Клубове Дир.бг
powered by diri.bg
търси в Клубове diri.bg Разширено търсене

Вход
Име
Парола

Клубове
Dir.bg
Взаимопомощ
Горещи теми
Компютри и Интернет
Контакти
Култура и изкуство
Мнения
Наука
Политика, Свят
Спорт
Техника
Градове
Религия и мистика
Фен клубове
Хоби, Развлечения
Общества
Я, архивите са живи
Клубове Дирене Регистрация Кой е тук Въпроси Списък Купувам / Продавам 03:57 26.04.24 
Взаимопомощ
   >> Право
*Кратък преглед

Тема Търся съвет относно b-free.нови  
Автор The Fallen Angel (Stormbringer)
Публикувано06.11.05 09:34



Според офертата на многоуважаемия мобилен оператор, който си купи b-free говори с един номер от мрежата на глобул за без пари. До тук добре, но има 2 проблема с тяхното обещание:
1. Оказа се, че като си купих пакета чак вътре в книжката се споменава, че не е чак безплатно а срещу 4,80 лева за 31 дневен период от време.
Добре де - преглътнах го - няма нищо безплатно в тоя живот!
2. 29 дни след като им снесох 4,80 лева получавам смс от тях, че съм - слушайте внимателно - ПРЕВИШИЛ С МНОГО ЛИМИТА ОТ 300 БЕЗПЛАТНИ МИНУТИ и от сега нататък ще си плащам по 11 стотинки на минута разговор с този един номер с който по дефиниция говоря "БЕЗПЛАТНО"!
Е, след 2 дни свърши 31 дневния срок и аз кихнах още 4,80 лева и 5 дни по-късно получавам следния смс:
"Вие изчерпахте 300-те мин. за разговори към b-free номера, имате 60 допълнителни минути, след което обажданията към него ще се таксуват по 0,11 лв/мин. с ДДС."
До тук с мечтата за Безплатни разговори...

Имам 2 въпроса преди да отида да говоря в офиса им:
1. При покупката ми на пакета б-фрий не се ли сключва един вид договор между мен и глобул и те не са ли длъжни да си изпълняват това което е написано на и в пакета?
Там не пише, че има 300 минути само безплатни а, че говоря абсолютно безплатно за срок от 31 дни срещу сумата от 4,80 лева с ДДС.
Също така не пише, че си запазват правото да променят тарифите и каквото и да е било а явно въвеждат промени.
2. От това не следва ли, че нямат право да си сменят условията както си поискат?

И също така ако можете да ми дадете съвет как да постъпя и евентуално към кого да се обърна?

Ще съм благодарен на всеки отговор, защото съм твърдо решен да направя нещо по въпроса за неспирните произволия от страна на мобилните оператори.



Тема Re: Търся съвет относно b-free.нови [re: The Fallen Angel]  
Автор kyмaнич (пристрастен)
Публикувано06.11.05 10:36



ТЗ:
Публична покана
Чл. 290. (1) Каталози, ценоразписи, тарифи и други подобни, както и съобщения чрез средствата за масово осведомяване или отправени по друг начин до неопределен кръг от лица се смятат за покана да се направи предложение в съответствие с тях.
(2) Ако предложението по ал. 1 не бъде прието без основателна причина, отправилият поканата отговаря за вредите, претърпени от предложителя.
Публично предложение
Чл. 291. Предложение за сключване на сделка може да бъде направено и до неопределен кръг от лица, включително и чрез средствата за масово осведомяване. То трябва да съдържа и общото предлагано количество и срока за приемане на предложението. В този случай предложителят е обвързан до изчерпване на количеството в определения срок.
---------
ЗЗД:

65. Кредиторът не може да бъде принуден да приеме в изпълнение нещо, различно от дължимото.
.........
79. Ако длъжникът не изпълни точно задължението си, кредиторът има право да иска изпълнението заедно с обезщетение за забавата или да иска обезщетение за неизпълнение.
Когато се иска обезщетение вместо изпълнение, длъжникът може да предложи първоначално дължимото заедно с обезщетение за забавата, ако кредиторът има още интерес от изпълнението.
.............
82. Обезщетението обхваща претърпяната загуба и пропуснатата полза, доколкото те са пряка и непосредствена последица от неизпълнението и са могли да бъдат предвидени при пораждане на задължението. Но ако длъжникът е бил недобросъвестен, той отговаря за всички преки и непосредствени вреди.
.........

