|
Страници по тази тема: 1 | 2 | (покажи всички)
Тема
|
Някой разбира ли от реактивни двигатели?
|
|
Автор |
motkasht se (ентусиаст) |
Публикувано | 07.07.03 18:00 |
|
Значи, вчера гледах едни такива ракети и се зачудих как аджеба става магията. Обяснявам с прости думи:
имаме 2 резервоара с течни водород и кислород. 2 помпи ги засилват към камерата, където се запалват и изгарят. Създава се налягане, газовете излизат през дюзата и бутат ракетата нагоре. Просто изглежда, нали?
Обаче аз като по-тъп не мога да разбера кое пречи на газовете да се върнат обратно по тръбите към резервоарите и вместо да литне ракетата, да я закопаят надолу? Имало помпи викате? Е като как тия помпи ще са по-мощни от налягането на газовете дето бутат ракетата, и ако е така- за какъв изобщо и трябват газове на ракетата, като помпите могат сами да духат надолу? ей тва не мога да си обясня, черна магия има някаква...
| |
|
Налягането в горивната камера изобщо не е голямо. Например към 20 бара. За справка помпите на common rail-ите дава до 1800 бара. Налягането ти е голямо, но дебитът е малък. Горивните камери все пак трябва и да издържат на натоварването, а трябва и да са леки, така че се търси оптимално съотношение.
Както знаеш налягането по площта дава силата, а силата на двигателя идва от некомпенсираната площ - в горната част на камерата действа налягане, което не се изравнява от долната (дюзата). Налягането по стените е с градиент и спада по посока на дюзата, но се компенсира по протежение на двигателя. Това е в най-общи линии. Нещата са доста по сложни. А двигателят да е самата помпа няма как да стане - дебитът й е малък.
По същият начин стоят нещата и с турбореактивните двигатели на самолетите. Струята е назад, а не напред през компресора.
| |
|
Пак ми е мътно. Ама доколкото разбирам това че се вкарва течност а излиза пара обяснява магията.
| |
Тема
|
Re: Някой разбира ли от реактивни двигатели?
[re: motkasht se]
|
|
Автор |
profesore (непознат) |
Публикувано | 08.07.03 09:44 |
|
Za da ti swetne
Opredelen debit izti4a prez diuza s opredelena skorost.
Izpuskal li si nadut balon - absoliutno systoto e. Po prosto obiasnenie niama
| |
|
az nishto ne razbiram... ma sega kato chetoh pak i se zamislih... mi vodoroda i kisloroda ne triabva li da sa pod naliagane za da sa v techno sustoianie?
по-нов и по-лош...
| |
|
Това дето си го обяснил трябва да е правопоточен двигател.
А те са с малко странна идея като цяло.
Колкото по голяма е скоростта толкова по добре работят.
И вдигат страшен шум.
На каква ракета го монтират ?
Има ли линк към някви обяснения за нея ?
по-стар и най-лош
| |
|
Къде пък го видя този правопоточен двигател?
Те са за много големи скорости, при които компресорът вече дава неприемливо съпротивление отпред и двигателят остава без въздух за горенето. Тези двигатели имат "проблеми" при скорости под около 2М.
Имено тук е номерът - въздухът трябва за окислител, следователно тези двигатели не са ракетни и летят само в атмосферата. Да не говорим, че и с малки изключение на самолети ги няма, а са по-скоро екзотика.
| |
|
Бях оня ден до Кейп Канаверал, та се загледах в ракетите. Не знам дали е правотоков или променлив тока, все още ми е мътна тая работа. На совалката определено са шумни двигателите.
| |
|
Правопоточния представлява най-общо казано тръба с камера по средата в която става горенето.
А тези на совалките са ракетни дюзи.
За кой от двата вида става въпрос?
по-стар и най-лош
| |
|
Нц.
СПВРД работи напълно устойчиво на скорости над 250 м/с
| |
|
Страници по тази тема: 1 | 2 | (покажи всички)
|
|
|