Клубове Дир.бг
powered by diri.bg
търси в Клубове diri.bg Разширено търсене

Вход
Име
Парола

Клубове
Dir.bg
Взаимопомощ
Горещи теми
Компютри и Интернет
Контакти
Култура и изкуство
Мнения
Наука
Политика, Свят
Спорт
Техника
Градове
Религия и мистика
Фен клубове
Хоби, Развлечения
Общества
Я, архивите са живи
Клубове Дирене Регистрация Кой е тук Въпроси Списък Купувам / Продавам 12:37 28.09.24 
Политика, Свят
   >> Политика
*Кратък преглед

Страници по тази тема: 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | (покажи всички)
Тема Безплатен градски транспортнови  
Автор roum ()
Публикувано12.07.09 08:05



Субсидиран от държавата градски транспорт би имал моментален ефект върху трафика в големите градове.
Може би подобна мярка Ви се струва малко драстична, помислете колко хора ще тръгнат да се движат с гр. тр. ако е без пари.




Тема Re: Безплатен градски транспортнови [re: roum]  
Автор ~@!$^%*amp;()_+ (целия горен ред)
Публикувано12.07.09 09:29



глупости
и в момента е по-евтин от кола + не се грижиш къде да паркираш



Тема Re: Безплатен градски транспортнови [re: ~@!$^%*amp;()_+]  
Автор roum ()
Публикувано12.07.09 10:02



Ти да неговориш само за София (Вероятно си прав от части)....
Ами тогава оставяме София на страна, вземи за пример Пловдив, Варна, Русе Стара Загора и Бургас ...




Тема Re: Безплатен градски транспортнови [re: roum]  
Автор Бapбapeлa (петата стихия)
Публикувано12.07.09 11:23



в коя държава субсидират градския транспорт . недей се хваща за идеята ми за субсидиране на ел.енергията и не бъркай двата щата . нормално е да се субсидира ел.енергия, вода, определени хранителни продукти , животоспасяващи лекарства , но транспорта не е меджу тях.

сещам се за смешната идея да не се начислявало ДДС при покупка на жилище . не стига че повечето строителни фирми са в сивата икономика и отчитат на хартия мижави приходи . не стига, че сделките се сключват по данъчна оценка, а не по пазарната цена, ами дай да ги освободим от ДДС, което те и без това ще начислят и ще го вземат от купувачите, но няма да го внесат в бюджета - както правеха и досега .

учениците, студентите и пенсионерите , които пътуват редовно с градския транспорт си купват картите с намаление ( което не е малко ). пенсионерите над 67 години ползват градския транспорт безплатно ( плащат само шест лева за шестмесечие за една линия )

транспортът не е скъп. доста по-евтин е от варианта да ползваш автомобил особено в града - и спестява опъването на нерви в трафика и търсене на места за паркиране . проблемът е , че повечето хора са се взели за голямата работа, за тях е под достойнството им са се возят с автобус , да не говорим че все бързат за.... гробищата с тия автомобили и нямали нерви да чакат автобус .

като си спомня , че шефовете на регион Хага казаха че ползват градски транспорт често и представиха как са организирали градския транспорт там , веднага си представям как фукнетата кмета на Варна , председателя на ОС и куп другари общинари ще се качат в градския транспорт и ми става смешно .

специално във Варна градският транспорт е нередовен по вина на общината ( да има основание да харчи пари за нови пътища и паркинги , като тия пари ще излязат от общината и ще влязат в джоба на определени хора ) и алчността на шефа на Транстриумф ( фирмата, която държи половината от линиите в града ) .

1 лев за билетче не е скъпо . ползването на граждски транспорт е въпрос на желание , самосъзнание и най-вече да не св вземаш за голямата работа .

виждам че ти се иска комунизма да се връща- ама няма.



Тема Re: Безплатен градски транспортнови [re: Бapбapeлa]  
Автор roum ()
Публикувано12.07.09 11:50



Специално за Варна да ти кажа, 1 лев е много висока цена, от Владиславово до центъра са 9км ( да неговорим за линия №13 която е дълга точно 5км). ако направиш една сметка и ще видиш че ако пътуват двама с лека кола излиза по-евтино отколкото с градски транспорт ....
Ако се субсидира гр. транспорт на 100% и се спазва забраната за движение в бус лентата, автобусите ще пристигат по-бързо от колите и ще натежи в тяхна полза. И все пак е по-добра идея от закупуването на хиляди велосипеди.
Дори само 10% да намалее трафика то веднага ще се отрази на задръстванията.
Парите които ще икономисат гражданите от транспорт ще влязат в други сектори ....


Редактирано от roum на 12.07.09 11:56.



Тема Re: - ПЪЛНА ГЛУПОСТнови [re: roum]  
Автор AGLER ()
Публикувано12.07.09 11:51



Може би подобна мярка Ви се струва малко драстична, помислете колко хора ще тръгнат да се движат с гр. тр. ако е без пари.




Въобще няма да има разлика в броя на пътуващите с градски транспорт.
Чисто и просто тези които сега пътуват като плащат или пътуват гратис както пътуват 30% в София - няма да плащат и ще пътуват безплатно.

Тези които пътуват със собствен превоз не се влияят от цената на билета в градският транспорт, защото сега плащат повече за гориво и берат ядове с паркиране. Те държат на удобствата и биха слузнали от колите си единствено ако има добра връзка с метрото за маршрутите им, като отново няма да ишм пука колко плащат за метро.

