|
Страници по тази тема: 1 | 2 | (покажи всички)
Тема
|
разваляне договор с Вивател
|
|
Автор |
кени (непознат) |
Публикувано | 10.05.12 12:08 |
|
Поисках да прекратя договор с Вивател ,но се оказа,че съм имал така наречения "договор за удължаване от разстояние".Оказа се,че преди няколко месеца при обаждане на служител на Виваком при което бях попитана дали съм доволна от техните услуги и мой положителен отговор са удължили договора ми за две години.Не съм подписвала никакви документи.
Когато поисках да ги напусна защото друга компания ми предлагаше по изгодни условя се оказа,че дължа неустойка. Може ли някой юрист или член на Комисията за защита на потребителя да ми отговори дали подобен казус е юридически издържан и мога ли да си търся правата в съда?
| |
Тема
|
Re: разваляне договор с Вивател
[re: кени]
|
|
Автор |
___zla_gad___ (непознат
) |
Публикувано | 10.05.12 12:24 |
|
1.Хайде като начало да разберем, какво трябва да се разбира от израза: "дали подобен казус е юридически издържан"?
2.Моля, напишете си конкретните права, които ще си търсите в съда? Готов съм да се хвана на бас, че и той /съдът/ ще Ви пита.
| |
|
Фирмата изтъкнаха, че договора още близо 2 години не може да бъде прекратен, на база моето устно потвърждение по телефонен оператор. /Без подпис на хартиен носител- с евентуален запис от тяхна страна на въпрос и отговор/.
- на 1. въпрос- може ли техния запис да е юредически обосновано основание за преподписване на съществуващ договор.
- на 2-ри въпрос- искам договора ми да бъде прекратен без неустойките, които те ми преписват, защото аз считам, че договор като не съм подписвала - той не съществува.
| |
Тема
|
Re: разваляне договор с Вивател
[re: кени]
|
|
Автор |
Ha живo (алтруист ;) |
Публикувано | 11.05.12 01:30 |
|
1. Да.
2. Няма конкретен въпрос, ама все пак - Не.
| |
Тема
|
Re: разваляне договор с Вивател
[re: Ha живo]
|
|
Автор |
keни (непознат) |
Публикувано | 11.05.12 09:19 |
|
Не приеха ли преди време нов закон, според който с 1 месец предизвестие можеш да напуснеш който и да е от операторите?
Оставам с усещане, че съм изнудвана. Потвърдила съм била по телефона! - толкова досадници звънят- да рекламират кабелни мрежи, курсове,изложения... - естествено , за да прекъсне човек по най-учтивия начин казва 3 пъти ДА /без да ги слуша/.. и затваря.
Моля за съвет- има ли начин да прекратя договора си, без да плащам неустойки?
Редактирано от keни на 11.05.12 09:26.
| |
Тема
|
Re: разваляне договор с Вивател
[re: keни]
|
|
Автор |
WMC (Прах във вятъра) |
Публикувано | 11.05.12 14:30 |
|
има ли начин да прекратя договора си
На зла круша - зъл прът трябва.
И на мен ми се случва да попадна в подобни ситуации, но ясно и категорично показвам, че си зная и че си ОТСТОЯВАМ правата.
- Ето ти пример за "софт" прът.
Успех!
| |
Тема
|
Re: разваляне договор с Вивател
[re: кени]
|
|
Автор |
___zla_gad___ (непознат
) |
Публикувано | 11.05.12 15:02 |
|
Не искам да оставате с впечатление, че по някакъв начин защитавам монополистите. Не казвам също така, че подобна практика е нагла, защото преминава границите на наглостта. Ето Ви някои "жокери" по неравноправни клаузи:
8. предвижда необосновано кратък срок за мълчаливо съгласие за продължаване на договора при непротивопоставяне на потребителя;
9. налага на потребителя приемането на клаузи, с които той не е имал възможност да се запознае преди сключването на договора;
въпреки това, бе решение на съд няма да решите проблема си.
| |
Тема
|
Re: разваляне договор с Вивател
[re: keни]
|
|
Автор |
Ha живo (алтруист ;) |
Публикувано | 11.05.12 16:20 |
|
Моля за съвет- има ли начин да прекратя договора си, без да плащам неустойки?
