|
Страници по тази тема: 1 | 2 | (покажи всички)
|
Темата е изцяло специфична и много моля Джентълменът Скромний когато има време да коментира тая специфика
говори се че целия запуск бил съпътстван с много проблеми- приводняването с един от три парашута... втора степен с имитатор...
Но знаем , че който не работи той и не греши и че ако нещо е направено може да се доизкусури и поправи
Но Джентълменът Скромний е специалиста- да разкаже това, което е позволено отвъд тънката червена линия
Щото последният път си спомняме как той ни даде линк за военен форум където военните джентълмени мятаха мълнии по Арес и въобще забраняваха всякакви негови изпитателни полети...
| |
|
Писах мнение в "Авиация" (Бюрократи-ракетчици). Там сложих и връзка към видеозапис от полета.
Предвижданите архитектурни проблеми (разкачване, вибраций), както и забелязваните инжинерни (обкръжение анализи, обща способност на "научен институт" за ракетна замисъл, след нула опит с такава) бяха изцяло подтвърдени. В този смисъл, полетът на Арес 1 Хикс беше пълен, ПЪЛЕН, ТОТАЛЕН УСПЕХ! Ракетата нагледно доказа защо трябва да бъде прекратена.
Слуховете са, че следващият тежък носител ще бъде на основата на сегашната Совалка архитектура (но вместо Совалка ще има цилиндричен багажник). Това ще продължи производството на външни резервоари - което продължено производство ще позволи Совалка полети до колкото е нужно в бъдещето. Ползата от всичко това ще е че САЩ ще имат свой си, независим човек достъп до космоса и сравнително плавно ще превключат от Совалката към следващия атмосферник, с минимално прекъсване, ако въобще някакво.
Но от НАСА сме видяли толкова недомислици и на право тъпизми, та може "заключението" от "успеха" на Арес 1 Хикс да бъде изръбено в кой-знае колко нелогично направление...
Арес 1 щеше да бъде пробван в 3 полета: Хикс, Игрек, и Зет. Чува се, че полет Игрек вече бил "изтрит" - и това НЕ е защото полет Хикс е бил така успешен, та е намалил броя на нужни изпитания.
Междувременно, на НАСА им беше казано да наблягат на пазарна разработка (сиреч, разработка за пазарна употреба, за разлика от НАСА собственост за само-НАСА употреба) за атмосферници. За евтино, такива "пазарни" атмосферници ще бъдат копия (във варираща степен) на Аполо. НАСА се очаква да дадат контракт за начална разработка "някъде в Ноември" тази година. След това големият контракт за пазарен атмосферник се очаква да възлиза на ~Д5 милиарда. Един вид, разработката на Орион (първоначалното Пилотирано Изследване Возило) е закъсала, и практически Орион също ще бъде прекратен, заедно с носителя си Арес 1.
Иначе Военно-Въздушните Сили въобще не желаят да си цапат ръцете с безкрили атмосферници, и продължават усилията си по тяхната мини-совалка.
| |
|
Иначе Военно-Въздушните Сили въобще не желаят да си цапат ръцете с безкрили атмосферници, и продължават усилията си по тяхната мини-совалка.
Звучи добре, но какво на майната си е това атмосферник? Балон, дирижабъл, ракета носител или всичко което се носи из атмосферата?
ТОЗИ, КОЙТО ПРЕТОПИ МЕЧЪТ СИ В РАЛО, ПОСЛЕ ЩЕ ОРЕ ЗА ОНЕЗИ, КОИТО СА СИ ЗАПАЗИЛИ МЕЧОВЕТЕ!
| |
|
"или всичко което се носи из атмосферата"
Да. През-атмосферно возило. Наблягането е на пресичане на планетна атмосфера, което е съпроводено от завишени натоварвания (аеродинамични, аеронагряващи, траекторни/контролни).
Ето и параграф от увода на мой служебен анализ:
"The term "trans-atmospheric vehicle" denotes a vehicle intended to fly through a planet's atmosphere and designed to withstand the tremendous aerodynamic, aeroheating, and structural loads of such flights. The term is also used here to underline the fundamental difference between trans-atmospheric vehicles and space-travel vehicles [such as the Space Station], whose major mechanical loads are very limited in nature and if at all present are orders of magnitude lower than nominal trans-atmospheric loads."
И защото "през-атмосферно возило" е прекалено дълго, на български аз го съкратих на "атмосферник"; тази дума я приложих за пръв път когато описах събрание където отговарях на въпроси към тогава-новоизлюпеното Пилотирано Изследване Возило. Практически всеки вещ в космическото поле я схвана в крачка. Всъщност, ти си първият да пита какво тя значи. Което може би означава че читателите на космическия отдел на моите писания са доста... "филтрирани".
