Клубове Дир.бг
powered by diri.bg
търси в Клубове diri.bg Разширено търсене

Вход
Име
Парола

Клубове
Dir.bg
Взаимопомощ
Горещи теми
Компютри и Интернет
Контакти
Култура и изкуство
Мнения
Наука
Политика, Свят
Спорт
Техника
Градове
Религия и мистика
Фен клубове
Хоби, Развлечения
Общества
Я, архивите са живи
Клубове Дирене Регистрация Кой е тук Въпроси Списък Купувам / Продавам 04:48 11.06.24 
Политика, Свят
   >> Политика
*Кратък преглед

Страници по тази тема: 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | (покажи всички)
Тема Re: Директивата на ЕС: край на 75 ватовите крушкинови [re: bira_more]  
Автор nnnlo (lion)
Публикувано05.09.10 22:49



Това Аеро на снимката има бензинов V8 дзвер бе пич. И си помисли пак, дали в УСА-то няма къде да вдигне толкова.



Имаме едни такива места, където можеш да вдигнеш ако искаш 1200км/ч без проблем.
Едни японци искат да надуят Бугати-то до 500км/ч именно на това място в САЩ, защото само тук може да вдигаш подобни скорости.

Редактирано от nnnlo на 05.09.10 22:50.



Тема ИзвинЕвайнови [re: nnnlo]  
Автор MitreШoпa (OнзиСъщия123итн)
Публикувано05.09.10 23:49



ама би ли ми обЯснил що е то "ауспух" и има ли той бъдеще в "електрическите коли"?

"... Има например разработен термоелектричен материал, който преобразува топлината на ауспуха в електричество, и оттук това електричество пак се използва за зареждане на акумулатора..."


THESE ARE MY PRINCIPLES. AND IF YOU DON'T LIKE THEM, I HAVE OTHERS.



Тема Re: ИзвинЕвайнови [re: MitreШoпa]  
Автор nnnlo (lion)
Публикувано06.09.10 00:01



не разглеждам само електрическите коли, а глобалното използуване на cutting-edge технологии за намаляване и оптимизация на енергоползването от страна народонаселението.
Такива мярки ще се налагат при все по-голяма популация.



Тема Re: ИзвинЕвайнови [re: nnnlo]  
Автор MitreШoпa (OнзиСъщия123итн)
Публикувано06.09.10 00:43



Режим на тока може да не е много популярна, но в замяна на това много ефективна мярка за...как го каза? Аха:"...за намаляване и оптимизация на енергоползването от страна народонаселението...." В северна Кореа отдавна го практикуват



Сега пак за ауспуха в електро' аХтонобила: Та къде казваш е този ауспух, и от какво се затопля че да обръща топлината в електричество за батерийката, ка'йш?


THESE ARE MY PRINCIPLES. AND IF YOU DON'T LIKE THEM, I HAVE OTHERS.



Тема Re: ИзвинЕвайнови [re: MitreШoпa]  
Автор Aлaдин (търпелив)
Публикувано06.09.10 02:44



Е, това за ауспуха си беше увличане отвсякъде.
Не само защото на електрическите коли няма ауспух, ами да се използват елементи на Пелтие или др.под. на изгорелите газове звучи доста ...весело.

Всичко българско и родно -
любя, тача и милея.


Тема Ел кола с ауспухнови [re: MitreШoпa]  
Автор Aлaдин (търпелив)
Публикувано06.09.10 02:55



Това ми напомни оня стар виц:
Попитали Радио Ереван "Какво е суетност?"
Радиото отговорило:
"Педераст със спирала против забременяване."

Всичко българско и родно -
любя, тача и милея.


Тема САЩ не са строили АЕЦ от 1979г. насамнови [re: nnnlo]  
Автор viktoria9O (Щастливка)
Публикувано06.09.10 04:36



До въвеждането на нано технологиите в бранша акумулаторите ще са все същата пълна скръб, защото няма корено различнои принципи. На хартия могат да издържат повече от 5000 пълни зарядки, (за литий-полимерните) но в реалност до 2000 са тотален аут а много преди това капацитетът им намалява драстично. Голямото число е чисто рекламен трик защото надали някой ще си прави труда да брои зарядките, нито пък някой, който да не бъде обвинен че не е спазил всички експлоатационни изисквания.

