|
Страници по тази тема: 1 | 2 | (покажи всички)
Тема
|
Иран
|
|
Автор |
juriwaro (непознат) |
Публикувано | 15.11.08 20:04 |
|
кратък пътепис и снимки:
и тъй като отдавна не съм се появявал тук - поздрави на всички.
| |
|
Да си призная, веднага "нападнах" снимките, а как ходи до там? Организирано с група или... самостоятелно?
| |
|
Stranger, а ти не четеш ли?
По-добре "нападни" текста, той е далеч по-интересен.
Поздрави от Веско!
_____________________________________
| |
|
на Стрейнджъра да му имаш клипа :). А на Юри да му завиди човек само като му изчете менюто вляво.
| |
|
Простено ми е, че съм прясно бракувана и главицата ми само снимки може да понесе!
Иначе историята е много увлекателна, напрегнах си сивите клетки... въпреки главоболието!
| |
Тема
|
Re: Иран
[re: juriwaro]
|
|
Автор |
HL (Hanibal Lecktor) |
Публикувано | 18.11.08 16:29 |
|
Браво
аз си мисля тия месеци за кападокия, сирия и иран ...
с кола?!
Look in thy glass, and tell the face thou viewest
Now is the time that face should form another
| |
Тема
|
Re: Иран
[re: HL]
|
|
Автор |
Yogi (турист) |
Публикувано | 21.11.08 17:03 |
|
Красиво звучи, на практика може да се окаже, че съществуват подводни камъни. Това естествено не е причина да не го направиш, по-скоро да се подготвиш за някои обстоятелства:
Турция вероятно е една от страните в Света с най-висока цена на горивото. Държавна политика. В Кападокия има добра връзка с местен транспорт между селищата, но все пак си е друго с кола. Често ако се планира някакъв преход, примерно някои от по-дългите трекинг маршрути между образуванията и скалните църкви или пък преминаване през Ихлара, изкачване на вулкана Хасан със слизане по др. маршрут, се налага импровизация с транспорта при връщане на изходната точка.
Горивото в Иран . 2005-та цената на литър бензин с октаново число над 99, в което сипвахме допълнителън препарат за разреждане, бе 14 стотинки. Хората се оплакваха, че скоро имало поскъпване и затова било така. Но тук има едно трудно преодолимо обстоятелство. Проблем е да влезеш в тази страна със собствен транспорт. Също държавна политика. Не можеш да си изкараш зелена карта от Бг., а на границата услугата може да ти я свърши само една фирма монополист, като цената е разтегливо понятие. Оринтировъчно около 200 евро, пазарлъкът означава време. В нашият случаи за колата и един от групата останал да я пази докато ние пушехме наргиле в близкия град, кръстен на първия министър председател на Иран, бе 24 часа и до тази година това ми бе рекордът по чакане за официално пресичане на граница. Стилът на шофиране: По думите на приятелят ни, който кара през по-голямата част от около 10 000 хил. км., пропътувани от 3/4 от групата ни, на иранска територия по време на едномесечната туристическа виза, изживяването е доста по-силно от возене на някое "влакче на ужасите". По това време той от години работеше работа, свързана с постоянно кръстосване из страната и извън нея, със служебен автомобил управляван от него. Връщайки се от Иран, каза че със сигурност се прибира "с една идея по-добър шофьор". И един друг лаф се заформи той е малко циничен, но и забавен: "В Техеран нечукната кола и нечукната ж... няма! "
За Сирия все още нямам впечатления, въпреки че нощес същото това приятелче се прибра за втори път именно от тази страна, но не са били с кола.
Редактирано от Yogi на 21.11.08 17:08.
| |
Тема
|
Re: Иран
[re: HL]
|
|
Автор |
juriwaro (непознат) |
Публикувано | 22.11.08 19:50 |
|
Триумф на злата вест - горивото в Иран е поскъпнало още. Дизелът вече струва 50 тумана, а бензинът е 100 тумана (до 100 литра месечно) и 400 тумана отгоре. 1 туман е 10 реала, 1 евро беше около 14000 реала - както и да го смяташ все са си стотинки/литър. Държавната политика се състои в това да се вземе някаква компенсация от чужденците със собствен транспорт за субсидиите върху горивата. Като изключим факта, че се движат предимно камиони и автобуси, междуградското е общо взето ненатоварено, а иначе дори и в големите градове (без Техеран) индивидуалното такси струва максимално 2-3 лева. Доколкото помня - в Турция бензинът през юли месец т. г. беше около 3,50 лв. И двете страни имат добра транспортна инфраструктура, а в Иран се строят/разширяват доста пътища и движението там е натоварено. Запомнил съм едно кръгово южно от Керман с диаметър може би 200 метра, където за по-пряко вече минаваха през центъра му. Други силно субсидирани стоки в Иран са хляба и примерно цигарите, а както казваше един индиец - правителството може да прави всичко, но ако цената на лука скочи от 20 на 25 рупии ще има революция.
| |
Тема
|
Re: Иран
[re: Yogi]
|
|
Автор |
HL (Hanibal Lecktor) |
Публикувано | 23.11.08 01:38 |
|
Не ме окуражи особено твоята информация ...
май засеаг ще стигна само до Кападокия;-)))
Look in thy glass, and tell the face thou viewest
Now is the time that face should form another
| |
Тема
|
Re: Иран
[re: HL]
|
|
Автор |
Yogi (турист) |
Публикувано | 23.11.08 10:29 |
|
Горе главата, пречките от различен характер са си просто част от играта. Преодоляването им носи впечатления и опит. Както, колегата е споменал в изключително интересния си пътепис, който изчетах на един дъх, и визата за Иран е много трудна за получаване.
Иран имат освен посолство, също и културен център в София, където любезно и с внимание предоставят информация, така както подобава на страна с древна култура.
| |
Тема
|
Re: Иран
[re: Yogi]
|
|
Автор |
HL (Hanibal Lecktor) |
Публикувано | 23.11.08 11:36 |
|
прав си
говорим и за управление на риска също ...
Look in thy glass, and tell the face thou viewest
Now is the time that face should form another
| |
|
Като чета за различните правила и изключения за рамазанските пости, се сещам и за евреите. В Израел процъвтява цяла индустрия за пособия, които биха ти позволили и в събота да живееш нормално, без да вършиш грях - примерно да заплиш лампата без да въртиш ключа. Или да гледаш прасета на дървена платформа, защот било казано, че прасе никога няма да стъпи на израелска ... почва.
/
| |
|
Страници по тази тема: 1 | 2 | (покажи всички)
|
|
|