|
|
Страници по тази тема: 1 | 2 | (покажи всички)
|
Тема
|
Магелановия пролив
|
|
| Автор |
morskiq56 (минаващ) |
| Публикувано | 29.10.09 15:25 |
|
|
Магелановият пролив е разположен между най-южната точка на Южна Америка нос Фроуърд (cape Froward) и остров Огнена земя. Той свързва Атлантическия и Тихия океан.
За пръв път през него преминават Фернандо Магелан с неговите моряци по време на първото околосветско пътешествие през 1520 г. И тъй като корабите на Магелан навлезли там на 1 ноември (Деня на Вси светии), го наричат Estrecho de Todos los Santos (Пролив на Вси светии). По-късно е наречен на името на Магелан.
Допреди завършването на Панамския канал през 1914 г., Магелановият пролив е един от малкото сигурни начини да се мине през Атлантическия в Тихия океан и обратно. Още в миналото мореплавателите го избягват, понеже там времето често е ветровито и неблагоприятно, а днес корабите предпочитат да минават през Панамския канал вместо през пролива.
Снимки от Магелановия пролив:
| |
|
|
|
Отдавна не съм се радвала така на снимки откъдето и да било .. много диви, много въздействащи ...
Пращай пак...явно пътуваш с корабите често!
Поздрави!
| |
|
|
|
:)
| |
|
|
|
Морския, да те питам тези контейнери при силно вълнение не падат ли?
| |
|
Тема
|
Re: Магелановия пролив
[re: Zest]
|
|
| Автор |
temp1e (новак) |
| Публикувано | 01.11.09 19:56 |
|
|
30% ot tovara pada pri silno vylnenie, niama kakwo da se naprawi.
Morskia, az da pitam ot ekipazha, kolko izpadwat pri silno vylnenie?
http://picasaweb.google.com/boyan.dimitrov/
| |
|
|
|
Контейнерите не падат при силно вълнение,защото са надеждно укрепени.А най-голямото вълнение за членовете на екипажа е,когато обърнат по 2-3 питиета в някоя пристанищна кръчма и си паднат по някоя местна обитателка.............................
| |
|
Тема
|
Re: Магелановия пролив
[re: temp1e]
|
|
| Автор |
Zest () |
| Публикувано | 03.11.09 14:05 |
|
|
майтапиш се ти, но случаите на падащи контйнери са стотици. Виж това:
и това
| |
|
Тема
|
Re: Магелановия пролив
[re: Zest]
|
|
| Автор |
morskiq56 (минаващ) |
| Публикувано | 03.11.09 22:24 |
|
|
Както във всички области на нашия живот,така и в корабоплаването е възможно някой да не си свърши добре работата................С други думи,ако контейнерите са надеждно укрепени,дори и при силно вълнение,вероятността някой да се откачи и да падне зад борда е нищожна.А срещу природата сме безсилни-едно е силно вълнение,а съвсем друго е ураган,тайфун,щорм и т.н..............
| |
|
|
|
ne e syvsem tochno po temata, no e zabavno:
http://www.tastelikepizza.com/index.php?itemid=16749
http://picasaweb.google.com/boyan.dimitrov/
| |
|
|
|
Флага на мачтата предизвика интереса ми. Пишеш: "На мачтата се вее чилийският флаг-в по-голямата си част проливът е на чилийска територия.". Това означава ли, че независимо под какъв флаг е кораба, когато навлиза в териториалните води на определена държава трябва да издигне съответния флаг? Примерно ако кораба плава под Малтийски флаг, когато навлезе в териториалните води на Чили ще свали малтийския флаг и ще издигне чилийския. Ако това е практиката, как корабоплавателна само любопитничка, като мен, би определила визуално оригиналната принадлежност на кораб?
| |
|
Страници по тази тема: 1 | 2 | (покажи всички)
|
|
|