Клубове Дир.бг
powered by diri.bg
търси в Клубове diri.bg Разширено търсене

Вход
Име
Парола

Клубове
Dir.bg
Взаимопомощ
Горещи теми
Компютри и Интернет
Контакти
Култура и изкуство
Мнения
Наука
Политика, Свят
Спорт
Техника
Градове
Религия и мистика
Фен клубове
Хоби, Развлечения
Общества
Я, архивите са живи
Клубове Дирене Регистрация Кой е тук Въпроси Списък Купувам / Продавам 09:50 28.09.24 
Взаимопомощ
   >> Право
*Кратък преглед

Страници по тази тема: 1 | 2 | (покажи всички)
Тема Re: Чудя сенови [re: ___zla_gad___]  
Автор bira_moreМодератор (бира)
Публикувано14.05.12 15:29



Мерси.
Поне мога да си мечтая.



Bеer? Mоre?



Тема Наистина ли се случва тованови [re: кени]  
Автор The Fifth Element (air)
Публикувано17.05.12 22:22



за което четох в темата ? Не вярвам, че може да се счете за сключен договор само с разговор по телефона , без да е подписан писмено нов срочен договор ?

Подобни клаузи в закона не съм прочела.

Щастлив е този, който може да вижда Слънцето ....


Тема Re: Наистина ли се случва тованови [re: The Fifth Element]  
Автор dama spatia (зеленоока)
Публикувано18.05.12 14:16



В България всичко е възможно.



Тема Re: Наистина ли се случва тованови [re: The Fifth Element]  
Автор bira_moreМодератор (бира)
Публикувано18.05.12 15:20



Договор означава договор. В смисъл две страни се разбират за нещо. Как ще го направят си е тяхна работа.
Когато купуваш хляб - това е договор. Въпреки че не е писмен, пак е договор. В смисъл ти се договаряш с продавача да ти даде хляб, срещу кинти.
В линка по долу има цитиран и закон и членове по които се сключват подобни договори.


Договори могат да се сключват всякак. Поне до колкото аз съм разбрал, стига да не нарушават закона - са валидни, а ако го нарушават - са невалидни само в частта в която го нарушават. Виж - ако искаш да защитиш някой договор в съда, тогава вече си има ограничения.

Bеer? Mоre?



Тема Re: разваляне договор с Вивателнови [re: кени]  
Автор WMC (Прах във вятъра)
Публикувано22.05.12 16:00





====================

Блогът на Майк Рам - Човекът, който променя света!

====================

Отношенията между мобилните оператори и техните клиенти наподобяват истинска война. Тримата монополисти правят всичко възможно да съдерат и кожата от гърба на своите клиенти, поради което се налага намесата на държавата, за да защити правата на потребителите. Съгласно чл. 229а от Закона за електронните съобщения (ЗЕС), след изтичане на първоначалния срок на договора, той се превръща в безсрочен и може да бъде прекратен с едномесечно предизвестие. За това първо беше писал Никола Балов, а наскоро Калин Георгиев публикува разяснение на погрешното тълкувание на закона от страна на някои мобилни оператори, че законът не важел за договорите в заварено положение. Истината е, че законът важи за всички договори, независимо кога са сключени – след изтичане на първоначалния срок, всички договори стават безсрочни.

Моят читател Мартин Маринов ми изпрати писмо, в което ми разказа историята на прекратяването на неговия договор с мобилен оператор, заедно с образец от заявлението за прекратяване, което той е подал, с молба да я публикувам в блога си, за да бъде полезна и за вас.

Ето какво казва той:

Въпросния договор беше за домашен и мобилен интернет. Много ме устройваше тогава, но го исках само за 1 година. Когато отидох в началото на септември 2011, за да приключа договора, се оказа, че съм закъснял с 4-5 дни и вече е подновен автоматично. Служителите категорично ми отказаха да го прекратят. Но отказа беше само устен. И си тръгнах, примирих се, че ще плащам следващата година по 30 лв. на месец и това е. През януари тази година ходих отново до офиса на мобилния оператор и пак попитах дали няма някакви промени, т.е. дали не мога да го прекратя – пак ми отказаха. Но този отказ вече е бил незаконен!

