|
Страници по тази тема: 1 | 2 | (покажи всички)
Тема
|
За цените на езиковите учебници
|
|
Автор |
ПOЛУидиoтчeтo (не е ли ясно?) |
Публикувано | 30.09.05 10:14 |
|
Вчера Маминият Златният, който е в девети клас в СМГ, ме сюрпризира със следната цена за учебник и учебна тетрадка по английски. Учебник- 35 лв., тетрадка- 15 лв.- общо 50 лв. Може да бъркам с два-три лева, щото поради професионална деформация не помня числа. Та се питам, аджеба, как можеше навремето сестра ми, учеща в АЕГ да научи перфектно английски само с един учебник, тухличка, която по днешни цени вероятно би била на цена около 15 лв., а сега моят син да НЕ научава езика като хората за цена от 50 лв? И наистина не разбирам. Няма ли някаква политика в Министерство на образованието за тези учебници? Че ще запитам някого в Министерството, ще го направя, но ако някой от вас може да ми помогне къде да се разровя за правилата, ще ви бъда благодарна, защото искам да спестя безкрайни преписки с обяснения.
Разбирам, че учителите са бедни, но все пак издръжката им от комисионни от издатели, ми се струва неморална.
Стига простотии бе, тате!
| |
|
Тези на Оксфорд май са толкова. Аз за първи клас дадох 23 лв. за учебник +тетрадка (на Лонгман), а за цяла година ще научат 4-5 песнички и евентуално 10 израза. И то отдавна научени в детската градина.
А за гимназиите - сега нали ударението пада на говоримия език, реагирането в ситуации и умения за.. как да кажа... общо схващане и понятие от текст например. А преди се прилагаше академичния подход. Подхващаш езика отначало и издълбоко, яко граматика, писане, литература, никакво общо схващане - всичко се учи в детайли и нюанси.
Сега трябва да е интересно, преди трябваше да е полезно.
И двата подхода си имат плюсове и минуси, но аз като възпитаник на старата система, а после доста години работила по новата(при това с англ. паралелки в гимназия), виждам доста кусури в новата и трябваше да подготвям много екстра материали, за да компенсирам.
Сега се "наслаждаваме" на някакъв полуграмотник с "гениалния" превод Keep the child по автобусите. Страшна система, няма-що.
| |
Тема
|
Re: За цените на езиковите учебници
[re: ПOЛУидиoтчeтo]
|
|
Автор | KakCийka (Нерегистриран) |
Публикувано | 30.09.05 15:12 |
|
Не мисля, че в случая учителите имат вина. Нашите учебници си ги купуваме от борсите и цените се подобни - става въпрос за 5-6 клас. Не си спомням колко струва комплектът като нови, но аз ги купих на старо(оръфани!) и ми излязоха около 35 лв.!!! Няма да ме е яд, ако ги ползват по предназначение и научават нещо, но за мъкнене без полза... И това не е само по езиците...
Не зная за вас, но аз имам чувството, че децата ни ходят на училище само и единствено, за да поддържат бизнеса с учебници! И колкото по-калпави учебници, толкова по-скъпи!
| |
|
Имам предвид, че има учебници, които струват 25 лв. и такива, които струват 35 лв., защото са от различни издателства. Да, тези учебници струват толкова в книжарницата, но учителят има властта да ги препоръча (а може да препоръча и по-евтин от друго издателство), съответно има възможност да получи облага от това. Както и да е. Дори да приемем, че не става дума за корупция. При положение, че племенниците ми всичките са учили английски, този учебник го нямаше никой. Това означава, че има адски много издателства и шансът двама ученика да учат по един и същи учебник е минимален. По другите предмети това вече не е така. Има одобрени един, два, максимум три учебника. Така има шанс тези учебници да се прехвърлят от горните към долните класове и точно това се прави. С учебниците по английски е невъзможно при толкова издателства. Самата аз имам вкъщи безброй английски учебници и нито един не е въпросният Голд (ама верно е златен). Това искам да кажа.
Стига простотии бе, тате!
| |
|
Да де, ама сестра ми след подгответо говореше английски, а синът ми не говори. Според мен, вместо всичките тези тъпи учебни тетрадки, струващи майка си и баща си, трябва да се увеличат броя на научените думи и в клас да се тренират диалози и т.н.. Е, това естествено означава повече усилие от учителите и от учениците, но е по-ефективно. Всъщност, това е мнение на нефилолог, така че не държа, че е правилно. Но броя на одобрените от Министерството учебници просто трябва да се намали.
Стига простотии бе, тате!
| |
Тема
|
Re: За цените на езиковите учебници
[re: ПOЛУидиoтчeтo]
|
|
Автор | KakCийka (Нерегистриран) |
Публикувано | 30.09.05 22:37 |
|
А според мене не трябва в толкова малка страна като България(и съответно - толкова малък брой ученици) да има толкова много учебници.
