християни? Или ми се е привидяло?

Искрено те моля за следните неща: първо, ако искаш да обсъждаш какво съм писала, не го вади като цитат. Просто не обичам това. (Знам, че е прието, но са приети и други неща, които са недопустими от морална гледна точка.) Второ, не прави житейски изводи за мен. (За този ти конкретно, ти давам правото, че си разсъждавала, защото знам какво си имала предвид, но нещата далеч не са толкова семпли.)
Тук е моментът за трети път поне да кажа, че ако би желала помирение с о.Климент, то не би му държала думите извън контекст и извън тяхното събитийно последование в модераторската тема. Както вече писах веднъж, но ти го изтри, това е все едно да бодеш някого с игла, да записваш крясъците му и да пускаш записа после на общи познати.

Нищо абсурдно не съм писала, абсурдно е ти да твърдиш, че съм млада, че се поддавам на външни влияния, че Армагедон не е пуснал темата си нарочно и така нататък.

За мен о.Климент е свят човек, монах, отдал е живота си на църквата и Бог. Добре познавам отзивчивостта му и добродетелността му.
Бил е подкрепа за мнозина от клубарите тук и да си мисли, който го е предал.
Ако под "външните влияния, на които съм се поддала" имаш предвид шанса ми да имам възможност да контактувам с такъв човек, то - дай, Боже, всекиму - такива външни влияния.

Докато съм жива и имам интернет връзка, няма да оставя да бъде нападан и плют по форумите.
Надявам се да съм била ясна.

...Pinson, pinson, pinson, pinson,
Comme c'est curiеux, les noms...

Редактирано от ng на 15.02.05 02:12.



Тема Re: Настоящи и бъдещи богословинови [re: Anima Mea Tibi Amand]  
Автор Eжko_ (_бодлидрешко)
Публикувано15.02.05 10:56



*




* Необходимо е първо да се прочете публикацията на "+Крупнишки епископ Климент" "ПРАВОВАТА ДЪРЖАВА, ЦЪРКВАТА И РАЗКОЛА", която се намира най-отдолу.







Господ е мое упование

Редактирано от Eжko_ на 15.02.05 11:09.



Тема Re: Настоящи и бъдещи богослови *DELETED* *DELETED* *DELETED*нови [re: Eжko_]  
Автор Prokimen (наблюдател)
Публикувано15.02.05 11:05



Мнението е изтрито от prokimen

Тема До Мутевази - благодарностинови [re: Mutevazi]  
Автор famulus ((нищожен))
Публикувано15.02.05 11:16



Няма място за никакво сърдене, напротив - благодаря за ценните Ви съвети, наставления и поучения. Те несъмнено извират от голям духовен опит, бих казал - благодатна способност за разсъждение, която се дава от Бога само на послушните към Окръжните на Св Синод. Колко е хубаво да срещнеш подобна скромност и трезва въздържаност още в крехката младежка възраст.

Много се радвам, че ми дадохте такива ценни напътствия и споделихте Единствено Правилното Учение. Че то - в миналия си постинг благоизволихте да ми пишете само "аман от тъпи санитари и ветеринари, я си върви при камилите" - от което не получих кой знае каква духовна полза

Да потърся ли линка, та и другите да се насладят на остроумието Ви тогава?


<P ID="edit"><FONT class="small"><EM>Редактирано от famulus на 15.02.05 12:01.</EM></FONT></P

Редактирано от famulus на 15.02.05 13:29.



Тема Re: Настоящи и бъдещи богословинови [re: Prokimen]  
Автор ng (teacher)
Публикувано15.02.05 11:19



Ваше Преосвещенство, искрено моля да не отговарята на провокациите, след като сам ги схващате като такива. Цялата тази работа трябва да спре.
Виждам, че са развели байрака тука и ми е ясно след някой и друг месец пауза, когато вляза в клуба, какво ще заваря, ако нещата не се променят още сега.
Бях пуснала тема "Чий е клубът", имаше анкета, имаше и засвидетелствуващи толерантността изявления на модераторската агитка. Да видим доколко ще се спазва всичко обещано.
Заради големите ми страдания, заради голямото ми нещастие, моля Ви, отче, не отговаряйте на провокациите повече.
Надя.

...Pinson, pinson, pinson, pinson,
Comme c'est curiеux, les noms...


Тема Re: Настоящи и бъдещи богословинови [re: Mutevazi]  
Автор LegionМодератор (предполагаеми)
Публикувано15.02.05 13:04



ПРЕДПОСЛЕДНО ПРЕДУПРЕЖДЕНИЕ
Моля, наложете си въздържание по отношение на безобразното размахване на чужди лични данни, и то особено с цел заяждане и провокация!

Моля, преведете за всички незапознати какво точно означава "подписът" ви. В случай че не го сторите още със следващия си постинг, този "подпис" ще бъде премахван, без гаранция какво друго ще остава от изказването ви!

Моля, пишете на кирилица!

След последното предупреждение, ще започне без никакво отлагане прилагането на всякакви от достъпните на модераторите "мироопазващи" мерки.

Редактирано от Legion на 15.02.05 13:07.