През февруари моя близка също искаше да прекрати един такъв договор и закъсня само с 3 дни. Отказаха й! Аз отидох в офис на мобилната компания и бях доста ядосан. Тогава единия от служителите ми „подшушна“ да подадем писмено заявление. Обадих на моята позната и й казах да го направи, пък да видим както ще се случи. След седмица й казаха, че ще прекратят договора. Попитах за моя – отново ми отказаха! Най-накрая разбрах, че трябва да се напише заявление за прекратяване на договора и да се подаде за регистрация. Едва тогава уважиха „молбата“ ми. Ако бях получил писмен отказ, тогава щях да се обърна към някоя потребителска организация, но щях да имам отказа им „черно на бяло“.

Когато отидох да подам заявлението, ми направи впечатление, че всички служите в офиса бяха сменени. Казах на служителя, които ме прие за какво съм отишъл. Първо го попитах устно. Той ми каза „Не може. Вие сте заварено положение.“ Тогава му дадох заявлението. Той го прочете. Нищо не ми каза. (Просто закона и наредбите са категорични). Прие заявлението и ми даде входящ номер. Това беше всичко.

Според мен – служителите са инструктирани да отказват устно. Но писмено – няма да посмеят.

Ето и примерен текст на заявлението за прекратяване на договора:

До (името на фирмата – мобилен оператор)

От (трите имена на потребителя), ЕГН: …

Телефон: …

Адрес: …

Относно: прекратяване на договор

ЗАЯВЛЕНИЕ

Желая да бъде прекратен договор (номер на договор, телефон номер по договора)

Съгласно ЗАКОН за изменение и допълнение на Закона за електронните съобщения от 29.12.2011 г., ч.л. 229а. (1), а именно : “Срочен договор може да бъде продължен само при изрично писмено съгласие на абоната относно условията за продължаване. При липса на такова съгласие след изтичане срока на договора той се преобразува в безсрочен при същите условия. Абонатът има право да прекрати безсрочния договор с едномесечно предизвестие, без да дължи неустойки за това. (2) Нищожни са всички уговорки, които противоречат на ал. 1.“ и параграф § 212 от същия закон: „За сключените към деня на влизане в сила на този закон договори по реда на глава четиринадесета се прилагат разпоредбите на чл. 229а.“, и при условие, че не съм бил уведомен за преподписване на договора си и той е бил автоматично подновен, съгласно промените в Закона, този договор е преминал от срочен в безсрочен.

Моля, това заявление да бъде считано за едномесечно предизвестие.

Дата: подпис:

***

Можеше нещата да не са така груби, но след като мобилните оператори се опитват да ни превърнат в свои роби, ние пък няма да стоим безучастни и ще си търсим правата. Благодаря на Мартин за информацията – надявам се да е полезна и за вас.



Тема Re: разваляне договор с Вивателнови [re: WMC]  
Автор korani7O (член)
Публикувано23.05.12 09:16



Дали същото важи и за НЕТ1- кабелна телевизия и интернет, защото и те така подновяват автоматично договорите?



Тема Re: разваляне договор с Вивателнови [re: korani7O]  
Автор WMC (Прах във вятъра)
Публикувано23.05.12 13:22



Ами... щом са приложили абсолютно същата "матрица" може да им се върне абсолютно същото "ресто".

Във всеки случай при мен търговските номера не работят - или ме зачитат или ги уволнявам и отивам при друг.




Страници по тази тема: 1 | 2 | (покажи всички)
*Кратък преглед
Клуб :  


Clubs.dir.bg е форум за дискусии. Dir.bg не носи отговорност за съдържанието и достоверността на публикуваните в дискусиите материали.

Никаква част от съдържанието на тази страница не може да бъде репродуцирана, записвана или предавана под каквато и да е форма или по какъвто и да е повод без писменото съгласие на Dir.bg
За Забележки, коментари и предложения ползвайте формата за Обратна връзка | Мобилна версия | Потребителско споразумение
© 2006-2024 Dir.bg Всички права запазени.