Клубове Дир.бг
powered by diri.bg
търси в Клубове diri.bg Разширено търсене

Вход
Име
Парола

Клубове
Dir.bg
Взаимопомощ
Горещи теми
Компютри и Интернет
Контакти
Култура и изкуство
Мнения
Наука
Политика, Свят
Спорт
Техника
Градове
Религия и мистика
Фен клубове
Хоби, Развлечения
Общества
Я, архивите са живи
Клубове Дирене Регистрация Кой е тук Въпроси Списък Купувам / Продавам 10:55 28.06.24 
Култура и изкуство
   >> Поезия
*Кратък преглед

Страници по тази тема: 1 | 2 | 3 | (покажи всички)
Тема Мъничко теория  
Автор Hoвa ()
Публикувано02.09.03 23:48



Моля да ме извините, че темата няма да е поезия. Имам въпрос, а вие, ако имате желание, моля, споделете.

Възможно ли е автор на книга, стих...въобще на художествена творба, да изрази в произведението си емоции, чувства, предпочитания, които всъщност не изпитва...Груб пример - авторът е луд фен на морето, планинския пейзаж му е безразличен. А героят в книгата му е запален планинар....може ли авторът (приемаме, че е майстор в писаното слово ) убедително да го представи като такъв пред читателя?
Въобще - доколко изразените мисли, чувства, в една творба са вследствие мирогледа на автора, неговите предпочитания и лично изживени събития и доколко са просто майсторство - за да достигне желан ефект върху читателя?



Тема Re: Мъничко теориянови [re: Hoвa]  
Автор Lora_C (encaged)
Публикувано03.09.03 02:24



актьорско майсторство е способността да си повярваш

Станиславски



както казваше един наш много известен маг...." когато уча фокус, трябва първо да измамя себе си, тогава всички други ми вярват"

Изправената походка е най-голямото постижение на човечеството!


Тема Re: Мъничко теориянови [re: Hoвa]  
АвторAlexander (Нерегистриран)
Публикувано03.09.03 08:39



Ами то зависи от човека, но все пак смятам, че що се отнася до прозата - това е напълно възможно. Авторите използват всички възможни средства за да пресъздадат идеята си. Даже смятам, че обикновено задължително правят такива герои, защото ако приемем, че собствените им възгледи са предадени на главния герой (отъждествяване, което смятам е доста често явление) то почти задължително е съществуването на герои, които да са негова противоположност та да се усети идеята върху контрасния фон. Но трябва да се има предвид, че (според мен де) авторите рядко измислят цели персонажи - обикновено се използват прототипи - известни или случайни... Художествената измислица (независимо колко е шантава) е носител на истински идеи, проблеми, взаимоотношения и т.н., които автора обикновено копира от действителността. Както често отбелязва Ст. Кинг - "важна е историята, не разказвача" и също така често казва за себе си, че е просто един добър разказвач.
При поезията смятам, че нещата са малко по-различни - мисля, че тя е по-първична, не толкова обмислена и следователно там авторът трудно може да избяга от себе си. Но все пак зависи от човека.



Тема Re: Мъничко теориянови [re: Hoвa]  
Автор ()
Публикувано03.09.03 10:02



Да, може.
Винаги съм смятала за тесногръдо отъждествяването на автора с произведението. Ако разкажа история за убийство, изнасилване, някакъв ужас - болест, смърт това не значи че съм преживяла всичко написано. Дали читателят ще повярва, дали ще бъде наведен на някакви мисли, дали ще се откъсне от света, докато чете - това е талант. Талант е да накараш някого да повярва в нещо, което никога не се е случвало, нещо, което е абсурдно дори...
Така че, мисля ключовата дума е именно тази. Тя и различава "истина" от "неистина". Дори някой да опише собствените си преживявания, у него ли няма ли искра - те ще звучат неубедително. И обратното - разказаната лъжа може да е десетки пъти по-убедителна, от която и да е "истина", ако е разказана от добро перо.
Но също е и абсурдно да се твърди, че колкото и измислена да е една история в нея отсъства авторът. Присъства... най-малко като стил. А това аз смятам за определящо или поне за изключително важно - стил.