Така, че идеята ти за безплатен градски транспорт е просто глупава.
Освен това
БЕЗПЛАТНИ НЕЩА В ТОЗИ ЖИВОТ НЯМА!
Безплатен градски транспорт означава, че
държавата или общината ще е събрала тези средства предварително от данъците.



Тема Не съм макроикономист, но :)нови [re: Бapбapeлa]  
Автор NikB (член)
Публикувано12.07.09 12:13



Не съм макроикономист, но ми се струва по-логично да се субсидира обществения трабспорт, отколкото да се субсидира електроенергията (впрочем, не съм запознат с идеята ти - говоря по принцип).

Субсидирането на обществения транспорт има екологични предимства, а и обществения транспорт се ползва от по-бедните (някаква социална справедливост), докато субсидирането на ел.ен. ще носи повече полза на тия, които харчат повече енергия.



Тема Re: Безплатен градски транспортнови [re: roum]  
Автор Бapбapeлa (петата стихия)
Публикувано12.07.09 12:26



Ти обаче държиш да доказваш колко си ограничен и неадекватен.

експлоатацията на автомобил да не е само цената на бензина. другите разходи къде ги слагаш. не може да си толкова тъп, но яво си.

пътуването с автомобил означава осигуряване и на места за паркиране и трябва да си отново безкрайно тъп, че някой ще ти осигури безплатен паркинг. селянията довлякла се във Варна , обаче иска паркирането да й е безплатно и до гъза й , като и 100 метра да не върви пеша. да не говорим, че точно селянията няма регистрация във Варна и не плаща и лев данък. Напълно си е в действие приказката ' пусни селянин в града и му гледай сеира ' .

ако селянията се върне там където и е мястото града няма да е толкова натоварен. Варна не е в състояние да понесе повече от 700 хил. живущи постоянно тук , а реално сега тук живеят поне 900 хил.

крайно време е да се върне жителството.

никъде в света не субсидират градския транспорт . в европейските страни е по-скъп от нашия. нито паркингите им са безплатни . навсякъде са платени.

осигуряването на безплатни неща означава ПО-ВИСОКИ ДАНЪЦИ от работещите . никой не иска да плаща и тия данъци ( и не ги плащат защото укриват поне половината си доходи ) , да не говорим за по- високи .

забрави го комунизма- няма да го има никога повече. не знам защо мислиш че общината е длъжна да ти осигурява безплатни неща. НЯМА ТАКИВА. чудя се защо 20 години след падането на комунизма, все се намира някой да иска безплатни неща.



Тема Re: Безплатен градски транспортнови [re: Бapбapeлa]  
Автор roum ()
Публикувано12.07.09 12:48



Виж ако тръгваме да се обиждаме винаги мога да намеря по-цветущи изречения от твоите.
Пуснах темата като идея за обсъждане а не за обиди, ама ти май само това можеш ...




Тема Re: Не съм макроикономист, но :) [re: NikB]  
Автор Бapбapeлa (петата стихия)
Публикувано12.07.09 12:51



Едно е да се субсидира с процент , а друго е да се осигури нещо безплатно.

Роум говори за 100 % субсидия, която е невъзможна. Общината по причина, че не може да поддържа градския транспосрт даде половината линии фирма да ги обсулжва, той говори за безплатен обществен транспорт.

нормално и логично е да се субсидират ( не 100 %, а примерно 20-25 % ) стоки от първа необходимост и ел.енергията , водата и т.н. . транспортът не е такава стока. при но-ниска цена на ел.енергията по-бедните поне няма да стоят на студено и няма да ползват за отопление дърва, което също увеличава замърсяването . ако мислиш че точно тия бедните ползват обществен транспорт - лъжеш се. те не се и натискат да го ползват , а са тия с 25 годишните трошки , които замърсяват ужасно , за тях е унижение да позлват градски транспорт дори и за 3 спирки, а вървенето пеша 3 км. е изтезание . говоря от лични наблюдения .

ако повече хора ползват градски транспорт и се фиксира процент печалба за превозвача ( а не да печели 100 % ) би могло да се намали цената на билетчето , но не й да е безплатно .

ако говорим за екологичен транспорт- то такъв са електричките , а не автобусите. у нас се дърпат общините от този транспорт . бил скъпо занимание и НЯМАЛО ПАРИ за да го реализират .

да не говорим , че община Варна изобщо не я виждам как ще субсидира градския транспорт . по им е изгодно да нацвъкат колкото може повече пътища и паркинги ( което е предпоставка за усвояване на милиони , че и милиарди в един конкретен случай дето са си го наумили ) , а не да развива градския транспорт да е удобен и да го ползват повече хора .

друг трябва да е подхода за ограничаване на автомобилното движение - на което се дължи 20 % от замърсяването . широки сини зони със заплащане за влизане и паркиране в тях. никакви разширения на пътища и строителство на нови пътища в големите градове ( и то имам предвид Варна, защото знам тук как стои въпроса ) , които да поемели трафика , а оформянето на вело-алеи .

на българинът му трябват ОГРАНИЧЕНИЯ за да му дойде акъла , а не улеснения и безплатни придобивки .




Страници по тази тема: 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | (покажи всички)
*Кратък преглед
Клуб :  


Clubs.dir.bg е форум за дискусии. Dir.bg не носи отговорност за съдържанието и достоверността на публикуваните в дискусиите материали.

Никаква част от съдържанието на тази страница не може да бъде репродуцирана, записвана или предавана под каквато и да е форма или по какъвто и да е повод без писменото съгласие на Dir.bg
За Забележки, коментари и предложения ползвайте формата за Обратна връзка | Мобилна версия | Потребителско споразумение
© 2006-2024 Dir.bg Всички права запазени.