Клубове Дир.бг
powered by diri.bg
търси в Клубове diri.bg Разширено търсене

Вход
Име
Парола

Клубове
Dir.bg
Взаимопомощ
Горещи теми
Компютри и Интернет
Контакти
Култура и изкуство
Мнения
Наука
Политика, Свят
Спорт
Техника
Градове
Религия и мистика
Фен клубове
Хоби, Развлечения
Общества
Я, архивите са живи
Клубове Дирене Регистрация Кой е тук Въпроси Списък Купувам / Продавам 01:53 22.05.24 
Политика, Свят
   >> Политика
*Кратък преглед

Страници по тази тема: 1 | 2 | 3 | 4 | (покажи всички)
Тема ВСЯКА ПРИЛИКА Е СЛУЧАЙНА!нови  
Автор Dobrata (добричка)
Публикувано12.07.05 19:50








ДОБРОТО ВИНАГИ ПОБЕЖДАВА!

Редактирано от Dobrata на 12.07.05 19:53.



Тема Re: ВСЯКА ПРИЛИКА Е СЛУЧАЙНА!нови [re: Dobrata]  
Автор Dobrata (добричка)
Публикувано12.07.05 19:55



Програма на националсоциалистическата немска работническа партия





Ние искаме обединение на всички германци във Велика Германия на основата на правото за национално самоопределение.

Ние искаме равенство на правата за немския народ в отношенията му с другите нации и анулирането на мирните договори от Версай и Сен-Жермен.

Ние искаме земя и територии (колонии) за изхранването на нашия народ и за уреждане на проблема с пренаселеността.

Само предстваители на нацията могат да бъдат граждани на държавата. Само тези с германска кръв, без значение каква религия изповядват, могат да бъдат представители на нацията. Следователно евреинът не може да бъде представител на нацията.

Негражданите могат да живеят в Германия само в качеството на гости и трябва да бъдат предмет на закони за чужденци.

Правото на гласуване за правителство на държавата и за законодателство се пада единстено на гражданите на държавата. Затова искаме официалните назначения от какъвто и да е вид, дали в Райха, в лендерите или в по-малки области, да бъдат единствено за граждани. Ние се противопоставяме на покварната парламентарна практика за запълване на постове само съобразено с партийни договорености и без съобразяването с характер и способности.

Ние искаме държавата да направи осигуряването на прехраната на гражданите си основно свое задължение. Ако се окаже, че не може цялото население да буде изхранено, хората с чужда националност (негражданите) трябва да бъдат депортирани извън Райха.

Всяка негерманска имиграция трябва да бъде прекратена. Ние искаме от всички негерманци, дошли в Германия след 2 август 1914, да бъде изискано незабавно да напуснат Райха.

Всички граждани да имат равни права и задължения.
Основно задължение на всеки гражданин е да извършва физическа или умствена работа. Действията на индивида не трябва да противоречат на общия интерес, но трябва да подкрепят структурата на обществото и да бъдат за общо добро.
Затова ние искаме:


Премахването на нетрудовите доходи.
В случай на война, когато от нацията се изисква огромна жертвоготовност на живот и имущество, личното обогатяване трябва да се разглежда като престъпление срещу нацията. Затова искаме безжалостна конфискация на всички военн-временни печалби.

Ние искаме национализация на всички монополи (тръстове).
Ние искаме подялба на печалбите в големите промишлени предприятия.
Ние искаме дългосрочно развитие на пенсионните осигуровки.
Ние искаме създаването и издръжката на здрава средна класа, незабавното превръщане на големите търговски предприятия в обществени и отдаването им под наем на по-ниски цени на дребни търговци и да бъде показвано зачитане и към най-малките сред тях при възлагане на държавни и обществени поръчки.

Ние искаме аграрна реформа в съответствие с нашите национални изисквания; приемане на закон за отчуждаване на земя с цел обществено ползване без компенсация; анулиране на поземлената рента и забрана на всякакви спекулации със земя.

Ние искаме безмилостно преследване на онези, чиито действия са във вреда на общия интерес. Обществените престъпници, лихварите, спекулантите и т.н. трябва да бъдат наказвани със смърт, без значение на това от каква раса са и каква религия изповядват.

Ние искаме Римското право, което служи на материалистичния световен ред, да бъде заменено с Германското обикновено право.