Интересното е, че когато се говори за пресичане на не-земна атмосфера, термините "аеродинамика" и "аеронагряване" стриктно-езиково са невалидни (защото, поне в Слънчевата Система, няма планета с въздух освен Земята) - но пак биват ползвани. Един вид, аеродинамика става нарицателно за газ динамика натоварвания, а аеронагряване става нарицателно за газ стъркване нагрявания.Редактирано от Cв.Ckpoмни на 06.11.09 16:01.
| |
|
Извинявам се, че се намесвам, но понятие като атмосферник е напълно неадекватно, защото не изразява основното предназначение на това средство. Все едно да кажем на всички летящи средства направени от човек за по-накратко летала вместо летателни апарати Ако се налага да се използва съкращение е по-рационално да се използва абревиатура от рода на ТАВ (транс атмосферно возило); ПАВ (през атмосферно возило).Или което ми се струва по-подходящо обозначение, вместо вече упоменатото каруцарско понятие - возило:ТАА (транс атмосферен апарат)или по-благозвучното ТАН (транс атмосферен носител) Еднократно пояснение в скоби на абревиатурата в постинг е много по-рационално от използване на архаично и неадекватно до смехотворност обозначение като атмосферник.
Освен това:
Аеродинамика е раздел от физиката, изучаващ законите на движение в газообразна среда и взаимодействието с движещи се в нея твърди тела. Не само в земната атмосфера а във всякаква газова среда. В този смисъл на употреба на думата, понятието аеродинамика си е напълно в реда на нещата както при марсианската така и при която и да е друга атмосфера. Когато този раздел от физиката бъде преименуван в газодинамика, едва тогава можем да се оглеждаме за смяна и на други понятия свързани с това обозначение.
Редактирано от viktoria9O на 07.11.09 13:47.
| |
|
"Хидро- и аеродинамика".
За уравненията на Навие-Стокс ще ви приказвам друг път.
| |
Тема
|
Re: Trans-atmospheric vehicle
[re: viktoria9O]
|
|
Автор |
Aлaдин (търпелив) |
Публикувано | 07.11.09 23:37 |
|
Еднократно пояснение в скоби на абревиатурата в постинг е много по-рационално от използване на архаично и неадекватно до смехотворност обозначение като атмосферник.
Би могло и "трансатмосферник" или "презатмосферник"
Всичко българско и родно -
любя, тача и милея.
| |
|
И защото Арес 1 литна тотално успешно, и въобще Съзвездие Програма работи та дрънчи, отиването до Марс бива поето от... ЕСА!
Не знам дали е съвпадение, но НАСА преговарят сериозно с ЕСА от горе-долу когато Августиновата Комисия започна преглед на САЩ космическа програма, и започна да се разчува положението на втората колко е зле:
А иначе Болден, новият НАСА Администратор, се накланя към "гъвкавия вариант":
което в превод значи "програмата е каквото можем когато можем с каквото можем и колкото можем", нещо като решение да постоянни с непостоянство.
Не знам каква е цялата олелия по парите, които струвала САЩ космическа програма! През този седмокрай прочетох във вестник, че войска програмата за MRAV [Mine Resistant Assault Vehicle], от които "вече повече" били разбивани в Афганистан, била над Д24 милиарда - за това едно бойно возило! А Войската има още сума ти други возила.
Целият годишен САЩ космически разчет, минаващ чрез НАСА и нейните контрактори, е по-малък от разчета за една обикновена програма за разработка на военни леки камиони.
| |
Тема
|
Re: ЕСА ще води програмата до Марс...
[re: Cв.Ckpoмни]
|
|
Автор |
Aлaдин (търпелив) |
Публикувано | 09.11.09 23:27 |
|
това с военните камиони беше страхотно сравнение.
може би за разработването на скафандри са използвани по-малко пари от колкото за войнишките обувки...
Всичко българско и родно -
любя, тача и милея.
| |
|
Той учтиво предлага прекратяването на Арес 1 и прекратяването на Орион.
Когато той описва празнотата на Арес 1 Хикс, той внимателно не посочва проблемите с полета, към които вече са добавени:
а) разбиването на изстрелване площадката (където, чуваме, са разтопени всички жици и кабели, разтопени са светлини, и вероятно има структурни повреди) - това заради "непланирано" отклонение на соплото.
б) набавянето на на-време полет данни... нещо не е проработило... Та и полет данните нещо са се смарангасали...
Както писах още в началото, колкото повече време минава, за повече провали ще чуем.
| |
|
Страници по тази тема: 1 | 2 | (покажи всички)
|
|
|