|
Страници по тази тема: 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | (покажи всички)
|
Недостатъкът им е, че имат предимно насочена ярка светлина.
Пак се изказваш неподготвен. Тъкмо яркостта не е от силните страни на светодиодите в сравнение с лампите с нажежаема спирала и газоразрядните. Насочеността им също се постига с допълнителни и не-евтини решения...когато е необходимо.
Това е причината ЛЕД-светлините да не могат все още да си пробият път в областта на основните светлини за автомобилите - ползват ги масово за габарити, стопове, мигачи, ДРЛ, но не и за къси и дълги.
Дълговечността им също е под въпрос, особено когато става дума за ЛЕД прибори със свръхвисока яркост.
Хайде тичкай да се дообразоваш, бедни ми научни работнико :)))))
Криво да седим, право да съдим
| |
|
Сега сменяте крушките, скоро ще си сменяте и колата.
- колите ...т.е. таралясниците, които там наричат коли, ще сменят по-скоро американците, заради крайно лошите им показатели, особено в областта на двигателите.
Да направим сравнение: аз карам 1.9 литров немски турбодизел, който развива мощност над 160 к.с. и при общо тегло на автомобила около 1800 кг. и перманентен силов привод върху 4-те колела, разходът на гориво е около, че и под 6 / 100 извънградско и около 7.5 - 8 градско.
Близък познат кара американска трошка (не ме послуша при избора на кола), с близка година на производство и тегло, и с привод само върху двете колела (колесната формула 4х4 е все още неосъществима мечта на американските производители на седани и лимузини). Двигателят е бензинов, с обем 4.2 литра и развива едва 170 к.с. Разходът извън града е около и над 10, в града - 20 и нагоре. За сравнение европейски мотор с подобен обем развива 2-2.5 пъти по-голяма мощност, а разходът е с 30-50% по-малко.
По-големият, като обем, мотор означава не само по-голям разход на гориво, метал за производството му, но и повече масло, например, а то също е замърсител, нали се сещаш? Мищо, че се утилизира и рециклира.
Та кой според теб е по-зависим от енергоизточници, внасяни от трети страни и по-неекологичен, м?
Теб, разбира се, това не те касае особено, ти и за велосипед трудно ще спестиш
Криво да седим, право да съдим
| |
|
Вземи си свестни крушки на реномирани производители - оригинали, не фалшификати. Филипс, Осрам, Силвания и няма да имаш грижи със спектъра на светлината и надеждността. От китайски боклуци, купени от "Всичко за 1 лев" нищо хубаво не може да се очаква.
Криво да седим, право да съдим
| |
|
Щото наскоро ми изгоряха 3 почти наведнъж.
Обаче имам няколко други, които са от 3-4-5 години и си работят. Всъщност с тези 3-те за пръв път виждам да гори такава крушка.
А най-голямото учудване беше, че всички са от една марка - Globus пише на тях. Нещо китайско.
Ама тези дето работят са купувани отдавна и са по-големи като обем. А тези дето изгоряха са по-малки като обем и са купувани наскоро. Сигурно по-малко от година изкараха. А са по-малки на обем да могат да се вместят в разни стари осветителни тела. И пак такива търся.
Та какви да търся сега?
Освен чесане на езици и малко файда да има от форума.
| |
|
Маркови. Филипс, Силвания, Осрам... Но истински, не ментета.
Криво да седим, право да съдим
| |
|
Ще проверя в големите вериги.
Едва ли там ще са ментета.
| |
|
Между другото - и аз бих препоръчал осрам или филипс. Има и малокалибрени. И даянат.
Bеer? Mоre?
| |
|
А бе и аз много се зачудих за насочеността. Един колега нещо ми обясняваше на тази тема, ама пък гледам фара на колелото - като му махна стъклото свети на практика като точков източник във всички посоки повече или по малко равномерно, на око не мога да определя.
Та - поне от това което аз виждам, има дребно разминаване между теория и практика.
Bеer? Mоre?
| |
|
А - той е с хибрид, който ич не харчи в града, ама не щя да каже колко години ще изплаща "носната си кърпичка".
Bеer? Mоre?
| |
|
Аз пък се зачудих на теб. Кой, кой, ама ти би трябвало твърдо да знаеш, че каже ли ти Кирльо "Брей, какъв слънчев ден", трябва да търсиш звездите и луната на небето?
Криво да седим, право да съдим
| |
|
Страници по тази тема: 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | (покажи всички)
|
|
|