87. Когато длъжникът по един двустранен договор не изпълни задължението си поради причина, за която той отговаря, кредиторът може да развали договора, като даде на длъжника подходящ срок за изпълнение с предупреждение, че след изтичането на срока ще смята договора за развален. Предупреждението трябва да се направи писмено, когато договорът е сключен в писмена форма.
Кредиторът може да заяви на длъжника, че разваля договора и без да даде срок, ако изпълнението е станало невъзможно изцяло или отчасти, ако поради забава на длъжника то е станало безполезно, или ако задължението е трябвало да се изпълни непременно в уговореното време.
------------------

ЗАКОН за защита на потребителите и за правилата за търговия:
Глава трета
ЗАБЛУЖДАВАЩА, НЕПОЧТЕНА И СРАВНИТЕЛНА РЕКЛАМА
Раздел I
Общи разпоредби
Чл. 32. Разпоредбите на тази глава имат за цел да защитят потребителите, лицата, които упражняват търговска, производствена и занаятчийска дейност или свободна професия, както и обществения интерес от заблуждаваща реклама и нейните последствия и да определят условията, при които сравнителната реклама е разрешена.
Чл. 33. (1) Реклама е всяко направено съобщение във връзка с търговия, занаят или професия, което е направено с цел да насърчи реализация на стоки или услуги, включително на недвижими имоти, права и задължения.
(2) Забраняват се заблуждаващата или непочтената реклама, както и неразрешената сравнителна реклама.
Чл. 34. (1) Рекламодателят и рекламната агенция носят отговорност за заблуждаваща или непочтена реклама, както и за неразрешена сравнителна реклама.
(2) Всяко физическо или юридическо лице, което има правен интерес, може да предяви пред Комисията по търговия и защита на потребителите писмено искане за забрана на реклама, която счита за заблуждаваща или непочтена, или неразрешена сравнителна реклама.
(3) Комисията по търговия и защита на потребителите е длъжна да се произнесе по направеното искане и да уведоми лицето в сроковете и по реда на чл. 182.
Чл. 35. (1) Когато установи, че рекламата е заблуждаваща, непочтена или неразрешена сравнителна реклама, председателят на Комисията по търговия и защита на потребителите или упълномощено от него длъжностно лице издава заповед, с която:
1. забранява разпространението й, преди рекламата да е станала публично достояние, ако рекламата още не е разпространена, но разпространението й е предстоящо и неизбежно;
2. прекратява разпространението на заблуждаващата или непочтената, или неразрешената сравнителна реклама.
(2) Председателят на Комисията по търговия и защита на потребителите може да задължи рекламодателя да докаже съдържащите се в рекламата твърдения, а при сравнителна реклама - да разпореди представянето на доказателствата да се извърши в кратък срок.
(3) Председателят на Комисията по търговия и защита на потребителите може да разпореди на рекламодателя и/или рекламната агенция да огласи за своя сметка и по подходящ начин решението по ал. 1 или част от него, както и съответната коригирана реклама.
(4) Председателят на Комисията по търговия и защита на потребителите предприема мерките по ал. 1-3 по собствена инициатива или по направено искане по чл. 34, ал. 2.
Чл. 36. (1) В заповедта на председателя на Комисията по търговия и защита на потребителите задължително се посочват основанието и мотивите за забрана на разпространението или за прекратяване разпространението на рекламата.
(2) Заповедта подлежи на обжалване пред Софийския градски съд по реда на Закона за административното производство.
(3) Обжалването на заповедта не спира изпълнението й, освен ако съдът разпореди друго.
Чл. 37. Заповедта по чл. 35, ал. 1 не е пречка за предявяване на иск пред съда по реда на глава десета, раздел ІІІ за преустановяване или за забрана на действия или търговски практики, които са в нарушение на колективните интереси на потребителите, или на иск за обезщетяване на вредите от заблуждаваща, непочтена или неразрешена сравнителна реклама.



