Клубове Дир.бг
powered by diri.bg
търси в Клубове diri.bg Разширено търсене

Вход
Име
Парола

Клубове
Dir.bg
Взаимопомощ
Горещи теми
Компютри и Интернет
Контакти
Култура и изкуство
Мнения
Наука
Политика, Свят
Спорт
Техника
Градове
Религия и мистика
Фен клубове
Хоби, Развлечения
Общества
Я, архивите са живи
Клубове Дирене Регистрация Кой е тук Въпроси Списък Купувам / Продавам 02:00 11.06.24 
Политика, Свят
   >> Политика
*Кратък преглед

Страници по тази тема: 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | (покажи всички)
Тема Re: Директивата на ЕС: край на 75 ватовите крушкинови [re: ~@!$^%*amp;()_+]  
Автор Aлaдин (търпелив)
Публикувано04.09.10 16:56



Май бързо забравяме, а?
Да ти припомня началото:


и


Какъв е резултатът днес? Общите Мотори и Форд имат мажоритарен собственик американската вържава, поради капитализацията на отпуснатите заеми. Мажоритарния пакет на Крайслер се държи от ... Фиат.

И да не пропусна - знам кой е собственик на ОПЕЛ. И не само защото от 1 година карам Вектра.

Всичко българско и родно -
любя, тача и милея.

Тема Re: Къса памет ?нови [re: Aлaдин]  
Автор ~@!$^%*amp;()_+ (целия горен ред)
Публикувано04.09.10 18:50



ти вервай на българските журналисти
форд не е бил пред фалит и не е взимал пари от държавата, да беше го позакъсал, но не колкото гм и крайслер и се оправи самичък
всъщност според мене тойота доста му помогна с издънките си





Тема Re: Това с електромобилите и инфраструктурата...нови [re: Bл. Ульянoв (Пyтин)]  
Автор nnnlo (lion)
Публикувано04.09.10 18:55



Не е на хартия, а официално решение на ЕС.
Когато пишеш за акумулатори, трябва да правиш сметките си за най-добрите такива. Не съм сигурен, че си запознат с най-съвременните разработки в тази насока. Това прави всичките ти сметки имагинерни.

А ние, останалите, които живеем динамично, импулсивно и относително независимо, ще си караме добрите стари автомобили (произведени в Германия или Япония но никога в САЩ) с ДВГ.

Какво ще караш, като няма кой да ги произвежда?

Япония е най-интензивно развиващата се авто-индустрия с алтернативни технологии. Nissan Leaf, 100% електро. Япония пусната първата кола серийно производство с водород, Honda Insigth. Япония пусна първият хибрид, Тойота Приус, която сега се купува масово.

Редактирано от nnnlo на 04.09.10 18:57.



Тема Re: Директивата на ЕС: край на 75 ватовите крушкинови [re: Aлaдин]  
Автор nnnlo (lion)
Публикувано04.09.10 19:00



Дискусията не е за американските коли!



Тема Re: Директивата на ЕС: край на 75 ватовите крушкинови [re: Bл. Ульянoв (Пyтин)]  
Автор nnnlo (lion)
Публикувано04.09.10 19:14





Американско е. Вдига 412км/ч.



Тема Re: Директивата на ЕС: край на 75 ватовите крушкинови [re: nnnlo]  
Автор bira_more (бира)
Публикувано04.09.10 19:48



Па вие няма къде да ги вдигнете.
Трябва да го докараш в ЕС та да има къде да вдигне такава скорост (безнаказано).
И като вдигне 412 - за колко време ще свърши акумулатора?

Bеer? Mоre?




Тема Re: Директивата на ЕС: край на 75 ватовите крушкинови [re: nnnlo]  
Автор Aлaдин (търпелив)
Публикувано04.09.10 21:20



ОК, увлякох се покрай патилата си с американски коли.

Всичко българско и родно -
любя, тача и милея.


Тема Re: Това с електромобилите и инфраструктурата...нови [re: nnnlo]  
Автор Bл. Ульянoв (Пyтин) (пристрастен)
Публикувано05.09.10 10:36



Когато пишеш за акумулатори, трябва да правиш сметките си за най-добрите такива. Не съм сигурен, че си запознат с най-съвременните разработки в тази насока.Това прави всичките ти сметки имагинерни. - Я цитирай, бедни ми познавачо на новите технологии, някоя добра и съвременна разработка, която акумулира повече енергия, отколкото се вкарва в нея например.