Acropolis adieu


Тема ...нови [re: Hoвa]  
Автор Ceнkин (стар дявол)
Публикувано03.09.03 10:07



абсолютно и очевидно:
възможно.



Тема мойнови [re: Ceнkин]  
АвторaFtor (Нерегистриран)
Публикувано03.09.03 10:25



мой кка д а ни мой..?
т якрафата кат иди по пуляната трефа дан би да го прави заради това че на хората им се яде сирене и кашкавал?
не тя го прави щот е гладна..а я доят защото Могат..
та с авторите видно е и е традиция тук а и на много други места "творбите" да са не израз а Средство../ ако ма разбираш кво ти намеКвам/



Тема Re: Мъничко теориянови [re: Hoвa]  
Автор Hoвa ()
Публикувано03.09.03 16:38



Според мен, каквото и майсторство да притежава авторът, какъвто и талант да има, сътвореното от него се влияе от неговата личностна характеристика, неговия опит, светоусещане…Това оформя и стила на автора, независимо за какво става въпрос – за сцена на насилие или на нежност…Колко въздействащо ще бъде написана сцената, доколко ще достигне читателя, вече зависи от майсторството или таланта.

Благодаря на всички ви за хубавите отговори.



Тема Re: Мъничко теориянови [re: Hoвa]  
Автор-6ko (Нерегистриран)
Публикувано03.09.03 17:14



AAAAAAAAAAAAHAHAHAHAHAHAHAHOHOHOHOHHHUHUHUH
PHRAHAHAHAHAHAHAHA



Тема Re: Мъничко теориянови [re: Hoвa]  
Автор osi4kata (нежна)
Публикувано03.09.03 17:36



Може, разбира се.

Дойдох,видях,победих!


Тема мой-твой?нови [re: aFtor]  
Автор Ceнkин (стар дявол)
Публикувано04.09.03 09:42



мой-твой - глупости

я не се лигави, а пиши като човек!

нещо не разбирам с какво точно не си съгласен. примера с кравата хич не ме ориентира да ти кажа

един творец не ти е крава, нито творчеството - кашкавал

Въобажението е първата и най-съществена разлика между твореца и кравата

а това - за творбите, дето не били "израз", а "средство" съвсем грешно твърдение

няма грам смисъл

ако са средство - то: средство за какво? - средство за постигане на известност, власт, пари?

лошо средство тогава: най-лошото, което би могъл човек да си избере ако иска тия неща - поне за България - със сигурност

творчеството е себеизразяване в най-чист вид, но не непременно на "реално" изживяни неща (имам чувството, че мога да ти напиша трактат върху ролята на въображението, но съм сигурен, че има поне дузина световноизвестни изследвачи на проблема - ако искаш да знаеш - чети)

дори като че ли с това, че предполага едно по-добро усещане/осмисляне на нещата и търсене на форми, за да ги изрази - то в някаква степен се противопоставя на щения на Егото

още една посока на разсъждение, която ме води до извода, че тезата за каквото и да е творчество като "Средство" е абсурд

користта е ентропията на една творческа вселена

така че - премисли мнението.




Страници по тази тема: 1 | 2 | 3 | (покажи всички)
*Кратък преглед
Клуб :  


Clubs.dir.bg е форум за дискусии. Dir.bg не носи отговорност за съдържанието и достоверността на публикуваните в дискусиите материали.

Никаква част от съдържанието на тази страница не може да бъде репродуцирана, записвана или предавана под каквато и да е форма или по какъвто и да е повод без писменото съгласие на Dir.bg
За Забележки, коментари и предложения ползвайте формата за Обратна връзка | Мобилна версия | Потребителско споразумение
© 2006-2024 Dir.bg Всички права запазени.