Държавата трябва да обсъди пълната реконструкция на образователната система (с цел откриването на възможност за всеки способен и усърдно работещ германец да получи по-високо ниво на образование, а с това и по-голямо развитие). Програмите на всички образователни заведения трябва да са в съответствие с изискванията на практическия живот. Задачата на училището трябва да е да дава на ученика, още при първата проява на разсъдък, представа за нацията и държавата (чрез изучаването на гражданските дела). Ние искаме образованието на надарените деца на бедните семейства, без значение от коя класа са или каква професия упражняват, да бъде за сметка на държавата.

Държавата трябва да осигури повишаването на националните здравни стандарти, защитавайки майките и децата им, забранявайки детския труд, повишавайки физическата сила чрез законодателство за задължителна гимнастика и спортуване и подкрепяйки широко клубовете, занимаващи се с физическото възпитание на младежта.

Ние искаме ликвидирането на наемната армия и създаването на народна армия.

Ние искаме легални средства за борба с преднамерената политическа измама и разпространението й в пресата. За да облекчим създаването на германска национална преса ние искаме:
А) Всички редактори и сътрудници на вестниците, излизащи на немски език, да бъдат представители на нацията;
B) Да не се допуска издаването на негермански вестници без разрешението на държавата. Негерманските вестници не трябва да бъдат издавани на немски език;
C) Да се забрани от закона финансовото участие или влияние на негерманци върху германските вестници, а наказанието за нарушаването на този закон да бъде премахването на вестника и незабавната депортация на замесените негерманци. Публикуването на книги, които не са в полза на националното благосъстояние, трябва да бъде забранено. Искаме законово преследване на всички онези тенденции в изкуството и литературата, които рушат националния живот, и възпрепятстването на културни събития, нарушаващи това искане.


Ние искаме свобода за всички вероизповедания в държавата, ако те не заплашват съществуването й и не са в разрез с моралните принципи на германската раса. Партията като такава е в подкрепа на позитивното християнство, но без да се обвързва с никое конкретно вероизповедеание. Тя се бори срещу еврейско-материалистичния дух в и извън нас и е убедена, че нацията ни може да постигне вечно здраве само отвътре на основата на принципа: Общият интерес преди личния.

За да се приведе цялата тази програма в действие, ние искаме създаването на силна централизирана власт в Райха; безусловна власт на политическия централен парламент над целия Райх и организациите му; образуване на общинско самоуправление според имущество и професия с намерението да се създаде основно законодателство в Райха за различните немски провинции.


Ръководителите на партията обещават да работят безмилостно - ако е нужно да жертват живота си - за да превърнат тази програма в действителност.




Както се вижда, програмата на нацистите е с твърде революционен характер и със силна социална насоченост. Когато идва на власт, Хитлер "забравя" много от обещанията си в нея. Факт, който понякога му носу трудности сред съпартийците, както е случаят с Ернст Рьом.



ДОБРОТО ВИНАГИ ПОБЕЖДАВА!


Тема Re: ВСЯКА ПРИЛИКА Е СЛУЧАЙНА!нови [re: Dobrata]  
Автор Dobrata (добричка)
Публикувано12.07.05 19:57



Програмна схема на Национален съюз АТАКА


1. Икономика

Очертаване на ясен модел на социален капитализъм, съотношение на обществената към частната собственост. Преразглеждане на приватизационните сделки. Стратегически приоритети в българската икономика, които да бъдат стимулирани от държавната политика - високи технологии, изобретения, химия, електроника, оръжейна промишленост, земеделие.

Изчисляване на необходимия за българската нация реален и достатъчен брутен вътрешен продукт. Изчисляване на възможностите той да бъде изработен с вътрешни сили и ресурси. Специална правителствена програма за баланс на българските ресурси. Те не трябва да преминават долната граница на рентабилността. Тоест да се изпада в силна външна зависимост.

Варианти за премахване на зависимостта от МВФ и Световната банка. Пренасочване на вътрешните ресурси от сенчестата икономика и от невзетите от бюджета вземания към бюджета. Преразпределяне на перата в самия бюджет в посока на инвестиции в стратегически направления, проучвателна дейност и патентоване на български нововъведения и изобретения. Пренасочване на пари от бюджета към социално осигуряване и здравеопазване, за да се разтовари тежестта върху отделния работещ българин. Премахване на всички административни и законодателни пречки пред предприемачите. Без лицензионни режими. Политика на активно и поносимо за всеки предприемач кредитиране.