Тема Благодаря за отговора.нови [re: kyмaнич]  
Автор The Fallen Angel (Stormbringer)
Публикувано06.11.05 12:12



От прочетеното мисля, че разбрах, че мога да имам претенции да бъде изпълнено това за което съм платил та дори да получа и обезщетение.
Само ако може на кратко да ми отговориш с прости думи, защото тея закони като ги чета и ме обзема колебание



Тема Re: Благодаря за отговора. [re: The Fallen Angel]  
Автор kyмaнич (пристрастен)
Публикувано06.11.05 15:29



Като погледнах в сайта им се вижда какво обещават:

Пакетът включва:
Нова 64K SIM карта b-connect с myGloBul меню
10 лв. време за разговори
Допълнително по 1 лв. време за разговори всеки месец за период от 1 година
Промоционална тарифа от 0,00 лв. на минута към един избран номер от мрежата на GloBul

Само за 14 лв. с ДДС

Промоцията е валидна за всеки нов b-connect абонат при активиране на SIM карта от посочения пакет до 31.12.2005 г. Тарифата от 0.00 лв. на минута важи за разговори към един избран номер от мрежата на GloBul за периода до 31.05.2006 г. За използването и се заплаща такса от 4.80 лв. с ДДС за период от 31 дни. Таксата се приспада автоматично от наличния кредит на абоната в началото на всеки нов 31-дневен период с първото обаждане към избрания номер....
--------
Трябва да ти кажа, че действат като изпечени гръцки хитреци. Прекрасно познават цитираните закони и са преценили, (донякъде правилно) че никой няма да ги атакува по съдебен ред (най-много да получат някоя псувня).
Защото те обещават стока за 14 лв. От тях - 10 лв. са реални - 64K SIM карта+10 лв. време за разговори. ( и даже доп. по 1 лв. до м. май 2006г. - още около 6-7лв.). Или предлагат нещо което струва 16-17 лв. на цена само 14 лв. А това е само без обещаната черешка на тортата - промоционална тарифа от 0,00 лв. на минута към един избран номер от мрежата на GloBul. (все пак таксата от 4,80 лв. я има в условията -" За използването и се заплаща такса от 4.80 лв. с ДДС за период от 31 дни.").
Мисля, че този който ще поиска да ги съди, трудно ще докаже претенцията си - не може да претендира за претърпяна загуба, защото за парите си той е получил дори повече отколкото е платил. Може да се претендира за пропуснати ползи, но те ще са най-трудно доказуемите. А тия от Глобул на това изглежда разчитат.
Но си мисля, че не са се съобразили донякъде с последния ЗАКОН за защита на потребителите и за правилата за търговия. (в постинга съм посочил разпоредбите на новия проето-закон, който още не е приет). Иначе аналогичните клаузи на действащия закон са:

Глава четвърта.
ЗАБЛУЖДАВАЩА И НЕПОЧТЕНА РЕКЛАМА
Раздел I.
Общи разпоредби

Чл. 29. (1) Реклама е всяко направено съобщение във връзка с търговия, занаят или професия с цел да се стимулира реализация на стоки или услуги.

(2) Забраняват се заблуждаващата или непочтената реклама.

Чл. 30. (1) Рекламодателят и рекламната агенция носят отговорност за заблуждаваща или непочтена реклама.

(2) Всяко лице, което има правен интерес, може да предяви иск за забрана на реклама, която определя за заблуждаваща или непочтена и/или за вредите, които е претърпяло от тази реклама.

Чл. 31. (1) При предявяване на иска по чл. 30, ал. 2 съдът може да разпореди спирането на заблуждаващата или непочтената реклама или да забрани нейното разпространение, преди тя да стане публично достояние.

(2) Съдът може да вземе мерките по ал. 1 независимо дали са настъпили вреди от тази реклама и дали те са поискани от предявилото иска лице.

(3) Съдът може да разпореди рекламодателят да докаже съдържащите се в рекламата твърдения.


Чл. 32. Когато съдът с влязло в сила решение е приел, че рекламата е заблуждаваща или непочтена, по искане на всяко заинтересовано лице той може да задължи рекламодателя да огласи за своя сметка по подходящ начин влязлото в сила съдебно решение или част от него, както и съответната коригирана реклама за сметка на рекламодателя.


Раздел II.
Заблуждаваща реклама

Чл. 33. (1) Заблуждаваща е всяка реклама, която по всякакъв начин, включително нейното представяне, подвежда или може да подведе лицата, до които е адресирана или достига, и поради подвеждащия си характер може да повлияе на тяхното икономическо поведение.