Освен това на вратата дрънчи реалността. Говори се много за хиперзвукови пътнически самолети, но е факт, че се извади от употреба дори трансатлантическия свръхзвуков Конкорд и сега само си зяпаме мечтите, но фактически сме на сухо и се тътрузим през Атлантика с дозвукови машини. С акумулаторите нещата не стоят много по-различно.

За Япония трябва да се има в предвид, че имат широко застъпена ядрена енергетика и страхотна електро-преносна организация и качество. Още не са достигнали французите с техните 80% ядрена енергртика, но дерзаят, което се отразява и на цялостната им икономическа насоченост.

От друга страна САЩ не са пускали ядрена електроцентрала от 1979 година насам тоест вече повече от 30 години след издънката в Пенсилвания когато са блъвнали в атмосферата значителна порция радиоактивно замърсяване. А електропреносната им система е в окаяно състояние. Стара и хаотично разпръсната между различни доставчици и без връзка между кръговете, което води до умопомрачителна нерационалност на енергоразпределението без възможност за централизирана компенсация.
Само 20%от електроенергията на САЩ е ядрена а увеличаването на енергията от други източници е в кръга на пожеланията.

Това означава, че поне още 15 години САЩ няма да е способен да въведе масово електромобили, защото енергетичната им система е неспособна да осигури захранването им а изграждането на АЕЦ изисква време.





Тема Re: Това с електромобилите и инфраструктурата...нови [re: nnnlo]  
Автор viktoria9O (Щастливка)
Публикувано06.09.10 05:06



Този път си грабнал комиксите за Стар Трек с неговите синтезатори. Не че не е възможно. Това си е в рамките на очакванията от античните времена когато се е появил едноименния сериал.

Обаче! Има още много вода да изтече и кръвта ти на кока кола да стане докато влязат в общо действие нано-репликационните технологии.

За карбонните нанотръби ще почакаме също порядъчно време, докато влязат в автомобилостроенето. Първо ги гласят да влязат в ареала на екраните, после и микрочиповете, но там от 15 години насам изследователите само се опитват без да постигнат реален успех. Все са на границата и аха, аха да я преминат, но все остава още нещо за доизпипване. Така, че първо трябва да се подмени техниката с този тип технология преди тя да поевтинее достатъчно, за да влезе в авиостроенето, спортните болиди и едва тогава в широкоспектърното автомобилостроене. Новите до хипотетичност технологии са хубаво нещо, но не бива да се подхожда към тях с безгрижното допускане, че те вече са налице и готови за масово потребление.



Тема Много филми гледаш, Кирльо...нови [re: nnnlo]  
Автор Bл. Ульянoв (Пyтин) (пристрастен)
Публикувано06.09.10 17:44



Много филми гледаш, Кирльо, ама все долнопробна евтина ненаучна фантастика.
Първо, както са ти писали вече бая време ще мине, докато наноматериалите започнат да се ползват точно в обшивките на автомобилите, второ дори и да започнат, дай Боже, в един момент да се използват, това няма да реши проблемите, които дискутираме.
За начало, намаляването на пълната маса на едно превозно средство не може да е безгранично. Теоретичният предел е масата на полезния товар. Нали се сещаш, че нас никой няма да почне да ни прави от въглеродни нанотръби. По този начин, дори и автомобилът на бъдещето да има нулева собствена маса, на двигателя ще му трябва енергия за да премества полезния товар. А той, в средния случай е поне 100-200 килограма. Т.е. дори и в хипотетичния случай, когато собствената маса на автомобила от далечното бъдеще е пренебрежимо по-малка от полезния товар, вследсвие на използване на супер-ултра-хипер-пико технологии, то общата маса на превозните средства ще спадне на по-малко от порядък в сравнение със съвременните традиционно железни коли с ДВГ, които тежат по тон-два.
Намаляването на масата на автомобила влияе изключително отрицателно на сцеплението с настилката и цялостната стабилност на превозното средство с пътя, и на возията. Закон Божи е. че за да вози добре, една кола трбява да е тежка. Ако в името на икономичността се налага да се возя в кола, която вози като МТЛБ и рискува да бъде отвята от някой по-силен порив на вятъра, то...благодаря. Спасението - използване на спойлери тип антикрило, които да притискат леката конструкция към пътя. Това обаче влошава аеродинамичните показатели и увеличава съпротивлението във въздуха, което ще разглеждаме по-нататък.
Продължаваме ... Ако беше малко по-образован, щеше да знаеш от обща култура, че основното съпротивление, което двигателят на един автомобил трябва да преодолява не е това на триенето в настилката, която е право пропорционална на теглото на автомобила, а силата на въздушното съпротивление. А то не зависи от теглото на автомобила, което ти се заканваш да сведеш до минимум, благодарение на технологиите на бъдещето.
Зависимостта тук е от площта на проекцията, коефициента на челно съпротивление и скоростта на въздушния поток. При това зависимостта от тази скорост е кубична!!! Площта на проекцията не можем да намаляме под определен размер, освен ако не измислим някакъв метод, да се смаляваме, влизайки в колите си. С коефициента на челно съпротивление, нещата също са ограничени от теоретичната граница някъде в района на 0.04 за идеално аеродинамичното капкообразно тяло. Реално постижимите минимални стойности за аеродинамика на превозно средство от типа на автомобил са от порядъка на 0.2. За сравнение, съвременните леки коли са в диапазона 0.22 - 0.3, така че и тук особени резерви няма. Освен ако не сънуваш технология, която без особена консумация на енергия, създава вакумна обвивка около автомобила.

