Клубове Дир.бг
powered by diri.bg
търси в Клубове diri.bg Разширено търсене

Вход
Име
Парола

Клубове
Dir.bg
Взаимопомощ
Горещи теми
Компютри и Интернет
Контакти
Култура и изкуство
Мнения
Наука
Политика, Свят
Спорт
Техника
Градове
Религия и мистика
Фен клубове
Хоби, Развлечения
Общества
Я, архивите са живи
Клубове Дирене Регистрация Кой е тук Въпроси Списък Купувам / Продавам 08:03 11.06.24 
Политика, Свят
   >> Политика
*Кратък преглед

Страници по тази тема: 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | (покажи всички)
Тема Re: Мухахаха...нови [re: bira_more]  
Автор ~@!$^%*amp;()_+ (целия горен ред)
Публикувано10.09.10 18:17



аз като гледам на кирливчо най-големия му проблем изглежда също е с "що е то енергия и как се руча".



Тема За пореден път доказваш колко отчайващо тъп си.нови [re: nnnlo]  
Автор Bл. Ульянoв (Пyтин) (пристрастен)
Публикувано10.09.10 21:02



За пореден път показваш колко отчайващо тъп си. Тъп, прост, необразован и неук. Вероятно затова си толкова зомбиран. Неспособен си на аналитично мислене. Неспособен си да разсъждаваш и анализираш критично, над какъвто и да е проблем, особено технически. Неспособен си да участваш в елементарна дискусия и да опонираш смислено. Сериозно се питам поне 3-ти клас имаш ли завършен? И то не само защото пишеш крайно неграмотно и не умееш да съставиш нормално изречение. Отчайващо бос си и в естествените науки, като физиката, химията и аритметиката. И то все за неща, които се изучават в началното училище. Нивото на общата ти култура е съизмеримо с това на примат от африканските джунгли.
Дотук с лирическото отклонение.


Идеалният случай, за който питаш, е когато процесът на заряд протича без енергийни загуби. Т.е. когато говорим за идеалния акумулатор, който съществува само хипотетично. Както вече писах (повтарям с отчаяна надежда, че ще се опиташ да вникнеш в тази простичка истина) процесът на заряд на всеки един съвременен акумулатор е съпроводен със значителни загуби, възлизащи на около 50%. По този начин , ако зареждаш разреден 100 амперчасов акумулатор с постоянен ток от 10 А, то процесът на заряд трябва да трае приблизително 20 часа. Между другото, както вече писах, тези загуби, заедно с около 90 (а не 100) процентовия КПД на електромотора, правят енергийната ефективност на един електромобил практически равна на тази. на класически автомобил с модерен безкамерен турбодизел. И това без да отчитаме загубите от саморазряд на акумулатора. Не отчитаме и загубите в работен режим, вследствие на ненулевото вътрешно съпротивление на акумулатора и тези в проводниците, свързващи го с електромотора. А те не са никак малки. Тях също не можеш да избегнеш. Акумулаторът не е свръхпроводник, тези проводници също (теоретично тези проводници могат да бъдат свръхпроводими, но това ще направи цената на електромобила фантастична, дори и на фона на цената на Бугати Вейрон. Да не говорим колко енергия ще изисква и колко ще тежи криогенната система, която да ги поддържа в температура за свръхпроводимост). Ако добавим и тях, ще се окаже, че от гледна точка на КПД, електромобилът е по-неефективен от кола с добър ДВГ. Невероятно, но факт!!! И изобщо не ми излизай с номера, че нанотехнологичните акумулатори имат по-малки загуби при заряд, защото в случая не се касае за проблем на технологията на изготвяне на акумулатора, а за загуби, присъщи на електрохимичния процес, стоящ в основата на работата на всеки един акумулатор. Да не забравме, че и електроцентралата, произвеждаща електричеството за електромобила също далеч не е със 100% КПД.