Да, има, но при всички случаи трябва да се обърнеш към някой минал през такова нещо и/или адвокат.
Зла гад по-долу е прав, че е добре да се мине през съд, защото единици са случаите нещата да се оправят преди това.
На първо време заяви писмено претенции пред Виваком и КЗП и изчакай отговорите.
| |
|
дали имам право (и дали има смисъл) да уведомя Виваком че не съм съгласен да сключваме никакви договори от разстояние.
Виваком "сключиха" договор от разстояние с тъста без да са говорили с него, или с негов официален представител. И разчитат, с право, че 80 годишен човек дори няма и да разбере за този договор, а като разбере най-много да пие една студена вода.
До колкото имам с тях (Виваком) договор за предплатени услуги, се опасявам че в един момент може да решат че сме сключили какви ли не други договори.
Нищо не им пречи. А после аз ще трябва да се съдя с тях.
Та - дали не е възможно да се направи нещо превантивно. Така че ако ме уведомят че вече сме изпонасключвали какви ли не договори, да мога бързо лесно и ефективно да ги осъдя.
Bеer? Mоre?
| |
|
дали имам право (и дали има смисъл) да уведомя Виваком че не съм съгласен да сключваме никакви договори от разстояние.
според мен може, но с обратна разписка - указваща съдържанието на писмото и лично до законният представител.
да мога бързо лесно и ефективно да ги осъдя
за съжаление, този израз по отношение на монополист ми звучи като оксиморон
| |
|
Мерси.
Поне мога да си мечтая.
Bеer? Mоre?
| |
|
за което четох в темата ? Не вярвам, че може да се счете за сключен договор само с разговор по телефона , без да е подписан писмено нов срочен договор ?
Подобни клаузи в закона не съм прочела.
Щастлив е този, който може да вижда Слънцето ....
| |
|
В България всичко е възможно.
| |
|
Договор означава договор. В смисъл две страни се разбират за нещо. Как ще го направят си е тяхна работа.
Когато купуваш хляб - това е договор. Въпреки че не е писмен, пак е договор. В смисъл ти се договаряш с продавача да ти даде хляб, срещу кинти.
В линка по долу има цитиран и закон и членове по които се сключват подобни договори.
Договори могат да се сключват всякак. Поне до колкото аз съм разбрал, стига да не нарушават закона - са валидни, а ако го нарушават - са невалидни само в частта в която го нарушават. Виж - ако искаш да защитиш някой договор в съда, тогава вече си има ограничения.
Bеer? Mоre?
| |
Тема
|
Re: разваляне договор с Вивател
[re: кени]
|
|
Автор |
WMC (Прах във вятъра) |
Публикувано | 22.05.12 16:00 |
|
====================
Блогът на Майк Рам - Човекът, който променя света!
====================
Отношенията между мобилните оператори и техните клиенти наподобяват истинска война. Тримата монополисти правят всичко възможно да съдерат и кожата от гърба на своите клиенти, поради което се налага намесата на държавата, за да защити правата на потребителите. Съгласно чл. 229а от Закона за електронните съобщения (ЗЕС), след изтичане на първоначалния срок на договора, той се превръща в безсрочен и може да бъде прекратен с едномесечно предизвестие. За това първо беше писал Никола Балов, а наскоро Калин Георгиев публикува разяснение на погрешното тълкувание на закона от страна на някои мобилни оператори, че законът не важел за договорите в заварено положение. Истината е, че законът важи за всички договори, независимо кога са сключени – след изтичане на първоначалния срок, всички договори стават безсрочни.
Моят читател Мартин Маринов ми изпрати писмо, в което ми разказа историята на прекратяването на неговия договор с мобилен оператор, заедно с образец от заявлението за прекратяване, което той е подал, с молба да я публикувам в блога си, за да бъде полезна и за вас.