Без данък печалба. Семеен данък - всеки плаща според това колко човека издържа, а не равно. Въвеждане на координирана компютъризирана данъчна и митническа система, позволяваща контрол върху събираемостта.

Преразглеждане на външния дълг. Настойчива политика спрямо външните фактори за неговото опрощаване.
Гарантирана минимална цена на труда, адекватна на европейската.
Специална програма за привличане и задържане на компютърните програмисти в България, финансирана от бюджета.



2. Национална сигурност, ред, антимафия и престъпност

Преразглеждане на военната доктрина. Съобразяване на числеността на войската и военния бюджет с тези на съседните държави.

Изграждане на добре заплатена полиция с възможности за следствени действия.

Въвеждане на квартални полицаи и патрули.

Правителствена програма за борба с наркоманията. Картотекиране и европейски мерки за наркоманите. Съкратени съдебни процедури за наркопласьорите.

Възстановяване на разузнавателните и контраразузнавателните служби и гаранция за техния суверенитет.
Включване на патриотично настроени бивши офицери в системата на митниците и данъчната полиция.
Изработване на профил на престъпността за последните 10 години на базата на цялата информация на полицията и спецслужбите. Изработване на програма за най-спешни мерки на основата на този профил.
Правителствена програма за ограничаване и ликвидиране на циганската престъпност.



3. Здравеопазване

Възстановяване на елементите от старото здравеопазване, което беше вариант на днешната английска система. Поемане на основната част от здравните разноски от бюджета, докато доходите на българите станат измерими с европейските.



4. Социално осигуряване

Въвеждане на минимална пенсия, адекватна на европейските. Осигуряването според доходите на всеки отделно. Възможности за индивидуално осигуряване по желание. Държавно гарантирани пенсионни фондове, с ясно движение на парите от пенсионните вноски.



5. Образование, наука, технологии, култура

Възстановяване на традиционната българска и европейска (не американска) образователна система, специални инвестиции в стратегически области на обучение – високи технологии и програмиране.

Специален държавен фонд за изследване и пропагандиране у нас и зад граница на българската история в нейната историческа пълнота и завършеност. Създаване на специален институт по българистика, с гарантиран достатъчен бюджет, в който най-авторитетни наши и чужди специалисти да изследват, архивират и популяризират всички възможни източници за истинската българска история и ролята и значението на българите в световната цивилизация.

Специален фонд за разкриване и опазване на културните ценности по българските земи. Специален бюджет за тяхното популяризиране по света.

Фонд и стипендии за талантливи български деца и младежи. Фонд и стипендии за опазване на българския фолклор и неговото популяризиране по света.

Закон за опазване на българския език.



6. Вероизповедание

Незабавно връщане на имотите на църквата. Законово утвърждаване на православието като официална религия в България. Изучаване на вероучение в началното училище. Съгласуване със Светия синод на всички важни обществени проблеми, на законопроекти, създаване на статут на БПЦ на институция, финансово и организационно стабилна, която да заеме определящо място в българското общество и да очертава ценностната система за бъдещето на България.



7. Съдебна система

Работеща прокуратура. Разследване на корумпирани магистрати. Създаване на бързо действаща съдебна система. Връщане на смъртното наказание.



8. Медии

Премахване на високата ставка ДДС за печатните издания. Премахване на съдебното преследване на журналисти законодателно.



9. Вътрешна политика
(избирателен принцип, референдуми, обратна връзка с властта, партии, законодателни приоритети)

Прилагане на системата на референдума за важни национални въпроси: смяна на обществено-политическата система, включване във военни блокове, избирателна система и др.

Възможност за законово отзоваване на депутати при неизпълнени ангажименти към избирателите по тяхна подписка.

Възможност за излъчване на кандидати за народни представители от граждански сдружения без да са партии. Пълно финансиране на изборите от бюджета. Абсолютно равни възможности за публична изява за всички кандидати, без оглед на численост на партията и парламентарната й представеност. Закон за партиите, позволяващ регистрация и участие в изборите без представяне на членска маса и структури. За критерий служи представянето на предишни избори. За новоучредени партии няма ограничения.



10. Външна политика
(отношения с ЕС, с Русия, САЩ, съседни страни, баланс на влиянието им върху България. Участие във военни блокове и международноправни задължения)

Изграждане на национална доктрина на базата на безспорния суверенитет. Неутралност спрямо военни блокове. Армия и въоръжение, съобразени с реалните съотношения на силите в региона. Рязко отваряне към Изтока, Юга и всички страни, които могат да предложат нещо на България. Преговорите с ЕС не са по-важни от стандарта и живота на българина. Ако търговията с Индия е по-изгодна за България от търговията с Франция, печели индийската връзка. Същото важи и за Китай, Япония, Русия, бившите съветски републики.