Ще се опитам да ти разясня още веднъж проблемите със скоростта на зареждане на акумулатора, с плаха надежда, че дори и крайно необразован тъпак - чистач на клозети в евтин негърски фастфууд като теб ще разбере.
И така за да бъде електромобилът що-годе използваем, той се нуждае от акумулатор, способен да съхрани енергия от порядъка поне стотина киловатчаса (реално, за да съперничи на автомобил с ДВГ ще са му нужни поне 500, така че приемаме 100 за санитарен минимум). Ако напрежението на такъв акумулатор, е около 100 волта (много повече не бива, от гледна точка на безопасността, а и броят последователно свързани клетки ще стане прекалено голям, а това не е добре. Няма да ти обяснявам защо не е, просто няма да разбереш, липсват ти базови знания по въпроса), то той трябва да е 1000 Амперчасов. т.е. дори и при суперфорсажно зареждане с 1000 Ампера, ще са му необходими 2 часа (реална ефективност на заряд 50%), за да бъде зареден след като е бил напълно разреден. Естествено при такъв заряден ток акумулаторът никога няма да доживее заветните 2000 цикъла заряд-разряд, а те ще са на порядък по-малко. С всичките му последствия за клетия собственик на електромобила.

Сега да предположим, че славните американски учени (с дръпнати очи и жълта кожа) са създали100 волтов, 20 000 амперчасов акумулатор, който струва колкотото два бигмака и е с размери на четвъртлитрова бутилка Кока-Кола. Него пак няма да можеш да го заредиш за време, съизмеримо с времето за пълнене на резервоар, защото няма как да го зареждаш с ток от 100 и повече хиляди ампера. И не само защото няма как да сложиш до всяка електроколонка източник на такъв ток, а просто защото, проводникът, ако е е меден, по който тече този ток, трябва да е с площ на сечениетонад 10 000 кв. мм или 100 кв. см. !!! При плътност на тока 10 А/кв.мм , само за сведение, по стандарт за ел.инсталации, допустимата плътност на тока е 7 А/кв.мм!!! Ти представяш ли си проводник с размер на тоководещото жило 10х10 см??? А свързващият куплунг на колата? За сравнение сечението на жилата на стандартен мрежов кабел или удължител е 0.75 - 1, макс. 1.5 кв. мм., стандартните ел. инсталации в домовете се изпълняват с 1.5 или 2.5 кв.мм проводници, а само за захранване на бойлери се ползва 4 кв. мм проводник.
Дори и да използваш свръхроводници (което по-горе казахме, че е нереално в случая с индивидуално превозно средство), магнитното поле, което протичането на такъв ток ще генерира ще разскъса всеки феромагнетик, намиращ се около него. Да не говорим, че преходният процес при включване-изключване на такъв чудовищен ток, ще предизвика такива блуждаещи токове във всички електропроводящи предмети наблизо, че самозапалването им ще е неизбежно. За да си представиш за какво става дума, ще ти кажа, че силата на тока, при гръмотевица обикновено рядко достига няколко десетки хиляди ампера. Виждал ли си място, където е паднал гръм?

Кирльо, аз наистина започвам сериозно да се отегчавам от разговора с теб. Налага се по няколко пъти да повтарям елементарни доводи и факти, които знае всяко нормално хлапе. И само фактът, че ти, в ролята си на клубен шут, както съвсем точно те охарактеризира Виктория (Вики, поздравления за точното определение, който си го умее - умее си го

), все още забавляваш част от аудиторията тук, ме спира да отправя предложение към Киро да ти наложи отново бан, за да не цапаш пространството с глупостите си.

Криво да седим, право да съдим

Редактирано от Bл. Ульянoв (Пyтин) на 10.09.10 21:35.



Тема Re: Altair Nanotechnologyнови [re: bira_more]  
Автор nnnlo (lion)
Публикувано10.09.10 21:05



Ще го направим по-добър, така както направихме електронните микроскопи супер-точни.