Или при която токът на саморазряд е обратно-пропорционален на капацитета, а зарядът се извършва за секунди с ток от стотици хиляди ампера. Нещо като Годзила от гръмотевиците.
Колкото до сметките - оспори ги. Елементарни са, като аритметика. И се основават на основополагащи закони на физиката, като закон за запазване на енергията. И на съотношенията между физическите величини и единици мерки. Хайде да те видя, нали уж искаш да минеш за човек на науката?

Япония е най-интензивно развиващата се авто-индустрия с алтернативни технологии. - Нима? Япония? А великите Съединени Краварски Щати защо изостават от този преден фронт на технологиите? Каква ерес се осмеляваш да пишеш? Ще те изгонят за уронване на престижа на страната, която така гостоприемно те е пуснала да и миеш клозетите!

Понеже си тъповат и не разбираш от пръв път, ще го повторя, по малко по-различен начин. Ще си направиш ли труда да преброиш колко са нулите след десетичната запетая в числото, отразяващо дела на автомобилите с неконвенционални двигатели спрямо тези, използващи фосилни горива?
Или и това не умееш? Опасявам се, че за да го направиш ще ти е необходима помощта на един или няколко твои колеги-чистачи...т.е. научни работници.

Криво да седим, право да съдим

Редактирано от Bл. Ульянoв (Пyтин) на 05.09.10 10:37.



Тема Re: Това с електромобилите и инфраструктурата...нови [re: Bл. Ульянoв (Пyтин)]  
Автор Aлaдин (търпелив)
Публикувано05.09.10 16:06



Вече няколко пъти пиша из нета че в началото на тази година участвах в "сглобяването" на ел. кола. Един ентусиаст си направи 14 годишния Голф 2 електрически.
Беше си купил литиева батерия на която й се гарантираше 3 000 пълни цикъла заряд/разряд. Всъщност тя се сглобяваше от независими клетки, всяка с напрежение 2,5В и големина по-малка от тухла-единичка. Моя човек използваше двигател 24кВата/96Волта (т.е. 40 клетки).
С тази батерия беше предвидил пробег от поне 80км. Колата (когато я регистрира) я тествахме от Варна до Балчик и обратно - без проблеми.
Батерията му струвала около 1 000лв. Допълнително за бордовото ус-во за мониторинг+зарядно още 1 300лв.
Литиевите батерии имат много нисък саморазряд. Ако те интересува ще го попитам колко време се разреждат сами. Естествено, батерията която си е купил далеч не е върхова технология, а масово производство - Китай.
В момента подготвя монтажа на малка вятърна турбина и покупката на още една батерия, която да се зарежда от нея.
Разбира се има и много проблеми - спирачки, волан, отопление, фарове и пр. но общо взето са решими.

ПП Моята прогноза е, че в най-скоро време ще има лавинообразно навлизане на ел. автомобили. За градски условия са перфектни. Аз например шофирам 90% градско ...

Всичко българско и родно -
любя, тача и милея.


Тема Re: Това с електромобилите и инфраструктурата...нови [re: Bл. Ульянoв (Пyтин)]  
Автор nnnlo (lion)
Публикувано05.09.10 22:29



Я цитирай, бедни ми познавачо на новите технологии, някоя добра и съвременна разработка, която акумулира повече енергия, отколкото се вкарва в нея например.

Аз очаквам ти да ми цитираш разработка. Проблемът обаче е, че несхващаш, в каква посока се развиват технологиите днес. Например, че колите все по-радко ще се правят от ламарина

. От какъв материал ще се прозвеждат коли? Ако имаш един мол различни атоми, тях можеш да ги наредиш по колкото си искаш начини, а полученият материал може да има уникални свойства, например пъти по-лек и по здрав от всяка стомана, ламарина, или каквото се сетиш. Така, въпросът е, дали колите е нужно да се правят от ламарина?
Ако трябва да ти цитирам всички разработки в това направление, няма да ми стигне седмица за да ти давам линкове за статии, относно нови материали с уникални свойства.

