Клубове Дир.бг
powered by diri.bg
търси в Клубове diri.bg Разширено търсене

Вход
Име
Парола

Клубове
Dir.bg
Взаимопомощ
Горещи теми
Компютри и Интернет
Контакти
Култура и изкуство
Мнения
Наука
Политика, Свят
Спорт
Техника
Градове
Религия и мистика
Фен клубове
Хоби, Развлечения
Общества
Я, архивите са живи
Клубове Дирене Регистрация Кой е тук Въпроси Списък Купувам / Продавам 23:02 29.09.24 
Политика, Свят
   >> Политика
*Кратък преглед

Страници по тази тема: 1 | 2 | 3 | (покажи всички)
Тема Розовото бъдеще пак се отлаганови  
Автор Защо ()
Публикувано26.07.00 13:45



"Мудис" е "загрижена от бавната реформа в държавните предприятия и енергийния сектор. Средносрочните перспективи са влошени заради бавното преструктуриране, приватизацията чрез РМД и лошите закони за ликвидация и банкрут. България е изправена пред големи икономически проблеми.Икономическото възстановяване е слабо и е придружено с увеличаваща се безработица и растящ търговски дефицит и дефицит на текущата сметка. В сравнение с останалите страни в преход България се отличава с много тежкия товар на външния дълг, бавен растеж на износа, едни от най-ниските доходи на човек от населението, намаляването и остаряването на българското население". Това което говорехме за икономическата политика на правителството, започва да се потвърждава и от независими източници. Докато през април правителствени чиновници шумно обядняваха как щели да ни вдигнат кредитният рейтинг, през юли леко ни го свалиха.

Тема За кога, казваш, се отлага :-)нови [re: Защо]  
Автор Незнайков ()
Публикувано26.07.00 14:28



Защо, ми то вечно си е отложено. Тъкмо решим, че ще е навреме, и я война, я съветска армия, я ние самите нещо ... И пак закъснение. Вече и за цвета му не сме сигурни - розово, синъо, просто светло, не знам. Та викаш - кредитен рейтинг. Хе!

Тема Пак май си преписвал от Монитор :)))нови [re: Защо]  
Автор ex-Pesho ()
Публикувано26.07.00 15:34



Щото аз вчера прочетох следното по въпроса: "Рейтинговата компания "Муудис" обяви, че е променила оценката си за България от "B2" положителна на "B2" стабилна, предаде агенция Ройтерс. "Муудис" обяви, че промяната се прави, защото е отчетено подобрението на външната ликвидност на България и макроикономическите индикатори след въвеждането на валутния борд. Агенцията обаче изразява загриженост от въздействието на забавянето на хода на реформата в държавните предприятия и енергийните предприятия в краткосрочен план. Официалните валутни резерви са почти удвоени от 1997 г. до $3 млрд., инфлацията беше намалена от четирицифрено на едноцифрено число, а лихвата падна драматично, коментира "Муудис"." Значи става дума за някои проблеми в "краткосрочен план". Ама кофата с помията веднага беше лисната с особено удоволствие и настървение...

Тема Много е чуднонови [re: ex-Pesho]  
Автор Найден ()
Публикувано26.07.00 15:46



Новината е за промяна на рейтинга и няколко думи за текущото състояние - плюсове и минуси. В различните вестници промяната е разтълкувана различно. В Труд, например, журналистът я счита за понижаване. В други вестници - Стандарт - се твърди, че е повишаване. Така че, ако знаеш коя оценка е по-висока (В2 положителна или В2 стабилна), кажи ни и на нас. Иначе, за тези, които имат по един "любим" вестник всичко е ясно, но за останалите е журналистическа бъркотия.

Тема Пък ти май си преписвал от друг вестникнови [re: ex-Pesho]  
Автор Чавдар ()
Публикувано26.07.00 16:13



