Клубове Дир.бг
powered by diri.bg
търси в Клубове diri.bg Разширено търсене

Вход
Име
Парола

Клубове
Dir.bg
Взаимопомощ
Горещи теми
Компютри и Интернет
Контакти
Култура и изкуство
Мнения
Наука
Политика, Свят
Спорт
Техника
Градове
Религия и мистика
Фен клубове
Хоби, Развлечения
Общества
Я, архивите са живи
Клубове Дирене Регистрация Кой е тук Въпроси Списък Купувам / Продавам 04:35 19.04.24 
Градове
   >> Пловдив
*Кратък преглед

Страници по тази тема: 1 | 2 | 3 | 4 | (покажи всички)
Тема Новият хит под тепетата!!!!!нови  
АвторKyпyвaч (Нерегистриран)
Публикувано21.11.10 18:04



В отговор на:


Lidl иде. Водеща немска верига отваря три магазина в Пловдив

Една от водещите вериги за търговия на дребно на хранителни и нехранителни стоки в Европа и сред 10-те топ в света - Lidl скоро ще отвори в Пловдив три обекта. Строежите на два от тях - в "Търговски парк Тракия" в едноименния район и до прелеза на ул. Пещерско шосе, всеки от които с 1200 квадратни метра търговска площ са приключили, а довършителните работи вероятно ще отнемат броени дни, установи репортерска проверка. Усилен труд кипи и на третия обект, разположен срещу Първо РПУ в "Кючук Париж", на мястото на бившата тухларна на братя Калпакчиеви. На метри от него паралелно се гради и третия Kаufland под тепетата, с който ще делят общ паркинг. Трите Lidl ще подсигурят близо 100 нови работни места.

Единственият по рода си в страната хранителен конгломерат между Lidl и Kаufland ще се разполага на обща площ от близо 18 хиляди квадратни метра, 10 хиляди от които са за паркинг. По предварителен разчет фирмата изпълнител "Аргогруп" трябва да е готова с Lidl до Коледа, а с Kаufland до края на февруари 2011 г. Хубаво е за клиента да има избор, още повече с удобството на голям паркинг и лесен достъп. Всеки от форматите има своите предимства - ще дадем най-доброто от себе за нашите клиенти. Така управителят на "Lidl България" г-жа Милена Драгийска отговори на въпрос конкуренция или партньорство се очаква да бъде съседството между Lidl и Kаufland. Тя уточни, че заради магазините, които Lidl ще отвори тук, Пловдив ще е важен за компанията почти колкото София. По думите й концепцията на Lidl, в която отличното качество върви ръка за ръка с много изгодните цени, както и с удобството на локациите, респективно бързото и любезното обслужване, им е донесла успех в над 20 европейски държави. Ние ще предложим достатъчно разнообразие от продукти с доказано качество на топ цени за различни клиенти - промоциите ни идват просто като допълнение на атрактивните ни предложения за ежедневно потребление, уточни г-жа Драгийска.

НАЧАЛОТО

През 30-те години на 20 век е основано дружеството Lidl & Schwarz Lebensmittel-Sortimennts-Grosshandel. Впоследствие се обособяват форматите Lidl, Kаufland и Handelshof. Първият магазин Lidl отваря врати през 1973 г. в гр. Лудвигсхафен - Германия, и поставя началото на една история за успешно и бързо развитие. До края на 80-те години магазините Lidl са вече в цяла Германия. Десет години по-късно Lidl започва експанзията си в Европа и бързо се превръща в един от лидерите на пазара за хранителни стоки. В момента Lidl разполага с най-голямата мрежа супермаркети - 9000 броя от формата дискаунтър в Европа. Има и над 100 собствени логистични центъра. За 5 годишното си активно присъствие в България Lidl е направил реални инвестиции в размер на десетки милиони евро и се радва да се установи и като един от големите и добри работодатели в страната.