Ненамеса във вътрешните работи на съседни страни. Непозволяване на големи държави да правят политика срещу съседни и далечни на България страни от нейната територия и да използват всякаква българска подкрепа.
Активизиране на българо-руските отношения и отношенията с арабския свят, с Далечния Изток и страните извън ЕС.

Да върнем България на българите!


ДОБРОТО ВИНАГИ ПОБЕЖДАВА!


Тема Програмата е доста добранови [re: Dobrata]  
Автор Rex Mysorum (Nimbus)
Публикувано12.07.05 19:59



Жалко, че АТАКА не предлага много от принципите в нея. Например тези за националните медии и хората, които трябва работят в тях.

С уважение,
Rex Mysorum


Тема като изключим връщанетонови [re: Dobrata]  
Автор Rex Mysorum (Nimbus)
Публикувано12.07.05 20:02



на смъртното наказание, всичко останало е тип-топ.

С уважение,
Rex Mysorum


Тема Re: като изключим връщанетонови [re: Rex Mysorum]  
Автор Dobrata (добричка)
Публикувано12.07.05 20:06



Не разбрах точно коя програма е "тип топ"?

ДОБРОТО ВИНАГИ ПОБЕЖДАВА!


Тема и дветенови [re: Dobrata]  
Автор Rex Mysorum (Nimbus)
Публикувано12.07.05 20:10



Имам забележки и по двете, но като изключим смъртното наказание, няма нещо, което да ме дразни особено.

С уважение,
Rex Mysorum


Тема И замислил ли си се за крайния резултат?нови [re: Rex Mysorum]  
Автор Dobrata (добричка)
Публикувано12.07.05 20:11



Денацификацията

ИЗТОЧНИЦИ

JCS 1067

The U.S. Army in the occupation of Germany 1944-1946
by Earl F. Ziemke

Mazal Library

America's Role in Nation-Building: From Germany to Iraq

Combating Holocaust denial through law in the United Kingdom




Денацификация - декомунизация в България - случаят Ирак - примери на третиране на бивши престъпни авторитарни режими
д-р Здравко Цанков



Закони от германския наказателен кодекс, инкриминиращи омаловажаването, отричането и одобряването на престъпленията на нацизма, и расовата и религиозна омраза и насилие


Денацификацията


Основните действия по денацификацията на Германия, чиято цел е "възстановяването на германския политически живот върху демократична основа", са изложени в заповед на американското командване JCS 1067 до Айзенхауер от април 1945:

•Разпускане на нацистката партия, на нейните формации, на всички нацистки обществени институции, които са били инструмент на партийното господство; забрана на тяхното възстановяване в каквато и да е форма.

•Отменяне на законите, които са създали политическата структура на националсоциализма и всички закони, които са създали дискриминация на расова, национална, политическа или религиозна основа.

•Уволнение на активните нацисти от държавни служби и отстраняването им от обществения живот:

1) от граждански, икономически и трудови организации;
2) от корпорации и други организации, в които германската власт има важни финансови интереси;
3) от индустрията, търговията, селското стопанство и финансите;
4) от образованието;
5) от пресата, издателските къщи и агенциите, чиято област са новините и пропагандата.


Активните нацисти, които са били повече от номинални членове на партията, са определени като такива, когато:

1) са ръководили партийна служба или са били активни на всяко ниво от местно до национално в партийните или други подобни структури;
2) са въвлечени в нацистки престъпления, расово преследване или дискриминация;
3) открито са декларирали вяра в нацизма, расистки или милитаристични идеи;
4) доброволно са оказвали материална или морална подкрепа, или политическо сътрудничество на нацистите.

•Собствеността на нацистката партия и подлежащите на арестуване активни нацисти минава под контрола на Военното управление.

•Същото с всички архиви, паметници и музеи на нацизма.

• Запазване на всички записки, планове, книги, документи, научни и икономически данни на централната германска власт, на националсоциалистическата партия и нейните подчинени организации, на всички полицейски служби, включително политическата полиция и сигурността, на всички важни икономически организации, контролирани от националсоциалистическата партия или от нейни членове.

