Клубове Дир.бг
powered by diri.bg
търси в Клубове diri.bg Разширено търсене

Вход
Име
Парола

Клубове
Dir.bg
Взаимопомощ
Горещи теми
Компютри и Интернет
Контакти
Култура и изкуство
Мнения
Наука
Политика, Свят
Спорт
Техника
Градове
Религия и мистика
Фен клубове
Хоби, Развлечения
Общества
Я, архивите са живи
Клубове Дирене Регистрация Кой е тук Въпроси Списък Купувам / Продавам 14:05 24.09.24 
Автомобили
   >> Opel
*Кратък преглед

Тема Трудно палененови  
Автор ecotronic (табладжия)
Публикувано18.01.11 13:10



Калибра с двигател C20NE
Имам следния проблем:
Когато околната температура е -5 въртя на стартер 2 пъти по около 5 сек. И обикновено на третото завъртане запалва. Без значение дали паля на бензин или на газ.
Когато околната температура е +2 пали значително по-трудно.
Съпоставям възникването на проблема с момента в който забелязах, че температурният датчик вероятно е заминал (показва ми много ниска температура и при добре загрял двигател стрелката не излиза от синия сектор).

Конкретното ми питане е дали някой е имал подобен проблем и дали причината е била в датчика. Изобщо знае ли някой как се влияе управлението на запалването (момента на запалване) от температурата.



Тема Re: Трудно палененови [re: ecotronic]  
Автор v5rov (новак)
Публикувано18.01.11 15:12



Това при студен двигател ли е само? При загрял мотор как е? А разхода има ли промяна? По принцип когато температурния датчик не е в ред, ЕКУ-то подава по бедна смес и колата пали по-трудно. Момента на запалване си е един и същ, просто сместа е по-богата на студен двигател.



Тема Re: Трудно палененови [re: v5rov]  
Автор ecotronic (табладжия)
Публикувано18.01.11 15:21



проблемът е само при палене на студено. И интересното е че при по-студено пали по-лесно. Това с по-богата или по-бедна смес, което ECU - то обуславя на базата на температурата е ясно. Но това се постига при работа на бензин с промяна на времето през което инжекторите са в отворено състояние за един такт на впръскване (коефициент на запълване). Ами при работа на газ ECU-то няма как пряко да влияе върху качеството на сместта (говоря за класическа АГУ). Затова си помислих за промяна и на ъгъла на запалване.

В разхода няма промяна. Нормален си е.
Освен в случаите когато не успея да я запаля..............тогава става 0/0



Редактирано от ecotronic на 18.01.11 15:23.



Тема Re: Трудно палененови [re: v5rov]  
Автор ecotronic (табладжия)
Публикувано18.01.11 15:40



Другото странно нещо свързано с паленето е това, че когато мина примерно 200 км извънградско, на следващия ден пали адски трудно. Не гори масло, не цапа свещи и компресията си е нормално висока.
Направо имам чувството че някой зъл дух се е вселил в двигателя



Редактирано от ecotronic на 18.01.11 15:41.



Тема Re: Трудно палененови [re: ecotronic]  
Автор Явор (ентусиаст)
Публикувано18.01.11 15:46



Не съм го изследвал това поведение подробно, но това , което знам е че датчика променя сместта и аванса. Може да вземеш стойностите от аутодата и да сложиш съпротивление съответстващо на температурата и да пробваш.



Тема Re: Трудно палененови [re: Явор]  
Автор ecotronic (табладжия)
Публикувано18.01.11 15:55



И на мен нещо такова ми се върти из главата. Нямам инсталирана аутодата. Мислех да подбера съпротивление експериментално като ползвам индикацията на температурата (ако и тя не е скапана)



Тема Re: Трудно палене [re: ecotronic]  
Автор imitevМодератор (питомен OpelFan)
Публикувано18.01.11 23:12



Датчика не е скъп - смени го и ще изчистиш съмненията.




Тема Re: Трудно палененови [re: ecotronic]  
Автор sasotg (фен на opel)
Публикувано19.01.11 12:16



Може ли да ти прави проблем катализатора?Случаино да е пред задънване!!!Като загрее частиците боклуци се разширяват и го запушват.Астрата ми го правеше този номер и след като го махна и по отръскам колата се оправя ше





Тема Re: Трудно палененови [re: sasotg]  
Автор ecotronic (табладжия)
Публикувано19.01.11 12:41



Възможно е да му е дошло времето да го изкормя, но си мисля че ако беше толкова задръстен щях да го усещам при по-високи обороти. Обикновено като се запуши двигателят започва трудно да се форсира или да гасне на тихи обороти. А при мен такова нещо няма. На първо време ще сменя температурния датчик.



Тема Re: Трудно палененови [re: ecotronic]  
Автор Явор (ентусиаст)
Публикувано19.01.11 16:15



И по разхода също се усеща катализатора.




*Кратък преглед
Клуб :  


Clubs.dir.bg е форум за дискусии. Dir.bg не носи отговорност за съдържанието и достоверността на публикуваните в дискусиите материали.

Никаква част от съдържанието на тази страница не може да бъде репродуцирана, записвана или предавана под каквато и да е форма или по какъвто и да е повод без писменото съгласие на Dir.bg
За Забележки, коментари и предложения ползвайте формата за Обратна връзка | Мобилна версия | Потребителско споразумение
© 2006-2024 Dir.bg Всички права запазени.