|
Тема
|
Закон за защита на потребителя
|
|
Автор |
beasty boy (is here now) |
Публикувано | 10.07.07 13:10 |
|
Здравеите значи интересуваме от къде мода си намеря да прочета Закон за защтита на потребителя,и наи вече секцията за Електрони уреди.
Значи проблемът ми е следният купих си радио за кола но още на 2-та седмица излезна дефект занесох го в сервиза там го държаха приблизително 14 дена и ми го върнаха и казаха че е оправено ,само че след няколко дена дефекта си излезна пак,занесох го пак,но този път ми го държаха приблизително 45 дена, преди седмица си го зех и след 2 дена познаите съшият проблем та сега искам да го върна това радио и да си зема или парите или да ми го заменят с ново но за това ми трябва да прочета закона за да знам за кво става на въпрос.
Ако някои е имал подобен проблем и е минал през моите мъки ше се радвам да сподели.
koмпресирам чалга в техно формат.
| |
Тема
|
Re: Закон за защита на потребителя
[re: beasty boy]
|
|
Автор |
abettor (адвокат) |
Публикувано | 10.07.07 15:06 |
|
Ето ти на закона.
Нямам!
| |
Тема
|
Re: Закон за защита на потребителя
[re: beasty boy]
|
|
Автор | iva (Нерегистриран) |
Публикувано | 10.07.07 15:34 |
|
Предполагам, че в закона има купища точки и алинеи в защита на потребителя, но практиката е друга работа. Ако уреда е закупен от малък магазин или фирма, можете да се обърнете към комисията за защита на потребителите (имат сайт в интернет) и те ще итидат на проверка там и може да Ви помогнат да смените уреда. Ако е от голяма фирма - не чакайте помощ от тази комисия. Дори няма да Ви обяснят правата.
Ако имате такива - ще трябва да ги съдите не знам колко години. По-добре си купете нов уред.
| |
Тема
|
Re: Закон за защита на потребителя
[re: iva]
|
|
Автор |
beasty boy (is here now) |
Публикувано | 10.07.07 16:02 |
|
мерси за отговорите значи уреда е купен от метро,а сервиза няма нищо общо с тях, казаха ми че ако ги навия да ми издадат белешка (че уреда неможе да се ремонтира)в метро ще ми приемат стоката и на стоиноста на която е мога да си зема нещо друго ако не искам същата стока,но тук проблема е следният че вносителят дава на мертро дадената стока а сервиза се пада 3-то лице и явно те имат някъв сключен договор в които е указано че сервиза поема пълна отговорност за уреда след неговото продаване и ако стане нещто те трябва да го платят(така поне си мисля аз)
koмпресирам чалга в техно формат.
| |
Тема
|
Re: Закон за защита на потребителя
[re: beasty boy]
|
|
Автор | юpи (Нерегистриран) |
Публикувано | 10.07.07 16:34 |
|
Прочети хубаво закона.
Рекламациите се отправят към "търговеца" не е към вносител и сервиз.
Аз съм си патил и сега на ново чакам да изтече 1месец по закон.
Иначе в дадения хипермаркет за техника пробваха да ме препращат по се рвизи вносители/защото те така или иначе пак ще ли да пращат уреда в сервиз/.
В магазина се извършва замяна и т.н. той с еоправя със сервиз и вносител.
| |
Тема
|
Re: Закон за защита на потребителя
[re: beasty boy]
|
|
Автор | ,,, (Нерегистриран) |
Публикувано | 10.07.07 16:39 |
|
Абе честно казано като прочетох е това:
"Чл. 124. (1) При предявяване на рекламацията на стока потребителят може да претендира за възстановяване на заплатената сума, за заменяне на стоката с друга, съответстваща на договореното, за отбив от цената или за безплатно извършване на ремонт при условията и по реда на чл. 113 и 114.
(2) При предявяване на рекламацията за услугата потребителят може да претендира за извършване на услугата в съответствие с договора, за отбив от цената или за възстановяване на заплатената сума."
си помислих, че и у нас е станало като в останалите европейски страни, където наистина мога да избирам между замяна на артикула с друг, връщане на сумата, или ремонт за сметка на продавача.
Ама не би...
| |
Тема
|
Re: Закон за защита на потребителя
[re: ,,,]
|
|
Автор |
beasty boy (is here now) |
Публикувано | 10.07.07 16:56 |
|
юpи наистна си прав,ше зема да отида в магазина да пробвам да видя кво ше стане
koмпресирам чалга в техно формат.
| |
Тема
|
Re: Закон за защита на потребителя
[re: beasty boy]
|
|
Автор |
naci (нефашиста) |
Публикувано | 11.07.07 08:51 |
|
Резни им главите ,нямат право повече от 30 калевдарни дни да ти държат уреда в сервиза!!!Обади с комисията за защита на потребиталите от гугълчо ще им намериш телефоните и ще ти обяснат всичко!
Знай си границата на тъпотата
| |
Тема
|
Re: Закон за защита на потребителя
[re: beasty boy]
|
|
Автор | юpи (Нерегистриран) |
Публикувано | 12.07.07 18:52 |
|
Не очаквай да бъдат любезни.
И бъди готов на всякакви контриращи въпроси относно експлоатацията на уреда ,монтаж и съхранение.
В закона имаше два раздела за гаранциите и за рекламациите те са от най-голямо значение за нас като потребители.
И същественото не е само това където са го цитарали по горе а именно в тези два раздела.
Пак ги погледни а и можеш да се обадиш в Комисията за защита на потребителя /телефона май им почваще с 07... на цената на градски разговор/ та като отидеш в магазина първо виж как ще се държат,ако вземат да се правят на интересни само им кажи че си се обаждал в КЗП и си знаеш правата/но без да им ги разясняваш/ и ще видиш че ще си променят отношението.
Трябва да ти дадат приемо-предавателен протокол,не е лошо да искаш и телефон за обратна връзка и лице за контакт.
Успех!
| |
|
|
|
|