И си взел само това, което ти харесва. Ето ви оригинала. Значи, агенцията отчита положителни промени, като същевременно в докладай има и доста "НО" и "ОБАЧЕ". MOODY'S CHANGES THE OULOOK FOR BULGARIA'S FOREIGN CURRENCY CEILINGS FOR BONDS AND BANK DEPOSITS TO STABLE FROM POSITIVE New York, July 25, 2000 -- Moody's Investors Service announced it has changed the outlook on Bulgaria's B2 foreign currency ceiling for bonds and notes as well as the B3 foreign currency ceiling for bank deposits to stable from positive. MOODY'S SAID IT RECOGNIZES THE IMPROVEMENT in Bulgaria's external liquidity and macroeconomic indicators since the implementation of a currency board monetary arrangement in 1997, underpinned by enhanced fiscal management and the adoption of market-oriented structural reform policies. BUT Moody's is concerned about the impact of the slow pace of reform in state-owned enterprises and the energy sector on the country's medium-term prospects. Official foreign currency assets have nearly doubled since 1997 to about $3 billion, as compared with external debt servicing costs (including short-term debt) of half that amount. Inflation has been brought down from four-digit to single-digit levels, and local interest rates have fallen dramatically, enabling public sector interest payments to be cut by 75% in terms of GDP. This has allowed a sharp fall in the nominal fiscal deficit (from 10% of GDP in 1996 to the vicinity of 1.5% of GDP), while permitting the primary (non-interest) fiscal position to become expansive (the surplus has fallen from over 9% of GDP in 1996 to about 3%). Moody's notes that fiscal management has been improved, with the closure or consolidation of most extrabudgetary funds into the consolidated accounts, the phasing out of subsidies, the privatization now underway of several large entities to strategic foreign investors, and the reform of the pension and health system. The health of the banking sector has also been improved, and the system is now in a large ($1 billion) liquid foreign asset position. Moreover, the EU has decided to include Bulgaria in its enlarged pool of applicants. However, major structural problems remain for the medium-term. The economic rebound has been weak (a cumulative 6% in 1998-99 and perhaps 4.5% this year), and has been accompanied by rising unemployment (some 18-19%, up from 12% a year earlier) and growing trade and current account deficits (to 9% and 5% of GDP, respectively, in 1999, as compared with either surpluses or small deficits in previous years). Compared with other transition economies, Bulgaria stands out for its very heavy external debt burden (82% of GDP as compared with an average of 49% for similarly rated countries); a greater contraction in output since 1989 and slower pace of export growth; a per capita income which is among the lowest; and a greater problem with respect to both population loss and aging of its population. The servicing of Bulgaria's debt will jump in the next two to three years from an average of $900 million to $1.3 billion per year on long-term obligations, with repayments to private creditors (on Bradys) rising from 30% of the total due currently to about 50%. Brady principal repayments start to come due in 2001, the year the IMF program expires. Refinancing difficulties could surface if reforms to contain the growth in the current account deficit and to create an environment attractive to foreign investment are not accelerated. At the moment, major obstacles to foreign investment exist, even as compared to other transition economies, with respect to red tape, administrative inefficiencies and legal uncertainty. Bulgaria's laggard performance can be explained to a large extent by the fact that economic restructuring was delayed until 1997 -- but even since then, limited progress has been made in modernizing the industrial structure largely because a good part of state assets (nearly 80% of which, excluding infrastructure, had been divested by end-1999) have been sold to management-employee buyouts, and liquidation and bankruptcy laws are inadequate. In Moody's view Bulgaria's delayed restructuring in the energy-intensive industries and agriculture (which together account for some 70-75% of exports) place pressure on the current account balance going forth. It impacts negatively on external competitiveness, places an upward bias on imports because of the strong dependence on imported oil and gas, and fuels inter-enterprise arrears. Some progress has been made in setting the basis for restructuring the gas and electricity sectors, but the recent decision to freeze energy prices constitutes a setback. Mounting political pressures as a result of parliamentary elections to be held in April 2001 place additional constraints to the reform process. New York David H. Levey Managing Director Sovereign Risk Unit Moody's Investors Service New York Nina Ramondelli Senior Vice President Sovereign Risk Unit Moody's Investors Service

Тема Пак май си преписвал от Монитор :)))нови [re: ex-Pesho]  
Автор Защо ()
Публикувано26.07.00 16:26



не позна вестника. Май и ти беше от тия които обясняваха как рейтинга щял да се вдигне всеки момент благодарение правилната икономическа политика. Е не се вдигна. Засега леко падна.

Тема K'v reiting be, vsichko e sprialo osven kradenetoнови [re: Защо]  
Автор Mitko ()
Публикувано26.07.00 18:41



Vsichko e sprialo v BG osven kradeneto i preaneto... Inache i tuk cialata kralska rat se trudi da zamazva i otpleskva vnimanieto.... Ne che ne e zabavno, poniakoga, no... mirishe, be gospoda, mirishe! З

Тема Хайде пак сега...нови [re: Чавдар]  
Автор ex-Pesho ()
Публикувано26.07.00 18:48



Както се вижда дописката в Стандарт е доста коректен превод на оригинала, като при това не е пропуснато да се отбележат проблемните моменти. Доста по-различно от кофата с помия взета от Защо от някой червен парцал. За това става дума, а не за предмета на оценката.

Тема Eх, какви апетити!нови [re: Защо]  
Автор Перла ()
Публикувано26.07.00 20:03



В същност главното е в : "Мудис" е "загрижена от бавната реформа в държавните предприятия и енергийния сектор."... ...In Moody's view Bulgaria's delayed restructuring in the energy-intensive industries and agriculture (which together account for some 70-75% of exports) place pressure on the current account balance going forth. It impacts negatively on external competitiveness, places an upward bias on imports because of the strong dependence on imported oil and gas, and fuels inter-enterprise arrears. Some progress has been made in setting the basis for restructuring the gas and electricity sectors, but the recent decision to freeze energy prices constitutes a setback. Mounting political pressures as a result of parliamentary elections to be held in April 2001 place additional constraints to the reform process." -------- Защо са се загрижили с непрекъснати анализи всичките тези ангенции? Всичкото е в стратегическия енергиен сектор. А някои - Банките, та Банките! Нищо не са банките в сравнение с енергията.

Тема Хайде пак сега...нови [re: ex-Pesho]  
Автор Чавдар ()
Публикувано26.07.00 23:04



Ами и това, което Защо е пуснал е също коректно. Просто е взет друг текст. Освен това, аз не знам какво има в "Стандарт", а гледам какво ти си пуснал тук. И гледайки, не виждам съществени моменти, в който, м/у другото се говори за СРЕДНОсрочни проблеми и други потенциални неприятности, които ти предпочиташ да спестиш. Така че, преди да обвиняваш някого - първо погледни себе си.


Страници по тази тема: 1 | 2 | 3 | (покажи всички)
*Кратък преглед
Клуб :  


Clubs.dir.bg е форум за дискусии. Dir.bg не носи отговорност за съдържанието и достоверността на публикуваните в дискусиите материали.

Никаква част от съдържанието на тази страница не може да бъде репродуцирана, записвана или предавана под каквато и да е форма или по какъвто и да е повод без писменото съгласие на Dir.bg
За Забележки, коментари и предложения ползвайте формата за Обратна връзка | Мобилна версия | Потребителско споразумение
© 2006-2024 Dir.bg Всички права запазени.