|
Страници по тази тема: 1 | 2 | 3 | 4 | (покажи всички)
Тема
|
За новите седмокласници
|
|
Автор |
druga_maika (непознат
) |
Публикувано | 27.07.06 08:37 |
|
Току-що отмина тазгодишната кампания. Но какво ще правим с децата ни, които ще кандидатстват догодина? От познати, минали по този път, зная, че сега е моментът да се търсят учители за частни уроци, защото наесен групите вече са формирани. НО! Нали уж догодина ще се кандидатства с тестове? Това сигурно ли е или ще се решава пак в последния момент?
Учителите дали имат готовност и знания да предложат такава подготовка?
А ако разчитаме само на подготовката в училище, дали няма да провалим бъдещето на децата си?
Ей такива въпроси ме мъчат мене (предполагам и други родители) и не зная къде да намеря отговор...
| |
Тема
|
Re: За новите седмокласници
[re: druga_maika]
|
|
Автор | Math (Нерегистриран) |
Публикувано | 29.07.06 15:10 |
|
Формата на изпита (тест или две задачи по матиматика и тема по БЕЛ) не трябва да ви притеснява толкова. Ако учениците се научат да мислят, ще се справят, независимо от вида на приемните изпити.
Дали да изберете уроци, курсове или самостоятелна подготовка?
- Уроците са подходящи както за учениците, които нямат никакви пропуски, така и за тези, които трябва да направят сериозен преговор на учебния материал.
- Курсовете също са полезни, но ако учениците в групата (8-10 уч.) са на приблизително еднакво ниво. Според мен подходящи са курсовете, които са по 3 часа математика и 3 часа БЕЛ в един ден. Ако са и в събота, и в неделя, ще бъде прекалено натоварващо, имайки предвид, че от понеделник до петък се ходи на училище.
- На самостоятелна подготовка може да се разчита, ако съответният ученик е достатъчно организиран и може да планира времето си - кога да учи, кога да играе и т.н.
Аз се занимавам и с водене на курсове по математика, и с частни уроци. Смятам, че ако на учениците, които подготвях, им бяха дали тест, щяха да се представят също толкова добре, колкото и на стандартния изпит. Ако искате нещо да питате:
| |
Тема
|
Re: За новите седмокласници
[re: druga_maika]
|
|
Автор | Mимa (Нерегистриран) |
Публикувано | 31.07.06 09:04 |
|
Мога да ви препоръчам фирма "Образователни технологии". Синът ми ходи тази година там и изкара 5.75 по математика и 5.625 по БЕЛ, като особено съм доволна от г-жа Божанова по български език, всички от групата й изкараха над 5.50. Системата им за подготовка за тестове също била много добра.
| |
Тема
|
Re: За новите седмокласници
[re: Mимa]
|
|
Автор | druga_maika (Нерегистриран) |
Публикувано | 31.07.06 18:14 |
|
А някакъв град да споменете?
Може да ви се струва странно, но има хора, които не живеят в София...
Всъщност въпросът ми не е къде и при кого да взима частни уроци детето ми, а необходимо ли е изобщо да се ходи на такива? Нали целта на тестовете уж беше да се спре практиката на частните уроци? Но, ако ситуацията остане същата, готови ли са учителите да подготвят децата?
| |
|
Според мен тестовете ще изискват много по-задълбочени познания. Тоест нуждата от частни уроци ще нарасне.
Защо?
- множество близки отговори, които лесно подвеждат, ако детето кара "на късмет" или "по усет". Трябва перфектно познаване на всичко от 5, 6 и 7 клас, тоест невъзможно да се "замаже" чрез съчинение.
- ограничението "време" при решаване на теста.
| |
Тема
|
а би трябвало да не е така
[re: Гeвpek]
|
|
Автор |
Hell (слънце с носле) |
Публикувано | 31.07.06 22:46 |
|
ако едно дете си е ходило редовно на училище и не е бляло в клас, не би трябвало да има нужда от частни уроци.
Аз и за кандидатстуденстските изпити не съм взимала частни уроци, един ускорен курс по математика изкарах, на който ходих първата седмица само. Изкарах 5-ца без никакво напъване. А си бях посредствено хлапе, без особен талант и с изключтелно слаба памет. Същото беше и с познати, съученици...
Просто вече никой не вижда смисъл да ходи на училище, това е.
Пускахме наскоро обява за секретарка в работата... толкова неграмотно написани CV-та на студентки скоро не бях виждала.
Не знам дали тестовете са по-добър начин за подбор. Но ако хлапетата не се научат да искат да учат и не се учат да мислят, нищо добро не ни чака
Когато всички мислят еднакво, никой не мисли достатъчно.
| |
Тема
|
Re: За новите седмокласници
[re: druga_maika]
|
|
Автор | Mимa (Нерегистриран) |
Публикувано | 01.08.06 08:11 |
|
О, да, не знам защо си помислих за София, извинявайте. А относно до това дали може да се мине без частни уроци мноог зависи от това, какво искате да постигнете, къде искате да учите, зависи и от самото дете, от способностите му и от подготовката му до момента, но при всички случай частните уроци и курсовете ще са му от полза, дори само за подготовка за училище. Така, че ако имате възможност не се колебайте.
| |
Тема
|
Re: За новите седмокласници
[re: druga_maika]
|
|
Автор | Mимa (Нерегистриран) |
Публикувано | 01.08.06 13:13 |
|
Между впрочем фирмата, за която говорех има офиси в цялата страна, вижте тук:
http://www.edutech.bg/offices.php
| |
Тема
|
Re: За новите седмокласници
[re: druga_maika]
|
|
Автор | Eв (Нерегистриран) |
Публикувано | 01.08.06 13:21 |
|
Частните уроци у нас са порочна практика и успокоение за гузна съвест и мързел. Погледнете дали деца от частни училища се класират по ученически олимпиади или по-скоро такива от профилирани паралелки с повече учебна практика. За тестовете, в които ще има и отговори тип "отворени", и въпроси, изискващи аналитична мисъл на основата на познанията през последните учебни години, частните уроци няма да помогнат. На учениците помага системното състезание с връстниците по олимпиади или целогодишни курсове с повече на брой връстници, в които редовно се правят контролни и тестове. Там децата могат да се сравняват с другите, така че това да ги мотивира и да им покаже реално къде са слабите и къде силните им страни в подготовката. Системните проверки с независим арбитър, а не заинтерсовани учителки в училището, в което учат, може да даде на децата също психологическа устойчивост за предстоящите изпити.
| |
Тема
|
Но е ...
[re: Hell]
|
|
Автор |
Гeвpek (стария) |
Публикувано | 01.08.06 18:56 |
|
не би трябвало, но - за сАжЕление (както пише синът преди 7 клас!) - е. Блеят, та се пушек вдига!
Дъщерята пише 4 за "ч" и "q" за "я" дори в контролни и госпожата вече не обръща внимание.
Ние... единствената ми петица (не 5, понеже не бях в БГ) е от 1 курс, по висша математика... Това - от 1 клас дотогава. Адски тежко понасям правописа на децата, който е само на повърхността - ако просто четяха повече, такива грешки нямаше да правят.
Иначе като геймъри не мога да им стъпя и на малкия пръст. Мишка почти не ползват, само шарят по клавиатурата...
Пълна трагедия, но като излизам на работа - спят, като се върна - пак спят. Майка им също бачка... и т.н. И да ги набия вече не мога, синът - колкото мен. Такива работи.
| |
|
Страници по тази тема: 1 | 2 | 3 | 4 | (покажи всички)
|
|
|