За пореден път показваш колко отчайващо тъп си. Тъп, прост, необразован и неук. Вероятно затова си толкова зомбиран. Неспособен си на аналитично мислене. Неспособен си да разсъждаваш и анализираш критично, над какъвто и да е проблем, особено технически. Неспособен си да участваш в елементарна дискусия и да опонираш смислено. Сериозно се питам поне 3-ти клас имаш ли завършен? И то не само защото пишеш крайно неграмотно и не умееш да съставиш нормално изречение. Отчайващо бос си и в естествените науки, като физиката, химията и аритметиката. И то все за неща, които се изучават в началното училище. Нивото на общата ти култура е съизмеримо с това на примат от африканските джунгли.
Дотук с лирическото отклонение.
Идеалният случай, за който питаш, е когато процесът на заряд протича без енергийни загуби. Т.е. когато говорим за идеалния акумулатор, който съществува само хипотетично. Както вече писах (повтарям с отчаяна надежда, че ще се опиташ да вникнеш в тази простичка истина) процесът на заряд на всеки един съвременен акумулатор е съпроводен със значителни загуби, възлизащи на около 50%. По този начин , ако зареждаш разреден 100 амперчасов акумулатор с постоянен ток от 10 А, то процесът на заряд трябва да трае приблизително 20 часа. Между другото, както вече писах, тези загуби, заедно с около 90 (а не 100) процентовия КПД на електромотора, правят енергийната ефективност на един електромобил практически равна на тази. на класически автомобил с модерен безкамерен турбодизел. И това без да отчитаме загубите от саморазряд на акумулатора. Не отчитаме и загубите в работен режим, вследствие на ненулевото вътрешно съпротивление на акумулатора и тези в проводниците, свързващи го с електромотора. А те не са никак малки. Тях също не можеш да избегнеш. Акумулаторът не е свръхпроводник, тези проводници също (теоретично тези проводници могат да бъдат свръхпроводими, но това ще направи цената на електромобила фантастична, дори и на фона на цената на Бугати Вейрон. Да не говорим колко енергия ще изисква и колко ще тежи криогенната система, която да ги поддържа в температура за свръхпроводимост). Ако добавим и тях, ще се окаже, че от гледна точка на КПД, електромобилът е по-неефективен от кола с добър ДВГ. Невероятно, но факт!!! И изобщо не ми излизай с номера, че нанотехнологичните акумулатори имат по-малки загуби при заряд, защото в случая не се касае за проблем на технологията на изготвяне на акумулатора, а за загуби, присъщи на електрохимичния процес, стоящ в основата на работата на всеки един акумулатор. Да не забравме, че и електроцентралата, произвеждаща електричеството за електромобила също далеч не е със 100% КПД.
Ще се опитам да ти разясня още веднъж проблемите със скоростта на зареждане на акумулатора, с плаха надежда, че дори и крайно необразован тъпак - чистач на клозети в евтин негърски фастфууд като теб ще разбере.
И така за да бъде електромобилът що-годе използваем, той се нуждае от акумулатор, способен да съхрани енергия от порядъка поне стотина киловатчаса (реално, за да съперничи на автомобил с ДВГ ще са му нужни поне 500, така че приемаме 100 за санитарен минимум). Ако напрежението на такъв акумулатор, е около 100 волта (много повече не бива, от гледна точка на безопасността, а и броят последователно свързани клетки ще стане прекалено голям, а това не е добре. Няма да ти обяснявам защо не е, просто няма да разбереш, липсват ти базови знания по въпроса), то той трябва да е 1000 Амперчасов. т.е. дори и при суперфорсажно зареждане с 1000 Ампера, ще са му необходими 2 часа (реална ефективност на заряд 50%), за да бъде зареден след като е бил напълно разреден. Естествено при такъв заряден ток акумулаторът никога няма да доживее заветните 2000 цикъла заряд-разряд, а те ще са на порядък по-малко. С всичките му последствия за клетия собственик на електромобила.
Сега да предположим, че славните американски учени (с дръпнати очи и жълта кожа) са създали100 волтов, 20 000 амперчасов акумулатор, който струва колкотото два бигмака и е с размери на четвъртлитрова бутилка Кока-Кола. Него пак няма да можеш да го заредиш за време, съизмеримо с времето за пълнене на резервоар, защото няма как да го зареждаш с ток от 100 и повече хиляди ампера. И не само защото няма как да сложиш до всяка електроколонка източник на такъв ток, а просто защото, проводникът, ако е е меден, по който тече този ток, трябва да е с площ на сечениетонад 10 000 кв. мм или 100 кв. см. !!! При плътност на тока 10 А/кв.мм , само за сведение, по стандарт за ел.инсталации, допустимата плътност на тока е 7 А/кв.мм!!! Ти представяш ли си проводник с размер на тоководещото жило 10х10 см??? А свързващият куплунг на колата? За сравнение сечението на жилата на стандартен мрежов кабел или удължител е 0.75 - 1, макс. 1.5 кв. мм., стандартните ел. инсталации в домовете се изпълняват с 1.5 или 2.5 кв.мм проводници, а само за захранване на бойлери се ползва 4 кв. мм проводник.
Дори и да използваш свръхроводници (което по-горе казахме, че е нереално в случая с индивидуално превозно средство), магнитното поле, което протичането на такъв ток ще генерира ще разскъса всеки феромагнетик, намиращ се около него. Да не говорим, че преходният процес при включване-изключване на такъв чудовищен ток, ще предизвика такива блуждаещи токове във всички електропроводящи предмети наблизо, че самозапалването им ще е неизбежно. За да си представиш за какво става дума, ще ти кажа, че силата на тока, при гръмотевица обикновено рядко достига няколко десетки хиляди ампера. Виждал ли си място, където е паднал гръм?
Кирльо, аз наистина започвам сериозно да се отегчавам от разговора с теб. Налага се по няколко пъти да повтарям елементарни доводи и факти, които знае всяко нормално хлапе. И само фактът, че ти, в ролята си на клубен шут, както съвсем точно те охарактеризира Виктория (Вики, поздравления за точното определение, който си го умее - умее си го ), все още забавляваш част от аудиторията тук, ме спира да отправя предложение към Киро да ти наложи отново бан, за да не цапаш пространството с глупостите си.
Криво да седим, право да съдимРедактирано от Bл. Ульянoв (Пyтин) на 10.09.10 21:35.
|