Най-правилно е, според мене, да има ясни критерии за учебното съдържание, с автори - съответните експерти от МОН и конкурси за:
1. Учебно съдържание - м/у авторските колективи, печели ЕДИН
2. Дизайн - худ. оформление
3. Издателства - максимум качество на минимална цена
Отговорностто си е само и единствено на МОН!!!
А не както сега - много автори, много визиии, а никой не е виновен за глупостите в съдържанието и надутите цени!
При учебниците не може да има пазарна и др. видове икономики! Това е отговорност на държавата(правителството - МОН), защото ... всички знаем защо!
| |
|
не мисля, че това има нещо общо с МОН.
като бях 8-ми клас купихме headway учебника (нов) и на родителите ми им излезе цяло състояние - малко над 50 лева с тетрадката. и това беше заради избора на учителката, т.е. не всички бяха по същия учебник.
тази цена е обяснима, тъй като ги внасят директно от англия, а трябва и да печелят нещо все пак - с което искам да кажа, че в англия тази цена е идеална, но тук нещата са малко по - различни (:
и втората част от горното изречение не е голяма утеха. поне за родителите. най - добре учебниците да бъдат прекопирани. малко нелегално, но върши същата работа и излиза 5 - 6 пъти по - евтино, а и аз лично не бих имал никакви угризения на съвеста (и нямах - като си прекопирах последните учебници), ако по този начин наруша авторските права на фирмата издател - не, че нещо, но такива цени в страна като българия са леко казани неадекватни и не по джоба на всеки, а не може без учебници.
In Rafa we trust!
| |
|
как се провежда учебния процес? КакСийка е права. Защо изобщо трябва да учим по английски учебници? Да направят един български и да се учи по него.
Стига простотии бе, тате!
| |
|
Здравей!
Не мисля, че става въпрос за шашма от страна на учителите. Просто учебниците по англ. език са много скъпи. Особено на Лонгман, а въпросният Gold е лонгмански учебник.
Тази година отново имат промяна в цените, в посока нагоре, естествено.
Пред мен е каталогът на Лонгман и от прайслиста виждам, че First Certificate Gоld струва:
учебник 37,95лв
тетрадка и СД 24,95лв.
Като успокоение за теб ще кажа, че този учебник е сравнително широко разпространен и може да се намери по борсите или от познати.
Друго успокоение е, че догодина и учебникът и тетрадката ще са ти с около 2лв. по-евтини, но се стягай за третата година - по-скъп учебник, по-евтина тетрадка.
Абе най-трудното си го минала!
Учебниците са одобрени от МОН.
На въпроса за българските учебници по английски език.
Естествено, че могат да се направят такива и са правени, обаче са ужасни.
Не знам каква е тази мания на авторите на учебници да наблъскат страшно много материал в един учебник дори за начинаещи.
Тази тенденция се запазва дори и при учебниците на чужди издателства, правени за България. Пример със системата Blue Skies, по който започват да учат английски от втори клас в повечето училища.
По принцип учебниците по английски са доста олекотени, но във варианта за българи се дава много информация, няма добър фонетичен курс в началото, уроците са много, думите са трудни за начинаещи! Не е съобразено, че повечето класове не са разделени на групи за езиковото обучение, а се обучават заедно по 25 деца.
Просто сякаш съвсем целенасочено се действа да се постигне най-лесният начин едно дете да намрази английския още от втори клас.
Относно начинът, по който се учи език сега.
Има голямо значение възрастовата група на обучаваните.
Напр. малките учат ситуативно и тези учебници, които ние си мислим, че са много лесни и прости се оказват много успешни. Цели модули граматика се заучават като set situations и децата свикват да употребяват напр. така трудното за нас, българите сегашно просто време без никакъв проблем, без обаче да го учат в детайли с граматични термини. Просто започват да го употребяват.
При възрастните положението е по-друго. Неслучайно и системите са различни.
Там вече се учи граматика, не се бяга от термини, схеми и т.н.
В крайна сметка, по-добре по-олекотен учебник, но да се научи всичко от него и той да се ползва с удоволствие и желание, отколкото дебела тухла без картинки.
За писмото до МОН
Не ги знам новите колко са комуникативни, дано да са повече от предишните и по-предишните.
Аз също имам много въпроси към тях, но съм ги задавала във форумите им - глас в пустиня, както ме бяха предупредили клубарите тук.
Успех!
| |
Тема
|
Re: Е кой, ако не МОН трябва да контролира
[re: ПOЛУидиoтчeтo]
|
|
Автор |
Rated R (bad language) |
Публикувано | 01.10.05 19:32 |
|
не съм аз човека, който взема подобни решения, така че няма смисъл да си адресираш оплакванията към мен.
In Rafa we trust!
| |
|
Страници по тази тема: 1 | 2 | (покажи всички)
|
|
|