Тема
|
Имам проблем- Астра F
|
|
Автор |
f1O4 (новак) |
Публикувано | 01.05.11 21:06 |
|
Описание на проблема:
- Тече антифриз от няколко връзки. Затягаме ги и пак има теч на сутринта под колата, налага се доливане по 0,5 л/ден!
- Сутрин като развия капачката на казанчето за охл. течност има налягане и течността бълбука и нивото се покачва, но няма миризма на пропан-бутан.
- При запалване, двигателя работи няколко минути на 3 цилиндъра, при форсиране се оправя. Свещи и кабели ги смених - чисто нови. При отворена капачка не забелязвам мехурчета.
- Сутринта развих свещите - при една като че ли е по-тъмен електрода и е леко влажен.
Майстора в сервиза оцени, че няма надуване на маркучите и не е необходимо да сменяме гарнитура на главата. Как смятате- прав ли е?
|
|
Тема
|
Re: Имам проблем- Астра F
[re: f1O4]
|
|
Автор |
imitev (питомен OpelFan) |
Публикувано | 01.05.11 22:15 |
|
99% гарнитура на главата.
За останалия 1% - покарай 1-2 дни с развита на 1 оборот капачка на разширителния съд (казанчето) на охладителната система, за да не вдига налягане.
Ако пак ти пали на 3 цилиндъра сутрин и ти губи охладителна течност - гарнитура на главата...
|
|
Тема
|
Re: Имам проблем- Астра F
[re: f1O4]
|
|
Автор |
filidor () |
Публикувано | 01.05.11 22:43 |
|
И аз мисля ,че е гарнитура на главата.
|
|
Тема
|
Re: Имам проблем- Астра F
[re: f1O4]
|
|
Автор |
Явор (ентусиаст) |
Публикувано | 02.05.11 09:06 |
|
Колега, гарнитура на главата е. Със сигурност ти "одървя" маркучите при загрял мотор след по-продължително каране.
Редактирано от Явор на 02.05.11 09:06.
|
|
|
А бял пръстен около ауспуха има ли ?
|
|
Тема
|
Re: Имам проблем- Астра F
[re: f1O4]
|
|
Автор |
ecotronic (табладжия) |
Публикувано | 02.05.11 12:29 |
|
Преди да палиш сутрин погледни на масломерната пръчка дали маслото е с нормален цвят или има белезникав отенък.
|
|
Тема
|
Re: Имам проблем- Астра F
[re: f1O4]
|
|
Автор | Gocho (Нерегистриран) |
Публикувано | 02.05.11 16:17 |
|
Така де без съмнение тва,че си упоменал купето ще помогне за дистанционното определение на проблема на...мотора.
Иначе калкулирай разходите към сумите за газ и тогава тегли калема. тука един смени мотора и продължава да е втория по спестовност шофьор след друг на метан
|
|
Тема
|
Re: Имам проблем- Астра F
[re: Gocho]
|
|
Автор |
f1O4 (новак) |
Публикувано | 02.05.11 19:20 |
|
Благодаря на всички! Аз също мисля, че трябва да сменям гарнитурата на главата, докато не е станала по-голяма беля.
Митев, при всяко палене по време на деня, даже и при топъл двигател работи на 3 цилиндъра. След минута работа се оправя!
В маслото сутрин не виждам нищо обезпокоително.
Моторът е C14SE. Сменях гарнитура преди около 25 х. км. Гошо, не виждам каква е връзката между прегарянето на гарнитурата и карането с пропан-бутан.
|
|
Тема
|
Re: Имам проблем- Астра F
[re: f1O4]
|
|
Автор | Gocho (Нерегистриран) |
Публикувано | 02.05.11 20:33 |
|
Газта гори различно от бензина,аванса ти е за бензин.При смотан аванс мотора грее и заминава гарнитурата.Освен да си случил на менте.
|
|
Тема
|
Re: Имам проблем- Астра F
[re: Gocho]
|
|
Автор |
imitev (питомен OpelFan) |
Публикувано | 02.05.11 21:21 |
|
Може и да не е менте - някои реномирани марки гарнитури си отиват даже и по-бързо от 25000 км...
|
|
Тема
|
Re: Имам проблем- Астра F
[re: f1O4]
|
|
Автор |
alex one (opel fan) |
Публикувано | 02.05.11 22:13 |
|
При смяна на гарнитурата,или с нови болтове или се праскат със спрей защото иначе лъже на колко са килограма стегнати..Тези на главата се стягаха на 10кг при този мотор,но болта ако е стар и не е смазан има съпротивление от нагара и лъже!!!
|
|
Тема
|
Re: Имам проблем- Астра F
[re: imitev]
|
|
Автор | Gocho (Нерегистриран) |
Публикувано | 02.05.11 22:25 |
|
Я раздуй? Мойта е Виктор Рейнц сменена преди 80к,ем ми е дигната и компресията и нищо и нема.
|
|
Тема
|
Re: Имам проблем- Астра F
[re: alex one]
|
|
Автор |
imitev (питомен OpelFan) |
Публикувано | 02.05.11 22:43 |
|
При 10 кг болта става на тел за бушони.