•Заповядва се издирването и арестуването на нацистките ръководители и отговорните за военните престъпления, за да бъдат съдени. (Заповедта съдържа списък на категориите, подлежащи на арестуване.)

•Поставя се под контрола на военното управление всякаква политическа активност; забранява се пропагандирането под всякаква форма на нацистки, милитаристични и пангермански идеи.

•Ликвидират се извънредните съдилища, създадени от националсоциалистическия режим; също се предвижда да бъдат временно затворени обикновените граждански, криминални и административни съдилища до елиминирането на нацисткото влияние. (80% от практикуващите юридически професии са били членове на националсоциалистическата партия.)

•Предвижда се да бъдат ликвидирани всички видове специална полиция, с изключение на криминалната полиция, след прочистване от нацисти и поставянето й под контрола на Военното управление.

•Всички образователни институции се закриват, като закриването на нацистките е завинаги. Предвижда се изработване на образователна програма, от която да е отстранена нацистката доктрина и да се насърчат демократичните идеи. Откриването наново на училищата трябва да стане възможно най-скоро след отстраняването на активните нацисти. Учебниците с нацистки идеи да се заменят.

Според решенията на Потсдамската конференция след капитулацията на Германия започва процес на денацификация: разпусната е нацистката партия, нейните членове трябва да бъдат отстранени от заеманите длъжности, създават се трибунали за военните престъпления. Съюзническите сили арестуват представители на различни категории нацисти - от върховните националсоциалистически водачи до местните групови лидери, от шефовете на Гестапо до водачите на "Хитлеровата младеж" и на Немския работнически фронт. Книжата на нацистката партия са давали достатъчно информация, за да се идентифицират функционерите й.

Международният военен трибунал, т.нар. Нюрнбергски процес, срещу нацистките водачи се състои от ноември 1945 до 1 октомври 1946. Обвиненията срещу тях са по следните пунктове:
1. Престъпления срещу мира - планиране, подготовка, иницииране и разпореждане на военна агресия в нарушение на международни закони и споразумения; конспирация за извършване на тези престъпления;
2. Престъпления срещу човечността - убийства, изтребления, депортация, поробване на цивилно население преди или по време на война; преследване по политически, расови или религиозни причини, независимо дали са извършени в нарушение на националното законодателство;
3. Военни престъпления - нарушаване на законите на войната, убийства, депортации и принудителен труд на мирно население и военнопленници, разрушаване на селища без военна нужда. Трибуналът търси индивидуална отговорност от лидерите, организаторите, подстрекателите и съучастниците за осъзнато участие в създаването на система на беззаконие, несправедливост и жестокост, срещу всички законни и морални принципи на цивилизования свят.

На 1 октомври 1946 присъдата над 21 от 24 обвиняеми е произнесена: десет са осъдени на смърт чрез обесване, всички останали без трима са осъдени на затвор с различна продължителност - от доживотен до 10 години. Трибуналът отхвърля възраженията на защитата, че само държава, а не личности могат да са отговорни за военни престъпления. Процесът оповестява на света масовите престъпления на нацизма.

Американското управление организира други 12 процеса в Нюрнберг и един в Дахау в периода 1945-1946. Британските власти организират процеси в Люнебург и Хамбург. От тогава до наши дни подобни процеси са водени в Западна Германия, Израел и САЩ, включително нашумелите процеси срещу Адолф Айхман и Иван Демянюк в Йерусалим. През 1963-1965 във Франкфурт се води процес срещу 22 бивши офицери от СС в Аушвиц.

Още преди капитулацията в окупираните територии кандидатите за общински служби попълват детайлни въпросници, Fragebogen, които изясняват тяхното минало: членство в националсоциалистическата партия или във военни организации, заплата, работа преди Хитлеровия период. Тази информация е нужна на Военното управление, за да идентифицира активните нацисти, но и симпатизантите, милитаристите и хората, облагодетелствани материално от нацизма. Верността на сведенията е проверявана от специална американска служба.

В американската зона позициите в държавните служби, от които трябва да бъдат отстранени служители, са определени надолу в йерархията до бургмистри и полицейски началници. Всички лица, назначени на такива или по-високи длъжности след 30 януари 1933, трябвало да бъдат уволнени. Подлежат на уволнение и личности с влияние в "полуофициални и частни институции". Това са служителите в граждански, икономически и трудови организации, в корпорации, в индустриални, селскостопански и финансови институции, в пресата и в образованието, включително учители. От тези позиции на влияние трябва да бъдат отстранени членове на партията, които са оглавявали в нея отдел, които са влезли в нея преди 1 май 1937 (след която дата служителите са били принуждавани да влязат в партията или са загубвали работата си) или са влезли в партията след 1 май 1937, но не са били само номинални членове. До октомври 1945 в американската зона са уволнени от държавна работа 100 000 души, а в частния сектор - 30 000.