Единствена сериозна икономия може да се прави при намаляване на скоростта. Да, обаче ако сънуваните от теб автомобили на бъдещето се движат с 5 км.ч., то откровено казано, ще предпочета да ходя пеш.
Използването на свръхлеки и свръхяки синтетични материали е ограничено и от изискванията за сигурност на пътниците. Подобни елементи, макар и да са по-здрави и по-леки от стоманата и сплавите и или от други метални сплави, като дуралуминия например, които традиционно се използват в автомобилостроенето, нямат нейната енергоемкост при смачкване, която спасява пътниците, при евентуално силово въздействие т.е катастрофа. Или си мислиш, че някой ще посмее да намалява сигурността на пътниците? Кой нормален човек би си купил свръхикономична и супертехнологична душегубка?

За гафа ти с топлината на аспуха, на електромобила вече са ти писали, поне имай доблестта да си признаеш, че в устрема си да защитиш шантавите си идеи си се поувлякъл
Термоелектричният материал, с който се опитваш да блеснеш е известен, ако не греша още от годините на втората световна война и се използва отдавна. Процесът е обратим, т.е. нагряваш от едната страна на елемента, запазвайки другата му страна студена - черпиш ток. Прилагаш напрежение и препомпваш топлина от едната страна на елемента към другата. Имам хладилна авточанта с елемент на Пелтие. За съжаление ефективността на тези преобразователи е просто трагична. В случая с хладилника - ефективността, ако не се лъжа е 1:10 в сравнение с класическия вариант с компресор и изпаряем хладоагент.
Така че евентуалното използване на подобна технология да кажем в един хибрид (за да те измъкна от гафа електромобил с аспух) няма да промени драматично неговата ефективност, още повече, че аспусите на турбодвигателите са относително студени.
Слънчевата енергия, която пада върху автомобила е прекалено малко, за да има някакъв сериозен дял в зареждането на акумулаторите. Да не говорим, че използването и е твърде ограничено, защото ние, нормалните хора, държим като правило колите си в гаражи. А там слънце не грее. Ни денем, ни нощем.
Иначе опити за използване на соларни панели има и сега. Повече от 10 г. автоконцернът ВАГ инсталира в автомобилите от по-висок клас и високо ниво на оборудване шибедах, повърхността на който е соларен панел. Производителят твърди, че по обед е слънчев летен ден, произведената от този панел енергия е достатъчна за да работи на малка мощност електромоторът на вентилацията в атомобила, който има мощност десетина вата. Което прави подобна екстра по-скоро ефектна закачка със зелената енергия, а не нещо значимо от енергийна гледна точка. Ако приемем, че площта на шибедаха е 1/10 от общата площ на вертикалната проекция на автомобила (доста оптимистично допускане), и цялата повърхност на автомобила на бъдещето е соларен панел (това е още по-оптимистичен допуск от предния) то за два дни стоене на слънце през лятото (ефективното слънцегреене през лятото е около 5 часа), колата ше акумулира 1 КВт/ч. Смях за кокошките!
Елетрониката в автомобила е хубаво нещо, но тя, за съжаление, не е вълшебна пръчица. Няма как да направиш така, че фаровете да консумират 1 Ват, а климатикът 10 или 100. А кола на бъдещето без климатик ми звучи леко като назад в пещерите. Без фарове - съвсем.

