|
|
|
Тема
|
Светлини на Пежо 405
|
|
| Автор |
muffty () |
| Публикувано | 28.09.04 15:44 |
|
|
Здравейте,
Отскоро съм собственик на едно 405 1.9 D комби. Забелязах, че имам светлини отзад само на частта от стоповете, която е на купето, там където стоповете продължават върху вратата на багажника няма никакви. Това нормално лие, защото не ми се вярва тези на вратата да са само за украса.
И второ нещо - още като я купих не превключваше на къси и дълги и мигачите не изключват, когато върнеш волана - понеже изчетох доста неща за това ключе, така и не разбрах може ли да се оправи или се купува ново. Във peugeot.index.bg има линк към една статия, която обаче се отнася за Рено 19 - http://www.renault-bg.com/site/kliuch.html
Същото ли е?
Благодаря
| |
|
Тема
|
Re: Светлини на Пежо 405
[re: muffty]
|
|
| Автор |
Blake (извънземен) |
| Публикувано | 29.09.04 16:24 |
|
|
ся, значи на комбито стоповете които са откъм купето светят по-слабо ако си включил фаровете и по-силно ако натиснеш спирачка... частта, която е на вратата на багажника е разделена на 2 - едната част (по-към номера) е светлината за мъгла, а по-външната е светлоотражател (не свети)...
за ключето - отвори си колонката на кормилото (отдолу има 3-4 болтчета) и виж кво е положението - принципно ще забележиш как трябва да работи изключването на мигачите - има едни чопчета по самия ключ и по оста на кормилото... а за късите и дългите мога да ти кажа как може да се реши проблема, че да стане почти като истинско - аз пробвах ама с неподходящо ключе (не издържа и върнах старото положение) - само че става въпрос за 405 моделите преди 92 година, на по-новите незнам как са буксите...
като извадиш ключа (отдолу 2 болтчета), отзад има 2 букси - една с 4 извода и 1 с 6 извода. По-голямата е за стоповете и мигачите, а по-малката за фаровете - значи намери коя клема от буксата е 12 волта, тази над нея е за габаритите, до нея от другата страна е за късите, а под нея (до захранването) е за дългите... ключа действа по следния начин - на изкл. положение не се подава ток никъде, като завъртиш веднъж - светват габаритите, втори път - късите, и оттам с прецъкване се изкл. късите и се пускат дългите... значи аз направих следната модификацийка и работи, само дето ключа трябва да е за 15 и повече ампера май (виж колко е консумацията на фаровете), щото този дето сложих беше от електронна апаратура няква и даде фира за 2-3 седмици :) ето и приблизителната схема на свързване:
БУКСА (малката)
_____
| C B |
| D A |
--------
където (по памет) А=12V, B=габарити, C=къси, D=дълги (ако подадеш 12 волта на B, C, D - светват)...
КЛЮЧЕ (допълнително) с 2 положения, аз пробвах с такожа дето е от вида:
натиска се тук -> |--|||||||||||||||| (в едното положение работи единия изход, в другото - другия)
ключето има 3 клеми (1 обща и по една за двете положения), ето ги:
______
| 1 3 2 | , където (1) е извод за положение 1, (3) - общ, (2) - положение 2
----------
Значи ел-връзките са следните:
от БУКСА изкарваш клеми C и D...
от КЛЮЧЕ пускаш по един кабел от 1, 2 и 3
вземаш 4 клеми (2 мъжки и 2 женски обарзно казано) и ги запояваш там където е необходимо... накрая трябва да получиш връзки към:
- един кабел от C отива в (3) - запоен за КЛЮЧЕ, а от другата страна запояваш клема и се мушка в C
- един кабел от D (с клема към куплунга, свободен от другата страна) - той се използва за "присветването" на дълги (Д1)
- един кабел от (1) - запоен за КЛЮЧЕ и свободен от другата страна (Д2)
* свободните краища на последните 2 кабела (Д1 и Д2) ги запояваш заедно в една клема и я свързваш към оригиналната дето е била мушната в D - това ти са дългите
- един кабел от (2) - запоен за КЛЮЧЕ - от другата страна запояваш клема и свързваш към оригиналната клема дето е била мушната в C - това са ти късите
тва е общо взето, и сега ако КЛЮЧЕ е в положение 1 - светят дългите, ако е в положение 2 - късите, а и "присветването" си работи...
Отделно, ако си достатъчно сръчен, въпросното КЛЮЧЕ можеш да го закрепиш ЗДРАВО вътре в колонката да не се вижда (има една метална планка с 2 дупки около кормилото), и да може да се превключва с "придърпване" на лостчето за фаровете - както си е оригинално. Аз успях да го направя и все още си стои, само дето ключето не работи вече :)))
И ВНИМАВАЙ - всичко тва изолирано добре, щото металната планка е МАСА, а по жиците тече 12 волта, т.е. късото ти е в кърпа вързано :)))
всички необходими части за тази операция излизат под 5 лева и няколко часа играчка, а оригиналния ключ е към 100-тина, направи си сметка :)
п.с. предполагам знаеш как да превключиш на дълги в сегашното положение - включваш на габарити, леко придърпваш към тебе и включваш къси - светват дългите... обратното става като включиш габарити и пак къси, ама без придърпване - малко неудобно, ама работи :)
Just a genius
| |
|
Тема
|
Re: Светлини на Пежо 405
[re: muffty]
|
|
| Автор |
Blake (извънземен) |
| Публикувано | 01.10.04 12:14 |
|
|
седнах си на едни части и направих по-подробно обяснение + снимки, ходи виж на:
Just a genius
| |
|
Тема
|
Re: Светлини на Пежо 405
[re: Blake]
|
|
| Автор |
muffty () |
| Публикувано | 01.10.04 14:06 |
|
|
Много ти благодаря.