Първоначално от частен бизнес са лишавани нацистите с капитал над 1 милион марки или с 250 наемни работници. По-късно дефиницията е разширена и ако се докажело, че са повече от номинални нацисти, те са отстранявани от бизнеса си независимо от размера му, а ако са били собственици, собствеността им минавала под контрола на Военното управление. Закон №8 на Военното командване от септември 1945 налага още по-сурови забрани за наемане на работа на членовете на националсоциалистическата партия. На практика те имали право да бъдат само общи работници. Една поправка на закона дава възможност германски апелативни органи да разглеждат жалбите на засегнатите лица. В огромния процент от случаите тези апелативни органи решават, че става дума за номинални, а не за активни нацисти. В Бавария от 90 000 жалби 65 000 били положително удовлетворени, което означавало възстановяване на собствеността и връщане на работа.

На местните избори през януари 1946 Военното управление проверява за принадлежност към националсоциалистическата партия 4 750 000 имена от избирателните списъци и дисквалифицира 326 000 от тях. Кандидатите също преминават ново преглеждане на попълнените от тях въпросници Fragebogen. В началото на 1946 американското военно управление се готви да предаде отговорността по денацификацията на новите германски власти. Дискутират се положенията на закон за денацификацията. При обсъждането има противоречия между американската и германската страни - в идеята си за денацификация американците правят разлика между активни и номинални нацисти, но германците прокарват още разлики: главни престъпници, престъпници, дребни престъпници, последователи и оневинени. Където американците са наложили постоянно отстраняване на активните нацисти от позициите на влияние върху обществения и икономически живот, германците възприемат скала от санкции и виждат смисъла на денацификацията във възвръщането на виновния в обществото. От американското военно управление не възразяват на това, но настояват нацизмът да се третира като престъпление и да има точно определени наказания: до 10 години затвор за главните нацистки престъпници, 5 или по-малко за престъпниците, глоба до 10 000 марки за дребните престъпници и глоба до 1000 марки за последователите. Американците знаели, че глобите ще бъдат платени с инфлационни пари, но че воденото във всеки такъв случай дело ще предпази от всеобщо оневиняване.

Спор се води и за определянето на главните престъпници. За германците това са личностите, които са заемали относително висок пост в нацистката партия или са били генерали в армията. Американците посочват в 99 категории хората, които се определят като главни престъпници и престъпници, и препоръчват много внимателно проучване на всички офицери от армията, хора на "пруската юнкерска традиция", членове на студентски организации и други.

На 5 март 1946 в американската зона влиза в сила Законът за освобождаване от националсоциализма и милитаризма. В края на 1946 той става задължителен и за другите зони. Според закона 13,5 милиона души в американската зона - всички германци над 18 години - трябвало да попълнят съкратена форма на въпросника на Военното управление, Fragebogen. Тези, които са имали подсъдна дейност, трябвало да се явяват пред денацификационни местни съдилища, които след слушане на двете страни поставят подсъдимия в една от петте категории и налагат съответстващото наказание. Тези подсъдими, които са определени като "оневинени", и тези, които са платили наложената глоба, са обявени за денацифицирани, а гражданските им права възстановени. Законът изисква членовете на трибуналите да бъдат местни жители, познати противници на нацизма, честни и справедливи. Трибуналите обаче били трудно сформирани заради нежеланието или страха на хората да влязат в тях.

До края на май 1946 Военното управление намира 314 000 души за активни нацисти и за подлежащи на отстраняване от държавна работа и от влиятелни позиции в частния сектор. След влизането в сила на Закона за освобождаване от националсоциализма и милитаризма германските денацификационни съдилища разследват 887 252 души от отговорните по този закон 3 623 112 души. От тях до 30 юни 1948 са осъдени 117 523 души като нацистки престъпници в петте по-ниски категории. 83 775 получават присъди или глоби над 1000 марки.