Приказките за излишността на водача в автомобила от настоящето изобщо не знам как да коментирам, толкова са безумни, че няма на къде. Ти очевидно наистина не си се качвал в автомобил и впечатленията ти са само от пиянски приказки и раздувки. Това че в колата има електронно-стабилизиращи програми, антиблокировъчни системи, ербеци, асистенти за спиране, тракшънконтроли, автопилоти и т.н. не прави водача излишен. Това просто са инстументи, които му помагат, но не и отменят. Много, ама много време има още да измине, докато автомобилите без водачи станат масова реалност.

Криво да седим, право да съдим<P ID="edit"><FONT class="small"><EM>Редактирано от Bл. Ульянoв (Пyтин) на 06.09.10 18:21.</EM></FONT></P>

Редактирано от Bл. Ульянoв (Пyтин) на 06.09.10 18:26.



Тема Аладине, и за акумулаторите си се поувлякъл.нови [re: Aлaдин]  
Автор Bл. Ульянoв (Пyтин) (пристрастен)
Публикувано06.09.10 18:13



Аладине и за акумулаторите си се поувлякъл. Най-вече за цените им. Просто няма начин за 1000 лева акумулатор с 24 клетки, които да захранват електромотор, способен да задвижи що-годе нормално.
Замисли се, нормален 12 волтов 40-50 А/ч. оловен акумулатор (най-разпространената и евтина технология за акумулатори с приемливи тягови характеристики в момента) струва 100-тина лева.
8 такива ще струват 800 лева и ще ти осигурят твоите 96 волта, но, повярвай ми, капацитетът им не е достатъчен да докара Голфчето не от Варна до Балчик и обратно. Ако До Св.Св. Константин и Елена и обратно стигнете с тях, трябва да викате ура.

Добър Литиево-Йонен или Литиево-Полимерен акумулатор с напрежение 19,6 В и капацитет 4-6 А/ч за нотбук, (а именно мобилните компютри, телефони, цифровите фотоапарати са основния двигател в развитието на акумулаторите в момента, а не електромобилите) струва стотина евро.
Дори и да купиш от Китай на едро акумулатори с нужния за стотинакилометров преход на един автомобил, ще ти трябват десетина хилядарки в лева.
Да не говорим, че 3000 цикъла са несбъдната мечта дори и за марковите акумулатори, какво да говорим за безименна китайска продукция. Реалните цикли, след които характеристиките на акумулаторите от този тип започват да се сриват драстично са на орядък по-малко и то при къде-къде по-лека експлоатация. Замисли се за батерията в телефона ти...
Но Виктория достатъчно точно и изчерпателно е разказала за акумулаторите на днешния ден, няма нужда да я допълвам.

Колкото до тока на саморазряд, при литиево-йонната технология, който уж бил пределно малък, направи сам малък експеримент. Намери някой телефон, който не ползваш, или резервна батерия за телефона който ползваш. Зареди я напълно, а след това я извади от телефона за двадесетина дни. А после пак я постави. И виж какво ще ти покаже индикаторът за заряд. Вместо телефон може и фотоапарат или камера. Като минимум 25 - 30% реален саморазряд ти е в кърпа вързан.
Да не говорим за проблема с низките температури. Какво се случва със способността на акумулатора да отдава натрупаната ел.енергия при температури около и под нула градуса знаеш ли?

Криво да седим, право да съдим



Страници по тази тема: 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | (покажи всички)
*Кратък преглед
Клуб :  


Clubs.dir.bg е форум за дискусии. Dir.bg не носи отговорност за съдържанието и достоверността на публикуваните в дискусиите материали.

Никаква част от съдържанието на тази страница не може да бъде репродуцирана, записвана или предавана под каквато и да е форма или по какъвто и да е повод без писменото съгласие на Dir.bg
За Забележки, коментари и предложения ползвайте формата за Обратна връзка | Мобилна версия | Потребителско споразумение
© 2006-2024 Dir.bg Всички права запазени.