Мисля тази събота и неделя да се занимая с това ключе.
Имам само още един въпрос към теб. Понеже в първия си отговор към мен си писал, че белите светлини на задния капак са мъгла - откъде ги включвам - не намерих никъде ключе за това.
И също така ако не съм много нахален - имам няколко копчета, които представа си нямам за какво са. Пежото трябва да е като твоето - 405 1.9 GRD 1990.
Първо долу под волана имам един потенциометър, върти се нагоре и надолу - нищо не забелязвам като резултат.
Второ, от лявата страна на волана на таблото, точно до една зелена светлина, която мига когато се пуснат аварийните имам две копчета, едното е за нещо вертикално, а другото за нещо хоризонтално /това мога да разбера от рисунките/ - и при тяхното включване не виждам ефект.
И третото - под тези последните копчета имам един 5-степенен ключ, който от едно до пет превърта с адски мъки, а наобратно се върти лесно. Мисля, че това е за регулиране на фаровете, но ефект също не виждам от него.
Извинявай, ако питам някакви глупости, но това ми е първата кола, която въобще имам.
| |
|
Тема
|
Re: Светлини на Пежо 405
[re: muffty]
|
|
| Автор |
PeGaz (член) |
| Публикувано | 01.10.04 15:27 |
|
|
Потенциометъра под волана е за регулиране силата на осветлението на таблото
| |
|
Тема
|
Re: Светлини на Пежо 405
[re: muffty]
|
|
| Автор |
Blake (извънземен) |
| Публикувано | 01.10.04 18:02 |
|
|
чакай сега - не съм казал, че белите сектори са за мъгла - те са за заден ход - от останалото (което е червено и е върху капака на багажника), половината е светлоотразител (външната част), а останалото е за мъглата...
поне при мене копчето за включване е вляво от кормилото (ама мойто е бензин, незнам дали има разлика - май има, щот нямам никакво зелено да мига отляво на кормилото) - представлява нещо като фар със светлинки надолу, пресечени с вертикална линийка - само че светят само като са пуснати фаровете :)
за потенциометъра под кормилото са ти казали...
а другия - 5-степенен трябва да регулира височината на фаровета, ама и при мен (не) работи по същия начин - явно някъде по трасето жилото е клеясало здраво...
Just a genius
| |
|
Тема
|
Re: Светлини на Пежо 405
[re: Blake]
|
|
| Автор |
muffty () |
| Публикувано | 04.10.04 08:19 |
|
|
Благодаря.
Събота и неделя се позанимах с ключа за фаровете - по начина дето е от линка на клуба - с кламерче. След като го сглобих всичко работеше перфектно. Докато снощи не тръгнах да я карам по тъмно - оказа се, че при всяка дупка си превключва само, я на къси, я на дълги, я на габарити. Много жалко. Не знам какво точно е станало, но като си спомня колко време го сглобявах бая се чудя дали пак да го разглобявам или направо да си купя ново.
| |
|
Тема
|
Re: Светлини на Пежо 405
[re: muffty]
|
|
| Автор |
Blake (извънземен) |
| Публикувано | 04.10.04 10:58 |
|
|
хмм - странно...
явно ключето ти (дето си го слагал допълнително) нещо не е наред - аз с мойто карах почти месец преди да предаде богу дух - и през цялото време работеше перфектно - докато накрая явно са му се стопили контактите просто - едва ли беше за повече от 1 ампер ток, а фаровете мисля са доста повече...
или имаш някъде слаби контакти - но според мен проблема е в ключето, щото то е единствения по-така елемент - останалото е кабели... провери все пак да не би да са ти хлабави клемите нещо?
Just a genius
| |
|
Тема
|
Re: Светлини на Пежо 405
[re: Blake]
|
|
| Автор |
muffty () |
| Публикувано | 11.10.04 11:44 |
|
|
Здравей.
Не си ме разбрал. Аз първо реших да пробвам начина, който е описан в един линк на клуба. Ето за това нещо става въпрос:
http://www.renault-bg.com/site/kliuch.html
С кламер се захващат двете счупени половинки на бялата пластмаса. Миналата седимица се занимавах с него, но както писах не работеше добре. Този уикенд го разглобих отново и се оказа, че съм разменил местата на две пружинки. Те всъщност са само две, които могат да се извадят. Ако някой има намерение да оправя ключа по този начин, нека знае, че на бялата пластмаса е по-меката пружина.
Сега вече всичко работи перфектно.
| |
|
|
|
|