Бензиновите над 8 не трябва да се стягат.
|
|
Тема
|
Re: Имам проблем- Астра F
[re: Gocho]
|
|
Автор |
imitev (питомен OpelFan) |
Публикувано | 02.05.11 22:47 |
|
Аз два пъти съм слагал виктор рейнц с холограми и т.н. простотии. Изкараха по 25-30 000 км. Викам си явно аз съм смотан, но сигурно са били ментета. Като ги свалих бяха с корозирала стоманена вложка, което е странно, защото карам с антифриз и що-годе редовно го сменям.
И се ядосах, сложих Глассер за 12 кинта - от тогава не съм имал вземане даване с нея на кадета - поне 60 000 км.
На астрата е гласер на 90 000 км. след ремонта.
|
|
Тема
|
Re: Имам проблем- Астра F
[re: Gocho]
|
|
Автор |
ecotronic (табладжия) |
Публикувано | 03.05.11 00:01 |
|
И не само гарнитурата а и изпускателните клапани. Затова решението е адванс процесор.
|
|
|
На мен ми прави впечатление, че от 15 - тина години насам производителите на гарнитури (и на двигатели) препоръчват друга методика за стягане. А именно първоначално стягане с малък въртящ момент ( около 2 кг/м.), което има за цел само да изравни усилията в болтовете. От там нататък същинското стягане да се прави със завъртане на определени градуси. По този начин това със съпротивлението, грапавите чела и необходимостта от смазване отпада.
Добре е при смяна на гарнитура да се сменят и болтовете (освен ако не се сменят с нови ментета).
|
|
Тема
|
Re: Имам проблем- Астра F
[re: ecotronic]
|
|
Автор | Gocho (Нерегистриран) |
Публикувано | 03.05.11 00:18 |
|
Е то убаво ма фирмен ли е тоя аванс-процесор? Демек на стенд ли е програмиран или примерно ръга 2-3 градуса повече аванс от бензиновия комп,което знам,че не е мноо фер понеже газта в едни режими иска повече аванс,а в други повечето аванс е вреден?
|
|
Тема
|
Re: Имам проблем- Астра F
[re: Gocho]
|
|
Автор |
ecotronic (табладжия) |
Публикувано | 03.05.11 00:23 |
|
Програмира се за всеки отделен модел двигател, за да следва точно определена характеристика при която предварението не е постоянно а зависи от оборотите.
|
|
Тема
|
Re: Имам проблем- Астра F
[re: ecotronic]
|
|
Автор |
imitev (питомен OpelFan) |
Публикувано | 03.05.11 08:09 |
|
Смазването преди завиване си остава, даже при нови болтове.
|
|
Тема
|
Re: Имам проблем- Астра F
[re: imitev]
|
|
Автор | Gocho (Нерегистриран) |
Публикувано | 03.05.11 15:41 |
|
Аз нищо не съм смазвал.Ем видех,че старите болтове си имат добра резба и направо ги затегнах.Така като ги смазваш със грес няма ли да се саморазвият?
|
|
Тема
|
Re: Имам проблем- Астра F
[re: Gocho]
|
|
Автор |
imitev (питомен OpelFan) |
Публикувано | 04.05.11 01:01 |
|
С двигателно масло ги смазвам аз - редя ги един до друг и поливам резбите и шайбите с масльонка.
Не им се скапва резбата, ами се разтеглят стеблата.
Като ги стегнеш на 8 кг никога няма да се саморазвият.
|
|
Тема
|
Re: Имам проблем- Астра F
[re: imitev]
|
|
Автор |
alex one (opel fan) |
Публикувано | 04.05.11 15:29 |
|
С молибденов спрей..Като се изпари смазката молибдена предовратява спичането,образува слой...Стягам на 9кг..Знам че се стягат например 10мм. 10кг. и след 1000км ги притягам отново и после повече газ..
|
|
Тема
|
Re: Имам проблем- Астра F
[re: ecotronic]
|
|
Автор | Gocho (Нерегистриран) |
Публикувано | 05.05.11 22:57 |
|
Аз стегах на 5 етапа както пише в книгата и аутидатата.