(2) За да се прецени дали една реклама е заблуждаваща, трябва да се имат предвид и:

1. характеристиките на стоките и услугите, като: вид, състав, дата на производство или изпълнение на услугите, годни за употреба, количество, географски и търговски произход, резултати и съществени характеристики от изпитванията или извършените проби върху стоките или услугите;

2. цената или начинът на нейното формиране и условията на доставка на стоките и изпълнение на услугите;

3. характерни данни за рекламодателя или рекламиращия, като: име или фирма, адрес или седалище, адрес на управление, имущество, права върху индустриална и интелектуална собственост, получени награди или отличия.

Раздел III.
Непочтена реклама

Чл. 34. Непочтена е всяка реклама, която:

1. съдържа елементи на дискриминация по отношение на пол, раса, религия, националност, политически убеждения, възраст, физически или умствени способности или която накърнява човешкото достойнство;

2. цели да предизвика безпокойство или страх или използва тези чувства и липсата на опит от страна на потребителите;

3. използва по неподходящ начин обществената склонност за предсказване на бъдещето или обещава лесни печалби;

4. чрез начина на представяне на елементите, които съдържа, създава объркване сред потребителите на стоката или услугата чрез представянето им по начин, подобен на този на известни производители;

5. може да причини морални или умствени смущения у деца;

6. често използва данни за превъзходството на рекламираните стоки или услуги, които не са съществени или не могат да бъдат проверени;

7. други подобни случаи.


Глава пета.
НЕРАВНОПРАВНИ КЛАУЗИ В ДОГОВОРИТЕ

Чл. 35. (1) Неравноправна клауза в договор, сключван с потребител, е уговорка във вреда на потребителя, която не отговаря на изискването за добросъвестност и води до значително неравновесие между правата и задълженията на търговеца и потребителя.

(2) Неравноправна е клаузата, която:

1. изключва или ограничава правата на потребителя, произтичащи от закон, по отношение на търговеца при пълно или частично неизпълнение или неточно изпълнение на договорни задължения, в това число изключване на правото на обезщетение;

2. поставя изпълнението на задълженията на търговеца в зависимост от условие, чието изпълнение зависи единствено от неговата воля;

3. позволява на търговеца да задържи заплатените от потребителя суми, в случай че последният откаже да сключи или да изпълни договора, като същевременно не предвижда право на потребителя да получи обезщетение на същата стойност при несключване или неизпълнение на договора по причина, за която отговаря търговецът;

4. задължава потребителя при неизпълнение на неговите задължения да заплати необосновано високо обезщетение;

5. позволява на търговеца да се освободи от задълженията си по договора по своя преценка, като същата възможност не е предоставена на потребителя, както и да задържи сума, получена за престация, която не е извършил, когато сам прекрати договора;

6. позволява на търговеца да прекрати действието на безсрочен договор без предизвестие, освен когато има сериозни основания за това;

7. предвижда необосновано кратък срок за автоматично продължаване на договора при непротивопоставяне на потребителя;

8. налага на потребителя приемането на клаузи, с които той не е имал възможност да се запознае преди сключването на договора;

9. позволява на търговеца да променя едностранно условията на договора на непредвидено в него основание;

10. позволява на търговеца да променя едностранно, без основание характеристиките на стоките или услугите;

11. предвижда цената да се определя при получаването на стоката или предоставянето на услугата или дава право на търговеца да увеличава цената, без потребителят да има право в тези случаи да се откаже от договора, ако окончателно определената цена е завишена в сравнение с тази, уговорена при сключването на договора;

12. дава право на търговеца да определи дали стоките или услугите отговарят на посочените в договора условия или му предоставя изключително право да тълкува клаузите на договора;

13. задължава потребителя да изпълни своите задължения, дори и ако търговецът не изпълни неговите;

14. дава възможност за търговеца без съгласие на потребителя да прехвърли правата и задълженията си по договора, когато това може да доведе до намаляване на гаранциите за потребителя;

15. изключва или възпрепятства правото на предявяване на иск или използването на други правни средства за защита на потребителя, като предвижда арбитраж, който не разрешава спора според закона, незаконно ограничава доказателствените средства на разположение на потребителя или му налага доказателствена тежест, която според приложимото право е на другата страна по договора;

16. ограничава обвързаността на търговеца от поети чрез негови представители задължения или поставя неговите задължения в зависимост от спазването на определено условие;

17. поставя други подобни условия.