Още в първите месеци след капитулацията започва преобразуване на образователната система и освобождаването й от нацисткото влияние. В американската зона са уволнени мнозинството учители, 70-80%. Учебниците са внимателно преглеждани и тъй като почти всички са пропагандирали нацистката или пангермански идеи, са сменени.

Американското военно командване строго лицензира и наблюдава медиите, и прави специални усилия, за да гарантира, че в пресата и радиото ще работят хора с антинацистко минало. Военното управление създава свой орган, който да контролира и реконструира германските информационни служби, което става в три фази. Първо, всички медии се закриват в началото на окупацията. Второ, Военното управление избира медии за свои информационни органи. Трето, постепенно се възстановяват и връщат медиите в германски ръце след даване лицензии на антинацистки, демократично мислещи германци. Освен тези критерии при издаването на лицензи се цели различните издания да представят различни социални, политически и религиозни виждания.

Една от важните цели е да бъде създадена нова журналистическа класа и за целта биват наемани и обучавани млади журналисти. При наемането на журналисти за Германската информационна агенция DANA американците предпочитат пред опитните журналисти тези, които макар млади и без опит, но имат антинацистко минало. От юли до края на 1945 са наети и обучени 130 журналисти на средна възраст 26 години.

Театралните и музикални дейци са между първите професии, подложени на проверка от германски органи за саморегулиране. Съвети, съставени от местната власт и граждани, от март 1946 проверявали въпросниците, попълнени от продуценти, артисти и собственици на театри. След проверка и от Военното управление местната власт можела да направи избора за своите театри и оркестри.

Освен в театъра, музиката, информационните агенции и пресата, американското военно управление провежда освобождаване от нацисткото влияние и пропагандиране на демокрацията и в радиото, книгоиздаването и киното.

В различните зони процесът на денацификация е с различен обхват. Най-добре издържана е процедурата в американската зона. В британската и френската зони денацификацията търпи компромиси поради икономически и административни съображения. В съветската зона денацификацията е използвана за създаването на тоталитарната комунистическа държава. Затова и високопоставени нацисти не били засегнати от денацификационните мерки, когато са показвали желание за сътрудничество с новата власт, и дори достигнали високо положение в новата комунистическа управляваща класа. Определянето на вината също е с различна строгост. Случаите, поставени в категорията "главни виновници", в американската зона са 2,5 % от общия брой, в британската - 1,3 %, във френската - 0,1 %.

В съветската зона денацификацията завършва през 1948. В останалите зони приключва постепенно в годините 1950-1954.

Днес в няколко страни - Австрия, Белгия, Франция, Германия, Израел, Испания и Швейцария - съществуват закони, които инкриминират публичното отричане, грубо омаловажаване, одобрение или оправдаване на националсоциалистическия геноцид и престъпления срещу човечеството. В Германия забрана е наложена и над нацистките символи. Във всички случаи делата се водят от държавата, в някои - с участие на антинацистки организации или отделни личности. Предвижда се възможност за даване на широка публичност на съдебното решение. Наказанията са затвор и глоби, но варират в строгостта си в различните страни.





ДОБРОТО ВИНАГИ ПОБЕЖДАВА!


Тема Re: ВСЯКА ПРИЛИКА Е СЛУЧАЙНА!нови [re: Dobrata]  
Автор »№*ы{ђ}lЏ3©®™ (Тортурач)
Публикувано12.07.05 20:13



Айде сега да обясниш кои са приликите, умнице?



Тема Re: ВСЯКА ПРИЛИКА Е СЛУЧАЙНА!нови [re: »№*ы{ђ}lЏ3©®™]  
Автор razkonspirator (член)
Публикувано12.07.05 20:16



И аз това се чудя!

Къде видя толкова съществени прилики?

Ако я сравним с програмата на Де Се еБе, може да намериме повече прилики отколкото с тази на АТАКА!

- "Аз като говора, не приказвам" -



Страници по тази тема: 1 | 2 | 3 | 4 | (покажи всички)
*Кратък преглед
Клуб :  


Clubs.dir.bg е форум за дискусии. Dir.bg не носи отговорност за съдържанието и достоверността на публикуваните в дискусиите материали.

Никаква част от съдържанието на тази страница не може да бъде репродуцирана, записвана или предавана под каквато и да е форма или по какъвто и да е повод без писменото съгласие на Dir.bg
За Забележки, коментари и предложения ползвайте формата за Обратна връзка | Мобилна версия | Потребителско споразумение
© 2006-2024 Dir.bg Всички права запазени.