|
Тема
|
Re: ошо
|
|
Автор |
solanita (vselenski razum) |
Публикувано | 13.02.03 00:23 |
|
Лажец си беше тои и лажец си остана.
Не говоря за Ошо , стана малко недуразомение.
Редактирано от solanita на 13.02.03 00:50.
| |
|
ъ?
Колкото по-зле, толкова по-добре
| |
|
А ще ми кажете ли какво е ошо все пак...
_
| |
Тема
|
Re: ошо
[re: lune]
|
|
Автор |
Mиpo () |
Публикувано | 03.03.04 22:56 |
|
| |
|
Интересн текст. Интерес с похватите си, банални, но явно имащи ефект върху мозаечен тип личности.
От дадените примери са извадени част от детайлите на историите, на други се сменя смисъла за да се докаже застъпваната теза, която от своя страна издиша, ако въпросните детайли и смисъл бяха шпосочени. Например историята за първородния грях не е представена пълно, змията е наказана, а ако човек се поинтересува може да види как, за Иисус и Буда, доктрините им проповядват друго, това са единствените религии в които се появява историята за богочовека и концепцията, че човек може да бъде богоравен, с всички произтичащи от тази доктрина следствия, като това, че днес всяка човешка дейност се измерва с влиянието и върху цялата природа и т.н. и т.н.
"Осма молба" ми хареса, тезата й е саморазрушителна относно другите тези в другите "молби". Ако всичко което е в природата е неосъдимо, неподлежащо на критика, то неосъдително е себеизмъчването (да кажем на тялото чрез глад, като в джайнизма), неосъдително е и това да не обичаш тялото си, да изповядваш различни възгледи или религиозни вярвания също, защото нищо от описаните не е извън природата, след като се случва в нея, защото всичко произтичащо от човека не е извън природата (дори унищожаването на видове или себеунищожаването му не противоречат на природата, поради това, че могат да се случат).
Жалко, че още тогава не съм обърнал внимание на темата ти.
Всяка прилика с действителни лица и събития е умишлена и целенасочена
| |
|
|
|
|