Ма само до 25 нютона с динамометричен и после с по-сгоден ключ на ъгли.И ся ме е яд що не въртех баре един болт с динаметричния та да вида в крайна сметка тия ъгли колко нютона ще се окажат.
|
|
Тема
|
Re: Имам проблем- Астра F
[re: alex one]
|
|
Автор | Gocho (Нерегистриран) |
Публикувано | 05.05.11 22:58 |
|
А знаеш ли,че е различно дали стегаш болт 10мм 10 санта или същата дебелина 20 санта?
|
|
Тема
|
Re: Имам проблем- Астра F
[re: Gocho]
|
|
Автор |
alex one (opel fan) |
Публикувано | 06.05.11 10:14 |
|
Sega chuvam za tova,prepolagam e taka...
|
|
Тема
|
Re: Имам проблем- Астра F
[re: Gocho]
|
|
Автор |
ecotronic (табладжия) |
Публикувано | 07.05.11 23:44 |
|
Двата варианта, които даваш за пример, ме подсещат, че когато стягаш по процедура само с динамометричен ключ, усилието на натиск между главата и блока не зависи от дължината на болтовете (ако го разглеждаме при една и съща температура). При процедура при която последните стъпки са завъртане на градуси, въпросното усилие на натиск вече е различно при различни дължини на болтовете.
|
|
Тема
|
Re: Имам проблем- Астра F
[re: Gocho]
|
|
Автор | vesko66O8 (Нерегистриран) |
Публикувано | 08.05.11 12:33 |
|
Не може ли да е ламда сонда.
|
|
Тема
|
Re: Имам проблем- Астра F
[re: ecotronic]
|
|
Автор |
imitev (питомен OpelFan) |
Публикувано | 08.05.11 22:15 |
|
Не е различно.
Накрая пак получаваш 8 кг/м2...
Усилието, с което се стяга, не зависи от дължината на болта.
|
|
Тема
|
Re: Имам проблем- Астра F
[re: imitev]
|
|
Автор |
alex one (opel fan) |
Публикувано | 08.05.11 22:35 |
|
Добре де някои може ли да каже колко Нм е 1кг???
|
|
Тема
|
Re: Имам проблем- Астра F
[re: imitev]
|
|
Автор | Gocho (Нерегистриран) |
Публикувано | 09.05.11 09:11 |
|
Така е от гледна точка на главата.При стягане на 85 нютонметра тя си седи натисната към блока без значение на дължината му.
От гледна точка на болта обаче колкото е по-дълъг толкова по-малко нютонметри държи понеже тое ясно,че колкото е по-дълъг толкова по-лесно се усуква.
|
|
Тема
|
Re: Имам проблем- Астра F
[re: alex one]
|
|
Автор | Gocho (Нерегистриран) |
Публикувано | 09.05.11 09:16 |
|
Николко.Едното е въртящ момент,а другото маса.Се едно е да питаш колко зъба колко нокти са.
Иначе ако говориш за кгсм (килограмсила метър) което често неправилно се дава и като кгм 1кгсм=9.81 нютонметра.
Ти май не си виждал динамометричен ключ? Там ги има и двете скали +още 2 англиски
|
|
Тема
|
Re: Имам проблем- Астра F
[re: imitev]
|
|
Автор |
ecotronic (табладжия) |
Публикувано | 09.05.11 13:34 |
|
Говоря затова, че когато се стяга с определен въртящ момент усилието на натиск, което се постига между притисканите повърхности не зависи от дължината на болтовете.
Но когато се завърта главата на болта на определен градус, в случая когато се ползват къси болтове усилието на натиск е по-голямо отколкото при завъртане на същите градуси и ползването на дълги болтове.
|
|
|
Както казва Гошо не е много правилно, когато се говори за сили да се ползва единицата грам и нейните разновидности, защото това е мерна единица за маса.
Земната гравитация действа на тяло, притежаващо маса 1 кг със сила 9,806 нютона. Въпросната сила е прието да се нарича килограм-сила (Kgf).