АСОРТИМЕНТЪТ

В Lidl залагат на добре балансиран асортимент, който включва над 1000 артикула в хранителния сектор, между които пресни плодове и зеленчуци, мляко и млечни продукти, прясно и дълбоко замразено месо, както и многообразие от изпечени на място хляб и хлебни изделия. Наред със собствените марки по щандовете ще се откриват и имената на утвърдени родни и чуждестранни производители. Нехранителният сектор в Lidl обхваща продукти, които не са част от постоянния асортимент, а се предлагат само през седмицата на промоция до изчерпване на наличните количества. Обособени са в рaзлични теми, като: спорт, градина, електротехника, за малчуганите, аксесоари за дома, всичко за автомобила, домашни потреби и др.

КАЧЕСТВОТО

В Lidl поставят най-строги изисквания за качество и са категорични, че контрола, който упражняват върху всички продукти не познава компромиси. Това е една от причините да залагат на силни собствени марки. Само доставчици, изпълняващи високите им стандарти, могат да доставят стоки за магазините на Lidl. Пример за това е контролът и на нехранителни продукти. Още преди да започне производството, материалите, дизайнът и прецизността на процесите се гледат под лупа. Едва след като техните стандарти бъдат напълно удовлетворени, производството може да започне. Готовите продукти се тестват още веднъж, преди да се пуснат на пазара. Паралелно с качествения контрол на Lidl независими реномирани институти тестват продуктите по тяхна заявка и поставят отличителните си знаци по тях. Най-често изпитвани са текстилни изделия, обувки и изделия от кожа, мебели, домашни потреби и играчки, инструменти и аксесоари за дома и градината, както и електроуреди и електронни инструменти.




Дори вече на другите магазини ги е страх

В отговор на:


Хранителните вериги се ослушват преди дебюта на Lidl

Предстоящото ударно откриване на германската търговска верига Lidl с няколко магазина в страната, три от които в Пловдив, се приема със смесени чувства от големите хранителни вериги, супермаркетите и кварталните бакалии под тепетата. С малки изключения почти никой от управителите открито не пожела да коментира доколко появата на новия играч е заплаха за тях. Факт е, че до момента в нито един хранителен маркет не са предприети по-специални ценови трикове, които да са застраховка срещу отлив на клиенти, установи проучване на „Марица". Иначе навсякъде са в ход традиционните седемдневни или двуседмични промоции, от които прозира по-скоро тактика на снишаване и изчакване, която може да се превърне в атака в подходящ момент. Пловдивчани още помнят как братовчедът на Lidl Kaufland обяви бели нощи вечерта преди откриването на Карфур и смъкна цените наполовина на голяма част от асортимента си. От нощното пазаруване останаха доволни както стотиците клиенти, така и веригата Kaufland, която отчете незапомнени за няколко часа приходи.

Не се притесняваме от появата на Lidl, ние сме друга категория верига с доста по-различни стоки, а те са дискаунтъри /магазини за продажба на стоки на ниски цени/,

коментира управителката на Вilla на бул. „6 септември" Лидия Итова. На същото мнение е и един от собствениците на веригата Триумф Тодор Иванов. По думите му техните стоки също се различават от тези на Lidl, а и клиентите им били от друга категория. Безспорна е инвазията на мощните хранителни вериги. Те могат да си позволят по-големи промоции на голяма част от стоките си, което няма как да не е магнит за клиентите, коментира собственикът на веригата Трокадеро Георги Цанков. Наскоро той направи ударна сделка, като успя да продаде три от шестте си магазина в Пловдив на веригата Пикадили. По думите на неин служител, пожелал анонимност, както за всеки влак имало пътници, така и за всеки хранителен магазин имало различни клиенти, най-вече според джоба им.

