Тема
|
Трудно палене
|
|
Автор |
ecotronic (табладжия) |
Публикувано | 18.01.11 13:10 |
|
Калибра с двигател C20NE
Имам следния проблем:
Когато околната температура е -5 въртя на стартер 2 пъти по около 5 сек. И обикновено на третото завъртане запалва. Без значение дали паля на бензин или на газ.
Когато околната температура е +2 пали значително по-трудно.
Съпоставям възникването на проблема с момента в който забелязах, че температурният датчик вероятно е заминал (показва ми много ниска температура и при добре загрял двигател стрелката не излиза от синия сектор).
Конкретното ми питане е дали някой е имал подобен проблем и дали причината е била в датчика. Изобщо знае ли някой как се влияе управлението на запалването (момента на запалване) от температурата.
|
|
|
Това при студен двигател ли е само? При загрял мотор как е? А разхода има ли промяна? По принцип когато температурния датчик не е в ред, ЕКУ-то подава по бедна смес и колата пали по-трудно. Момента на запалване си е един и същ, просто сместа е по-богата на студен двигател.
|
|
|
проблемът е само при палене на студено. И интересното е че при по-студено пали по-лесно. Това с по-богата или по-бедна смес, което ECU - то обуславя на базата на температурата е ясно. Но това се постига при работа на бензин с промяна на времето през което инжекторите са в отворено състояние за един такт на впръскване (коефициент на запълване). Ами при работа на газ ECU-то няма как пряко да влияе върху качеството на сместта (говоря за класическа АГУ). Затова си помислих за промяна и на ъгъла на запалване.
В разхода няма промяна. Нормален си е.
Освен в случаите когато не успея да я запаля..............тогава става 0/0
Редактирано от ecotronic на 18.01.11 15:23.
|
|
|
Другото странно нещо свързано с паленето е това, че когато мина примерно 200 км извънградско, на следващия ден пали адски трудно. Не гори масло, не цапа свещи и компресията си е нормално висока.
Направо имам чувството че някой зъл дух се е вселил в двигателя
Редактирано от ecotronic на 18.01.11 15:41.
|
|
Тема
|
Re: Трудно палене
[re: ecotronic]
|
|
Автор |
Явор (ентусиаст) |
Публикувано | 18.01.11 15:46 |
|
Не съм го изследвал това поведение подробно, но това , което знам е че датчика променя сместта и аванса. Може да вземеш стойностите от аутодата и да сложиш съпротивление съответстващо на температурата и да пробваш.
|
|
Тема
|
Re: Трудно палене
[re: Явор]
|
|
Автор |
ecotronic (табладжия) |
Публикувано | 18.01.11 15:55 |
|
И на мен нещо такова ми се върти из главата. Нямам инсталирана аутодата. Мислех да подбера съпротивление експериментално като ползвам индикацията на температурата (ако и тя не е скапана)
|
|
Тема
|
Re: Трудно палене
[re: ecotronic]
|
|
Автор |
imitev (питомен OpelFan) |
Публикувано | 18.01.11 23:12 |
|
Датчика не е скъп - смени го и ще изчистиш съмненията.
|
|
|
Може ли да ти прави проблем катализатора?Случаино да е пред задънване!!!Като загрее частиците боклуци се разширяват и го запушват.Астрата ми го правеше този номер и след като го махна и по отръскам колата се оправя ше
|
|
|
Възможно е да му е дошло времето да го изкормя, но си мисля че ако беше толкова задръстен щях да го усещам при по-високи обороти. Обикновено като се запуши двигателят започва трудно да се форсира или да гасне на тихи обороти. А при мен такова нещо няма. На първо време ще сменя температурния датчик.
|
|
Тема
|
Re: Трудно палене
[re: ecotronic]
|
|
Автор |
Явор (ентусиаст) |
Публикувано | 19.01.11 16:15 |
|
И по разхода също се усеща катализатора.
|
|