И съответно:
1 kgf=9.80665 N
|
|
Тема
|
Re: Имам проблем- Астра F
[re: ecotronic]
|
|
Автор |
imitev (питомен OpelFan) |
Публикувано | 09.05.11 22:44 |
|
Сега остава и да обясниш защо смяташ така...
|
|
Тема
|
Re: Имам проблем- Астра F
[re: imitev]
|
|
Автор |
ecotronic (табладжия) |
Публикувано | 10.05.11 15:45 |
|
Обяснявам разглеждайки двата варианта:
Вариант 1 (стягане с динамометричен ключ):
Усилието с което стягаме (примерно 100N/m) посредством преводното число, което се обуславя от стъпката на резбата се трансформира в усилие на натиск между двете повърхности, които стягаме (цилиндровия блок и цилиндровата глава). Ако болтът е еластичен и увеличи дължината си, ще трябва да завъртим още в посока на стягане докато достигнем желания въртящ момент. Достигнем ли го - означава че сме постигнали и желаното усилие на притискане.
Вариант 2 (сгягане със зъвъртане на определен градус):
Примерно ако ползваме болтове, за които е предписано финалната стъпка от стягането да е завъртане на 90 градуса и ако стъпката на резбата е 1 мм, означава, че при тази финална стъпка ще намалим разстоянието между двете повърхности с 0,25 мм.
Но ако ползваме дълги болтове (които са по-еластични от късите), при същото това завъртане на 90 градуса от тези 0,25 мм. ще се извади размерът с който болтът е увеличил дължината си поради еластичността (примерно 0,01мм.).
И така в резултат на това ще намалим разстоянието между двете повърхности с 0,24 мм.
Изхождайки от съображението, че натискът между притисканите повърхности е обратно-пропорционален на разстоянието между тях, следва, че в случая с дългите болтове ще имаме по-малък постигнат натиск .
Редактирано от ecotronic на 10.05.11 15:51.
|
|
Тема
|
Re: Имам проблем- Астра F
[re: ecotronic]
|
|
Автор |
imitev (питомен OpelFan) |
Публикувано | 10.05.11 18:36 |
|
Обяснявам за да разбереш къде бъркаш:
Иначе казано, когато вземе да ти се разтегля болта силата му на стягане рязко намалява за сметка на необратимата пластична деформация (болта не се връща повече в първоначалната си форма) и можеш да си стягаш докато го скъсаш - няма да постигнеш по-голям натиск върху повърхнините. Ефектът се усеща като внезапно "олекване" на ключа с който стягаш. При малките диаметри не се усеща толкова (примерно 6цата се къса без предупреждение) колкото при големите.
Ако погледнеш графиката ще видиш че разтеглянето на болта е около 0.15% преди зоната на пластична деформация. Или при 10 см дълъг болт когато удължението стане 0,2 мм болтът вече не стяга. Т.е. разтеглянето може да го пренебрегнеш.
Малко лирично отлконение:
Болтовете на главата не се късат поради силно усукване, а поради удължаване. Затова се мажат с масло - намалява се силата на триене в резбата и главата на болта, за да може правилно да се отчете силата на стягане с динамометричния ключ.
Затова няма никакво значение дали стягаш на градуси завъртане или с конкретни Nm (или килограми). А и половин килограм (или 5Nm) нямат никакво значение - важното е всички болтове да са равномерно притегнати.
Производителят е преценил, че в сервизите по-лесно се контролира ъгловото притягане, защото работата с динамометричен ключ е за прости, но не и много прости хора - завиването трябва да се извършва плавно и без тласъци. Измерил е колко на градуса трябва да завъртиш докато получиш необходимото затягане и ги е написал в таблица.
Аз лично стягам 3 - 5 - 8 кг (или 30 - 50 - 80 Nm) при бензиновите двигатели. Като преди последното стягане изчаквам 5-10 минути - дет се вика една цигара време. След 1000 км проверявам дали на 8 кг тръгват болтовете - обикновено не тръгват да се въртят.
Пробвали сме на 10 - болтовете се разтягат и ако прекалиш с настойчивостта се късат. Даже и нови болтове.
