Клубове Дир.бг
powered by diri.bg
търси в Клубове diri.bg Разширено търсене

Вход
Име
Парола

Клубове
Dir.bg
Взаимопомощ
Горещи теми
Компютри и Интернет
Контакти
Култура и изкуство
Мнения
Наука
Политика, Свят
Спорт
Техника
Градове
Религия и мистика
Фен клубове
Хоби, Развлечения
Общества
Я, архивите са живи
Клубове Дирене Регистрация Кой е тук Въпроси Списък Купувам / Продавам 03:23 11.06.24 
Автомобили
   >> Opel
*Кратък преглед

Страници по тази тема: 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | (покажи всички)
Тема Re: Само че...нови [re: Gocho]  
Автор ecotronic (табладжия)
Публикувано20.12.10 18:12



Колите се произвеждат и пускат на пазара за да удовлетворяват различни нужди на хората. Един иска преди всичко икономично мпс, друг иска такова което да го лепи за седалката като го настъпва..........без много да се интересува от разхода.
Обикновено най-масовите автомобили се стремят да удовлетворят по малко от всички капризи.
Ако разглеждаме нещата от гледната точка на икономичното каране - идеалният автомобил и този който има двигател с МВМ при възможно най-ниски обороти, за да е икономичен при ниски скорости при които въздушното съпротивление не утрепва икономията. Но тогава какво става ако решим да се интересуваме повече от високата скорост и по-малко от икономията? Не става това с високата скорост, защото при високите обороти двигателят вече няма онзи голям ВМ а въздушното съпротивление не нараства правопропорционално на скоростта. И за да е и вълчо сит и агнето цяло, обикновенно автомобилите се оказват практически по-икономични при скорости под тези с МВМ, Въпреки че при МВМ двигателят работи с най-високо КПД.



Тема Re: Само че...нови [re: Gocho]  
Автор ecotronic (табладжия)
Публикувано20.12.10 18:29



Мойте разсъждения се основават на законите на физиката преди всичко.
А това означава следното въртящият момент е толкова по-голям, колкото е по-голям е диаметъра на буталата и междуосевото разстояние между биелните и основните шийки на коляновия вал. И двете неща се постигат с увеличаване кубатурата на двигателя. Допълнителни фактори от които зависи ВМ са брой клапани, начин на подаване на горивото, турбокомпресори, качество на горивото, момент и начин на запалване................и пр.
Изобщо този двигател който е с по-голям обем е и с по голям МВМ.
Това което аз казах и повтарям е че двигатели с различна МОЩНОСТ могат да бъдат с еднакви ВМ



Тема Re: Само че...нови [re: ecotronic]  
АвторGocho (Нерегистриран)
Публикувано20.12.10 18:52



Дървен философ си - признал съм ти го.Тоя босер как аеродинамиката на купето се смятала по макс. въртящ момент съм си го закачил на стената





Тема Re: Само че...нови [re: ecotronic]  
АвторGocho (Нерегистриран)
Публикувано20.12.10 18:56



Твоите разсъждения се основават на законите на религиозното ти затъпяване.Въртящ момент освен с кубатура се постига със степен на сгъстяване (виж ги дизелаците,да можеха и обороти да развият цена нямаше да имат

) или с принудително пълнене



Тема Re: Разходнови [re: Gocho]  
Автор PRlNCEZANDOR (vodoun)
Публикувано20.12.10 19:25



Ама вие сте хванали една тема за въздушни съпротивления и въртящи моменти..
темата е за разход и то основно градски - какви въздушни съпростивления!!?..при 35км/чсредна скорост
въртящ момент..е какво като тръгна от сфетофара така, първа- 5000оборота, 2ра 5000оборота, 3то 3000оборота и спирам..и без 4та и 5та за да държа двигателя в "оптимален режим"!!!!WTF..ясно е е разхода ми няма да е същият в сравнение с карането на по-ниски обороти...е не 1200 оборота разбира се!
и отново казвам - голяма мода стана това с големите двигатели който харат малко....обае аз нещо нямам такива впеатление..а какво ще кажете!
Без някой да се обиди, ама има хора който сипват за 50лв и си викат "абе хари ми 6 градско" и после след няколко дена пак сипват за 50лв и така, и после разказват как големият мотор харчел малко!
това е много рядко срещан вариант! така смятам



Тема Re: Разходнови [re: Gocho]  
Автор filidor ()
Публикувано20.12.10 21:44



Така е . Колата на газ върви добре ( когато не ми прави разни мизерии).На няколко пъти въртях кранчето , но или нямаше осезаем ефект или я скопявах. Ония в сервиза и той бъзика тук там , и след това вече не съм я бутал. Напоследък я мина 200-250км на месец , я не , че не ми се занимава с тоя таралясник.





