Клубове Дир.бг
powered by diri.bg
търси в Клубове diri.bg Разширено търсене

Вход
Име
Парола

Клубове
Dir.bg
Взаимопомощ
Горещи теми
Компютри и Интернет
Контакти
Култура и изкуство
Мнения
Наука
Политика, Свят
Спорт
Техника
Градове
Религия и мистика
Фен клубове
Хоби, Развлечения
Общества
Я, архивите са живи
Клубове Дирене Регистрация Кой е тук Въпроси Списък Купувам / Продавам 17:07 27.06.24 
Автомобили
   >> Opel
*Кратък преглед

Страници по тази тема: 1 | 2 | 3 | (покажи всички)
Тема как да увековечим Опеланови  
Автор Haтypaлиcт (татко+)
Публикувано08.12.10 10:44



Здравейте!
Ще споделя тук как поддържам своя 25 годишен Опел без ръжда. От ляво и от дясно чувам, че единственият недостатък на опелите била ръждата. Има даже и вицове по темата. Но истината е, че и животно ако само го храниш и го експлоатираш, без грижи за него, ще "ръждяса".

Първото нещо, като купих моя Опел Кадет преди 8 години беше да отворя вратите (да махна корите) и да намацам вътре обилно с горено масло.

Същото нещо направих с праговете - пълня ги с маслото, което ми остава като отпадък след смяна на масло. Ето как става:

Спирам колата на наклон, с предницата напред. Колкото по-голям наклона, толкова по-добре.

Пълня лозарската пръскачка с маслото, което източвам при смяната. Махам й дюзата за да пръска надалече. Целта е да се впръска под налягане маслото, за да стигне навсякъде.

Махам тапата на задния калник (на Кадета си има тапа за целта, която открива отвор към праговете) като за удобство можете да демонтирате колелото.

Впръсквам масло докато протече отвсякъде. За целта наръсете преди това дървени стружки да попият маслото или спрете колата на открито място.

Повтаряте същата процедура и от другата страна и с предните калници.
Като свършите пръскачката се измива лесно и безпроблемно с малко бензин.

Достатъчно е това да се прави на 3-4 години и ви гарантирам, че ще оборите всичките митове за ръждата и Опела. Не ви коства нищо като пари, освен 15-на минути време.

Защото тази кола си го заслужава - икономична, надеждна, проста, лесна за обслужване и непретенциозна.

Редактирано от Haтypaлиcт на 08.12.10 10:47.



Тема Re: как да увековечим Опеланови [re: Haтypaлиcт]  
Автор imitevМодератор (питомен OpelFan)
Публикувано08.12.10 10:56



Моят кадет е на 20 години и на 500000 км.

Ще го подарявам скоро...




Тема Re: как да увековечим Опеланови [re: imitev]  
Автор METHOD (freundlich )
Публикувано08.12.10 14:14



Абе хора....вектрата се напълни с вода. Има локви от гоемия дъжд от дясната страна само пред предната и задната седалка. Как да я източа? 2-3 пръста. Засега съм наслагал кашони да попие. Идеи? Вектра Б-ъ, комби, черна.

Пролетарии всех стран соединяйтесь!


Тема Re: как да увековечим Опеланови [re: METHOD]  
Автор imitevМодератор (питомен OpelFan)
Публикувано08.12.10 16:48



Черна, бяла - без разглобяване до ламарина отдолу нема да стане...

Давил съм се и аз преди 6-7 години...




Тема Re: как да увековечим Опеланови [re: METHOD]  
АвторTarbox (Нерегистриран)
Публикувано08.12.10 17:15



Колега, с водосъбиращата функция на новите прахосмукачки изсмучи водата, която е влязла в легенчетата под седалките, после с пистолет за горещ въздух, на 350 гр/С и отдалеч подсуши. Толкова е простичко, иначе чакай лятото, на отворени врати и откачен акумулатор цял ден!



Тема не е ли било къснонови [re: Haтypaлиcт]  
Авторcaмo питaм (Нерегистриран)
Публикувано08.12.10 18:11



Ще споделя тук как поддържам своя 25 годишен Опел без ръжда. ....като купих моя Опел Кадет преди 8 години
Все ми се струва, че след 17 години експлоатация вече е било късно да го спасяваш от ръждата. Мое мнение, да не се обидиш. Имам астраФ от 1995, първи собственик съм. Моторът още е в много добро състояние, но отдолу осезаемо започна да се забелязва ръжда още преди 5 години, т.е. като беше 10 годишна. От тогава не ми е основна кола и я държа само от носталгични чувства по миналото. Много ме е яд, че ме домързя да направя нещата, които ти си направил още като беше нова.



Тема Re: не е ли било късно [re: caмo питaм]  
АвторMeto (Нерегистриран)
Публикувано08.12.10 20:38



Благодаря за разясненията за водата. То се оказа, че е текло от уплътнението на джама....поне засега така смятам.

Благодаря още веднъж.

Аз лично върнах кадета за желязо, толко беше изгнил, въпреки все още здравото окачване и мотор.



Тема Re: не е ли било къснонови [re: Meto]  
Автор filidor ()
Публикувано08.12.10 21:48



На Кадета отдолу има тапи , вадиш и точиш. На Вектрата не знам как е.



Тема Re: как да увековечим Опеланови [re: Haтypaлиcт]  
АвторGocho (Нерегистриран)
Публикувано09.12.10 08:37



Бахти гнусната смрадлива и омазана технология.Аз моите прагове и гредички съм ги запълнил с пяна за изолация на джамове и врати.За целта пробивах тук таме дупчици за да вкарвам пяната и да излиза въздуха.Ядове с ръжда нямам -изгнилите калници и вежди са от проблем с отвеждането на водата и по-специално подкалниците ако имат някъде дупка гарантирано изгнива и ламарината после.От долу с боди 930 за 6 кинта кутията всяка година -2 кутии стигат,маже се с четка за 20 минути и съхне пак за толкова.



Тема Re: как да увековечим Опеланови [re: Gocho]  
Автор Haтypaлиcт (татко+)
Публикувано09.12.10 09:23



В отговор на:

Бахти гнусната смрадлива и омазана технология.Аз моите прагове и гредички съм ги запълнил с пяна за изолация на джамове и врати.За целта пробивах тук таме дупчици за да вкарвам пяната и да излиза въздуха.Ядове с ръжда нямам -изгнилите калници и вежди са от проблем с отвеждането на водата и по-специално подкалниците ако имат някъде дупка гарантирано изгнива и ламарината после.От долу с боди 930 за 6 кинта кутията всяка година -2 кутии стигат,маже се с четка за 20 минути и съхне пак за толкова.



Това с пяната е голяма грешка - тя задържа вода като гъба. Направих тази грешка веднъж и точно там ръждяса.




Страници по тази тема: 1 | 2 | 3 | (покажи всички)
*Кратък преглед
Клуб :  


Clubs.dir.bg е форум за дискусии. Dir.bg не носи отговорност за съдържанието и достоверността на публикуваните в дискусиите материали.

Никаква част от съдържанието на тази страница не може да бъде репродуцирана, записвана или предавана под каквато и да е форма или по какъвто и да е повод без писменото съгласие на Dir.bg
За Забележки, коментари и предложения ползвайте формата за Обратна връзка | Мобилна версия | Потребителско споразумение
© 2006-2024 Dir.bg Всички права запазени.