Редактирано от imitev на 10.05.11 18:48.
|
|
Тема
|
Re: Имам проблем- Астра F
[re: imitev]
|
|
Автор |
alex one (opel fan) |
Публикувано | 10.05.11 19:08 |
|
А ако се претегне главата профилактично например когато колата е на 10 години?Ще кажа защо питам..Преди 5 години карах астра ф и гарнитурата взе да изпуска,престегнах болтовете и потдадоха всичките и сълзенето спря..После я смених с нова но мисълта ми е че от годините усилието отслабва и гарнитурата изпряга дори без да е прегрявана..Няма ли да се избегне това ако се притегне преди да е почнала да сълзи?Нормално е кола на 10 години да има умора на метала и така нататък,какви мислите???
|
|
Тема
|
Re: Имам проблем- Астра F
[re: alex one]
|
|
Автор |
imitev (питомен OpelFan) |
Публикувано | 10.05.11 19:54 |
|
Нормално е, но се лекува със смяна на гарнитурата, а не с притягане, за съжаление...
|
|
Тема
|
Re: Имам проблем- Астра F
[re: imitev]
|
|
Автор |
ecotronic (табладжия) |
Публикувано | 10.05.11 21:43 |
|
С всичко казано от теб съм напълно съгласен. Но явно заради сложното ми обяснение тезата ми не може да бъде разбрана. Затова накратко:
Ако допуснем, че на скалата на динамометричния ключ при стягане сме отчели 100 N/m усилие, означава, че двете повърхности се притискат с ЕДНА И СЪЩА сила без значение дали болтът е с дължина 20 или 200 мм.
Завъртане на един и същи градус на болт с дължина 20 мм или 200 мм. НЕ ОБУСЛАВЯ една и съща сила на натиск, поради по-голямото удължаване на дългия болт.
PS: говоря за усилия далеч по-малки от тези, които причиняват необратима деформация.
|
|
Тема
|
Re: Имам проблем- Астра F
[re: ecotronic]
|
|
Автор |
imitev (питомен OpelFan) |
Публикувано | 10.05.11 21:47 |
|
Теоретично е така, на практика разтягането на болта е пренебрежимо малко и трудно ще измериш разлика в усилието на стягане.
|
|
Тема
|
Re: Имам проблем- Астра F
[re: imitev]
|
|
Автор |
ecotronic (табладжия) |
Публикувано | 10.05.11 22:14 |
|
Срещал съм методики на стягане при които последните стъпки са:
- поредното завъртане не градус
- загряване на двигателя
- на изстинал двигател и отвита капачка на разширителния съд - разхлабване на 90 градуса
- стягане на 2 Х 90
|
|
Тема
|
Re: Имам проблем- Астра F
[re: imitev]
|
|
Автор |
alex one (opel fan) |
Публикувано | 10.05.11 22:20 |
|
Имах в предвид при здрава кола да се претегне профилактично за да се предоврати смяната в бъдеще?
|
|
|
Не съм чувал за подобна практика. Ако гарнитурата и болтовете са качествени и стягането е извършено както трябва, при нормална експлоатация на двигателя (без прегрявания или замръзване) сглобката обикновено надживява другите детайли в двигателя.
|
|
Тема
|
Re: Имам проблем- Астра F
[re: ecotronic]
|
|
Автор |
imitev (питомен OpelFan) |
Публикувано | 10.05.11 23:20 |
|
При бензиновите опели това което съм написал по-горе върши идеална работа.
В оригиналните програми няма такива разхлабвания.
|
|
Тема
|
Re: Имам проблем- Астра F
[re: ecotronic]
|
|
Автор |
imitev (питомен OpelFan) |
Публикувано | 10.05.11 23:21 |
|
При бензиновите опели на около 10 г. и към 200000 км обикновено им заминават гарнитурите на главите. Хайде не на всичките, но на повече от половината...
|
|
Тема
|
Re: Имам проблем- Астра F
[re: imitev]
|
|
Автор |
ecotronic (табладжия) |
Публикувано | 11.05.11 00:06 |
|
Това може и да е от полза:
|
|
Тема
|
Re: Имам проблем- Астра F
[re: ecotronic]
|
|
Автор |
imitev (питомен OpelFan) |
Публикувано | 11.05.11 00:25 |
|
Много добре - така производителят осигурява пазар за своите болтове, които при следващият ремонт задължително се изхвърлят.
|
|
Тема
|
Re: Имам проблем- Астра F
[re: imitev]
|
|
Автор |
ecotronic (табладжия) |
Публикувано | 11.05.11 00:35 |
|
Не се изхвърлят. Ползват се вторично като дорници, секачи и т.н.
|
|
Тема
|
Re: Имам проблем- Астра F
[re: ecotronic]
|
|
Автор | Gocho (Нерегистриран) |
Публикувано | 15.05.11 16:26 |
|
Тфа е за гоуф:-) Завчера стегнах една кратуна на 25,50,70,85 нютонметра и сичко е на 6 макар,че за окончателна оценка е раншко
|
|