Има смисъл в развитието на всичко това и никой няма да се съобрази с мнението ти, че трябва да чакаме и да работим с молив.



Тема Re: Мухахаха...нови [re: ~@!$^%*amp;()_+]  
Автор nnnlo (lion)
Публикувано10.09.10 21:10



разбрах, ше черпим енергия от нанотехнологични катализатори

Толкова ти е акъла





Тема Re: За пореден път доказваш колко отчайващо тъп си.нови [re: Bл. Ульянoв (Пyтин)]  
Автор nnnlo (lion)
Публикувано10.09.10 21:15



Какво ниво на обща култура? От теб? Та ти не знаеш, какво е полином на Ермит, но ми се перчиш, че разбираш.



Редактирано от nnnlo на 10.09.10 21:51.



Тема Re: "Него просто го няма на пазара!"нови [re: nnnlo]  
Автор Bл. Ульянoв (Пyтин) (пристрастен)
Публикувано10.09.10 21:16



Тези 12 000 цикъла на базата на какво са определени? На среднотаванско ли? Защото, не знам дали се сещаш, малоумнико, за елементарното практическо подтвърждение на този факт са необходими доста години!!!

Криво да седим, право да съдим

Редактирано от Bл. Ульянoв (Пyтин) на 10.09.10 21:33.



Тема Re: Мухахаха...нови [re: nnnlo]  
Автор Bл. Ульянoв (Пyтин) (пристрастен)
Публикувано10.09.10 21:28



Не, ще караме коли с ДВГ и доста след това. Ще правим биодизел, от рапица и други маслодайни, синтетичен бензин от въглища, спирт, от целулоза и захаросъдържащи растения, чат-пат метанови (има доста проблеми, които са трудно разрешими и са пречка за масовото навлизане на метана, като гориво за леките коли).
Нанотехнологията е просто една от многото технологии, които човечетвото използва. Но съвсем не е вълшебна пръчица и универсален инструмент за всичко. Това, че ти я смяташ за такава, показва само и единствено какъв неук малоумник си.



Криво да седим, право да съдим

Тема Re: За пореден път доказваш колко отчайващо тъп си.нови [re: nnnlo]  
Автор Bл. Ульянoв (Пyтин) (пристрастен)
Публикувано10.09.10 21:32



"Незнаеш" се пише с интервал - "не знаеш". Учи се в 3-ти клас. Ето за това ниво на обща култура говоря например.

Криво да седим, право да съдим


Тема Re: Мухахаха... [re: Bл. Ульянoв (Пyтин)]  
Автор bira_more (бира)
Публикувано10.09.10 21:48



Е човечеството от край време мечтае за панацея. Все пак вече дори умерено слабоумните са разбрали че панацеи няма.

Bеer? Mоre?




Тема Re: Altair Nanotechnology [re: nnnlo]  
Автор bira_more (бира)
Публикувано10.09.10 21:51



Ами като го направите, тогава се хвалете. До тогава си налягайте парцалките и бачкайте.
Напротив - нищо не си разбрал. Трябва да бачкате, ама големи кинти ще видите когато си свършите добре работата.
В смисъл - поне аз не виждам смисъл да плащам за такъв акумулатор, осезаемо повече от колкото за обикновен оловен.

Bеer? Mоre?





Страници по тази тема: 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | (покажи всички)
*Кратък преглед
Клуб :  


Clubs.dir.bg е форум за дискусии. Dir.bg не носи отговорност за съдържанието и достоверността на публикуваните в дискусиите материали.

Никаква част от съдържанието на тази страница не може да бъде репродуцирана, записвана или предавана под каквато и да е форма или по какъвто и да е повод без писменото съгласие на Dir.bg
За Забележки, коментари и предложения ползвайте формата за Обратна връзка | Мобилна версия | Потребителско споразумение
© 2006-2024 Dir.bg Всички права запазени.