Тема Re: чакам ама ще дочакам ли..нови [re: olympias]  
Автор нeизвecтeн (?+"%=:/№V)
Публикувано15.02.05 17:45



Това са безсмислени увъртания



Тема Re: обобщения... :(нови [re: ng]  
Автор ARMAGEDON (Revnost)
Публикувано15.02.05 21:40



Уважаема ng,
aко мислите, че Монитор целево е пуснал в съботния си брой въпросната статия, то считайте, че и аз целево съм я препратил в клуба. Искам само да подчертая, че поне 70% от писаното от мен в този клуб е било свързано с въпросите на разколите.Уважавам правото на избор и свободата на съвест на всеки и искам да ви кажа, че разбирам болката ви по засегнатата тема, но не мога да я оправдая. Нека ви разкажа една случка. Веднъж духовният ми отец се прибирал на Света гора, по пътя си срещнал група поклонници водена от един личен духовник (в смисъл: човек на възраст, с дълга побеляла брада, в безупречно расо и тн.) Моят отец разбира се поздравил и поискал да вземе благословия, но нещо се случило, духовникът нещо се разприказвал и не му обърнал внимание и така се разминал без благословия. На другия ден същата тази група била на посещение в техният манастир и моят отец научил, че това са католици-униати (предполагам имате представа за какво става въпрос)? Моят отец горещо поблагодарил на Бога, че по такъв начин го е възпрепятсвал да вземе благословение. Защо го пиша всичко това ли? Ами защото подкрепям много от написаното от Мутевази. Всички еднакво облечени, всички за православие говорят, считайки себе си за единствено такива, как да ги различи човек? Едно време старостилците слагаха поне едно ИСТИНСКИ пред православни от тшестлавие и за да не ги бъркат, днес и това не правят. Гърците добре,направо се наричат противостоящи за да няма грешка, да ама униформата им същата.
Нищо уважаема не може да оправдае разкола, нищо. Знаете ли, че повечето светци епископи и патриарси са били гонени и заточвани, но ни един дори не си е и помислял да създава алтернатива на Църквата, защото такава просто не може да има. Погледнете житието на св.Йоан Златоуст. Жалко наистина за Прокимен и за монашеските му години хвърлени на вятъра, но изборът си е бил и си остава негов. Вижте, по отношение на помощ и отзивчивост съм съгласен, аз лично толкова помощ съм получил и от протестанти и от англикани и от мюсюлмани и от атеисти ако щеш, благодарен съм и, споменавам ги в молитвите си, обичам ги, но изповеданието си заради тях не сменям. И определено няма как да се саглася с твьрдението 4е най-вярващите са станали разколници, няма как да се полу4и.
ПП На вниманието на обикалящите за плячка, сега е момента да ме разкъсате на тема икуменизъм.
С поздрав


Ne vseki, koito mi kazva Gospodi, Gospodi, shte vleze v CARSTVOTO NEBESNO<P ID="edit"><FONT class="small"><EM>Редактирано от ARMAGEDON на 15.02.05 21:42.</EM></FONT></P>

Редактирано от ARMAGEDON на 15.02.05 22:00.



Тема канон - въведено от самите апостоли?нови [re: famulus]  
Автор iordanOO1 ()
Публикувано16.02.05 00:23



норма или правило, което трябва да се прилага в живота (Гал. 6:16, Филип. 3:16)

да му мисли, който не ги спазва каноните, в т.ч. и аз



Тема Епископ Константиннови [re: Anima Mea Tibi Amand]  
Автор Kpacимиp (никой)
Публикувано16.02.05 00:37



Доста време се чудех дали да изкажа мнението си.
Много мислих и премислях, но подобно безочие от
страна на епископ не бях чел.
Разбирам че не аз съм човека който трябва да го съди,
но просто изказвам възмущението си.
Та той накрая ще вземе да се помисли за мъченик.



Тема Re: обобщения... :(нови [re: ng]  
Автор Eжko_ (_бодлидрешко)
Публикувано16.02.05 13:29



Здравейте,

Извинявам се предварително, но се налага да цитирам част от постинга Ви :

"Как протестанти и старостилци бяха И В КЛУБА, И В ЖИВОТА човечни и добри християни?" А "синодалната агитка", казвате "плюе съмишлениците си".

Драга нж

Нека Ви попитам нещо: смятате ли, че любовта между двама хомосексуалисти, например - или пък между две лесбийки, е в духа на евангелската любов ?



С поздрав


Господ е мое упование

Тема Re: обобщения... :(нови [re: Eжko_]  
Автор ng (teacher)
Публикувано16.02.05 14:06



Драги Ежко,
Помолих вече Хриса да си отнесе

на друго място. Все си мисля, че няма къде да паднете повече, но Вие дълбаете дупка и все ме изненадвате с постиженията си.
Хомо-любовта в протестанството сме я обсъждали още по времето на Ставри тука, проследихме и френските линкове на Прокимен и пр.
Нямам познати хомо-протестанти. Изобщо, тогава стигнахме до извода, че не може така да се обобщава и тези неща не са типични за протестантите. Срамота!
Я си кажете по-добре за нещата, дето съм Ви попитала в другата тема.

