Клубове Дир.бг
powered by diri.bg
търси в Клубове diri.bg Разширено търсене

Вход
Име
Парола

Клубове
Dir.bg
Взаимопомощ
Горещи теми
Компютри и Интернет
Контакти
Култура и изкуство
Мнения
Наука
Политика, Свят
Спорт
Техника
Градове
Религия и мистика
Фен клубове
Хоби, Развлечения
Общества
Я, архивите са живи
Клубове Дирене Регистрация Кой е тук Въпроси Списък Купувам / Продавам 03:58 17.05.24 
Хоби, Развлечения
   >> Оръжия
*Кратък преглед

Страници по тази тема: 1 | 2 | (покажи всички)
Тема Някой разбира ли от реактивни двигатели?нови  
Автор motkasht se (ентусиаст)
Публикувано07.07.03 18:00



Значи, вчера гледах едни такива ракети и се зачудих как аджеба става магията. Обяснявам с прости думи:
имаме 2 резервоара с течни водород и кислород. 2 помпи ги засилват към камерата, където се запалват и изгарят. Създава се налягане, газовете излизат през дюзата и бутат ракетата нагоре. Просто изглежда, нали?
Обаче аз като по-тъп не мога да разбера кое пречи на газовете да се върнат обратно по тръбите към резервоарите и вместо да литне ракетата, да я закопаят надолу? Имало помпи викате? Е като как тия помпи ще са по-мощни от налягането на газовете дето бутат ракетата, и ако е така- за какъв изобщо и трябват газове на ракетата, като помпите могат сами да духат надолу? ей тва не мога да си обясня, черна магия има някаква...



Тема Малконови [re: motkasht se]  
Автор sturmbahnfuehrer (новак)
Публикувано07.07.03 21:21



Налягането в горивната камера изобщо не е голямо. Например към 20 бара. За справка помпите на common rail-ите дава до 1800 бара. Налягането ти е голямо, но дебитът е малък. Горивните камери все пак трябва и да издържат на натоварването, а трябва и да са леки, така че се търси оптимално съотношение.

Както знаеш налягането по площта дава силата, а силата на двигателя идва от некомпенсираната площ - в горната част на камерата действа налягане, което не се изравнява от долната (дюзата). Налягането по стените е с градиент и спада по посока на дюзата, но се компенсира по протежение на двигателя. Това е в най-общи линии. Нещата са доста по сложни. А двигателят да е самата помпа няма как да стане - дебитът й е малък.

По същият начин стоят нещата и с турбореактивните двигатели на самолетите. Струята е назад, а не напред през компресора.



Тема Re: Малконови [re: sturmbahnfuehrer]  
Автор motkasht se (ентусиаст)
Публикувано08.07.03 00:37



Пак ми е мътно. Ама доколкото разбирам това че се вкарва течност а излиза пара обяснява магията.



Тема Re: Някой разбира ли от реактивни двигатели?нови [re: motkasht se]  
Автор profesore (непознат)
Публикувано08.07.03 09:44



Za da ti swetne
Opredelen debit izti4a prez diuza s opredelena skorost.
Izpuskal li si nadut balon - absoliutno systoto e. Po prosto obiasnenie niama



Тема Re: Малконови [re: motkasht se]  
Автор AC (Лош)
Публикувано08.07.03 10:13



az nishto ne razbiram... ma sega kato chetoh pak i se zamislih... mi vodoroda i kisloroda ne triabva li da sa pod naliagane za da sa v techno sustoianie?

по-нов и по-лош...


Тема Re: Малконови [re: motkasht se]  
Автор SecurityTEAM (BUD/S)
Публикувано08.07.03 17:08



Това дето си го обяснил трябва да е правопоточен двигател.
А те са с малко странна идея като цяло.
Колкото по голяма е скоростта толкова по добре работят.
И вдигат страшен шум.


На каква ракета го монтират ?
Има ли линк към някви обяснения за нея ?

по-стар и най-лош


Тема Правопоточнитенови [re: SecurityTEAM]  
Автор sturmbahnfuehrer (новак)
Публикувано08.07.03 18:43



Къде пък го видя този правопоточен двигател?

Те са за много големи скорости, при които компресорът вече дава неприемливо съпротивление отпред и двигателят остава без въздух за горенето. Тези двигатели имат "проблеми" при скорости под около 2М.

Имено тук е номерът - въздухът трябва за окислител, следователно тези двигатели не са ракетни и летят само в атмосферата. Да не говорим, че и с малки изключение на самолети ги няма, а са по-скоро екзотика.



Тема Ркетата е сатурн, ама отдавна не е летяла.нови [re: SecurityTEAM]  
Автор motkasht se (ентусиаст)
Публикувано09.07.03 01:21



Бях оня ден до Кейп Канаверал, та се загледах в ракетите. Не знам дали е правотоков или променлив тока, все още ми е мътна тая работа. На совалката определено са шумни двигателите.



Тема Re: Ркетата е сатурн, ама отдавна не е летяла.нови [re: motkasht se]  
Автор SecurityTEAM (BUD/S)
Публикувано09.07.03 08:54



Правопоточния представлява най-общо казано тръба с камера по средата в която става горенето.
А тези на совалките са ракетни дюзи.
За кой от двата вида става въпрос?

по-стар и най-лош


Тема Re: Правопоточните [re: sturmbahnfuehrer]  
Автор MG42 (специалистъ)
Публикувано09.07.03 23:03



Нц.
СПВРД работи напълно устойчиво на скорости над 250 м/с




Страници по тази тема: 1 | 2 | (покажи всички)
*Кратък преглед
Клуб :  


Clubs.dir.bg е форум за дискусии. Dir.bg не носи отговорност за съдържанието и достоверността на публикуваните в дискусиите материали.

Никаква част от съдържанието на тази страница не може да бъде репродуцирана, записвана или предавана под каквато и да е форма или по какъвто и да е повод без писменото съгласие на Dir.bg
За Забележки, коментари и предложения ползвайте формата за Обратна връзка | Мобилна версия | Потребителско споразумение
© 2006-2024 Dir.bg Всички права запазени.