Тема
|
Re: Само че...
[re: ecotronic]
|
|
Автор | Gocho (Нерегистриран) |
Публикувано | 20.12.10 15:45 |
|
Бе по къв начин да ти кажа та да зацепиш,че на 2000 оборота с една и съща скоростна кутия и кола ще дадеш по-малък разход за да стигнеш от точка А до точка Б? Нали темата е за разхода,а не за КПД-то на мотора.Да аз ще бъда с по-ниско КПД на 2000,но и ще вкарвам по-малко бензин така,че като накрая теглим калема ти ще си с по-висок разход.Анадънмо?
|
|
|
Ами ти не знаеш ли че о определени ситуации колата ти харче по-малко ако си на по-ниска предавка отколкото на по-висока..........именно поради факта че при ниска скорост вкарваш двигателя в оптималните му обороти. Примерно ако изкачваш стръмен наклон със слаб двигател според твоята логика за да имам по-малко тактове на пълнене ще трябва да карам на максимално висока предавка. Това добре - но така може и никога да не успееш да изкачиш наклона, че освен високия разход може да ти се наложи да се бръкнеш я за съединител, я за нещо друго. (вземи да се изясниш понятия като "оптимално" и "Коефициент на Полезно Действие")
|
|
Тема
|
Re: Само че...
[re: ecotronic]
|
|
Автор | Gocho (Нерегистриран) |
Публикувано | 20.12.10 15:55 |
|
Предполагам си минала 4 клас и можеш да смяташ с проценти.Ето гледай следните примерни числа.
Дистанция 100 км, идеални условия,практически можеш да поддържаш квато скорост позволява дадената кола.
Вариант 1 -бичиш на макс. въртящ момент на 5-та и гориш 6-7 литра.
Вариант 2 -караш на 2000-2200 и даваш 5-5.5 литра.
При първия вариант мотора ти е бил с по-високо КПД но за какво е отишло то?За борба с въздуха предимно -правил си повече вятър образно казано.
При втория вариант мотора е работил с по-ниско КПД но си правил по-малко вятър и за тва разхода ти е по-малък.
Естествено си стигнал и по-бавно.
|
|
Тема
|
Re: Само че...
[re: ecotronic]
|
|
Автор | Gocho (Нерегистриран) |
Публикувано | 20.12.10 15:57 |
|
На мене тия понятия са ми идеално ясни,но ти вирееш из мъглите на Авалон.
|
|
|
Това с въздушното съпротивление вече съм го писал по-горе в отговор и допълнение на другия колега. Обикновенно производителите това вече са го сметнали и са съобразили аеродинамика на купето + скорост при която двигателят има макс въртящ момент да са такива че да има ефект - сиреч техния автомобил да е по-икономичен от този на конкуренцията.
|
|
Тема
|
Re: Само че...
[re: ecotronic]
|
|
Автор | Gocho (Нерегистриран) |
Публикувано | 20.12.10 17:10 |
|
И как тва "съобразяване" обяснява факта,че в едно и също купе се слага цяла гама мотори от 75 до 160 коня примерно? Всичките еднакъв макс. въртящ момент ли имат?
|
|
|
В конкретния случай "съобразяване" означава да се подбере двигател за съответното купе така че при скоростта, която съответства на максималния въртящ момент въздушното съпротивление да не е такова че да обезсмисля нещата. Т. е да не се изпада в ситуацията от примера с двата варианта, който си дал по-горе.
|
|
|
На теб странно ли ти се струва това че два двигателя с различна мощност могат да имат еднакви маскимални въртящи моменти?
Явно бъркаш понятията мощност и въртящ момент.
Ето и малко онагледяване:
http://i74.photobucket.com/albums/i256/DropOut_bg/clio_powerandtorque_312.jpg
Примерно бързооборотните двигатели имат малък МВМ и е нормално да имаш случай когато бързооборотен двигател с макс мощност 200 коня да има двойно по-малък МВМ от бавнооборотен двигател с макс мощност 100 коня.
Явно пак не си чел внимателно какво съм писал по-горе...........това че въртящият момент на двигателя е силата, която той произвежда за ЕДИН оборот.
|
|
Тема
|
Re: Само че...
[re: ecotronic]
|
|
Автор | Gocho (Нерегистриран) |
Публикувано | 20.12.10 17:53 |
|
Ай стига си измислял хуморески. Реално се кара много малко с "макс. въртящ момвнт" и производителя тва много добре го знае. И му дреме на шланга общо взето щом пуска на пазара астра г комби с мотор 75 коня и 130 нм макс въртящ момент.Аз мога да те открехна що:
1.Нискобюдежетен мотор
2.Наличие на балами които ще си въобразят,че ще е икономичен в тва купе
|
|
Тема
|
Re: Само че...
[re: ecotronic]
|
|
Автор | Gocho (Нерегистриран) |
Публикувано | 20.12.10 17:58 |
|
Да ма твойте философски разсъждения не вАжат за опелите.
Примерно не ,ми фактически с дигането на кубатурата расте именно въртящия момент понеже оборотите трудно растат
Ети малко каталожни данни -на митев и моя сток са 75 коня и 130 нм.
115-те коня са 170 нм. 150 те коня са 200нм и те така.
Ако говорим за въртящ момент,да производителя се стреми да го засили в ниските обороти,но не съм забелязъл поне при опел стремеж към високи обороти и ниски въртящи моменти.Тва е патент на японците и отчасти на жабарите
|
|