...Pinson, pinson, pinson, pinson,
Comme c'est curiеux, les noms...

Редактирано от Legion на 16.02.05 18:27.



Тема Re: Настоящи и бъдещи богословинови [re: Legion]  
Автор Mutevazi (непознат)
Публикувано16.02.05 21:21



Уважаеми Легион,
ето справката, която поискахте.
Мутевази - скромен.
Мотото - от османотурски: Не е срамно да не знаеш, срамното е да не искаш да учиш.
Понеже считам османотурския за език на една империя, допринесла немалко за съхраняването на православието, използвах поговорката в нейния автентичен вид. Искам и останалите участници с небългарско мото да го преведат на български, за да не се почувствам дискриминиран. Смятам да огранича участието си до успокояването на разбеснелия се днес форум.


Bilmemek ayip degil, ogrenmemek ayip


Тема Re: Настоящи и бъдещи богословинови [re: Mutevazi]  
Автор Kpacимиp (никой)
Публикувано16.02.05 21:24



След като отворихте кутията на
Пандора се отегляте да гледате сеир.
Ашкулсун.



Тема Re: Настоящи и бъдещи богословинови [re: Kpacимиp]  
Автор Mutevazi (непознат)
Публикувано16.02.05 21:54



Може би сте прав, но виждам че съм спомогнал за разкриване помислите на много сърца. Освен това изглежда съм първият човек успял да обедини старостилци, разколници, еретици и тн. за да дадат отпор на нарушителя на комфорта им... а аз исках да кажа просто една очевадна истина.
Аферим.

Bilmemek ayip degil, ogrenmemek ayip


Тема Re: Настоящи и бъдещи богословинови [re: Mutevazi]  
Автор famulus ((нищожен))
Публикувано16.02.05 22:11



Самоуподобяването Ви на Оня, чрез когото са се разкрили помислите на много сърца, е кощунствено.

Дълбоко грешите и като мислите, че сте първият човек, обединил клубарите - и преди срещу провокаторите са възставали повечето постоянно пишещи в клуба.

Не знам какво радостно Вие и многоликата агитка виждате във скандала, който предизвикахте чрез "вдигането" на темите и координираните провокации и обиди.

Може би не знаете за какво става дума? Бъдете искрени поне пред себе си.

"Не в силе Бог, а в правде".

Хайде - с Богом завинаги (освен ако не се появите под още някой ник и не Ви прочета без да искам).

Редактирано от famulus на 16.02.05 22:14.



Тема Re: Настоящи и бъдещи богословинови [re: Mutevazi]  
Автор LegionМодератор (предполагаеми)
Публикувано18.02.05 09:58



Сърдечно благодаря!
Смятам, че наистина ще е честно всеки с чуждоезичен "подпис" да си го преведе на български и ПРИЗОВАВАМ КЪМ ТОВА. Ако след този ми призив някой с чуждоезичен подпис си го ползва дори само веднъж, без да го преведе на български, от уважение към жеста на MUTEVAZI и от съображения за равнопоставеност, ще прилагам същото, за което предупредих по-горе и него - незабавно изтриване на "подписа" без гаранция какво друго ще остане от съответното изказване.



Тема Re: Настоящи и бъдещи богословинови [re: Legion]  
Автор Mutevazi (новак)
Публикувано18.02.05 17:46



И аз благодаря за жеста и обещавам, че ще пиша само по-същество и няма да обръщам повече внимание на обвиненията, провокациите и тн. от страна на фамулус, като същевременно го моля за извинение за обидите и квалификациите по негов адрес преди близо година време.

Bilmemek ayip degil, ogrenmemek ayip


Тема Re: Настоящи и бъдещи богослови *DELETED* *DELETED* *DELETED*нови [re: Prokimen]  
Автор Eжko_ (_бодлидрешко)
Публикувано24.05.05 14:27



Здравейте, Прокимен

Първо: искам да Ви кажа, че чувствата ми към Вас са най-добронамерени, затова Ви моля най-чистосърдечно : не приемайте въпроса по-долу като провокация, или нещо подобно.


И тъй,
Моля Ви, споделете пред всички четящи в този форум, следното:

Как подписахте под покайното си писмо, изпратено от Вас до св. Синод на БПЦ (миналата година) :


- като: - Крупнишки епископ Климент,
- като: - епископ Климент,

- или като: - . . .


Много Ви моля, споделете пред всички нас. Благодаря.


Приемете моите най-искрени поздрави.

Н.


Господ е мое упование


Страници по тази тема: 1 | 2 | 3 | 4 | (покажи всички)
*Кратък преглед
Клуб :  


Clubs.dir.bg е форум за дискусии. Dir.bg не носи отговорност за съдържанието и достоверността на публикуваните в дискусиите материали.

Никаква част от съдържанието на тази страница не може да бъде репродуцирана, записвана или предавана под каквато и да е форма или по какъвто и да е повод без писменото съгласие на Dir.bg
За Забележки, коментари и предложения ползвайте формата за Обратна връзка | Мобилна версия | Потребителско споразумение
© 2006-2024 Dir.bg Всички права запазени.