На фона на цените на хранителните стоки в града в Лекси на Пещерско шосе са надули такива цени, като че ли продават за последно. В момента те явно се чувстват монополисти в квартала, на фона на западналата Мега Марина, която ще пусне кепенци след Нова година. Скорошното откриване на Lidl и Вilla на същата улица обаче със сигурност ще ги принуди да смъкнат цените, ако искат да запазят клиентите си. За жалост пловдивската хранителна верига Сани, която с летящ старт се появи на терена и за кратко откри няколко магазина в града, едва ли ще удържи на конкуренцията на още един голям в бранша. Доказателство за това са някои от полуголите щандове, които от доста време въобще не се зареждат, както и скучаещите заради липса на клиенти служители.



Ценови рекорд

Някои от търговците на Четвъртък пазара, разположени срещу спортния диспансер, съвсем са се забравили. Марулите удариха 2,50 лева за бройка, което е ценови рекорд за този зеленчук през зимата. Доматите варират от 1,80 до 6 лева за килограм според сорта и качеството, а краставиците са 3-3,50.




Мисля,че след появата на Лидл алчните местни търговци продаващи боклучи на високи цени,ще пуснат кепеци окончателно



Тема Re: Новият хит под тепетата!!!!!нови [re: Kyпyвaч]  
Автор vens (малко странен)
Публикувано23.11.10 02:20



Я се замислете, кое е по-различното. Нали пак същите стоки от същите производители продават. Разликата между магазините е само какви цени са договорили и каква надценка си слагат.
Както споменах в една тема наскоро, никъде няма достатъчно разнообразие и се налага да пазарувам от всички вериги, за да се сдобия с всички предпочитани марки и разфасовки.

Прекалено много станаха супермаркетите за размера на Пловдив още отдавна. Чудя се къде им излиза сметката...



Тема Re: Новият хит под тепетата!!!!!нови [re: vens]  
Автор f(x)dx ()
Публикувано23.11.10 14:16



Ами, Венс, работата е горе-долу следната:
Ориз, пакетиран може да купиш от складовете на фирма Крина. Примерно десет тира по лев и петдесет килограма, вместо за два лева колкото струва в Метро.
А можеш и да си го купиш директно от търговец на едро в Китай/Египет - цял кораб, да го разтовариш в Солун, където твой доставчик да го опакова и разпрати по магазините ти из Балканския полуостров. Смятам сещаш се кое е по-евтино

Друг източник на ниски цени са т.нар. собствени марки. Всяка верига си има свои марки, които се произвеждат от техни доставчици

След това идва много добрият мениджмънт на разходите. За собственика на Лидл специално се носят легенди колко стриктен е към разходите. Например искал от шефа на един магазин да му покаже как точно пише с два химикала едновременно, за да разбере защо си е поръчал два вместо един.

От друга страна е разнообразието на продукти. В Карфур например можеш да си купиш всичко за дома от сгъваема лопата за колата, през хладилник и пералня, чак до някакви завъртяни деликатеси дето не съм ги чувал.

А дали във всички магазини можеш да намериш мариновани френски печурки с бахар и булгур е въпрос преди всичко на достатъчно търсене. и аз да продавам по един такъв буркан на година, и аз няма да го предлагам.

така че лошо няма, конкуренцията е само в полза на клиента.



Тема Re: Новият хит под тепетата!!!!!нови [re: f(x)dx]  
Автор vens (малко странен)
Публикувано23.11.10 23:58



Нямах предвид това, а как се намират достатъчно клиенти за някакъв минимален оборот на толкова много супер/хипер маркети и молове при ниска покупателна способност и текуща криза.

А за тия майстори на икономиите не ми говори, че познавам един такъв отблизо. Колкото до примера за двата химикала - като си поръча един и спре, ще спре да изпълнява част от задълженията си и ще губи време, докато му се достави втори. Така че не ми говори, че собственика на Лидл е бил прав в конкретния случай.

Виждаме на държавно ниво до какво водят икономии на парче и на всяка цена. Според мен правилното е не сляпо рязане на разходи, а оптимизиране. Ти знаеш какво значи това.