Ето какво казва той:
Въпросния договор беше за домашен и мобилен интернет. Много ме устройваше тогава, но го исках само за 1 година. Когато отидох в началото на септември 2011, за да приключа договора, се оказа, че съм закъснял с 4-5 дни и вече е подновен автоматично. Служителите категорично ми отказаха да го прекратят. Но отказа беше само устен. И си тръгнах, примирих се, че ще плащам следващата година по 30 лв. на месец и това е. През януари тази година ходих отново до офиса на мобилния оператор и пак попитах дали няма някакви промени, т.е. дали не мога да го прекратя – пак ми отказаха. Но този отказ вече е бил незаконен!
През февруари моя близка също искаше да прекрати един такъв договор и закъсня само с 3 дни. Отказаха й! Аз отидох в офис на мобилната компания и бях доста ядосан. Тогава единия от служителите ми „подшушна“ да подадем писмено заявление. Обадих на моята позната и й казах да го направи, пък да видим както ще се случи. След седмица й казаха, че ще прекратят договора. Попитах за моя – отново ми отказаха! Най-накрая разбрах, че трябва да се напише заявление за прекратяване на договора и да се подаде за регистрация. Едва тогава уважиха „молбата“ ми. Ако бях получил писмен отказ, тогава щях да се обърна към някоя потребителска организация, но щях да имам отказа им „черно на бяло“.
Когато отидох да подам заявлението, ми направи впечатление, че всички служите в офиса бяха сменени. Казах на служителя, които ме прие за какво съм отишъл. Първо го попитах устно. Той ми каза „Не може. Вие сте заварено положение.“ Тогава му дадох заявлението. Той го прочете. Нищо не ми каза. (Просто закона и наредбите са категорични). Прие заявлението и ми даде входящ номер. Това беше всичко.
Според мен – служителите са инструктирани да отказват устно. Но писмено – няма да посмеят.
Ето и примерен текст на заявлението за прекратяване на договора:
До (името на фирмата – мобилен оператор)
От (трите имена на потребителя), ЕГН: …
Телефон: …
Адрес: …
Относно: прекратяване на договор
ЗАЯВЛЕНИЕ
Желая да бъде прекратен договор (номер на договор, телефон номер по договора)
Съгласно ЗАКОН за изменение и допълнение на Закона за електронните съобщения от 29.12.2011 г., ч.л. 229а. (1), а именно : “Срочен договор може да бъде продължен само при изрично писмено съгласие на абоната относно условията за продължаване. При липса на такова съгласие след изтичане срока на договора той се преобразува в безсрочен при същите условия. Абонатът има право да прекрати безсрочния договор с едномесечно предизвестие, без да дължи неустойки за това. (2) Нищожни са всички уговорки, които противоречат на ал. 1.“ и параграф § 212 от същия закон: „За сключените към деня на влизане в сила на този закон договори по реда на глава четиринадесета се прилагат разпоредбите на чл. 229а.“, и при условие, че не съм бил уведомен за преподписване на договора си и той е бил автоматично подновен, съгласно промените в Закона, този договор е преминал от срочен в безсрочен.
Моля, това заявление да бъде считано за едномесечно предизвестие.
Дата: подпис:
***
Можеше нещата да не са така груби, но след като мобилните оператори се опитват да ни превърнат в свои роби, ние пък няма да стоим безучастни и ще си търсим правата. Благодаря на Мартин за информацията – надявам се да е полезна и за вас.
| |
Тема
|
Re: разваляне договор с Вивател
[re: WMC]
|
|
Автор |
korani7O (член) |
Публикувано | 23.05.12 09:16 |
|
Дали същото важи и за НЕТ1- кабелна телевизия и интернет, защото и те така подновяват автоматично договорите?
| |
Тема
|
Re: разваляне договор с Вивател
[re: korani7O]
|
|
Автор |
WMC (Прах във вятъра) |
Публикувано | 23.05.12 13:22 |
|
Ами... щом са приложили абсолютно същата "матрица" може да им се върне абсолютно същото "ресто".
Във всеки случай при мен търговските номера не работят - или ме зачитат или ги уволнявам и отивам при друг.
| |
|
Страници по тази тема: 1 | 2 | (покажи всички)
|
|
|