|
|
Страници по тази тема: 1 | 2 | 3 | 4 | (покажи всички)
|
Тема
|
Изкушението в нас, или...?
|
|
| Автор |
Sex_Maniac () |
| Публикувано | 08.09.03 10:34 |
|
|
Като писах в една друга тема се сетих мимоходом за ролята на жените определена от Библията, Честно казано не ми стана ясна, но ми е много интересно следното.
Смятате ли, че всички изкушения са вътре в наса или те са извън нас?
| |
|
|
|
Каква е разликата между съблазън и изкушение?
| |
|
|
|
Не ми беше това въпроса. Но на страничната ти мисъл ще отговоря: поне в случая не иждам разлика.
А сега, ако сте готови, дайте мнение конкретно по темата
| |
|
Тема
|
"съблазни трябва да дойдат"
[re: Sex_Maniac]
|
|
| Автор |
TRl (младеж) |
| Публикувано | 09.09.03 11:43 |
|
|
"Горко на света от съблазните, защото съблазни трябва да дойдат; обаче горко на оногова човека, чрез когото съблазън дохожда." (Мат., 18:7).
"Любовта никога не отпада"
| |
|
Тема
|
Re: "съблазни трябва да дойдат"
[re: TRl]
|
|
| Автор |
Sex_Maniac () |
| Публикувано | 09.09.03 12:01 |
|
|
Aма вие пак давате някакви безмислени цитати без нищо конкретно по темата. Можете да цитирате разбира се, ама ако не казвате нищо, защо има теми за коментар тука?
| |
|
|
|
Задай по- конкретни въпроси и изложи някакви свои виждания, за да насочиш дискусията на където искаш!
| |
|
|
|
Моето скромно мнение по зададения най-легитимно от Вас въпрос е, че изкушението или съблазънта са външни фактори, които ни влияят. Това външно въздействие обаче съвсем не ни оправдава или освобождава от лична отговорност в деянията или сказанията ни.
Дори и невярващия в Бога, дори и да не е християнин, атеистът ако щете, и той е отговорен за словесните си и приложени в действие актове.
Всеки земнороден, независимо от религиозното му отношенение, носи вроден в себе си НРАВСТВЕНИЯ ЗАКОН или както Вие се забавлявахте в другата тема да гъделичкате с познанието за добро и зло.
Оставам с доброжелателност
| |
|
|
|
"Каква е разликата между съблазън и изкушение?"
Благодаря Ви за поставения въпрос. Досега не се бях замислял над разликата. Поставеният от Вас въпрос ме накара да прегледам Четвероевангелието на няколко езика (за жалост, не съм компетентен в гръцкия език).
Без ни най-малка претенция за някаква точна дефиниция, струва ми се, че двата израза от християнската лексика не са напълно тъждествени.
Според мен,
изкушението би могло да се приеме като своего-рода провокация,
докато
съблазънта - за примамка.
| |
|
|
|
Според мен разликата е, че съблазанта е идва от вън, чрез някого или чрез нещо, докато изкушението е вътре в нас- нашето грешно естество, което ни тегли към греха.
Може и да греша, не знам...
| |
|
Тема
|
Re: Изкушението в нас, или...?
[re: calamitous]
|
|
| Автор |
Pilate (непознат
) |
| Публикувано | 12.09.03 12:08 |
|
|
Ако имаш предвид онзи пасаж от посланието на св.ап. Иаков (щото за друго подобно описание на изкушението не се сещам), като че ли той няма точно това предвид... По-правдоподобно ми изглежда апостолът да обяснява как всеки се поддава на изкушението, увличан и примамван от собствената си похот.
Май наистина, както каза Прокимен, изкушението ще да е нещо като външна провокация, а след това пъкленото дело бива подхванато и довършето от собствените ни пороци. Които това и чакат... Защото, ако съумеем да не им дадем път, бихме избегнали конкретното съгрешаване, а също така бихме се приближили до зачеването на добър навик, който след време и до добродетел може да дорастне...еех, мечти.
От друга страна, не са ни нужни никакви външни изкушения или съблазни, за да се погубим - собствените ни пороци са много по-страшни. И са ни винаги под ръка... Както казва един любим писател: Като светнеш лампата, виждаш как плъховете хукват да се крият из мазето - това обаче не означава, че на тъмно там няма плъхове.
Историята познава случаи на падение и без никаква външна провокация или подмамване.
Ало, инициатора? За такива неща ли искаше да си говорим?
Редактирано от Pilate на 12.09.03 12:13.
| |
|
Страници по тази тема: 1 | 2 | 3 | 4 | (покажи всички)
|
|
|