И така, първата стъпка, която ще е голяма промяна при автомобилите е материалите, от които са направени самите. Оттук, това ще оптимизира всякакви сметки за енергоразходи, и няма нужда да се стига до стотици хиляди ампера, а много по-малко.
Ти може би знаеш за вългеродни влакна, за алуминй, но истината е, че автомобил от специално направени въглердни нанотръби би бил именно следващото поколение кола.

Забележка! Не бъркай въглердни нанотръби и вългеродни влакна. Разликата между двете е огромна.

Другото интересно нещо е, че съвременните технологии позволяват материът, от който е напарвена колата да върши работа, като допълнителен енергоизточник. Технологически, днес няма никакъв проблем, материала от който е създадена колата да работи като слънчев панел. Самият материал е слънчев панел, който може да поддържа акумулатора по-дълго време без презареждане. Технологиески, това днес може да се направи, и то вече се прави.
Тук не казвам, че 100% от енергията за зареждане на акумулатора ще идва от слънцето, но ако колата има на разполжение подобни имплантации в материала от, който е направена, това води до големи икономии, намаляване на нуждата от презареждане, по-малко натоварване на мрежата, и т.н.

Третото важно нововъведение е, че материалите от които са направени колите, могат да са направени така, че да се пести енергия. Има например разработен термоелектричен материал, който преобразува топлината на ауспуха в електричество, и оттук това електричество пак се използва за зареждане на акумулатора. Ето още едно нововъведение, което ще намали количествата нужна електроенергия за презареждане.

По този начин, всяко подобно нововъведение, намалява на стъпки нужната електро-енергия, при това технологията позволява всичко това да се направи компактно и да се имплантира в самия материал от, който се създава тялото на колата.

Четвъртото нововъведение е електрониката в колата, осветление, двигател,.... Технологията позволява всички тези да се направят още по-икономични, така щото потреблението на електроенергия да намалее още.

Към това добави компютърните технологии, без които съвременната кола неможе да я има. Всички съвременни коли са джиджакни с компютърни технологии, толкова много, че водачът на МПС-то е практически излишен. Дори потребителите на Ферари се оплакват, че Ферари-тата са компютри, и че се губи класическият вид на Ферари, онзи красив класически и романтичен вид на "кончетата" от миналите години.



Това за мен е красиво. Това е Ферари. Но това е минало, когато петролът беше важен, и това минало, няма да се върне. Затова, коли като горната ще са уникати от времето.

Колкото и да е странно, това представляват всички коли днес. Всичко в тях се упарвлява от компютри, така както Ф16 се упарвлява от компютри. И така, водачът на МПС-то е пасивна фигура, понеже управлението на колата може съвсем спокойно да премине 100% на авто-пилот.
Погледни всички днешни коли. В тях нищо независи от шофьора и толкова са джиджакни с електроника и комуникация. Защото на водачът му е скучно карането, и може да си погледне Фейсбука, или да прави нещо друго, вместо да кара.

Искам да ти покажа, че новото виждане за кола, на всички автомобилни корпорации води към все по-вече нови технологии, които правят имиджа на колата различен, от този, който ти си свикнал да виждаш. Днес, колата е компютър, телекомуникационен център, и все повече енергиино ефективни технологии, т.е. нищо общо с това



Понеже си тъповат и не разбираш от пръв път, ще го повторя, по малко по-различен начин. Ще си направиш ли труда да преброиш колко са нулите след десетичната запетая в числото, отразяващо дела на автомобилите с неконвенционални двигатели спрямо тези, използващи фосилни горива?
Или и това не умееш? Опасявам се, че за да го направиш ще ти е необходима помощта на един или няколко твои колеги-чистачи...т.е. научни работници.


Помисли си внимателно. Разгледай, какви коли излизат на пазара, разгледай вижданията на германците следващите коли, и виж сам, дали това, което пиша не е така.

Мисля, че сам ще се убедиш, че написаното от мен е точно.




Страници по тази тема: 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | (покажи всички)
*Кратък преглед
Клуб :  


Clubs.dir.bg е форум за дискусии. Dir.bg не носи отговорност за съдържанието и достоверността на публикуваните в дискусиите материали.

Никаква част от съдържанието на тази страница не може да бъде репродуцирана, записвана или предавана под каквато и да е форма или по какъвто и да е повод без писменото съгласие на Dir.bg
За Забележки, коментари и предложения ползвайте формата за Обратна връзка | Мобилна версия | Потребителско споразумение
© 2006-2024 Dir.bg Всички права запазени.