|
Тема
|
Парно на Вектрра А
|
|
Автор | Cлaвu (Нерегистриран) |
Публикувано | 15.03.12 19:50 |
|
Здарвейте! Дайте съвет как да стигна до вентилаторчетата за парното на Вектра А Ц16НЗ. От няколко месеца парното ту духаше ту спира и накрая въобще не тръгват вентилаторчетата. Сигурно са прашасали здраво и трябва да ги почистя, но не знам как да стигна до тях. Може и самата врътка за пускането им да се е повредила. Дайте някакъв съвет. Може и друг да се е сблъскал с това. Благодаря.
| |
Тема
|
Re: Парно на Вектрра А
[re: Cлaвu]
|
|
Автор |
VladoR (любител) |
Публикувано | 16.03.12 11:30 |
|
"Прашасали вентилатори" е някъде след последната възможна причина за отказ на праното.
Както предполагаш, врътките са една от възможностите. Бушон - също. Така, както го описваш обаче, може да е кородирала кабелна обувка или проблем с резисторен блок - я корозия и загуба на контакт, я друго: не знам, как е при Вектра А, но на това поколение коли блокът с резисторите е някъде около вентилатора обикновено в/на същия пластмасов кожух. Та в резисторния блок има и един термобушон (гори от ампераж или от температура, такъв има и на всяка съвременна домашна печка-духалка). Та тоя термобушон с напредване на възрастта е склонен да изгаря и без особена причина.
Та без да залагам какво е точно, залагам какво не е: не е от прашасал вентилатор.
Успех
| |
Тема
|
Re: Парно на Вектрра А
[re: VladoR]
|
|
Автор |
imitev (питомен OpelFan) |
Публикувано | 17.03.12 16:18 |
|
Може от скапване на моторя да ти прегрява резистора...
Ефектът е - нов вентилатор с резистор от моргата...
| |
Тема
|
Re: Парно на Вектрра А
[re: imitev]
|
|
Автор | Cлaвu (Нерегистриран) |
Публикувано | 17.03.12 20:39 |
|
Здравейте!
Благодаря на отзовалите се. Днес отворих под чистачките за мотора на парното. На буксата преди резисторния блок не идва никакво напрежение. Замерих термобушона - мултицетът свири т.е. не е прекъсната веригата и термобушона си е наред. Проверих предпазителя на таблото- здрав е. Осъмних се във врътката за пускане и увеличаване на парното. Разглобих малко от таблото и я свалих. Самата врътка е капсулован блок с 7-8 извода и и медна пластина която се движи по пистите на самите изводи. Има следи от смяна на именно този блок. Възможно ли е да е заминала тази врътка? Няма как да почистя контактите. Пръснах малко с ВД40 ама сигурно си иска шкурка. Не се смейте на моите опити за ремонт, просто имам желание да си човъркам. Дайте някакви насоки. Благодаря.
| |
Тема
|
Re: Парно на Вектрра А
[re: Cлaвu]
|
|
Автор |
imitev (питомен OpelFan) |
Публикувано | 17.03.12 23:39 |
|
Пробвай да завъртиш моторът на вентилатора с 12 волта от акумулатора.
Мисля че има бушон цялата работа...
До ключа идва ли напрежение?
| |
Тема
|
Re: Парно на Вектрра А
[re: Cлaвu]
|
|
Автор | Gocho (Нерегистриран) |
Публикувано | 20.03.12 17:18 |
|
С тия познания може да си човъркаш само в носа :-)
| |
Тема
|
Re: Парно на Вектрра А
[re: Gocho]
|
|
Автор |
VladoR (любител) |
Публикувано | 21.03.12 13:00 |
|
Не че няма доза истина в това, което си написал по-горе, но има и една приказка, дето никой не се бил родил научен (няма как да я оспориш).
Та при колегата е похвално желанието да се научи.
| |
Тема
|
Re: Парно на Вектрра А
[re: VladoR]
|
|
Автор | Gocho (Нерегистриран) |
Публикувано | 21.03.12 22:08 |
|
Нета буквално е заринат с ръководства,нагледни ремонти и ъпгрейди със снимки и т.н. така,че ако някой има реално желание не парното ми основен ремонт на мотора мое си напрай. Така,че си оставам на мнението за бъркането в носа:-)
| |
Тема
|
Re: Парно на Вектрра А
[re: Cлaвu]
|
|
Автор |
Явор (ентусиаст) |
Публикувано | 09.04.12 10:11 |
|
Колега, на мене това ми е го е правило от прекъсващ бушон за парното. Бушона провери ли го вече ?
| |
Тема
|
Re: Парно на Вектрра А
[re: Явор]
|
|
Автор | Cлaвu (Нерегистриран) |
Публикувано | 09.04.12 18:41 |
|
Здравейте,
благодаря на всички отзовали се. Проблема се оказа клемореда на патронника за запалването. Гочо е прав в интернет има всичко. Изтеглих схема за отоплението и след проверка стигнах до клемореда. Смених го и всичко е о.к. На една верига е и вентилатора за охлаждане на радиатора, който беше спрял да се включва. Добре, че не съм влизал в сериозни задръствания.
Лека и безаварийна на всички.
| |
|
|
|
|