Чл. 36. (1) Клаузите на договорите, предлагани на потребителите, трябва да бъдат съставени по ясен и недвусмислен начин.

(2) При съмнение относно смисъла на дадено условие то се тълкува по благоприятен за потребителя начин.



Чл. 37. (1) Неравноправните клаузи са нищожни, освен ако са уговорени индивидуално.

(2) Не са индивидуално уговорени клаузи, които са били изготвени предварително и поради това потребителят не е имал възможност да влияе върху съдържанието им, особено в случаите на договор при общи условия.

(3) Обстоятелството, че някои условия са индивидуално уговорени, няма да изключва прилагането на този член към останалата част от договора, ако в резултат на цялостната му оценка, се приеме, че е договор при общи условия.

(4) Когато търговецът твърди, че условие от договор при общи условия е индивидуално уговорено, тежестта за доказването на това тежи върху него.

(5) Сключеният между търговец и потребител договор се прилага, ако е бил сключен и без неравноправните клаузи.
--------
Пък реда за защита:
Чл. 51. Иск за защита на интересите на потребителите по реда на тази глава може да предяви всеки потребител, група потребители, сдруженията на потребителите или Комисията по търговия и защита на потребителите.


Чл. 52. По искане на лицата по чл. 51 съдът може да постанови подходящи мерки за преустановяване на нарушенията по този закон или по други закони, които пряко или косвено защитават интересите на потребителите.


Чл. 53. (1) По иск на някое от лицата по чл. 51 съдът може да установи наличието на нарушение по този закон или по други закони, които пряко или косвено защитават интересите на потребителите.

(2) Съдът определя начина, по който ищецът за своя сметка следва да разгласи предявяването на иска.

(3) В едномесечен срок от разгласяването всеки потребител може да заяви пред съда, че желае да вземе участие в процеса, съответно да осъществи защитата си самостоятелно в отделен процес по общия ред.

(4) Решението на съда обвързва нарушителя, лицето (лицата), предявило иска, както и тези лица, които претендират да са увредени от установеното нарушение и не са заявили, че желаят да осъществяват защитата си самостоятелно в отделен процес.



Чл. 54. (1) Сдруженията на потребителите имат право да предявяват иск за обезщетение на вредите, причинени на колективен интерес на потребителите вследствие на нарушение по този закон или по други закони, които пряко или косвено защитават интересите на потребителите.

(2) Съдът определя начина, по който ищецът за своя сметка следва да уведоми другите сдружения за защита на потребителите за предявяването на иска.

(3) В едномесечен срок от уведомяването всяко сдружение за защита на потребителите може да встъпи в процеса.

(4) В случаите по ал. 3 обезщетението се присъжда на всички ищци за общо разпореждане.

(5) Полученото обезщетение може да бъде изразходвано само за защита на интересите на потребителите.
--------
Но си мисля, че Глобул могат (и трябва) да бъдат атакувани само колективно.
Вече и по други форуми срещам подобни недоволства.



Тема Re: Благодаря за отговора.нови [re: kyмaнич]  
Автор The Fallen Angel (Stormbringer)
Публикувано07.11.05 12:59



Аз в сряда ще потърся отговор лично от някой който може да ми го даде и ако не остана доволен ще търся хора готови да вдигат шум.
Мерси за разясненията.



Тема Re: Търся съвет относно b-free.нови [re: The Fallen Angel]  
Авторviva (Нерегистриран)
Публикувано16.11.05 14:50








*Кратък преглед
Клуб :  


Clubs.dir.bg е форум за дискусии. Dir.bg не носи отговорност за съдържанието и достоверността на публикуваните в дискусиите материали.

Никаква част от съдържанието на тази страница не може да бъде репродуцирана, записвана или предавана под каквато и да е форма или по какъвто и да е повод без писменото съгласие на Dir.bg
За Забележки, коментари и предложения ползвайте формата за Обратна връзка | Мобилна версия | Потребителско споразумение
© 2006-2024 Dir.bg Всички права запазени.