Тема Re: Разходнови [re: PRlNCEZANDOR]  
АвторGocho (Нерегистриран)
Публикувано20.12.10 23:25



Ма как нацелваш и ти къде да репликираш имам чувството,че трезвен не сядаш пред компа.Колко пъти трябва да ти кажа кога малкия мотор е неефективен и гори много? Когато трее влачи тежко купе и да го ускорява през 2 минути.За един и същ стил на каране едно комби с 2 литра му трябват 2000 оборота,а на тебе с малолитражката 3000 и отгоре.Ми нормално е да си отгоре в разхода.Същия ефект го имаме и при висока скорост по магистрала - след един момент ти почваш да се форсираш и предимно да гориш ,а не да вървиш.Най-образно казано сека жаба да си знае гьола.Не може да настъпваш въшката да върви като батко си и да искаш и същия разход.





Тема Re: Само че...нови [re: Gocho]  
Автор ecotronic (табладжия)
Публикувано21.12.10 00:08



Ти Гошко си опериран от мислене и всички които разсъждават за теб са все дървени Философи. Както и да е достатъчно време ти отделих и наистина се отдалечаваме от темата.
Ето нещо по-практическо:
- Калибра 2000 кубика невентилирана
- класическа АГУ (стар изпарител Ренцо Ланди, електрически и без обогатител)
- ТАП правен от jetspark
- Околна температура -5
- паля НА ГАЗ и загрява намясто 5 мин
- следва пробег в София около 35 км (от хотел Родина до жк Дружба и обратно) вечер към 20 часа.
- приблизително време за придвижване в едната посока - 30 мин
- без пътници и товар
- така 10 пъти

резултат: разход 11,5/100

извънградско София - Търново - София (около 460 км)
- околна температура 0
- общ товар - около 200 кг
- преобладаваща скорост 100 - 120

резултат: 8.5/100


Аналогичен експеримент през лятото без климатик:

градското - 10,5/100

извънградско - 7,5/100



Тема Re: Само че...нови [re: ecotronic]  
АвторGocho (Нерегистриран)
Публикувано21.12.10 01:19



Нали знаеш в полицията не приемат тия дето хич не мислят и тия дето мислят прекалено много -и двата типа в крайна сметка стигат до неадекватни решения в конкретна ситуация.За кво си ми плеснал тия разходи като всеки знае,че градско се гори повече от една и съща кола?Незагрял двигател,караш не с колкото искаш,а с колкото може, задръствания и т.н.
Между другото данните ти потвърждават тезата ми за тва,че по-мощния двигател градско харчи по-малко. Калибрата е даже по-тежка от астра г-то ми се струва.



Тема Re: Само че...нови [re: Gocho]  
Автор ecotronic (табладжия)
Публикувано21.12.10 12:01



Ние се впуснахме в дискусия за разхода изобщо. Естествено това с МВМ при градско каране няма как да е от такова значение както при извънградско.
А относно това за по-ниския разход с по-мощен двигател според мен е вярно но с някои уговорки. А именно когато високата мощност при дадена кубатура е постигната за сметка на 4 клапана на цилиндър, пълна инжекция и пр.
Пример отново бих могъл да дам с Калибра където 2000 кубиков двигател с 8 клапана и мощност 115 коня харчи повече от другата мотификация където кубатурата е същата но е двувалка с 16 клапана и мощност 150 коня. Сравнението естествено е при една и съща скорост.

А разходите съм "плеснал" заради колегата който е открил темата, за да може да съпоставя нещата с неговата ситуация.

Редактирано от ecotronic на 21.12.10 12:12.




Страници по тази тема: 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | (покажи всички)
*Кратък преглед
Клуб :  


Clubs.dir.bg е форум за дискусии. Dir.bg не носи отговорност за съдържанието и достоверността на публикуваните в дискусиите материали.

Никаква част от съдържанието на тази страница не може да бъде репродуцирана, записвана или предавана под каквато и да е форма или по какъвто и да е повод без писменото съгласие на Dir.bg
За Забележки, коментари и предложения ползвайте формата за Обратна връзка | Мобилна версия | Потребителско споразумение
© 2006-2024 Dir.bg Всички права запазени.