|
|
Здравейте колеги,
Прочетох доста мнения по форумите, свързани с избора на ГУ и останах объркан от многото противоречиви мнения. Преди месец си взех Зафира 1,8 бензин, 115 коня, 1999 г. и останах неприятно изненадан от разхода (около 12 градско). Иначе колата е супер, стягам я лека полека, но ми предстои съвсем скоро да ходя с нея до Южна Гърция, което си е около 3500 км в двете посоки. Затова се замислям за газово, но след всичко което прочетох, не съм наясно дали да си сложа инжекцион и да запазя мощта за сметка на малко по-висок разход, или обикновено газово, което както аз мисля ще ми е достатъчно за целите. Не обичам високите скорости и прекомерната мощ, за мен разхода е от първостепенно значение. Карам предимно в града. Моля да ме посъветвате ако имате повече опит. Двигателя на колата е Х18ХЕ1.
Благодаря Ви!
| |
|
На тази зафира не е здравословно да и слагаш конвенционална газова уредба.
За газов инжекцион си.
Те не са и вече толкова скъпи, така че действай.
| |
|
Благодаря за мнението! Сложих си газов инжекцион, италиански, но за жалост колата се спъва на малките предавки и иска да гасне. А като подам повече газ, разко отлепя. Смених бобина и свещи, но не е от тях. Имате ли идея от какво може да е?
| |
|
На газ или бензин иска да гасне?
| |
|
Може би същият проблем.
Много хора включително аз, са си го решили сами срещу 5 минути и 10 лева.
Отварях предния капак, намираш в ляво до купето въздуховода за двигателя - черна набръчкана пласмаса. Отвърташ скобата откъм мотора, отделяш, отвърташ скобата отляво. Отделяш. От десния край влиза в метално тяло, вижда се жилото на газта, дроселовата клапа, отдясно една дупчица за картерните газове. Най-вероятно цялото това ще е черно от сажди. Тези сажди пречат на моторчето за празен ход да мърда. Внимателно, с тоалетна хартия забърсваш чернилката докъдето можеш да бръкнеш с пръст. Дръпваш жилото, завърташ дроселовата клапа, забърсваш и нея и зад нея. После с универсален почистващ спрей ( аз използвах Нигрин за 8 лева, май от Карфур го взех ) пръскаш вътре. Пак забърсваш, пак пръскаш. Докато лъсне.
Изчакваш 2-3 минути спрея да се поизпари. Сглобяваш. Влизаш вътре и въртиш стартера. 20-30 секунди няма да иска да запали. После започва да припалва 1,2,3 цилиндъра, още 20-30 секунди работи нестабилно и след това е като нова.
След 5-10хкм проблемът пак постепенно ще се появи. Пак разглабяш, този път чернилки няма да има - действаш направо със спрея. Пръскаш здраво, със тръбичката навътре, въртиш, палиш. Поне при мен от тази втора процедура засега изчезна вече 30хкм. Първият път пръсках с ВД40, но мисля че втория път нигрина по-добре се представи.
| |
|
|
|
|