|
Тема
|
Моля за съдействие :)
|
|
Автор |
Drona (чирак) |
Публикувано | 04.11.02 11:46 |
|
Моля да ми укажете къде в Библията се упоменава Светата Троица.
Предварително благодаря.
| |
Тема
|
Re: Моля за съдействие :)
[re: Drona]
|
|
Автор |
aпocтoл (Тимотей) |
Публикувано | 05.11.02 09:41 |
|
Никъде! Думата Света Троица идва от Преданието и протестантите я ПРИЕМАТ, както приемат броя на книгите на Новия Завет, а безчинно отхвърлят ОСТАНАЛОТО ОТ ПРЕДАНИЕТО. А ЗАЩО?
| |
Тема
|
Re: Моля за съдействие :)
[re: aпocтoл]
|
|
Автор |
Drona (чирак) |
Публикувано | 05.11.02 16:05 |
|
Извинявай за некомпетентността, но какво е "Предание"?
Аз нямам за цел да влизам в спорове - нуждая се само от справка.
Питах и на други места и от отговорите ми направи впечатление, че троичността на божието проявление най-често се споменава под някаква форма в Новия завет.
В тази връзка ми и втория въпрос - може ли да се приеме, че Светата Троица е въведена в христианската доктрина от Иисус?
| |
Тема
|
Re: Моля за съдействие :)
[re: Drona]
|
|
Автор |
Cвeтпeн () |
Публикувано | 05.11.02 16:30 |
|
Директно упоменаванне н а термина Св.Троица няма, но има явно указание за Нейното съществуване. Най-типичен пример е Св. Богоявление, когато над кръщаващия се Христос слиза Дух Свети във вид на гълъб и се чува гласът на Отца.
В момента не разполагам с текста, за да цитирам точно.
| |
|
Привет!
Аз също нямам намерение да влизам в спорове, така че отговарям директно на въпроса ти.
По-горе ти отговориха, че самото понятие "Света Троица" се появява в реника на първите църковни отци, но не се среща в Новия Завет (както и в Стария). Това обаче не означава, че дотогава Бог не е бил в три Личности; нито че това е някакво ново учение, което се появява по времето на Христос.
Господ Бог винаги е бил един Бог в три Личности. Това ознчава, че Той е само един Бог (за разлика от всички политеистични учения, при които съществуват множество божества). Същевременно Той съществува в три отделни Лица (за разлика от юдаизма и мюсюлманството, където се вярва единствено съответно в Йехова и Аллах). Именно този факт прави християнската вяра толкова уникална!
Колкото и невероятна да звучи при подобно повърхностно описание, тази доктрина е истинна и библейска (макар и не дефинирана на страниците на Писанието). Ето защо не е коректно да се казва, че "Светата Троица е въведена в християнската доктрина от Иисус". По-скоро с въплъщението на Божия Син (и след това с идването на Светия Дух след възнесението Му) тази истина става много по-ясна.
Може много да се говори по този въпрос, но не съм сигурен накъде точно да поема. Какво те кара да питаш това?
Поздрав!
ПС
Библейският текст, който цитира Светлен по-горе като пример за библейска илюстрация на доктрината, е в Евангелието според Матей 3, глава, 16-17 стихове.
Нека трае довека славата на Господ!
Нека се радва в делата си Господ!
Псалм 104.31
| |
|
Привет!
Аз също нямам намерение да влизам в спорове, така че отговарям директно на въпроса ти.
По-горе ти отговориха, че самото понятие "Света Троица" се появява в реника на първите църковни отци, но не се среща в Новия Завет (както и в Стария). Това обаче не означава, че дотогава Бог не е бил в три Личности; нито че това е някакво ново учение, което се появява по времето на Христос.
Господ Бог винаги е бил един Бог в три Личности. Това ознчава, че Той е само един Бог (за разлика от всички политеистични учения, при които съществуват множество божества). Същевременно Той съществува в три отделни Лица (за разлика от юдаизма и мюсюлманството, където се вярва единствено съответно в Йехова и Аллах). Именно този факт прави християнската вяра толкова уникална!
Колкото и невероятна да звучи при подобно повърхностно описание, тази доктрина е истинна и библейска (макар и не дефинирана на страниците на Писанието). Ето защо не е коректно да се казва, че "Светата Троица е въведена в християнската доктрина от Иисус". По-скоро с въплъщението на Божия Син (и след това с идването на Светия Дух след възнесението Му) тази истина става много по-ясна.
Може много да се говори по този въпрос, но не съм сигурен накъде точно да поема. Какво те кара да питаш това?
Поздрав!
ПС
Библейският текст, който цитира Светлен по-горе като пример за библейска илюстрация на доктрината, е в Евангелието според Матей 3, глава, 16-17 стихове.
Нека трае довека славата на Господ!
Нека се радва в делата си Господ!
Псалм 104.31
| |
|
|
|
|