Колкото до буркана с печурки, визирах не редки стоки, а





Тема Re: Новият хит под тепетата!!!!!нови [re: vens]  
Автор Cruiser ( don ramone)
Публикувано24.11.10 02:28



Нямам представа за асортимента на търговските вериги в Пловдив, но например в UK, Lidl си направи хубаво име в сравнение с другата конкуренция - Tesco, ASDA, Morrisons, Sainsbury, Aldi и т.н., особено по отношение на качеството на консервираните храни и месата, които предлага, при това - на малко по-евтини от средните цени. Има си бая голяма фенска маса.
Дано и в Пловдив заложи на силните си страни, винаги има място под слънцето и за още един, стига потребителят да спечели от това.



Тема Re: Новият хит под тепетата!!!!! [re: Cruiser]  
Автор vens (малко странен)
Публикувано24.11.10 12:04



Има място под слънцето за още един какво? Продавач.
Когато производителите са същите, да не би да ми предложи по-високо качество на продуктите? При договорките за по-ниски цени, по-вероятно е обратното.
Единствено може да ми предложат по-добро обслужване, ама това не ме грее, ако в кренвиршите няма месо...



Тема Re: Новият хит под тепетата!!!!!нови [re: vens]  
АвторЛoko ПД (Нерегистриран)
Публикувано24.11.10 14:13



Дискаунтър и добро обслижване


е това направо ме разсмя - при 250 лв заплата какво обслужване о4аква6
Колкото до кренвир6ите от месо - докато на пазара доминират вериги като Кауфланд и Лидл,не о4аквай нещо разли4но
Справка

В Германия основните имклиенти са турците ,между другото



Тема Re: Новият хит под тепетата!!!!!нови [re: Лoko ПД]  
Автор f(x)dx ()
Публикувано26.11.10 13:48



да ти кажа, Велбъжд, то в България качеството на обслужването няма много пряка връзка със заплатата.



Тема Re: Новият хит под тепетата!!!!!нови [re: vens]  
Автор f(x)dx ()
Публикувано26.11.10 15:16



Нямах предвид това, а как се намират достатъчно клиенти за някакъв минимален оборот на толкова много супер/хипер маркети и молове при ниска покупателна способност и текуща криза

явно са решили, че се намира. Честно казано намерих две-три неща в брошурите на Лидл, които ми се струват интересни. Примерно - дънки по 9 лева. В Карфур има за 15-20 лева. Най-обикновени дънки - здрави, прости, удобни. Идеални за човек, който не робува на марки и моди и се е бъркал досега с 40-50 лева поради липса на по-евтина алтернатива.

Пък и не му бери гайлето - имали едни пари, инвестирали ги, ако не им върви - ще затворят. Пазарна икономика!



Тема Re: Новият хит под тепетата!!!!!нови [re: Kyпyвaч]  
Автор vens (малко странен)
Публикувано29.11.10 02:14



Тъй и тъй си говорим за супермаркетите и моловете, да не отварям нова тема...
Някой знае ли къде може да се намери младо (тазгодишно) божоле? Не знам има ли българско, ама вносно ме устройва, ако цената е умерена.
Преди да питате - не можах да отида на празника на виното в стария град.




Страници по тази тема: 1 | 2 | 3 | 4 | (покажи всички)
*Кратък преглед
Клуб :  


Clubs.dir.bg е форум за дискусии. Dir.bg не носи отговорност за съдържанието и достоверността на публикуваните в дискусиите материали.

Никаква част от съдържанието на тази страница не може да бъде репродуцирана, записвана или предавана под каквато и да е форма или по какъвто и да е повод без писменото съгласие на Dir.bg
За Забележки, коментари и предложения ползвайте формата за Обратна връзка | Мобилна версия | Потребителско споразумение
© 2006-2024 Dir.bg Всички права запазени.